Polonus uruchamia połączenie między Warszawą i Olsztynem
Ponowne włączenie tej linii do siatki połączeń Polonus zapewni dodatkowe połączenie ze stolicą mieszkańcom takich miejscowości, jak Legionowo, Serock, Pułtusk, Maków Mazowiecki, Przasnysz, Chorzele, Wielbark, Szczytno i Pasym. Bilety w atrakcyjnych cenach są już dostępne w sprzedaży, także zapraszamy do rezerwowania podróży na stronie www.pkspolonus.pl.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom naszych pasażerów, z początkiem roku postanowiliśmy wznowić kursy Polonusa z Warszawy do Olsztyna. W ramach odpowiedzi na prośby mieszkańców, przywracamy codzienne połączenie ze stolicy do takich miejscowości, jak Pułtusk, Maków Mazowiecki, Przasnysz czy Szczytno. Zapraszamy serdecznie na pokłady naszych komfortowych i bezpiecznych autokarów – mówi Wojciech Gąsowski, członek zarządu Polonus.
Kurs będzie się rozpoczynać na Dworcu Autobusowym Warszawa Zachodnia o godzinie 10:10, by dotrzeć do Olsztyna o godzinie 14:40. Natomiast kurs powrotny z Olsztyna do Warszawy będzie wyruszać o godzinie 15:45, aby o godzinie 20:15 dotrzeć do stolicy.
Wyjazdy z Polonus są w pełni bezpieczne i komfortowe. W autokarach obowiązują rygorystyczne procedury bezpieczeństwa, tj. obowiązek noszenia maseczki zakrywającej usta i nos. Dodatkowo od dnia 17.10.2020 r. w związku z wprowadzonymi obostrzeniami, może być zajęte 50% miejsc siedzących w autobusie. Na pokładach autobusów obowiązuje reżim sanitarny:
• wszyscy pasażerowie powinni posiadać i podróżować w maseczce ochronnej,
• pojazdy są regularnie dezynfekowane za pomocą profesjonalnych urządzeń,
• podczas oczekiwania na przystanku należy zachować bezpieczną odległość pomiędzy pasażerami,
• pasażer, który będzie posiadał objawy choroby, takie jak kaszel, duszności, wysoka temperatura - nie zostanie wpuszczony na pokład autokaru.
Przewoźnik do obsługi swoich połączeń przeznacza nowoczesne, klimatyzowane autokary, wyposażone w wygodne, rozkładane i rozsuwane na boki fotele, toaletę, gniazdka 230V czy sprzęt audio-video. Pasażerowie Polonusa mogą też korzystać podczas podróży z bezpłatnego bezprzewodowego Internetu.
Polonus w swojej ofercie posiada ulgi ustawowe oraz następujące ulgi handlowe: 80% dla dzieci w wieku 0-6 lat (do rozpoczęcia nauki), zniżka w wysokości 20% dla uczniów i studentów do 26. roku życia, seniorów oraz posiadaczy Karty Dużej Rodziny oraz 30% ulga dla weteranów.
EcoVadis nagradza Targor-Truck za zaangażowanie w zrównoważone łańcuchy dostaw
CEVA Logistics organizuje globalny program szkoleń dla 25 tys. pracowników
DSV – Global Transport and Logistics w gronie liderów transformacji
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm
Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.
Farmacja
Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów
Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.
Ochrona środowiska
Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania
Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.