Komunikaty PR

Ponowne otworzenie restauracji po lockdownie z perspektywy logistyka żywności

2021-07-15  |  14:10
Biuro prasowe

Restauracje i kawiarnie od końca października 2020 r. do połowy maja br. mogły prowadzić sprzedaż jedynie na wynos. Jak wpłynęło to na sytuację QSL Polska?

Agnieszka Sałek, dyrektor handlowa QSL Polska: Przedłużający się okres lockdownu był wyzwaniem dla całej branży gastronomicznej, z którą nierozerwalnie związana jest logistyka żywności. Przez cały ten trudny czas staraliśmy się być jak najlepszym wsparciem dla naszych klientów i dołożyliśmy wszelkich starań, aby dostosować ofertę do ich ówczesnych potrzeb. W QSL Polska przez cały okres lockdownu nieprzerwanie prowadziliśmy nasze standardowe działania, zachowując najwyższą jakość usług.

Jak zakończenie lockdownu i uruchomienie ogródków wpłynęło na zamówienia składane w QSL Polska? Czy zmieniła się ilość lub rodzaj zamawianych produktów?

AS: W maju zaobserwowaliśmy zdecydowany wzrost składanych zamówień, zarówno pod kątem ilości, jak i ich różnorodności. Restauracje wróciły do godzin pracy sprzed lockdownu, większość lokali jest już na powrót otwarta, a Polacy stęsknieni za normalnością są tam częstymi gośćmi. W maju osiągnęliśmy sprzedaż na poziomie podobnym do tej z lat przed pandemią wirusa, co bardzo nas cieszy i daje optymistyczne perspektywy na kolejne miesiące. W czerwcu odnotowaliśmy kolejne wzrosty. Po kilku miesiącach spowolnienia biznes wraca na dawne tory.

Czy możemy zatem mówić o powrocie do normalności?

AS: Tak, możemy mówić o powrocie do względnej normalności. Oczywiście pewne zmiany zostaną z nami na dłużej. Dania zamawiane na wynos są nadal bardzo popularne. Jednak po długim okresie społecznej izolacji konsumenci chętnie przychodzą do lokali, które znowu tętnią życiem, oczywiście z zachowaniem zasad bezpieczeństwa. Wszyscy długo czekaliśmy na tę możliwość i teraz z radością z niej korzystamy.

Jakie są perspektywy na kolejne miesiące?

AS: Przewidujemy, że najbliższy czas będzie pozytywny dla całego rynku gastronomicznego. Ciepłe miesiące lata oraz coraz większy procent zaszczepionych obywateli pozwalają mieć nadzieję na utrzymanie wysokiej sprzedaży w lokalach. Dodatkowo zaczynamy sezon wakacyjny, który zwykle oznacza wzrost obrotów w restauracjach przy autostradach oraz w kurortach wypoczynkowych (w górach czy nad morzem). Najprawdopodobniej, podobnie jak w zeszłym roku, większa część społeczeństwa zdecyduje się na spędzenie urlopu w kraju, co również może wpłynąć na zwiększenie obrotów restauracji i kawiarni.

Z niepokojem śledzimy informacje donoszące kolejnej mutacji wirusa i wzrastającej liczbie zachorowań. Mamy jednak nadzieję, że najtrudniejszy czas już za nami a zapowiadane możliwe ograniczenia nie będą tak dotkliwe dla społeczeństwa i gospodarki, jak poprzednie.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw Biuro prasowe
2025-02-24 | 08:30

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

DPD Polska konsekwentnie rozwija zakres usług w ramach DPD Mobile, zapewniając użytkownikom aplikacji jeszcze większą wygodę w nadawaniu przesyłek międzynarodowych. Od teraz
Transport Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków
2025-01-29 | 09:10

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Jeszcze 2-3 lata temu trudno było znaleźć właściciela ciężarówki dopuszczającego myśl o zamianie jej na elektryczną. Przez ten czas najwidoczniej wiele się zmieniło. Z
Transport Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
2024-12-27 | 14:30

Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany

Rosnące zainteresowanie rowerami wodorowymi, konieczność wykorzystywania innowacyjnych technologii w codziennym życiu oraz zwiększone zapotrzebowanie na nowe rozwiązania w transporcie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.

Handel

Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.