Poznajcie laureatki tytułu „Kobieta w Logistyce 2021”
Tytuł „Kobieta roku w Logistyce” przyznawany jest od 10 lat podczas Forum Kobiet w Logistyce, konferencji dedykowanej menedżerkom, które pracują zarówno po stronie dostawcy, jak i odbiorcy usług logistycznych. Celem wyróżnienia jest promowanie kobiet pracujących w szeroko rozumianej logistyce, prezentacja ich dorobku zawodowego oraz zaangażowania ich w rozwój branży logistycznej, a przede wszystkim uhonorowanie ich sukcesów i działalności. Autorką i organizatorką Forum Kobiet w Logistyce oraz wyróżnienia „Kobieta roku w Logistyce” jest Beata Trochymiak, wydawca i redaktor naczelna portalu Pracujwlogistyce.pl.
Tegoroczna, 9. edycja Forum Kobiet w Logistyce odbyła się pod hasłem „Transformacje w Logistyce” w dniach 20-21 września 2021 roku w Żninie. - To było wyjątkowe spotkanie, pełne ciekawych historii, a także merytorycznych prelekcji oraz warsztatów, gdzie swoimi doświadczeniami dzieli się eksperci zarówno z branży logistycznej, jak i spoza niej – mówi Beata Trochymiak.
Kobieta w Logistyce 2021
Wyróżnienia i statuetki „Kobiety w Logistyce 2021” wręczono w trakcie pierwszego dnia Forum. Tytuły zostały przyznane Paniom:
„Kobieta w Logistyce 2021- odbiorca usług TSL” p. Barbarze Brandstetter, menedżer ds. planowania produkcji i transportu w Mercedes-Benz Manufacturing Poland
„Kobieta w Logistyce 2021 – dostawca usług TSL” p. Halinie Langowskiej, prezes zarządu Langowski Logistics
Barbara Brandstetter
Pracuje w branży automotive od 10 lat i jest entuzjastką motoryzacji. Studiowała inżynierię przemysłową na Uniwersytecie w Karlsruhe (Niemcy) i uzyskała tytuł Master of Business Administration w USA. Następnie zaczęła pracować dla Mercedes-Benz w Stuttgarcie w zakresie planowania produkcji, zwłaszcza montażu pojazdów i logistyki. Pracowała na różnych etapach, od strategicznej konfiguracji lean na liniach produkcyjnych po czynności operacyjne, takie jak zarządzanie wydajnością. W ostatnich latach wzmocniła swoją rolę jako lidera projektów, dążąc do wydajności i cyfryzacji w branży transportowej i rozwoju produktów. Niedawno rozpoczęła nowy rozdział w swojej karierze jako menadżer ds. planowania programów i logistyki transportu w fabryce Mercedes-Benz w Jaworze.
Halina Langowska
Związana z gospodarka morską od 1990 r. Swoją menedżerską karierę zawodową zaczynała w
Przedsiębiorstwie Handlu Zagranicznego Baltona na stanowisku kierownika składów celnych.
Po uzyskaniu licencji agenta celnego pracowała w tym zawodzie kilka lat, awansując na
stanowisko koordynatora ds. celnych, a następnie dyrektora ds. celnych w jednym z przedsiębiorstw spedycyjno - transportowych na Pomorzu. W 2004 r. założyła własną działalność gospodarczą, którą prowadzi do dzisiaj. Początkowo firma Langowski Shipping (dzisiaj Langowski Logistics) oferowała usługi agencji celnej oraz spedycji morskiej. Ambicja, zmysł menedżerski oraz zaangażowanie sprawiły, że firma rozpoczęła dynamiczny rozwój, oferując kolejne usługi TSL i zwiększając zatrudnienie. Obecnie Langowski Logistics zatrudnia ok. 200 osób w 6 lokalizacjach w Polsce, posiada 5 własnych magazynów składowo-przeładunkowych, oferuje usługi transportu morskiego, kolejowego, lotniczego oraz drogowego i niezmiennie usługi agencji celnej.
O wyróżnieniu „Kobieta roku w Logistyce”
Wyróżnienie tytułem "Kobieta roku w Logistyce" przyznawane jest od 2011 r. przez organizatorkę Forum Kobiet w Logistyce – Beatę Trochymiak. Oceny zgłoszeń dokonuje kapituła, w skład której wchodzą: prof. Halina Brdulak (Szkoła Główna Handlowa), prof. Ernest Czermański (Uniwersytet Gdański), prof. Danuta Kisperska-Moroń (Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach), Agnieszka Bilińska (CEO Trusted Communication). Zgłoszenia dokonywane są poprzez ankietę udostępnianą na stronie www.kobietywlogistyce.pl. Ocenie podlegają odpowiedzi na 5 pytań z obszarów: przebieg kariery zawodowej, osiągnięte sukcesy zawodowe / społeczne, działalność na rzecz wsparcia rozwoju zawodowego kobiet, hobby / pasje oraz czemu zgłoszona kandydatka zasługuje na tytuł. Wybór laureatek dokonywany jest na podstawie sumy cen wystawianych przez kapitułę za każdy z ww. obszarów ankiety. Laureatkami zostają te Panie, które otrzymują najwyższą punktację spośród zgłoszonych kandydatur.
![Poznajcie laureatki tytułu „Kobieta w Logistyce 2024” Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_2133089085,w_253,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Poznajcie laureatki tytułu „Kobieta w Logistyce 2024”
![Nowa Country Manager na czele polskiego oddziału Hillebrand Gori](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_326991895,w_169,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Nowa Country Manager na czele polskiego oddziału Hillebrand Gori
![Trenerzy Akademii Kierowców Girteki o szkoleniach z jazdy BEV](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1057875235,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Trenerzy Akademii Kierowców Girteki o szkoleniach z jazdy BEV
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Prawo
![](https://www.newseria.pl/files/11111/warszawa6,w_274,_small.jpg)
Samorządy walczą o ustawę metropolitalną. Powstanie metropolii oznacza dodatkowe środki m.in. na walkę z wykluczeniem transportowym
O uzyskanie statusu metropolii od lat walczą m.in. Trójmiasto, Łódź czy Warszawa. Teraz miasta łączą siły i dyskutują o jednym wspólnym projekcie ustawy metropolitalnej. Choć każdy ośrodek ma inną specyfikę, wszystkie liczą, że odpowiednie przepisy na temat współpracy największych miast z okolicznymi gminami przyniosą wiele korzyści. Jednym z kluczowych obszarów, który może na tym zyskać, jest transport publiczny. Powstanie metropolii oznaczałoby dodatkowe środki na walkę z wykluczeniem komunikacyjnym w małych miejscowościach.
Handel
Europejskie sklepy internetowe skarżą się na nieuczciwą konkurencję z Chin. Apelują o lepszy nadzór nad rynkiem
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ige-azja-foto,w_133,r_png,_small.png)
Chińskie platformy marketplace podbijają europejski rynek e-commerce, a liczba ich klientów w Europie szybko rośnie – w 2023 roku w państwach UE oraz w Wielkiej Brytanii udział konsumentów, którzy dokonali zakupów w handlu elektronicznym od chińskich sprzedawców, wynosił 40 proc. lub więcej. Działalność chińskich sprzedawców wywołuje jednak szereg zarzutów, dotyczących m.in. sposobu i zakresu zbierania danych osobowych oraz ich późniejszego wykorzystywania, bezpieczeństwa produktów sprzedawanych europejskim konsumentom, sposobu ich reklamowania oraz nieuczciwych metod konkurencji, które szkodzą firmom działającym na terenie Unii. Te podkreślają, że nie boją się konkurencji z Azji, ale apelują do regulatorów o lepszą egzekucję przepisów, które powinny obowiązywać wszystkich graczy na rynku.
Problemy społeczne
Ukraińcy mają podobne problemy związane z ochroną zdrowia, co Polacy. Problemem jest długi czas oczekiwania na wizytę i wysokie koszty leków
![](https://www.newseria.pl/files/11111/zdrowie-ukraincy-foto,w_133,r_png,_small.png)
Długi czas oczekiwania, wysokie koszty leczenia i zakupu leków – to największe bariery w dostępie do opieki zdrowotnej, z jakimi mierzą się uchodźcy z Ukrainy w Polsce – wynika z raportu GUS i WHO. – Problemy stają się coraz bardziej podobne do tych charakterystycznych dla całego systemu ochrony zdrowia. Mniej mają charakter nagły, który był charakterystyczny dla okresu tuż po wybuchu wojny – wskazuje dr Dominik Rozkrut, prezes Głównego Urzędu Statystycznego. Większość przypadków, z powodu których Ukraińcy potrzebują pomocy lekarza, to ostre schorzenia. Co czwarty leczy się z powodu choroby przewlekłej. Wyzwaniem pozostają szczepienia ukraińskich dzieci: wskaźnik wyszczepienia rośnie, ale jest poniżej poziomu wśród polskich dzieci.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.