Komunikaty PR

Parkowanie może być eko. Korki i zanieczyszczenia redukowane przez cyfryzację

2022-12-19  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt
Bartosz Sosnówka
2pr

ul. Długa 29
00-238 Warszawa
bartosz.sosnowka|dwapiar.pl| |bartosz.sosnowka|dwapiar.pl
517476361
dwapiar.pl
Do pobrania Komunikat ( 0.05 MB )

Parkowanie w centrach miast to poważne wyzwanie. Zagęszczenie ruchu w dużej mierze jest spowodowane przez kierowców, poszukujących miejsca do pozostawienia swojego samochodu i wpływa  także na dodatkowe emisje spalin. Jak się jednak okazuje, nowoczesna technologia w prosty sposób może wyjść naprzeciw wyzwaniom, przed którymi stoją miasta – nie tylko na korzyść firm, ale i na rzecz ochrony klimatu.

Poszukiwanie parkingu przyczynia się do powstawania korków i dodatkowych zanieczyszczeń powietrza. Wiele obiektów parkingowych w przestrzeni miejskiej jest do dużego stopnia niewykorzystanych: parkingi są często niewidoczne lub ich dostęp jest ograniczony (m.in. dla osób starszych lub z niepełnosprawnościami). W dzisiejszych czasach wyzwaniom tym pomagają sprostać nowoczesne rozwiązania informatyczne. Odpowiednio zaprojektowane aplikacje mobilne i strony internetowe (jak np. NaviParking czy cyfrowyparking.pl) pokazują kierowcom w czasie rzeczywistym dostępność miejsc postojowych w wybranych lokalizacjach. Co więcej, inteligentne produkty cyfrowe pozwalają także na rezerwację parkingu w perspektywie krótko- i długoterminowej. Sprawia to, że kierowcy nie szukają wolnych miejsc do pozostawienia swojego samochodu, a jadąc prosto do celu, nie przyczyniają się do dodatkowych emisji gazów cieplarnianych i tworzenia korków ulicznych. Cyfrowe rozwiązania parkingowe przynoszą wymierne korzyści także swoim właścicielom i administratorom – parkingi są wykorzystywane do maksimum swoich możliwości, mieszcząc większą liczbę aut i przynosząc wyższy przychód. 

Analizując koszty budowy i utrzymania parkingów, firmy poszukują inteligentnych rozwiązań pozwalających na efektywne zarządzanie przestrzenią parkingową. W obliczu rosnących kosztów budowy nowych parkingów oraz utrzymania personelu, nie dziwi wzrost zainteresowania rozwiązaniami cyfrowymi, które prowadzą do realnych oszczędności i poprawy satysfakcji klientów.

Smart city dla biznesu i mieszkańców miast 

Na przestrzeni lat pojawiło się wiele rozmaitych definicji terminu “smart city”. W rozumieniu potocznym jest to koncepcja, która określa miasta jako przestrzeń dla rozwoju nowych technologii, dążących do podniesienia jakości usług publicznych i poprawy życia mieszkańców aglomeracji. W obszarze transportu, koncepcja smart city dotyczy nie tylko transportu indywidualnego, ale też publicznego i współdzielonego. Co istotne, w coraz większym stopniu działania w ramach smart city koncentrują się na zrównoważonym rozwoju.

Przyszłość transportu to cyfryzacja, która odpowiada nie tylko potrzebom ekorozwoju, ale też interesom biznesu i mieszkańców miast. Warto w tym kontekście zwrócić uwagę na cyfrową transformację tradycyjnych parkingów. Cyfryzacja otwiera dodatkowe możliwości i uwalnia potencjał miejsc, które były dotychczas wykorzystywane jedynie częściowo. Prawdziwe smart city z transportem multimodalnym i pojazdami elektrycznymi nie może istnieć bez udziału cyfrowo zarządzanych przestrzeni parkingowych – mówi Marek Stawiński, CEO NaviParking.

CEO NaviParking, Marek Stawiński, wskazuje, że cyfrowe parkingi są nie tylko ekonomiczne, ale bardzo wygodne – wjazd i wyjazd samochodem jest bezdotykowy i bezobsługowy, a tradycyjne, papierowe bilety są zastępowane przez ich wirtualne odpowiedniki. Kolejki do kas parkingowych i automaty mogą wreszcie odejść w zapomnienie – użytkownik końcowy jest w stanie samodzielnie dokonywać mobilnych płatności (np. w aplikacji NaviParking) i rezerwacji (na portalu cyfrowyparking.pl). Krojone na miarę cyfrowe produkty dla firm (jak np. NaviParking Enterprise) pomagają z kolei w wygodnym współdzieleniu przestrzeni parkingowej przez swoich pracowników i minimalizowaniu kosztów operacyjnych administratorów budynków. 

Cyfryzacja parkingu to nie tylko oszczędność finansowa, dodatkowe dochody, ale też lepszy wgląd w szczegółowe dane dotyczące parkingu, a – co za tym idzie – bardziej świadomie zarządzanie potencjałem obiektu. Jak pokazuje rozwój współczesnych firm, działających w duchu idei smart city, tradycyjny parking może stać się cyfrowy w mgnieniu oka zarówno w dużym, jak i małym mieście, bez instalacji drogiego i skomplikowanego sprzętu.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: 2pr
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw Biuro prasowe
2025-02-24 | 08:30

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

DPD Polska konsekwentnie rozwija zakres usług w ramach DPD Mobile, zapewniając użytkownikom aplikacji jeszcze większą wygodę w nadawaniu przesyłek międzynarodowych. Od teraz
Transport Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków
2025-01-29 | 09:10

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Jeszcze 2-3 lata temu trudno było znaleźć właściciela ciężarówki dopuszczającego myśl o zamianie jej na elektryczną. Przez ten czas najwidoczniej wiele się zmieniło. Z
Transport Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
2024-12-27 | 14:30

Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany

Rosnące zainteresowanie rowerami wodorowymi, konieczność wykorzystywania innowacyjnych technologii w codziennym życiu oraz zwiększone zapotrzebowanie na nowe rozwiązania w transporcie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Handel

Na wojnie handlowej straci nie tylko Unia Europejska, ale przede wszystkim USA. Cła odwetowe na eksport USA wynoszą już 190 mld dol.

Donald Trump podniósł cła na produkty z Kanady, Meksyku, Chin, a także nałożył taryfy na import stali i aluminium od wszystkich partnerów handlowych USA, w tym Unii Europejskiej. KE odpowiedziała nałożeniem ceł na amerykańskie produkty o łącznej wartości 26 mld euro. Wiadomo, że USA odpowiedzą wprowadzeniem kolejnych taryf, co nakręci wojnę handlową. – Jeżeli się obkładamy cłami, to my stracimy i straci Ameryka, żadnego innego skutku wojen handlowych w historii nie było – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.

Konsument

Branżę tworzyw sztucznych czekają kosztowne zmiany. Firmy wdrożą innowacyjne technologie recyklingu

Polska branża tworzyw sztucznych stoi przed wyzwaniami, które wynikają z unijnych regulacji i rosnącej świadomości ekologicznej konsumentów. Wdrożenie zasad gospodarki obiegu zamkniętego staje się koniecznością, a dla firm oznacza to koszty i inwestycje w nowe technologie. Z drugiej strony inwestycje w GOZ mogą przynieść firmom długofalowe korzyści zarówno w kontekście oszczędności surowców, jak i wzmocnienia pozycji na rynku. Kluczowy pozostaje jednak dostęp do finansowania i gotowość firm na wdrażanie zmian.

Finanse

UE przedstawi w tym tygodniu szczegóły dotyczące planu dozbrojenia Europy. Problemem jest sposób jego sfinansowania

W tym tygodniu Komisja Europejska przedstawi Białą Księgę w sprawie przyszłości europejskiej obronności. Znajdą się w niej wytyczne dotyczące zwiększenia produkcji i gotowości obronnej w obliczu możliwej agresji militarnej ze strony Rosji. Zgodnie z planem ReArm Europe na obronę w ciągu najbliższych czterech lat ma trafić 800 mld euro.  – Działania KE to ideologiczne zapowiedzi i teoretyczne obietnice. Unia Europejska znajduje się obecnie w ogromnym kryzysie finansowym i brakuje pieniędzy na obronność – ocenia europoseł Bogdan Rzońca.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.