Komunikaty PR

Pomocna dłoń podczas zmian w unijnych przepisach VAT

2021-07-13  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt
Natalia Naworska
Solski Communications Sp. z o.o.

pl. Stanisława Małachowskiego 2
00-066 Warszawa
nnaworska|solskipr.pl| |nnaworska|solskipr.pl
692740668
https://solskipr.pl/

 

UPS wybrał firmę doradztwa podatkowego PwC* w celu wsparcia przedsiębiorców spoza Unii Europejskiej w realizacji nowych obowiązków w zakresie podatku VAT dla towarów importowanych na terytorium UE.

 

Unia Europejska wprowadziła nowe zasady dotyczące podatku od towarów i usług (VAT) mające zastosowanie do transgranicznych transakcji sprzedaży w e-handlu. Wchodzące w życie z dniem 1 lipca 2021 roku zmiany obejmują likwidację zwolnienia z podatku VAT dla towarów importowanych na terytorium UE o wartości nieprzekraczającej 22 euro. Wprowadzono również specjalny system sprzedaży na odległość towarów o niskiej wartości importowanych na terytorium UE z państw lub terytoriów trzecich.

 

Punkt kompleksowej obsługi towarów importowanych (Import One Stop Shop, IOSS) to portal internetowy umożliwiający korzystanie z uproszczonych form zgłaszania i rozliczania podatku VAT z tytułu sprzedaży przez internet towarów o wartości do 150 euro importowanych do UE. System IOSS służy poprawie jakości obsługi klienta, umożliwiając pobranie podatku od nabywcy w chwili zakupu, a przez to uniknięcie nieprzewidzianych kosztów lub opóźnień wynikających z odprawy celnej w momencie dostawy.

 

W ramach systemu IOSS przedsiębiorstwo prowadzące działalność w zakresie handlu e-commerce przekazuje przewoźnikowi numer identyfikacyjny VAT IOSS, który następnie przedstawia się organom celnym, dzięki czemu podatek VAT nie jest naliczany w momencie wwozu towarów na terytorium UE. Przedsiębiorstwa nieposiadające siedziby na terytorium UE lub państwa niebędącego stroną porozumienia o wzajemnej pomocy w zakresie VAT będą zobowiązane do ustanowienia pośrednika w celu skorzystania z programu importowego.

 

UPS wybrał firmę doradztwa podatkowego PwC w celu świadczenia usług pośrednictwa i zapewnienia zgodności z przepisami na rzecz uprawnionych klientów UPS po obniżonej stawce. W ramach przedmiotowej umowy klienci będą mogli skorzystać z pomocy przy rejestracji w systemie IOSS i przy składaniu deklaracji IOSS, a także będą co miesiąc otrzymywać informacje na temat płatności VAT oraz istotne aktualizacje, które mogą mieć wpływ na prowadzoną działalność.

 

– Oferowanie wsparcia klientom w ponad 220 krajach i terytoriach na całym świecie i wyposażanie ich w narzędzia umożliwiające konkurowanie na arenie międzynarodowej przy zachowaniu najwyższej jakości obsługi ma dla nas kluczowe znaczenie – powiedział Stuart Lund, Wiceprezes ds. segmentu pośrednictwa celnego w zakresie przesyłek międzynarodowych w UPS. – Zachęcamy przedsiębiorstwa spoza UE do korzystania z tej usługi, dzięki czemu będą one mogły nadal oferować klientom z UE możliwość dokonywania zakupów w sposób przejrzysty i bezproblemowy.

 

Klienci UPS prowadzący działalność związaną z handlem elektronicznym, posiadający siedzibę poza UE mogą rejestrować się za pośrednictwem strony internetowej PwC.be w celu skorzystania z usług PwC w zakresie pośrednictwa i zapewnienia zgodności z przepisami dotyczących systemu IOSS.

 

 

Więcej informacji na temat zmian unijnych regulacji w zakresie VAT oraz ich wpływu na przedsiębiorców i konsumentów można znaleźć na stronie UPS.com.

 

*PwC Business Advisory Services BV. Świadczenie usług przez PwC podlega procedurze akceptacji klienta, a także obowiązkowi uzyskania odpowiednich zgód pod kątem niezależności. Termin „klient” użyty w niniejszym materiale odnosi się do klientów UPS, którzy zdecydują się na współpracę z PwC i pozytywnie przejdą procedurę akceptacji klienta stosowaną przez PwC.

 

Informacje na temat UPS

UPS (NYSE: UPS) jest jedną z największych na świecie firm kurierskich, której przychody w 2020 r. wyniosły 84,6 mld USD. Spółka oferuje szeroki wachlarz zintegrowanych rozwiązań logistycznych dla klientów w ponad 220 krajach i terytoriach. Spółka zatrudnia ponad 540,000 pracowników, którzy działają zgodnie z jasną i konsekwentnie realizowaną strategią, wyrażoną w poniższych hasłach: Customer First. People Led. Innovation Driven. UPS dąży do zmniejszenia wpływu na środowisko i wspiera społeczności, które korzystają z jej usług na całym świecie. Ponadto UPS nieustająco i zdecydowanie wspiera różnorodność, równość i integrację. Adres strony internetowej: www.ups.com. Więcej informacji można znaleźć na stronach about.ups.comoraz www.investors.ups.com.

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport Gotowi na różne scenariusze - ID Logistics o branży fashion Biuro prasowe
2024-04-24 | 16:00

Gotowi na różne scenariusze - ID Logistics o branży fashion

Branża fashion uznawana jest za jedną z tych najbardziej wymagających branż, z dynamiką wyznaczaną przez trendy, sezonowe i kompleksowe wymiany kolekcji, tak jak obecnie z zimowej na
Transport PostNL i Spring wprowadzają cztery miliony litrów biopaliwa (HVO100)
2024-04-24 | 13:12

PostNL i Spring wprowadzają cztery miliony litrów biopaliwa (HVO100)

Od tego tygodnia holenderskie przedsiębiorstwo pocztowe PostNL i Spring, jego międzynarodowa spółka zależna, wprowadzą do europejskiej sieci transportu drogowego około czterech
Transport Gruba Logistics z Gdyni: Wspierając Dzień Ziemi poprzez Ekologiczny Transport
2024-04-22 | 14:00

Gruba Logistics z Gdyni: Wspierając Dzień Ziemi poprzez Ekologiczny Transport

Dzień Ziemi, obchodzony corocznie 22 kwietnia, jest czasem refleksji nad naszym wpływem na środowisko naturalne oraz okazją do podjęcia działań na rzecz jego ochrony. W tym kontekście,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Zmiany klimatu uderzają w portfele konsumentów. Podniosą ceny żywności nawet o 3 pkt proc. rocznie

Coraz wyższe średnie temperatury obserwowane na świecie przekładają się na wzrost cen żywności. Problem dotyczy zarówno krajów rozwiniętych, jak i rozwijających się. Naukowcy z Poczdamskiego Instytutu Badań nad Wpływem Klimatu obliczyli, że do 2035 roku zdarzenia klimatyczne podniosą ceny żywności o 0,9–3,2 pkt proc. rocznie, a ogólny poziom inflacji o 0,3–1,1 pkt proc. Naukowcy przeanalizowali dane dotyczące zmian cen artykułów żywnościowych ze 120 krajów świata w ciągu ostatnich 30 lat.

Transport

Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych

Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.

Konsument

Niska wiedza ekonomiczna Polaków może wpłynąć na większe zainteresowanie usługami doradców finansowych. Wciąż rzadko korzystamy z ich pomocy

Ponad 70 proc. Polaków ma niską lub przeciętną wiedzę finansową – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2024”. To przekłada się na niewielkie uczestnictwo w rynku kapitałowym i niską skłonność do inwestowania i oszczędzania. Dlatego eksperci upatrują istotnej roli doradców finansowych w zmianie tej tendencji. Większość gospodarstw domowych nie korzysta jednak z tego typu usług. Branża od lat samoreguluje kwestię kompetencji i certyfikatów dla doradców, ale liczy na utworzenie publicznego rejestru, w którym klienci mieliby dostęp do takich informacji, w ten sposób zyskując większe zaufanie do przedstawicieli tego zawodu.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.