Komunikaty PR

Parkowanie może być eko. Korki i zanieczyszczenia redukowane przez cyfryzację

2022-12-19  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt
Bartosz Sosnówka
2pr

ul. Długa 29
00-238 Warszawa
bartosz.sosnowka|dwapiar.pl| |bartosz.sosnowka|dwapiar.pl
517476361
dwapiar.pl
Do pobrania Komunikat ( 0.05 MB )

Parkowanie w centrach miast to poważne wyzwanie. Zagęszczenie ruchu w dużej mierze jest spowodowane przez kierowców, poszukujących miejsca do pozostawienia swojego samochodu i wpływa  także na dodatkowe emisje spalin. Jak się jednak okazuje, nowoczesna technologia w prosty sposób może wyjść naprzeciw wyzwaniom, przed którymi stoją miasta – nie tylko na korzyść firm, ale i na rzecz ochrony klimatu.

Poszukiwanie parkingu przyczynia się do powstawania korków i dodatkowych zanieczyszczeń powietrza. Wiele obiektów parkingowych w przestrzeni miejskiej jest do dużego stopnia niewykorzystanych: parkingi są często niewidoczne lub ich dostęp jest ograniczony (m.in. dla osób starszych lub z niepełnosprawnościami). W dzisiejszych czasach wyzwaniom tym pomagają sprostać nowoczesne rozwiązania informatyczne. Odpowiednio zaprojektowane aplikacje mobilne i strony internetowe (jak np. NaviParking czy cyfrowyparking.pl) pokazują kierowcom w czasie rzeczywistym dostępność miejsc postojowych w wybranych lokalizacjach. Co więcej, inteligentne produkty cyfrowe pozwalają także na rezerwację parkingu w perspektywie krótko- i długoterminowej. Sprawia to, że kierowcy nie szukają wolnych miejsc do pozostawienia swojego samochodu, a jadąc prosto do celu, nie przyczyniają się do dodatkowych emisji gazów cieplarnianych i tworzenia korków ulicznych. Cyfrowe rozwiązania parkingowe przynoszą wymierne korzyści także swoim właścicielom i administratorom – parkingi są wykorzystywane do maksimum swoich możliwości, mieszcząc większą liczbę aut i przynosząc wyższy przychód. 

Analizując koszty budowy i utrzymania parkingów, firmy poszukują inteligentnych rozwiązań pozwalających na efektywne zarządzanie przestrzenią parkingową. W obliczu rosnących kosztów budowy nowych parkingów oraz utrzymania personelu, nie dziwi wzrost zainteresowania rozwiązaniami cyfrowymi, które prowadzą do realnych oszczędności i poprawy satysfakcji klientów.

Smart city dla biznesu i mieszkańców miast 

Na przestrzeni lat pojawiło się wiele rozmaitych definicji terminu “smart city”. W rozumieniu potocznym jest to koncepcja, która określa miasta jako przestrzeń dla rozwoju nowych technologii, dążących do podniesienia jakości usług publicznych i poprawy życia mieszkańców aglomeracji. W obszarze transportu, koncepcja smart city dotyczy nie tylko transportu indywidualnego, ale też publicznego i współdzielonego. Co istotne, w coraz większym stopniu działania w ramach smart city koncentrują się na zrównoważonym rozwoju.

Przyszłość transportu to cyfryzacja, która odpowiada nie tylko potrzebom ekorozwoju, ale też interesom biznesu i mieszkańców miast. Warto w tym kontekście zwrócić uwagę na cyfrową transformację tradycyjnych parkingów. Cyfryzacja otwiera dodatkowe możliwości i uwalnia potencjał miejsc, które były dotychczas wykorzystywane jedynie częściowo. Prawdziwe smart city z transportem multimodalnym i pojazdami elektrycznymi nie może istnieć bez udziału cyfrowo zarządzanych przestrzeni parkingowych – mówi Marek Stawiński, CEO NaviParking.

CEO NaviParking, Marek Stawiński, wskazuje, że cyfrowe parkingi są nie tylko ekonomiczne, ale bardzo wygodne – wjazd i wyjazd samochodem jest bezdotykowy i bezobsługowy, a tradycyjne, papierowe bilety są zastępowane przez ich wirtualne odpowiedniki. Kolejki do kas parkingowych i automaty mogą wreszcie odejść w zapomnienie – użytkownik końcowy jest w stanie samodzielnie dokonywać mobilnych płatności (np. w aplikacji NaviParking) i rezerwacji (na portalu cyfrowyparking.pl). Krojone na miarę cyfrowe produkty dla firm (jak np. NaviParking Enterprise) pomagają z kolei w wygodnym współdzieleniu przestrzeni parkingowej przez swoich pracowników i minimalizowaniu kosztów operacyjnych administratorów budynków. 

Cyfryzacja parkingu to nie tylko oszczędność finansowa, dodatkowe dochody, ale też lepszy wgląd w szczegółowe dane dotyczące parkingu, a – co za tym idzie – bardziej świadomie zarządzanie potencjałem obiektu. Jak pokazuje rozwój współczesnych firm, działających w duchu idei smart city, tradycyjny parking może stać się cyfrowy w mgnieniu oka zarówno w dużym, jak i małym mieście, bez instalacji drogiego i skomplikowanego sprzętu.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: 2pr
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw Biuro prasowe
2025-02-24 | 08:30

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

DPD Polska konsekwentnie rozwija zakres usług w ramach DPD Mobile, zapewniając użytkownikom aplikacji jeszcze większą wygodę w nadawaniu przesyłek międzynarodowych. Od teraz
Transport Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków
2025-01-29 | 09:10

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Jeszcze 2-3 lata temu trudno było znaleźć właściciela ciężarówki dopuszczającego myśl o zamianie jej na elektryczną. Przez ten czas najwidoczniej wiele się zmieniło. Z
Transport Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
2024-12-27 | 14:30

Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany

Rosnące zainteresowanie rowerami wodorowymi, konieczność wykorzystywania innowacyjnych technologii w codziennym życiu oraz zwiększone zapotrzebowanie na nowe rozwiązania w transporcie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.

Handel

Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.