Komunikaty PR

Pomocna dłoń podczas zmian w unijnych przepisach VAT

2021-07-13  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt
Natalia Naworska
Solski Communications Sp. z o.o.

pl. Stanisława Małachowskiego 2
00-066 Warszawa
nnaworska|solskipr.pl| |nnaworska|solskipr.pl
692740668
https://solskipr.pl/

 

UPS wybrał firmę doradztwa podatkowego PwC* w celu wsparcia przedsiębiorców spoza Unii Europejskiej w realizacji nowych obowiązków w zakresie podatku VAT dla towarów importowanych na terytorium UE.

 

Unia Europejska wprowadziła nowe zasady dotyczące podatku od towarów i usług (VAT) mające zastosowanie do transgranicznych transakcji sprzedaży w e-handlu. Wchodzące w życie z dniem 1 lipca 2021 roku zmiany obejmują likwidację zwolnienia z podatku VAT dla towarów importowanych na terytorium UE o wartości nieprzekraczającej 22 euro. Wprowadzono również specjalny system sprzedaży na odległość towarów o niskiej wartości importowanych na terytorium UE z państw lub terytoriów trzecich.

 

Punkt kompleksowej obsługi towarów importowanych (Import One Stop Shop, IOSS) to portal internetowy umożliwiający korzystanie z uproszczonych form zgłaszania i rozliczania podatku VAT z tytułu sprzedaży przez internet towarów o wartości do 150 euro importowanych do UE. System IOSS służy poprawie jakości obsługi klienta, umożliwiając pobranie podatku od nabywcy w chwili zakupu, a przez to uniknięcie nieprzewidzianych kosztów lub opóźnień wynikających z odprawy celnej w momencie dostawy.

 

W ramach systemu IOSS przedsiębiorstwo prowadzące działalność w zakresie handlu e-commerce przekazuje przewoźnikowi numer identyfikacyjny VAT IOSS, który następnie przedstawia się organom celnym, dzięki czemu podatek VAT nie jest naliczany w momencie wwozu towarów na terytorium UE. Przedsiębiorstwa nieposiadające siedziby na terytorium UE lub państwa niebędącego stroną porozumienia o wzajemnej pomocy w zakresie VAT będą zobowiązane do ustanowienia pośrednika w celu skorzystania z programu importowego.

 

UPS wybrał firmę doradztwa podatkowego PwC w celu świadczenia usług pośrednictwa i zapewnienia zgodności z przepisami na rzecz uprawnionych klientów UPS po obniżonej stawce. W ramach przedmiotowej umowy klienci będą mogli skorzystać z pomocy przy rejestracji w systemie IOSS i przy składaniu deklaracji IOSS, a także będą co miesiąc otrzymywać informacje na temat płatności VAT oraz istotne aktualizacje, które mogą mieć wpływ na prowadzoną działalność.

 

– Oferowanie wsparcia klientom w ponad 220 krajach i terytoriach na całym świecie i wyposażanie ich w narzędzia umożliwiające konkurowanie na arenie międzynarodowej przy zachowaniu najwyższej jakości obsługi ma dla nas kluczowe znaczenie – powiedział Stuart Lund, Wiceprezes ds. segmentu pośrednictwa celnego w zakresie przesyłek międzynarodowych w UPS. – Zachęcamy przedsiębiorstwa spoza UE do korzystania z tej usługi, dzięki czemu będą one mogły nadal oferować klientom z UE możliwość dokonywania zakupów w sposób przejrzysty i bezproblemowy.

 

Klienci UPS prowadzący działalność związaną z handlem elektronicznym, posiadający siedzibę poza UE mogą rejestrować się za pośrednictwem strony internetowej PwC.be w celu skorzystania z usług PwC w zakresie pośrednictwa i zapewnienia zgodności z przepisami dotyczących systemu IOSS.

 

 

Więcej informacji na temat zmian unijnych regulacji w zakresie VAT oraz ich wpływu na przedsiębiorców i konsumentów można znaleźć na stronie UPS.com.

 

*PwC Business Advisory Services BV. Świadczenie usług przez PwC podlega procedurze akceptacji klienta, a także obowiązkowi uzyskania odpowiednich zgód pod kątem niezależności. Termin „klient” użyty w niniejszym materiale odnosi się do klientów UPS, którzy zdecydują się na współpracę z PwC i pozytywnie przejdą procedurę akceptacji klienta stosowaną przez PwC.

 

Informacje na temat UPS

UPS (NYSE: UPS) jest jedną z największych na świecie firm kurierskich, której przychody w 2020 r. wyniosły 84,6 mld USD. Spółka oferuje szeroki wachlarz zintegrowanych rozwiązań logistycznych dla klientów w ponad 220 krajach i terytoriach. Spółka zatrudnia ponad 540,000 pracowników, którzy działają zgodnie z jasną i konsekwentnie realizowaną strategią, wyrażoną w poniższych hasłach: Customer First. People Led. Innovation Driven. UPS dąży do zmniejszenia wpływu na środowisko i wspiera społeczności, które korzystają z jej usług na całym świecie. Ponadto UPS nieustająco i zdecydowanie wspiera różnorodność, równość i integrację. Adres strony internetowej: www.ups.com. Więcej informacji można znaleźć na stronach about.ups.comoraz www.investors.ups.com.

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Solski Communications Sp. z o.o.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw Biuro prasowe
2025-02-24 | 08:30

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

DPD Polska konsekwentnie rozwija zakres usług w ramach DPD Mobile, zapewniając użytkownikom aplikacji jeszcze większą wygodę w nadawaniu przesyłek międzynarodowych. Od teraz
Transport Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków
2025-01-29 | 09:10

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Jeszcze 2-3 lata temu trudno było znaleźć właściciela ciężarówki dopuszczającego myśl o zamianie jej na elektryczną. Przez ten czas najwidoczniej wiele się zmieniło. Z
Transport Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
2024-12-27 | 14:30

Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany

Rosnące zainteresowanie rowerami wodorowymi, konieczność wykorzystywania innowacyjnych technologii w codziennym życiu oraz zwiększone zapotrzebowanie na nowe rozwiązania w transporcie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.

Handel

Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.