Pierwsze miejski przewoźnik na świecie, w którym za miesięczny zapłacicie… okiem

Bartosz Naskręski
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne sp. z o.o. we Wrocławiu
Bolesława Prusa 75-79
50-316 Wrocław
rzecznik|mpk.wroc.pl| |rzecznik|mpk.wroc.pl
+48 71 325 08 07
mpk.wroc.pl
MPK Wrocław uruchomiło płatność okiem w Biurze Obsługi Pasażera. Miejska spółka jest pierwszym na świecie przewoźnikiem, który wprowadził innowacyjny systemem płatności tęczówką oka od wrocławskiego fintechu PayEye.
Brak gotówki i rozładowany telefon to nie problem, gdy można zapłacić jednym spojrzeniem. W Biurze Obsługi Pasażera MPK Wrocław przy ul. B. Prusa 75-79 już jest taka możliwość.
– Mawia się, że oczy są zwierciadłem duszy. Jak się okazuje, mogą się sprawdzić także w charakterze karty płatniczej – mówi prezes MPK Wrocław, Krzysztof Balawejder. – MPK jedzie z duchem czasu również, gdy wchodzą w grę nowe technologie ułatwiające płacenie w naszym Biurze Obsługi Pasażera. Cieszę się, że taki pomysł narodził się we Wrocławiu.
W Biurze Obsługi Pasażera MPK przy ul. Bolesława Prusa okiem możemy m.in. zapłacić za bilet okresowy albo uregulować należność za przejazd bez ważnego biletu. Oczywiście są tam dostępne także dotychczasowe, bardziej tradycyjne formy płatności: gotówką lub kartą bankową.
Rozwiązanie fintechu PayEye jest bezpieczne dla zdrowia, ale także dla naszych finansów – tęczówki oka nie da się bowiem ukraść ani podrobić. Przyłożenie do terminala np. zdjęcia czyjegoś oka także nic nie da, urządzenie jest bowiem zabezpieczone przed taką próbą oszustwa. Cały proces płatności odbywa się zupełnie bezdotykowo – chodzi dosłownie o spojrzenie w stronę terminala.
– PayEye przenosi konwencjonalne metody płatnicze do technologii przyszłości. Nasze rozwiązanie to po prostu płatność okiem, a razem z nim wygoda, prostota i bezpieczeństwo. Brak gotówki i rozładowany telefon to już nie problem, gdy można zapłacić jednym spojrzeniem. Cieszymy się, że z tej możliwości będą mogli skorzystać pasażerowie MPK Wrocław – wyjaśnia Krystian Kulczycki, prezes PayEye.
Dla pasażerów, którzy skorzystają z płatności okiem po raz pierwszy czeka niespodzianka. Wcześniejsza rejestracja on-line na payeye.com pozwoli skorzystać ze zwrotu za pierwszą transakcję okiem do 50 zł, już podczas pierwszej wizyty w MPK Wrocław.
PayEye pod koniec czerwca 2020 r. wprowadziło biometrię oka do komercyjnego zastosowania w płatnościach. Już dziś we Wrocławiu i w jego okolicach można płacić okiem m. in. w restauracjach i kawiarniach, sklepach spożywczych oraz delikatesach. Na liście prawie 120 punktów znalazły się też punkty usługowe, stacje benzynowe i myjnie samochodowe, silnie reprezentowana jest również branża sportowa i rekreacyjna.
Do grona miejsc, które wzbudzają największe zainteresowanie, gdzie pojawił się system płatności okiem w ostatnim czasie należą m. in. wrocławski Aquapark, lodowisko przy Stadionie Wrocław, czy też AC Hotel Wrocław, działający w ramach największej na świecie międzynarodowej sieć hoteli Marriott International. Do tego grona dołączyło MPK Wrocław.
PayEye to fintech z Wrocławia, który opracował pierwszy na świecie komercyjny, pełny ekosystem płatniczy, oparty na biometrii tęczówki oka. Pierwsza faza projektu pilotażowo jest realizowana we Wrocławiu oraz okolicznych miejscowościach i dostępny jest w prawie 120 miejscach, a liczba miejsc, w których można dokonywać płatności okiem stale rośnie. W kolejnych etapach projekt dostępny będzie w Polsce, Europie i na świecie. Od 7 kwietnia 2021 r. PayEye będzie dostępne już w aplikacji. Fintech z Wrocławia w II kwartale 2021 r. zapowiada też mocne wejście do e-commerce.

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany

Zielone korytarze dla zrównoważonego transportu towarów w Europie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Są już pierwsze propozycje deregulacji przepisów dla biznesu. Ten proces może pobudzić inwestycje i zwiększyć konkurencyjność Polski
– Deregulacja prawa gospodarczego ma kluczowe znaczenie dla zwiększenia konkurencyjności polskich firm i przyciągania inwestycji – ocenia prezes Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu Andrzej Dycha. W tym tygodniu zespół ds. tej deregulacji, który powstał w odpowiedzi na apel premiera Donalda Tuska, przedstawił już pierwsze propozycje zmian, w tym m.in. ograniczenie kontroli firm, uproszczenie przepisów podatkowych i ułatwienia w zatrudnianiu cudzoziemców. Prezes PAIH wskazuje, że jednym z punktów tej listy powinno być również wzmocnienie roli izb gospodarczych, które mogą odgrywać większą rolę w dialogu między biznesem a rządem.
Polityka
Trzy lata wojny w Ukrainie. UE i kraje członkowskie przeznaczyły na wsparcie ponad 134 mld euro

Instytucje UE deklarują w dalszym ciągu mocne poparcie dla Ukrainy. Łącznie w ciągu trzech lat od rozpoczęcia rosyjskiej agresji Unia i jej państwa członkowskie przeznaczyły na wsparcie walczącej Ukrainy i jej obywateli 134 mld euro, w tym ponad 67 mld euro pomocy finansowej i 50 mld wojskowej. Skala potrzeb nadal jest jednak ogromna. Tym bardziej że dalsze wsparcie ze strony amerykańskiego sojusznika stoi pod znakiem zapytania.
Transport
Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów

W Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się polska premiera najnowszego modelu Mercedes-Maybach – SL 680 Monogram Series. To najbardziej sportowy Maybach w historii. – Liczba zamówień składanych w systemie wskazuje, że premierowe auto cieszy się dużym zainteresowaniem klientów – podkreślają przedstawiciele marki. Polska jest drugim największym rynkiem dla luksusowych samochodów Maybacha w Europie.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.