Komunikaty PR

Przewaga konkurencyjna dzięki współtworzeniu zrównoważonych łańcuchów dostaw

2021-03-30  |  14:00
Biuro prasowe
Kontakt
Agata Kwapień
Public Dialog

ul. Mesyńska 4
02-761 Warszawa
a.kwapien|publicdialog.pl| |a.kwapien|publicdialog.pl
531 785 723
www.publicdialog.pl

24 marca odbył się webinar zorganizowany przez ECR Polska pod tytułem “Przewaga konkurencyjna dzięki współtworzeniu zrównoważonych łańcuchów dostaw”, podczas którego Łukasz Tomalik, Dyrektor Łańcucha Dostaw, Green Holding, Jerzy Zdanowski, Dyrektor Sprzedaży i rozwoju CEE, Green Factory Logistics, oraz Izabella Maczkowska - Ciborowska, Country General Manager Polska i kraje bałtyckie, CHEP, opowiedzieli o swojej zrównoważonej współpracy w łańcuchu dostaw i korzyściach biznesowych z niej płynących.

Grupa Green Holding obejmuje spółki zajmujące się uprawą, produkcją oraz dystrybucją świeżych warzyw oraz dań gotowych. W skład grupy wchodzi m.in. firma Green Factory Logistics - operator logistyczny specjalizujący się w magazynowaniu i transporcie produktów spożywczych w temperaturach kontrolowanych.

Grupa Green Holding zajmuje się obsługą całego łańcucha dostaw „od pola do stołu”, czyli poprzez uprawę i transport samego surowca, jego selekcjonowanie, aż po produkcję i dystrybucję do finalnych odbiorców. W ramach łańcucha dostaw Grupa zwraca szczególną uwagę na optymalizację operacyjną i kosztową oraz na synergię i współpracę z partnerami na drodze do zaspokojenia potrzeb Klientów. Green Holding przywiązuje też ogromną wagę do odpowiedzialności środowiskowej i redukcji CO2 w całym łańcuchu dostaw. Kierując się tymi wartościami, a także chcąc wyeliminować ukryte koszty korzystania z białych palet, grupa postanowiła wdrożyć system poolingowy CHEP w całym łańcuchu dostaw. System ten opiera się na współdzieleniu i ponownym wykorzystaniu palet w modelu cyrkularnym, co wydłuża ich cykl życia, a tym samym ogranicza ilość odpadów i wykorzystanie zasobów naturalnych.

Podczas webinarium poruszono kwestię wydajności generowanej przez rozwiązania gospodarki o obiegu zamkniętym. “Z perspektywy operatora logistycznego, w modelu tradycyjnym bazującym na białych paletach, już na etapie odbioru towaru kierowca musi zweryfikować jakość palet, co wymaga dodatkowego czasu po obydwóch stronach - magazyniera klienta i naszego kierowcy, co oczywiście może mieć wpływ na wydłużenie całego procesu transportowego. Dodatkowym wyzwaniem jest też fakt, że pomimo dostawy towarów na paletach klasy A, operator przy wymianie często otrzymuje nośniki dużo gorszej jakości. Może to przełożyć się na pogorszenie relacji biznesowych między klientem a odbiorcą. Same opóźnienia spowodowane procesem weryfikacji palet oraz ich fizycznej wymiany, obniżają jakość serwisu, a w szczególności negatywnie wpływają na terminowość dostaw i transparentność kosztów.” - mówi Jerzy Zdanowski, Dyrektor Sprzedaży i rozwoju CEE, Green Factory Logistics. W przypadku, gdy paletami zarządza taki zewnętrzny ekspert jak CHEP, operator logistyczny nie musi weryfikować jakości palet ani wymieniać nośników po dostawie towaru do odbiorcy. Wiąże się to z oszczędnością czasu poświęcanego wcześniej na pracę administracyjną. Z drugiej strony producent, korzystając z poolingu, eliminuje potrzebę utrzymywania zapasu nośników i posiadania rozbudowanej powierzchni magazynowej. Koszty kontroli jakości, segregacji i recyklingu palet ponosi CHEP.

W łańcuchu dostaw, obejmującym producenta, odbiorcę, operatora logistycznego oraz CHEP - jako operatora poolu -  ten sam samochód, który dostarcza puste palety z danej lokalizacji, również realizuje odbiór dodatkowego towaru, co wpływa na zmniejszenie całkowitej liczby przejechanych kilometrów w całym łańcuchu oraz przekłada się na obniżkę kosztów transportu i na redukcję emisji CO2.

“W ten sposób tworzymy zamknięty obieg palet, w którym zyskują wszystkie strony - operator skupia się na swojej głównej działalności, a odbiorca i klient nie muszą się zajmować dodatkowymi czynnościami związanymi z procesem wymiany palet. Ponadto, w wyniku dostawy palet i odbioru tymi samymi samochodami, możemy zaobserwować dużo mniejszy ruch na placu manewrowym dzięki zmniejszeniu liczby operacji transportowych i dużo efektywniejszą pracę magazynu klienta, jak również mniejsze obłożenie bram magazynowych.” - mówi Łukasz Tomalik, Dyrektor Łańcucha Dostaw, Green Holding.

CHEP Polska jest firmą, która oferuje nie tylko wynajem palet, ale również kreuje innowacyjne podejście w łańcuchu dostaw, wykorzystując najnowocześniejsze narzędzia do analizy danych, trendy rynkowe oraz głos klienta. CHEP poszukuje synergii w procesach operacyjnych uczestników łańcucha dostaw i opierając się o wiedzę ekspercką oraz widoczność tysięcy ruchów towarów i transportu w Europie, proponuje producentom rozwiązanie dopasowane do danego sektora rynkowego i ich profilu biznesu.

“Dobre relacje z klientami to jeden z najtwardszych fundamentów w biznesie. Wierzę, że wzajemne zaufanie w biznesie musi iść w parze z tworzeniem konkretnych wartości dla obu stron, takich jak optymalizacja procesów operacyjnych, zmniejszenie kosztów oraz redukcja nakładów inwestycyjnych i poprawa cash flow.” - mówi Izabella Maczkowska - Ciborowska, Dyrektor Generalny CHEP na Polskę i kraje bałtyckie.

Celem, który CHEP realizuje równolegle jest budowanie świadomości ekologicznej i promowanie modelu zrównoważonego rozwoju wśród klientów i partnerów. Rozwiązania, które oferuje, wpisują się model gospodarki o obiegu zamkniętym i tylko w 2020 roku przyczyniły się do redukcji emisji CO2 o ponad 30 000 ton, co można porównać do uratowania wspólnie z partnerami CHEP 26 000 drzew. Współpraca polegająca na wdrażaniu zrównoważonego łańcucha dostaw, pozwala zbudować trwałą przewagę konkurencyjną z dbałością o środowisko.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Public Dialog
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport EcoVadis nagradza Targor-Truck za zaangażowanie w zrównoważone łańcuchy dostaw Biuro prasowe
2024-11-29 | 16:00

EcoVadis nagradza Targor-Truck za zaangażowanie w zrównoważone łańcuchy dostaw

Targor-Truck, dostawca zeroemisyjnego transportu drogowego towarów, dołącza do prestiżowego grona firm wyróżnionych przez EcoVadis, niezależną globalną agencję ratingową w
Transport CEVA Logistics organizuje globalny program szkoleń dla 25 tys. pracowników
2024-11-27 | 15:00

CEVA Logistics organizuje globalny program szkoleń dla 25 tys. pracowników

CEVA Logistics, globalny lider logistyki 3PL, dąży do doskonałości w usługach logistyki kontraktowej. Operator zarządza ponad 800 magazynami dedykowanymi i multi-user na świecie, w tym 35 w
Transport DSV – Global Transport and Logistics w gronie liderów transformacji
2024-11-27 | 12:00

DSV – Global Transport and Logistics w gronie liderów transformacji

Osiągnięcie zerowej emisji gazów cieplarnianych netto do 2050 roku: to wyzwanie, jakie wyznaczyło sobie DSV – Global Transport and Logistics, jeden z największych

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm

Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.

Farmacja

Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów

Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.

Ochrona środowiska

Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania

Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.