Parkowanie może być eko. Korki i zanieczyszczenia redukowane przez cyfryzację
2pr
ul. Długa 29
00-238 Warszawa
bartosz.sosnowka|dwapiar.pl| |bartosz.sosnowka|dwapiar.pl
517476361
dwapiar.pl
Parkowanie w centrach miast to poważne wyzwanie. Zagęszczenie ruchu w dużej mierze jest spowodowane przez kierowców, poszukujących miejsca do pozostawienia swojego samochodu i wpływa także na dodatkowe emisje spalin. Jak się jednak okazuje, nowoczesna technologia w prosty sposób może wyjść naprzeciw wyzwaniom, przed którymi stoją miasta – nie tylko na korzyść firm, ale i na rzecz ochrony klimatu.
Poszukiwanie parkingu przyczynia się do powstawania korków i dodatkowych zanieczyszczeń powietrza. Wiele obiektów parkingowych w przestrzeni miejskiej jest do dużego stopnia niewykorzystanych: parkingi są często niewidoczne lub ich dostęp jest ograniczony (m.in. dla osób starszych lub z niepełnosprawnościami). W dzisiejszych czasach wyzwaniom tym pomagają sprostać nowoczesne rozwiązania informatyczne. Odpowiednio zaprojektowane aplikacje mobilne i strony internetowe (jak np. NaviParking czy cyfrowyparking.pl) pokazują kierowcom w czasie rzeczywistym dostępność miejsc postojowych w wybranych lokalizacjach. Co więcej, inteligentne produkty cyfrowe pozwalają także na rezerwację parkingu w perspektywie krótko- i długoterminowej. Sprawia to, że kierowcy nie szukają wolnych miejsc do pozostawienia swojego samochodu, a jadąc prosto do celu, nie przyczyniają się do dodatkowych emisji gazów cieplarnianych i tworzenia korków ulicznych. Cyfrowe rozwiązania parkingowe przynoszą wymierne korzyści także swoim właścicielom i administratorom – parkingi są wykorzystywane do maksimum swoich możliwości, mieszcząc większą liczbę aut i przynosząc wyższy przychód.
Analizując koszty budowy i utrzymania parkingów, firmy poszukują inteligentnych rozwiązań pozwalających na efektywne zarządzanie przestrzenią parkingową. W obliczu rosnących kosztów budowy nowych parkingów oraz utrzymania personelu, nie dziwi wzrost zainteresowania rozwiązaniami cyfrowymi, które prowadzą do realnych oszczędności i poprawy satysfakcji klientów.
Smart city dla biznesu i mieszkańców miast
Na przestrzeni lat pojawiło się wiele rozmaitych definicji terminu “smart city”. W rozumieniu potocznym jest to koncepcja, która określa miasta jako przestrzeń dla rozwoju nowych technologii, dążących do podniesienia jakości usług publicznych i poprawy życia mieszkańców aglomeracji. W obszarze transportu, koncepcja smart city dotyczy nie tylko transportu indywidualnego, ale też publicznego i współdzielonego. Co istotne, w coraz większym stopniu działania w ramach smart city koncentrują się na zrównoważonym rozwoju.
Przyszłość transportu to cyfryzacja, która odpowiada nie tylko potrzebom ekorozwoju, ale też interesom biznesu i mieszkańców miast. Warto w tym kontekście zwrócić uwagę na cyfrową transformację tradycyjnych parkingów. Cyfryzacja otwiera dodatkowe możliwości i uwalnia potencjał miejsc, które były dotychczas wykorzystywane jedynie częściowo. Prawdziwe smart city z transportem multimodalnym i pojazdami elektrycznymi nie może istnieć bez udziału cyfrowo zarządzanych przestrzeni parkingowych – mówi Marek Stawiński, CEO NaviParking.
CEO NaviParking, Marek Stawiński, wskazuje, że cyfrowe parkingi są nie tylko ekonomiczne, ale bardzo wygodne – wjazd i wyjazd samochodem jest bezdotykowy i bezobsługowy, a tradycyjne, papierowe bilety są zastępowane przez ich wirtualne odpowiedniki. Kolejki do kas parkingowych i automaty mogą wreszcie odejść w zapomnienie – użytkownik końcowy jest w stanie samodzielnie dokonywać mobilnych płatności (np. w aplikacji NaviParking) i rezerwacji (na portalu cyfrowyparking.pl). Krojone na miarę cyfrowe produkty dla firm (jak np. NaviParking Enterprise) pomagają z kolei w wygodnym współdzieleniu przestrzeni parkingowej przez swoich pracowników i minimalizowaniu kosztów operacyjnych administratorów budynków.
Cyfryzacja parkingu to nie tylko oszczędność finansowa, dodatkowe dochody, ale też lepszy wgląd w szczegółowe dane dotyczące parkingu, a – co za tym idzie – bardziej świadomie zarządzanie potencjałem obiektu. Jak pokazuje rozwój współczesnych firm, działających w duchu idei smart city, tradycyjny parking może stać się cyfrowy w mgnieniu oka zarówno w dużym, jak i małym mieście, bez instalacji drogiego i skomplikowanego sprzętu.
Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Zielone korytarze dla zrównoważonego transportu towarów w Europie
Zmiany w systemie SENT: kontrole ładunków obejmą zagranicznych przewoźników
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.