Komunikaty PR

Przyszłością są drogi z destruktu asfaltowego

2021-09-22  |  15:00
Biuro prasowe

Wśród wielu ekspertów i właścicieli firm drogowo-budowlanych trwa ożywiona dyskusja na temat jakości kruszyw używanych do budowy dróg w Polsce. Branża betonowa objęta jest regulacjami dotyczącymi reaktywności alkalicznej kruszyw, z kolei w branży asfaltowej gorącym zagadnieniem jest budowa dróg z destruktu asfaltowego. Co o tym sądzi Adam Wojczuk, Członek Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Wykonawców Nawierzchni Asfaltowych (PSWNA)?

„Kruszywa są istotnym elementem nawierzchni dróg i podzielam podejście GDDKiA, które ma na celu wyeliminowanie ryzyk związanych z ich użytkowaniem. Określenie wymagań dotyczących reaktywności kruszyw do mieszanek cementowych powinno wyeliminować ryzyko powstania reakcji alkalicznej, która nazywana jest rakiem betonu. PSWNA na podstawie doświadczeń niemieckich od lat przestrzegała przed tym zjawiskiem. Niedawno dowiedzieliśmy się, że pierwszy przypadek raka betonu stwierdzono na jednym z odcinków drogi ekspresowej S8. W związku z tym działania GDDKiA oceniam jako uzasadnione.

Przewagą technologii asfaltowej, oprócz braku zjawiska reakcji alkalicznej, jest również możliwość budowy dróg z zastosowaniem destruktu asfaltowego pozyskanego ze starych dróg. W tym przypadku GDDKiA i PSWNA są zgodne: przyszłością w Polsce jest budowa dróg z destruktu asfaltowego, tak jak ma to miejsce w innych krajach Europy. Według analiz GDDKiA wykorzystywanie destruktu na szeroką skalę w ramach Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 i Programu budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030, pozwoliłoby zaoszczędzić Skarbowi Państwa około 400 mln zł. Dodatkowe 40 mln zł oszczędności przyniosłyby rzadsze transporty kruszywa na plac budowy.

Co najistotniejsze, droga asfaltowa „z odzysku” jest w pełni wartościowa i bezpieczna dla kierowców, a produkcja samej nawierzchni tego typu, nie pozostawia znacznego śladu węglowego. Rafineria Lotos robi wszystko w kierunku ulepszania technologii asfaltowej, tak aby w coraz większym stopniu wykorzystywać destrukt”.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw Biuro prasowe
2025-02-24 | 08:30

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

DPD Polska konsekwentnie rozwija zakres usług w ramach DPD Mobile, zapewniając użytkownikom aplikacji jeszcze większą wygodę w nadawaniu przesyłek międzynarodowych. Od teraz
Transport Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków
2025-01-29 | 09:10

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Jeszcze 2-3 lata temu trudno było znaleźć właściciela ciężarówki dopuszczającego myśl o zamianie jej na elektryczną. Przez ten czas najwidoczniej wiele się zmieniło. Z
Transport Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
2024-12-27 | 14:30

Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany

Rosnące zainteresowanie rowerami wodorowymi, konieczność wykorzystywania innowacyjnych technologii w codziennym życiu oraz zwiększone zapotrzebowanie na nowe rozwiązania w transporcie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.

Handel

Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.

Nasza strona używa cookies między innymi w celu gromadzenia statystyk oraz prawidłowego funkcjonowania serwisu. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przegladarki oznacza, że ciasteczka będa zapisywane na Twoim urządzeniu. Pamietaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Kliknij tutaj aby zamknąć