Poradnik dla właściciela małego parkingu. Zarządzanie w oparciu o cyfryzację
2pr
ul. Długa 29
00-238 Warszawa
bartosz.sosnowka|dwapiar.pl| |bartosz.sosnowka|dwapiar.pl
517476361
dwapiar.pl
Cyfryzacja i automatyzacja parkingu wpływa na redukcję kosztów i optymalne wykorzystanie dostępnej przestrzeni z uwzględnieniem zmieniającego się zapotrzebowania kierowców. Z perspektywy zarządców, główną zaletą jest natomiast elastyczność. Parking może być współdzielony, zarządzany w czasie rzeczywistym, posiada różne warianty cenowe i usprawnia proces parkowania.
Postęp technologiczny wymaga wprowadzania ulepszeń, wpływających na szybkość działania urządzeń i systemów, a także na łatwość ich obsługi. Dotyczy to również rozwiązań wykorzystywanych na parkingach. Zaprojektowanie bezpiecznego i funkcjonalnego systemu do zarządzania parkingiem jest działaniem przynoszącym wiele korzyści. Wdrożenie innowacyjnych oraz zaawansowanych technologicznie rozwiązań zaoszczędzi czas i nerwy kierowców. Parkowanie może być przyjemnym i bezproblemowym doświadczeniem, a dostępna przestrzeń parkingowa maksymalnie wykorzystana.
Zarządzanie parkingami ma znaczenie zarówno w przypadku dużych stref parkowania, jak również mniejszych przestrzeni. Inteligentne zarządzanie opiera się na integracji innowacyjnych technologii wykorzystujących między innymi sztuczną inteligencję, sensory i czujniki, systemy rozpoznające obraz z kamer ANPR oraz CCTV, rozwiązania IoT oraz platformę NaviParking as a Service służącą do przetwarzania danych w chmurze. Dzięki publicznemu REST API, platforma jest otwarta na integrację z zewnętrznymi partnerami, wspierając tym samym interoperacyjność w ekosystemie smart city – mówi Marek Stawiński, CEO NaviParking.
Inteligentne przesyłanie informacji pomiędzy zintegrowanymi urządzeniami systemu pozwala usprawnić proces parkowania. Osoba parkująca jest od razu informowana o dostępności miejsc parkingowych i kierowana w ich stronę. Oznacza to maksymalizację zysków z przestrzeni oraz zapewnienie bezpieczeństwa i kontroli. Urządzenia dedykowane do obsługi parkingu posiadają wbudowane algorytmy AI i głębokiego uczenia maszynowego, dzięki którym skutecznie gromadzą dane statystyczne i dowodowe. Właściciel małego obiektu może wykorzystać je do analizy ruchu na parkingu, poprawy wydajności i weryfikacji sytuacji konfliktowych. Skanowanie tablic rejestracyjnych przez kamery ANPR stanowi natomiast podstawę całego systemu.
Praktycznym rozwiązaniem jest wdrożenie aplikacji mobilnej umożliwiającej zaplanowanie przyjazdu na parking z wyprzedzeniem. Dodatkowo, poprzez urządzenie mobilne właściciel może zarządzać wjazdami i wyjazdami z parkingu oraz wyjściami ewakuacyjnymi. Istnieje też możliwość ustawienia powiadomień alarmowych dla konkretnych pojazdów. Monitoring daje z kolei możliwość identyfikacji samochodów wjeżdżających na teren parkingu, co znacznie podnosi poziom bezpieczeństwa obiektu. System rozpoznawania tablic rejestracyjnych aktualnie nie jest już tak kosztowny jak kiedyś i wiele podmiotów może pozwolić sobie na skuteczną implementację takiego narzędzia.
Wdrażanie inteligentnych rozwiązań na pozór kojarzone jest z dużymi kosztami, jednak w rzeczywistości w sferze parkingów takie rozwiązania pozwalają obniżyć koszty infrastruktury nawet o połowę. Dotychczas niewykorzystane zasoby mogą stać się źródłem dochodu. Płatności mobilne są wygodne dla użytkowników, a cyfryzacja parkingu zmniejsza koszty operacyjne, w tym koszt biletów parkingowych i automatów. Zarządzanie parkingiem za pomocą rozpoznawania obrazu z kamer automatyzuje procesy, a poprzez dedykowany panel w pełni online, właściciel parkingu może obserwować jego obłożenie i generowane przychody.

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Rośnie liczba i wartość udzielonych konsumentom kredytów gotówkowych. Gorzej mają się kredyty ratalne oraz te udzielane firmom
Rynek kredytowy w Polsce co do zasady rośnie, choć nierównomiernie. Z danych Biura Informacji Kredytowej wynika, że najlepiej rozwija się segment kredytów gotówkowych dla konsumentów. Wartościowo wzrosła też kwota udzielonych limitów w kartach kredytowych. Według prognoz BIK w całym roku wzrośnie wartość zarówno udzielonych kredytów mieszkaniowych, jak i gotówkowych, choć tych pierwszych poniżej inflacji. Wcześniejsze cięcia stóp procentowych przez RPP nie zmieniły tej prognozy.
Transport
37,5 proc. środków z Planu Społeczno-Klimatycznego trafi na walkę z ubóstwem transportowym. Organizacje branżowe apelują o zmianę priorytetowych projektów [DEPESZA]

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej z końcem czerwca zakończyło konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego, który otwiera drogę do pozyskania 65 mld zł (11,4 mld euro) z unijnego Społecznego Funduszu Klimatycznego. Polska będzie jego największym beneficjentem, a 37,5 proc. budżetu zostanie przeznaczone na bezpośrednie wsparcie osób narażonych na ubóstwo transportowe. Organizacje branżowe oceniają jednak, że walka z tym zjawiskiem może się okazać nieskuteczna. W toku konsultacji zgłosiły swoje zastrzeżenia co do priorytetów w wydatkach i sposobu wsparcia inwestycji w transport rowerowy.
Prawo
Firmy będą mogły przetestować krótszy tydzień pracy z rządowym wsparciem. Nabór wniosków ruszy w sierpniu

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej uruchamia pilotaż krótszego tygodnia pracy. Zainteresowane wzięciem w nim udziału firmy będą się mogły ubiegać o wsparcie finansowe ze strony rządu. Politycy Nowej Lewicy, którzy są pomysłodawcami testu tego rozwiązania, przekonują, że finalnie zyskają na nim wszyscy, zarówno pracownicy, jak i pracodawcy, a ostrzeżenia o spodziewanych problemach gospodarki są mocno przesadzone.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.