Komunikaty PR

Packeta Poland wchodzi na rynki Państw Bałtyckich

2022-05-17  |  13:00
Biuro prasowe

 

Packeta Poland, globalna platforma dla e-commerce, intensywnie rozwijająca swoją działalność na polskim rynku od września ubiegłego roku, wchodzi na rynki Krajów Bałtyckich, tj. Litwy, Łotwy i Estonii. Oznacza to, że działające tam e-sklepy mogą wysyłać przesyłki do wszystkich krajów obsługiwanych przez Packeta Group w 33 krajach – do ich dyspozycji jest ponad 10 tys. punktów odbioru należących do Packety oraz ponad 92 tys. punktów partnerskich, a litewscy, łotewscy i estońscy klienci – robić zakupy w zagranicznych sklepach, które dostarczy im Packeta.

 

W Polsce Packeta specjalizuje się w obsłudze e-sklepów sprzedających produkty za granicę – od września, kiedy zintensyfikowała działania na polskim rynku, do końca grudnia 4-krotnie zwiększyła liczbę dostarczonych z Polski przesyłek, podpisała umowy z kilkudziesięcioma e-sklepami sprzedającymi swoje towary za granicę. Obsługuje również e-sklepy działające na Litwie, Łotwie i w Estonii, dla których pełni także rolę hub-u, w którym przesyłki z krajów bałtyckich są sortowane i rozsyłane do pozostałych państw. Z tych samych usług Packety mogą skorzystać polscy klienci indywidualni, robiący zakupy w zagranicznych e-sklepach tych krajów. Dla przykładu, klient robiąc zakupy w e-sklepie na Litwie, który posiada umowę z Packetą może wygodnie odebrać je w dedykowanych punktach odbioru. Wszystko dzięki umowom, jakie Packeta zawarła z lokalnymi dostawcami i e-kurierami w Krajach Bałtyckich oraz w Polsce.

 

Packeta posiada w Polsce dwa magazyny – w Warszawie i Cieszynie, planuje też otwarcie kolejnych obiektów – w Poznaniu i Krakowie. Dodatkowo, Warszawa świadczy usługi fulfillmentu dla krajów bałtyckich. Dzięki jednemu API firmy z Litwy, Łotwy i Estonii mają możliwość wysyłki do 33 krajów.

 

– Packeta Poland cały czas dynamicznie się rozwija, nie tylko wspierając polski e-commerce, ale także stając się hub-em dla Krajów Bałtyckich. Biorąc pod uwagę nowe możliwości biznesowe jakie niesie za sobą globalny e-commerce, pomagamy firmom w budowaniu pozycji rynkowej optymalizując nie tylko koszty przesyłek, ale i czas dzięki jednemu zintegrowanemu API. Co więcej, dobre wskaźniki ekonomiczne krajów nadbałtyckich mają doskonały wpływ na to, że są one jednym z najprężniej rozwijających się i stabilnych rynków e-commerce. – mówi Justyna Andreas, Dyrektor Zarządzająca Packeta Poland.

 

Packeta obecna jest w Europie, Stanach Zjednoczonych i na Bliskim Wschodzie, między innymi w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Podstawową działalnością firmy jest dostarczanie paczek za granicę, w konkurencyjnych cenach. W 2021 roku niemal podwoiła skalę swojego biznesu - dostarczyła przeszło 73 milionów paczek i osiągnęła obroty na poziomie ponad 200 mln euro.

 

Packeta posiada ponadto bogate doświadczenie w pomocy e-sklepom w rozpoczęciu działalności za granicą. Oprócz dostarczania paczek klientom końcowym, może zaoferować pomoc w nawiązywaniu relacji z partnerami biznesowymi, w organizowaniu kampanii marketingowych, zapewnia też informacje na temat rynku.

 

 

­***

Packeta to globalna, cyfrowa platforma dla e-commerce, świadcząca kompleksowe usługi logistyczne posiadając własną sieć kurierską. Założona w 2010 roku w Czechach przez Simonę Kijonkovą jako spółka Zásilkovna, w ciągu dekady przekształciła się w holding funkcjonujący pod nazwą Packeta Group, zrzeszający 14 podmiotów. Firma, świadcząc kompleksowe usługi logistyczne dla sklepów internetowych, szybko zyskała pozycję lidera w branży. Obecnie Packeta działa w 6 krajach, realizuje dostawy do 33 krajów, posiada ponad 10200 własnych punktów odbioru, 92 tys. punktów partnerskich i współpracuje z ponad 32 tys. sklepów internetowych. W 2021 roku obsłużyła 73 mln przesyłek. Firma pomaga także swoim Partnerom rozwijać biznes za granicą, dostosowując elastycznie usługę do ich potrzeb.

 

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre Biuro prasowe
2025-05-26 | 15:30

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

Corendon Airlines, jeden z wiodących europejskich przewoźników lotniczych, uczcił 20. lecie swojego istnienia podczas wyjątkowej gali zorganizowanej w Antalya Cosmos Theatre.
Transport DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych
2025-05-15 | 15:30

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Polska osiągnęła kolejny kamień milowy w rozwoju sieci DPD Pickup. Firma zainstalowała już ponad 10 tys. automatów paczkowych, które razem z punktami tworzą
Transport DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
2025-02-24 | 08:30

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

DPD Polska konsekwentnie rozwija zakres usług w ramach DPD Mobile, zapewniając użytkownikom aplikacji jeszcze większą wygodę w nadawaniu przesyłek międzynarodowych. Od teraz

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Bankowość

Rośnie liczba i wartość udzielonych konsumentom kredytów gotówkowych. Gorzej mają się kredyty ratalne oraz te udzielane firmom

Rynek kredytowy w Polsce co do zasady rośnie, choć nierównomiernie. Z danych Biura Informacji Kredytowej wynika, że najlepiej rozwija się segment kredytów gotówkowych dla konsumentów. Wartościowo wzrosła też kwota udzielonych limitów w kartach kredytowych. Według prognoz BIK w całym roku wzrośnie wartość zarówno udzielonych kredytów mieszkaniowych, jak i gotówkowych, choć tych pierwszych poniżej inflacji. Wcześniejsze cięcia stóp procentowych przez RPP nie zmieniły tej prognozy.

Transport

37,5 proc. środków z Planu Społeczno-Klimatycznego trafi na walkę z ubóstwem transportowym. Organizacje branżowe apelują o zmianę priorytetowych projektów [DEPESZA]

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej z końcem czerwca zakończyło konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego, który otwiera drogę do pozyskania 65 mld zł (11,4 mld euro) z unijnego Społecznego Funduszu Klimatycznego. Polska będzie jego największym beneficjentem, a 37,5 proc. budżetu zostanie przeznaczone na bezpośrednie wsparcie osób narażonych na ubóstwo transportowe. Organizacje branżowe oceniają jednak, że walka z tym zjawiskiem może się okazać nieskuteczna. W toku konsultacji zgłosiły swoje zastrzeżenia co do priorytetów w wydatkach i sposobu wsparcia inwestycji w transport rowerowy.

Prawo

Firmy będą mogły przetestować krótszy tydzień pracy z rządowym wsparciem. Nabór wniosków ruszy w sierpniu

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej uruchamia pilotaż krótszego tygodnia pracy. Zainteresowane wzięciem w nim udziału firmy będą się mogły ubiegać o wsparcie finansowe ze strony rządu. Politycy Nowej Lewicy, którzy są pomysłodawcami testu tego rozwiązania, przekonują, że finalnie zyskają na nim wszyscy, zarówno pracownicy, jak i pracodawcy, a ostrzeżenia o spodziewanych problemach gospodarki są mocno przesadzone.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.