Poznajcie zdobywców statuetki i tytułu Przyjazny Pracodawca TSL 2022
W trakcie pierwszego dnia 9. edycji Międzynarodowych Targów Transportu i Logistyki TransLogistica Poland oraz 4. Ogólnopolskich Targów Pracy Branży TSL – TransLogistica Jobs 2022, ogłoszono wyniki plebiscytu Przyjazny Pracodawca TSL 2022.
Tytuł Przyjaznego Pracodawcy TSL 2022 zdobyły firmy:
Geis PL w kategorii firm dużych (o zatrudnieniu powyżej 500 pracowników)
Frigo Logistics w kategorii firm średnich (o zatrudnieniu od 51 do 500 pracowników)
ETS EU w kategorii firm małych (o zatrudnieniu do 50 pracowników)
- Uhonorowanie firmy Geis PL tytułem „Przyjazny Pracodawca TSL 2022” to dla nas zaszczyt, ogromne wyróżnienie oraz potwierdzenie, że praca, jaką każdego dnia wykonujemy, aby budować angażujące i przyjazne miejsce pracy, przynosi efekt. Bycie przyjaznym i wspierającym pracodawcą jest nieodłączną częścią naszej kultury organizacyjnej. To nasze zobowiązanie wobec pracowników, które podejmujemy każdego dnia, dlatego też udział w Plebiscycie „Przyjazny Pracodawca TSL 2022” był dla nas okazją do sprawdzenia, czy wizja, kultura naszej organizacji, filozofia pracy, a także styl zarządzania zasobami ludzkimi składają się właśnie na słowo „przyjazny”. Mamy świadomość, że bycie przyjaznym i godnym zaufania pracodawcą wymaga nieustannej pracy, ale jednocześnie jesteśmy przekonani, że warto to robić - zwłaszcza dziś, w wymagającej i niepewnej rzeczywistości - powiedziała Dorota Wójcik, HR Manager Geis PL.
Jak wybierano laureatów?
Zwycięzcy zostali wyłonieni przez organizatorów plebiscytu - portal Pracujwlogistyce.pl
i organizatora Międzynarodowych Targów TransLogistica Poland - na podstawie punktacji uzyskanej w ocenie ankiet, które wypełniali przedsiębiorcy jako zgłoszenie do plebiscytu. Ankieta zawierała pytania dotyczące kilku obszarów: strategii zarządzania zespołem, motywacji pracowników oraz reakcji na bieżące zjawiska na rynku pracy tj. quiet quitting. Co roku ankieta odzwierciedla ogólne trendy rynku pracy. W tegorocznym plebiscycie szczególną uwagę zwrócono na zmiany i reakcje firm w czasach kryzysu. Do konkursu zgłosiło się kilkadziesiąt przedsiębiorstw.
- Każdy rok przynosi coś nowego, w każdym roku pracodawcy zmagają się z nowymi problemami i nowymi wyzwaniami. Ankieta pokazuje jak branża logistyczna radzi sobie w trudnych czasach, raz z brakiem kandydatów, a dwa z odpowiedzią na rosnącą inflację i kryzysy, które dotykają świat. Jak zawsze, wygrały najlepsze firmy, a poziom był bardzo wyrównany i to bez względu na wielkość firmy – skomentowała Beata Trochymiak, redaktor naczelna portalu Pracujwlogistyce.pl, współorganizatorka plebiscytu Przyjazny Pracodawca TSL.
- Plebiscyt Przyjaznego Pracodawcy to już tradycja naszych targów. W tym roku odbyła się już 7. edycja plebiscytu, który z roku na rok cieszy się coraz większym uznaniem na rynku pracy. Warto wspomnieć, że tegoroczne 9. Międzynarodowe Targi Transportu i Logistyki – TransLogistica Poland 2022, których Plebiscyt jest częścią, zgromadziła ponad 300 wystawców, co plasuje te targi w gronie największych imprez logistycznych w Europie – podsumował Paweł Konowałek, dyrektor Międzynarodowych Targów Transportu i Logistyki TransLogistica Poland.
O plebiscycie
Organizatorami plebiscytu Przyjazny Pracodawca TSL są redakcja portalu Pracujwlogistyce.pl i Międzynarodowe Targi Transportu i Logistyki TransLogistica Poland, które co roku odbywają się w pierwszym tygodniu listopada w Warszawie. Udział w Plebiscycie jest bezpłatny, każda z firm z branży TSL – bez względu na wielkość, może wziąć udział w plebiscycie, a zwycięzcy są wyłaniani w swoich kategoriach (małej, średniej i dużej firmy) na podstawie punktacji ankiety, którą wypełniają jako zgłoszenie do konkursu. Firma, która uzyska najwięcej punktów, zostaje zwycięzcą plebiscytu.
Na zdjęciu, od lewej, przedstawiciele firm: Geis PL, Frigo Logistics oraz ETS EU.

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Uchodźcy z Ukrainy pomogli wygenerować 2,7 proc. PKB Polski w 2024 roku. Napływ nowych pracowników znacznie zmienił polski rynek pracy
Uchodźcy z Ukrainy coraz lepiej radzą sobie na polskim rynku pracy – pracuje 69 proc. z nich – wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez Deloitte dla UNHCR. Jednocześnie wciąż w tym obszarze jest wiele wyzwań, w tym bariery językowe czy kwestie dotyczące uznawania kwalifikacji, np. w zawodach medycznych i prawniczych. Na rosnącej aktywności zawodowej Ukraińców mocno skorzystała polska gospodarka, ale też sam rynek pracy: wzrosła konkurencja, a Polacy uzyskali możliwość specjalizacji i objęcia stanowisk menedżerskich, eksperckich i technicznych.
Ochrona środowiska
W UE wciąż więcej kontroli działań firm w ramach ESG niż zachęt. Konieczne jest złagodzenie podejścia

Instytucje unijne powinny bardziej koncentrować się na celach i możliwościach rozwoju, jakie daje ESG, a nie kontroli działań firm w tym obszarze i obowiązków sprawozdawczych – twierdzą przedstawiciele organizacji Business for Good. Konieczne jest więc złagodzenie obowiązujących regulacji. Europa powinna również dążyć do utworzenia wspólnego rynku o ujednoliconych przepisach i mechanizmach.
Konsument
Wakacje wyzwaniem dla operatorów komórkowych. W najpopularniejszych kurortach ruch w sieci rośnie nawet pięciokrotnie

Długie weekendy i wakacje to wymagający czas dla operatorów komórkowych. W najbardziej obleganych kurortach udział abonentów tylko sieci Play w stosunku do liczby mieszkańców przekracza 500 proc. Dlatego operator planuje dalszą rozbudowę swojej sieci komórkowej do minimum ponad 15 tys. stacji bazowych. W latach 2020–2024 Play zainwestował w sieć i częstotliwość ponad 6 mld zł.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.