Pierwsze miejski przewoźnik na świecie, w którym za miesięczny zapłacicie… okiem

Bartosz Naskręski
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne sp. z o.o. we Wrocławiu
Bolesława Prusa 75-79
50-316 Wrocław
rzecznik|mpk.wroc.pl| |rzecznik|mpk.wroc.pl
+48 71 325 08 07
mpk.wroc.pl
MPK Wrocław uruchomiło płatność okiem w Biurze Obsługi Pasażera. Miejska spółka jest pierwszym na świecie przewoźnikiem, który wprowadził innowacyjny systemem płatności tęczówką oka od wrocławskiego fintechu PayEye.
Brak gotówki i rozładowany telefon to nie problem, gdy można zapłacić jednym spojrzeniem. W Biurze Obsługi Pasażera MPK Wrocław przy ul. B. Prusa 75-79 już jest taka możliwość.
– Mawia się, że oczy są zwierciadłem duszy. Jak się okazuje, mogą się sprawdzić także w charakterze karty płatniczej – mówi prezes MPK Wrocław, Krzysztof Balawejder. – MPK jedzie z duchem czasu również, gdy wchodzą w grę nowe technologie ułatwiające płacenie w naszym Biurze Obsługi Pasażera. Cieszę się, że taki pomysł narodził się we Wrocławiu.
W Biurze Obsługi Pasażera MPK przy ul. Bolesława Prusa okiem możemy m.in. zapłacić za bilet okresowy albo uregulować należność za przejazd bez ważnego biletu. Oczywiście są tam dostępne także dotychczasowe, bardziej tradycyjne formy płatności: gotówką lub kartą bankową.
Rozwiązanie fintechu PayEye jest bezpieczne dla zdrowia, ale także dla naszych finansów – tęczówki oka nie da się bowiem ukraść ani podrobić. Przyłożenie do terminala np. zdjęcia czyjegoś oka także nic nie da, urządzenie jest bowiem zabezpieczone przed taką próbą oszustwa. Cały proces płatności odbywa się zupełnie bezdotykowo – chodzi dosłownie o spojrzenie w stronę terminala.
– PayEye przenosi konwencjonalne metody płatnicze do technologii przyszłości. Nasze rozwiązanie to po prostu płatność okiem, a razem z nim wygoda, prostota i bezpieczeństwo. Brak gotówki i rozładowany telefon to już nie problem, gdy można zapłacić jednym spojrzeniem. Cieszymy się, że z tej możliwości będą mogli skorzystać pasażerowie MPK Wrocław – wyjaśnia Krystian Kulczycki, prezes PayEye.
Dla pasażerów, którzy skorzystają z płatności okiem po raz pierwszy czeka niespodzianka. Wcześniejsza rejestracja on-line na payeye.com pozwoli skorzystać ze zwrotu za pierwszą transakcję okiem do 50 zł, już podczas pierwszej wizyty w MPK Wrocław.
PayEye pod koniec czerwca 2020 r. wprowadziło biometrię oka do komercyjnego zastosowania w płatnościach. Już dziś we Wrocławiu i w jego okolicach można płacić okiem m. in. w restauracjach i kawiarniach, sklepach spożywczych oraz delikatesach. Na liście prawie 120 punktów znalazły się też punkty usługowe, stacje benzynowe i myjnie samochodowe, silnie reprezentowana jest również branża sportowa i rekreacyjna.
Do grona miejsc, które wzbudzają największe zainteresowanie, gdzie pojawił się system płatności okiem w ostatnim czasie należą m. in. wrocławski Aquapark, lodowisko przy Stadionie Wrocław, czy też AC Hotel Wrocław, działający w ramach największej na świecie międzynarodowej sieć hoteli Marriott International. Do tego grona dołączyło MPK Wrocław.
PayEye to fintech z Wrocławia, który opracował pierwszy na świecie komercyjny, pełny ekosystem płatniczy, oparty na biometrii tęczówki oka. Pierwsza faza projektu pilotażowo jest realizowana we Wrocławiu oraz okolicznych miejscowościach i dostępny jest w prawie 120 miejscach, a liczba miejsc, w których można dokonywać płatności okiem stale rośnie. W kolejnych etapach projekt dostępny będzie w Polsce, Europie i na świecie. Od 7 kwietnia 2021 r. PayEye będzie dostępne już w aplikacji. Fintech z Wrocławia w II kwartale 2021 r. zapowiada też mocne wejście do e-commerce.

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Transmisje online
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Przemysł

Zakończenie wojny w Ukrainie poprawiłoby klimat inwestycyjny w Polsce. Inwestorzy cenią stabilność i bezpieczeństwo
– Choć mimo pandemii i wojny w Ukrainie nie odnotowano gwałtownego odpływu inwestorów zagranicznych z Polski, to zakończenie konfliktu za naszą wschodnią granicą pomogłoby w ich przyciągnięciu – wskazuje prof. Eliza Przeździecka ze Szkoły Głównej Handlowej. Dane za 2023 i wstępne wyniki z 2024 roku wskazują na zahamowanie trendu wzrostowego z poprzednich lat, na co miała wpływ również ogólna koniunktura gospodarcza na świecie.
Problemy społeczne
Powstanie europejska strategia dotycząca zdrowia psychicznego młodych. Kraje łączą siły, by chronić ich przed cyberzagrożeniami

Niemal połowa nastolatków zetknęła się z przemocą online. Co czwarty był wyzywany w sieci, a co piąty doświadczył ośmieszania – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Skala cyberprzemocy jest coraz większa, co w połączeniu z uzależnieniem od mediów społecznościowych oraz rosnącą presją wizerunkową negatywnie odbija się na zdrowiu psychicznym młodego pokolenia. 25 marca podczas nieformalnego posiedzenia Rady ds. Zdrowia EPSCO ministrowie zdrowia państw UE dyskutowali na temat tego, jak chronić zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży w dobie technologii i mediów społecznościowych.
Farmacja
Coraz więcej osób choruje na kleszczowe zapalenie mózgu. Na profilaktyczne szczepienie zdecydował się tylko co 10. Polak

Tylko co 10. Polak zaszczepił się przeciwko kleszczowemu zapaleniu mózgu – wynika z danych opracowanych przez Ośrodek Badań Socjomedycznych Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych UW. Wyszczepialność jest bardzo niska i to mimo tego, że Polacy obawiają się kleszczy i chorób przez nie przenoszonych. Ich wiedza na ten temat jest jednak wybiórcza, a dodatkowo nie jest wspierana przez lekarzy. Zalecenie szczepienia przeciwko KZM otrzymuje mniej niż 7 proc. badanych, tymczasem liczba notowanych rocznie zakażeń od 2019 roku wzrosła prawie trzykrotnie.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.