Pomocna dłoń podczas zmian w unijnych przepisach VAT
Solski Communications Sp. z o.o.
pl. Stanisława Małachowskiego 2
00-066 Warszawa
nnaworska|solskipr.pl| |nnaworska|solskipr.pl
692740668
https://solskipr.pl/
UPS wybrał firmę doradztwa podatkowego PwC* w celu wsparcia przedsiębiorców spoza Unii Europejskiej w realizacji nowych obowiązków w zakresie podatku VAT dla towarów importowanych na terytorium UE.
Unia Europejska wprowadziła nowe zasady dotyczące podatku od towarów i usług (VAT) mające zastosowanie do transgranicznych transakcji sprzedaży w e-handlu. Wchodzące w życie z dniem 1 lipca 2021 roku zmiany obejmują likwidację zwolnienia z podatku VAT dla towarów importowanych na terytorium UE o wartości nieprzekraczającej 22 euro. Wprowadzono również specjalny system sprzedaży na odległość towarów o niskiej wartości importowanych na terytorium UE z państw lub terytoriów trzecich.
Punkt kompleksowej obsługi towarów importowanych (Import One Stop Shop, IOSS) to portal internetowy umożliwiający korzystanie z uproszczonych form zgłaszania i rozliczania podatku VAT z tytułu sprzedaży przez internet towarów o wartości do 150 euro importowanych do UE. System IOSS służy poprawie jakości obsługi klienta, umożliwiając pobranie podatku od nabywcy w chwili zakupu, a przez to uniknięcie nieprzewidzianych kosztów lub opóźnień wynikających z odprawy celnej w momencie dostawy.
W ramach systemu IOSS przedsiębiorstwo prowadzące działalność w zakresie handlu e-commerce przekazuje przewoźnikowi numer identyfikacyjny VAT IOSS, który następnie przedstawia się organom celnym, dzięki czemu podatek VAT nie jest naliczany w momencie wwozu towarów na terytorium UE. Przedsiębiorstwa nieposiadające siedziby na terytorium UE lub państwa niebędącego stroną porozumienia o wzajemnej pomocy w zakresie VAT będą zobowiązane do ustanowienia pośrednika w celu skorzystania z programu importowego.
UPS wybrał firmę doradztwa podatkowego PwC w celu świadczenia usług pośrednictwa i zapewnienia zgodności z przepisami na rzecz uprawnionych klientów UPS po obniżonej stawce. W ramach przedmiotowej umowy klienci będą mogli skorzystać z pomocy przy rejestracji w systemie IOSS i przy składaniu deklaracji IOSS, a także będą co miesiąc otrzymywać informacje na temat płatności VAT oraz istotne aktualizacje, które mogą mieć wpływ na prowadzoną działalność.
– Oferowanie wsparcia klientom w ponad 220 krajach i terytoriach na całym świecie i wyposażanie ich w narzędzia umożliwiające konkurowanie na arenie międzynarodowej przy zachowaniu najwyższej jakości obsługi ma dla nas kluczowe znaczenie – powiedział Stuart Lund, Wiceprezes ds. segmentu pośrednictwa celnego w zakresie przesyłek międzynarodowych w UPS. – Zachęcamy przedsiębiorstwa spoza UE do korzystania z tej usługi, dzięki czemu będą one mogły nadal oferować klientom z UE możliwość dokonywania zakupów w sposób przejrzysty i bezproblemowy.
Klienci UPS prowadzący działalność związaną z handlem elektronicznym, posiadający siedzibę poza UE mogą rejestrować się za pośrednictwem strony internetowej PwC.be w celu skorzystania z usług PwC w zakresie pośrednictwa i zapewnienia zgodności z przepisami dotyczących systemu IOSS.
Więcej informacji na temat zmian unijnych regulacji w zakresie VAT oraz ich wpływu na przedsiębiorców i konsumentów można znaleźć na stronie UPS.com.
*PwC Business Advisory Services BV. Świadczenie usług przez PwC podlega procedurze akceptacji klienta, a także obowiązkowi uzyskania odpowiednich zgód pod kątem niezależności. Termin „klient” użyty w niniejszym materiale odnosi się do klientów UPS, którzy zdecydują się na współpracę z PwC i pozytywnie przejdą procedurę akceptacji klienta stosowaną przez PwC.
Informacje na temat UPS
UPS (NYSE: UPS) jest jedną z największych na świecie firm kurierskich, której przychody w 2020 r. wyniosły 84,6 mld USD. Spółka oferuje szeroki wachlarz zintegrowanych rozwiązań logistycznych dla klientów w ponad 220 krajach i terytoriach. Spółka zatrudnia ponad 540,000 pracowników, którzy działają zgodnie z jasną i konsekwentnie realizowaną strategią, wyrażoną w poniższych hasłach: Customer First. People Led. Innovation Driven. UPS dąży do zmniejszenia wpływu na środowisko i wspiera społeczności, które korzystają z jej usług na całym świecie. Ponadto UPS nieustająco i zdecydowanie wspiera różnorodność, równość i integrację. Adres strony internetowej: www.ups.com. Więcej informacji można znaleźć na stronach about.ups.comoraz www.investors.ups.com.

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają prace nad szczegółowymi wytycznymi dla schronów. Prowadzona jest też inwentaryzacja i ocena stanu istniejących obiektów
W MSWiA trwają prace nad rozporządzeniem, które określi m.in., jakie warunki powinny spełniać miejsca schronienia, oraz wprowadzi spójne standardy dotyczące ich organizacji i wyposażenia. Ich opracowanie wymagane jest przez ustawę o ochronie ludności i obronie cywilnej, która weszła w życie 1 stycznia br. Trwa także inwentaryzacja istniejących obiektów zbiorowej ochrony, w tym schronów. Jak podkreślają eksperci, mamy w tym obszarze wiele zaległości do nadrobienia. Problemem jest niedobór specjalistów od budowli schronowych, którzy mogliby ten proces wesprzeć i przyspieszyć.
Handel
Nowy rozdział we współpracy Wielka Brytania – Unia Europejska. Bezpieczeństwo jedną z kluczowych kwestii

19 maja odbędzie się w Londynie pierwszy od brexitu na tak wysokim szczeblu szczyt brytyjskich i unijnych przywódców. Zdaniem polskich europosłów obydwie strony dojrzały do ponownego zacieśnienia stosunków i są dla siebie kluczowymi partnerami. Rozmowy dotyczyć mają przede wszystkim zagadnień związanych z obronnością, ale także możliwości swobodnego przemieszczania się młodych ludzi. Wyzwaniem we wzajemnych relacjach wciąż są kwestie handlowe.
Transport
W Amazon pracuje ponad 750 tys. robotów. Najnowszy jest wyposażony w „zmysł” dotyku

Pierwsze roboty wyposażone w „zmysł” dotyku wykorzystywane są przez Amazon do obsługi produktów w centrach realizacji zamówień w USA i Niemczech. Roboty potrafią precyzyjnie przeszukiwać nawet ciasne przestrzenie półek w poszukiwaniu konkretnych produktów i z wyczuciem przenosić je na taśmę. Dzięki nim pracownicy nie muszą się schylać ani wspinać po drabinie w poszukiwaniu towaru. Automatyzacja wspiera też pracę kurierów. Paczki, które mają być dostarczone pod wskazany adres, podświetlane są w furgonetce na zielono, co ułatwia znalezienie właściwej przesyłki i skraca czas dostawy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.