Policjanci na szkoleniu w zajezdni tramwajowej MPK

Bartosz Naskręski
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne sp. z o.o. we Wrocławiu
Bolesława Prusa 75-79
50-316 Wrocław
rzecznik|mpk.wroc.pl| |rzecznik|mpk.wroc.pl
+48 71 325 08 07
mpk.wroc.pl
Jak hamuje tramwaj? Jak jest zbudowany wagon i jakie są jego najważniejsze podzespoły? Z czym na drogach muszą się na co dzień mierzyć motorniczowie MPK? To tylko część zagadnień, jakie na specjalnym szkoleniu przekażą wrocławskim policjantom pracownicy miejskiego przewoźnika.
Całodzienne zajęcia podzielone są na dwa bloki: teoretyczny i praktyczny. Oba wypełnione są wiedzą o eksploatacji tramwajów, która może przydać się mundurowym funkcjonariuszom w ich codziennej pracy.
– Każdego dnia nasze pojazdy pokonują we Wrocławiu około 120 tysięcy kilometrów. 1400 prowadzących przy pomocy 600 pojazdów trzy razy okrąża ziemię każdej doby. Te szkolenia pozwolą mundurowym lepiej poznać ich pracę i gdy dojdzie do liczenia pasażerów, być bardziej wyrozumiałymi – mówi prezes MPK Wrocław Krzysztof Balawejder.
– Na pewno ta wiedza nam się przyda i zostanie wykorzystana w trakcie obsługi zdarzeń drogowych – mówi Zastępca Komendanta Miejskiego Policji we Wrocławiu mł. insp. Przemysław Kozioł. – Czasami mają miejsca sytuacje na drodze, gdzie winnym jest motorniczy, ale są to zdarzenia incydentalne. Najczęściej mamy tutaj winę obcą – wtargnięcie czy ewentualnie nieuwaga jakiegoś kierującego doprowadza do kolizji.
Na pierwszej części szkolenia policjanci przypomną sobie szczególne przepisy ruchu drogowego, odnoszące się do pojazdów szynowych. Druga natomiast odbędzie się na pokładzie tramwaju i będzie bardziej praktyczna.
– Policjanci zasiądą za sterami tramwaju i, pod okiem naszych instruktorów, przekonają się jak wygląda awaryjne hamowanie rozpędzonym składem – mówi rzecznik MPK Wrocław, Bartosz Naskręski. – Notorycznie dochodzi do zajeżdżania drogi motorniczym przez innych kierujących. Nasi pracownicy muszą wówczas w ułamku sekundy ocenić, czy ewentualne awaryjne hamowanie nie spowodowuje aby większego zagrożenia dla pasażerów tramwaju niż sama kolizja, do której mogłoby dojść.
Na zajęciach pracownicy MPK podzielą się z policjantami także wiedzą typowo techniczną – np. o elementach rozruchowych, sterowniczych czy o zasilaniu wagonu. Ogólna orientacja na ten temat pomoże funkcjonariuszom w ocenie przebiegu różnych zdarzeń drogowych z udziałem taboru MPK.
Szkolenia dla policjantów będą odbywały się cyklicznie, w niedużych grupach zorganizowanych w reżimie sanitarnym. Przewoźnik podobne szkolenie przeprowadzi w przyszłym tygodniu dla Straży Pożarnej.

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Na wojnie handlowej straci nie tylko Unia Europejska, ale przede wszystkim USA. Cła odwetowe na eksport USA wynoszą już 190 mld dol.
Donald Trump podniósł cła na produkty z Kanady, Meksyku, Chin, a także nałożył taryfy na import stali i aluminium od wszystkich partnerów handlowych USA, w tym Unii Europejskiej. KE odpowiedziała nałożeniem ceł na amerykańskie produkty o łącznej wartości 26 mld euro. Wiadomo, że USA odpowiedzą wprowadzeniem kolejnych taryf, co nakręci wojnę handlową. – Jeżeli się obkładamy cłami, to my stracimy i straci Ameryka, żadnego innego skutku wojen handlowych w historii nie było – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.
Konsument
Branżę tworzyw sztucznych czekają kosztowne zmiany. Firmy wdrożą innowacyjne technologie recyklingu

Polska branża tworzyw sztucznych stoi przed wyzwaniami, które wynikają z unijnych regulacji i rosnącej świadomości ekologicznej konsumentów. Wdrożenie zasad gospodarki obiegu zamkniętego staje się koniecznością, a dla firm oznacza to koszty i inwestycje w nowe technologie. Z drugiej strony inwestycje w GOZ mogą przynieść firmom długofalowe korzyści zarówno w kontekście oszczędności surowców, jak i wzmocnienia pozycji na rynku. Kluczowy pozostaje jednak dostęp do finansowania i gotowość firm na wdrażanie zmian.
Finanse
UE przedstawi w tym tygodniu szczegóły dotyczące planu dozbrojenia Europy. Problemem jest sposób jego sfinansowania

W tym tygodniu Komisja Europejska przedstawi Białą Księgę w sprawie przyszłości europejskiej obronności. Znajdą się w niej wytyczne dotyczące zwiększenia produkcji i gotowości obronnej w obliczu możliwej agresji militarnej ze strony Rosji. Zgodnie z planem ReArm Europe na obronę w ciągu najbliższych czterech lat ma trafić 800 mld euro. – Działania KE to ideologiczne zapowiedzi i teoretyczne obietnice. Unia Europejska znajduje się obecnie w ogromnym kryzysie finansowym i brakuje pieniędzy na obronność – ocenia europoseł Bogdan Rzońca.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.