Polski e-bike z fabryki Romet
38PR & Content Communication
Gdańska 47/49 budynek D
90-729 Łódź
paulina.stepien|38pr.pl| |paulina.stepien|38pr.pl
505 313 324
www.38pr.pl
Romet – największy krajowy producent, ramy do rowerów elektrycznych produkuje w Polsce, w jednej z najnowocześniejszych fabryk w Europie, z wykorzystaniem technologii przemysłu 4.0. Dodatkowo, dzięki produkcji baterii w Polsce oraz dużemu udziałowi komponentów wytwarzanych we własnych fabrykach, Romet jako jedyna firma w Polsce wystawia importerom świadectwo pochodzenia – eur 1, dzięki czemu mogą oni skorzystać z preferencyjnych stawek celnych. To silna przewaga Rometu jako producenta na rynku i wobec konkurencji. Preferencje te uzyskuje się tylko wtedy, kiedy rowery składają się w co najmniej w 60 procentach z części powstałych w Europie.
W Polsce rynek rowerowy wart jest około 1,5 mld zł i rośnie w tempie 20 proc. rocznie, co oznacza, że potencjał rozwoju jest nadal duży[1]. Wpływ na tak dużą dynamikę ma niewątpliwie wzrost wynikający z rosnących cen rowerów – obecnie rok do roku to około 20-30% w rynku detalicznym, ale też trendu, że Polacy coraz chętniej wybierają droższe produkty w tym rowery elektryczne.
Co ciekawe w stosunku do podanej wartości, wg szacunków Polskiego Stowarzyszenia Rowerowego rocznie sprzedaje się w Polsce podobna ilość rowerów bo około 1,2 mln sztuk.[2]
Jeśli chodzi natomiast o udział rowerów elektrycznych w całym wolumenie sprzedaży w naszym kraju wynosi już ok. 10%. Rynek sprzedaży rowerów elektrycznych stale rośnie, zyskuje uznanie wśród profesjonalistów[3] a Polacy zdecydowanie przekonują się do e-bików widząc w nich przyszłość i oszczędności wobec rosnących cen paliw.
Romet przygotowany na większą popularność e-bików
Najnowsze badanie przeprowadzone na zlecenie Polskiego Stowarzyszenia Rowerowego potwierdziło, że coraz więcej Polaków myśli o zakupie e-bika. Ponad 60% ankietowanych przyznało, że posiadanie e-bika, pozwoliłoby obniżyć domowe wydatki na transport i mobilność. Biorąc pod uwagę również koszt zakupu i eksploatacji, dla większości badanych (70%) zakup roweru elektrycznego jest bardziej ekonomiczny od samochodu[1]. Romet podkreśla, że jest przygotowany na rosnącą popularność e-bików. Firma posiada odpowiedni potencjał, ponieważ jako jedyna w Polsce produkuje ramy do rowerów elektrycznych na skalę masową.
To silna pozycja również wśród producentów w Europie i daje Rometowi zdecydowane przewagi na rynku branży rowerowej w wielu obszarach, takich jak: szybkość i elastyczność w realizacji zamówień, czas dostaw, logistyka czy możliwość szybkiej reakcji na ewentualne zmiany serii/ modeli. Poza tym produkcja ram w Polsce daje pełną kontrolę jakości w całym procesie produkcyjnym, co równie ważne ma wpływ na finalną cenę produktu.
Jako producent posiadamy pełne zaplecze projektowe i technologiczne. Tworzymy nasze rowery tu w Polsce w pełnym procesie produkcyjnym - od projektu, przez wydruk ramy 3D, laboratoryjne testy komponentów rowerowych aż po produkcję ram. Dzięki drukarkom 3D wyprodukowanie modelu ramy pozwala znacznie przyspieszyć proces wdrożenia jej do produkcji. Badamy wszystkie komponenty. Przeprowadzamy badania zmęczeniowe, udarowe oraz w komorze klimatycznej. Za pomocą rozbudowanych aparatur przetestowany może być każdy komponent rowerowy zarówno w świecie wirtualnym jak i rzeczywistym, co w konsekwencji pozwala odzwierciedlić procesy zachodzące podczas użytkowania roweru. Na kolejnym etapie realizowany jest wzór, który następnie jest również testowany w laboratorium oraz w terenie. Jeżeli przejdzie pomyślnie wszystkie testy – trafia do seryjnej produkcji. Technologia produkcji ram na zautomatyzowanych liniach pozwala zdecydowanie skrócić cały proces powstawania roweru, gwarantuje też pełną kontrolę zarówno nad jakością jak i pełnym procesem produkcyjnym.
Potencjał produkcji i współpraca z polskimi producentami
Romet dodaje, że najważniejsze są potrzeby klientów i ich oczekiwania. – Jako producent z powodzeniem wdrażamy światowe trendy, ale też reagujemy na potrzeby klientów. Widzimy ogromny wzrost zainteresowania e-rowerami na całym świecie, w tym także w Polsce i odpowiadamy na to zwiększoną produkcją, ale przede wszystkim najnowszą technologią. Nasze ramy produkujemy w Polsce. Aluminium, z którego je produkujemy pochodzi z polskich hut. Pracując nad rowerami elektrycznymi nawiązaliśmy strategiczne partnerstwa, które pozwalają nam na to, że obecnie z uwagi na wspomniany udział procentowy komponentów możemy mówić o polskim rowerze elektrycznym. Opracowaliśmy technologię, dzięki której są one zintegrowane z baterią, której dostawcą jest firma BMZ Poland Sp. z o.o. Natomiast jeśli chodzi o nasz potencjał produkcyjny, miesięcznie produkujemy około 10 tysięcy sztuk ram elektrycznych, ale w każdej chwili jesteśmy gotowi zwiększyć ten potencjał. – mówi Grzegorz Grzyb.
Preferencje dla importerów
Ze względu na duży udział komponentów stosowanych w rowerach elektrycznych produkowanych w Polsce, Romet może wystawiać na swoje e-biki świadectwo eur 1. Dzięki temu importerzy mogą skorzystać z preferencyjnych stawek celnych. Preferencje te uzyskuje się tylko wtedy, kiedy rowery składają się minimum w 60 procentach z części wytworzonych w Europie.
Co to oznacza w praktyce? W polskiej taryfie celnej najkorzystniejsze stawki przyznaje się na import towarów z krajów członkowskich Unii Europejskiej i państw należących do Środkowoeuropejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu[2]. O ile tylko towary mają potwierdzone unijne pochodzenie importerzy mogą korzystać z zerowych albo obniżonych ceł w państwie, do którego dostarczane są towary[3].
Przedsiębiorstwo, aby móc wystawiać świadectwo – eur1 musi spełniać szereg sprecyzowanych wymogów. Eksporter musi udowodnić, że produkt spełnia kryteria określone w danej umowie o wolnym handlu. Dla każdego z komponentów Romet przedstawia „deklarację dostawców” wraz z fakturami zakupowymi.
Rynek rowerów elektrycznych w Europie będzie rósł
Patrząc na przyszłość rowerów elektrycznych w Europie, wg szacunków Europejskiej Konfederacji Przemysłu Rowerowego (Confederation of the European Bicycle Industry), w 2027 roku wolumen rowerów elektrycznych przekroczy liczbę rowerów tradycyjnych, zaś w 2030 roku ma osiągnąć wielkość 17 milionów sztuk. Co ciekawe, w tym samym czasie liczba rowerów tradycyjnych ma obniżyć się do około 15 milionów sztuk.
Romet około połowy całej produkcji rowerów eksportuje do krajów Europy Zachodniej oraz krajów nadbałtyckich, gdzie otworzył strategiczne przedstawicielstwo. To model współpracy w biznesie, który planuje konsekwentnie rozwijać na rynku zagranicznym. Obecnie rowery z fabryki Romet sprzedawane są na 50 rynkach na świecie.
Natomiast już teraz przewidujemy, że w 2022 roku udział rowerów elektrycznych w całej produkcji firmy Romet wynosić będzie około 20%. Posiadamy w swojej ofercie kilkanaście różnych modeli w zasadzie we wszystkich kategoriach: od E-MTB, E-Trekking i E-Cross, po E-City. Aktualnie pracujemy nad nowymi propozycjami e-bików – podkreśla Grzegorz Grzyb Wiceprezes Zarządu Romet.
[1] Rowerowa Rewolucja (psronline.pl) Badanie wykonane na zlecenie Polskiego Stowarzyszenia Rowerowego przez pracownię SW Research, maj 2022
[2] https://bbats.pl/poradnik-specjalistyczny/taryfy-celne-czym-jest-clo-i-jakie-sa-aktualne-stawki-2020/
[3] https://www.biznes.gov.pl/pl/portal/00375#8
Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Zielone korytarze dla zrównoważonego transportu towarów w Europie
Zmiany w systemie SENT: kontrole ładunków obejmą zagranicznych przewoźników
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.