Punkt Obsługi Kierowców Bolt: tysiące zweryfikowanych kierowców i 27 nowych loka
Od otwarcia w pierwszym Punkcie Obsługi Kierowców Bolt, weryfikacji osobiście poddało się już ponad dwa tysiące kierowców. Teraz Bolt ogłasza, że niebawem otworzy kolejnych 27 Punktów, m.in. w Krakowie, Lublinie, Gdańsku, Wrocławiu i Poznaniu.
W grudniu 2022 roku w Warszawie Bolt uruchomił pierwszy Punkt Obsługi Kierowców. Od tego czasu, osobistej weryfikacji poddało się już ponad 2 tysiące kierowców, chcących oferować przejazdy z aplikacją Bolt.
Teraz Bolt zapowiada otwarcie kolejnych 27 Punktów, gdzie prowadzona będzie obowiązkowa, osobista weryfikacja kierowców. Już w kwietniu pojawi się on w Lublinie, Gdańsku i Poznaniu, a w maju we Wrocławiu, Krakowie i Łodzi. Kolejne w Szczecinie, Białymstoku, Rzeszowie, Bydgoszczy i Katowicach zostaną otwarte jeszcze w pierwszej połowie tego roku.
- Uruchomienie Punktów Obsługi Kierowców jest częścią rozpoczętego w ubiegłym roku procesu samoregulacji. Od wdrożenia rygorystycznej weryfikacji kierowców i zablokowaniu 8 tys. tych z nich, którzy nie dostosowali się do nowych zasad, liczba zgłoszeń dot. napastowania w przejazdach spadła o 70% r/r. Uruchomienie pierwszego Punktu w Warszawie pozwoliło nam dobrze poznać wymagania, jakie powinno takie miejsce spełniać. i niebawem uruchomimy kolejnych 27 Punktów w miastach, w których Bolt jest obecny — podkreśla Paweł Kuncicki, Country Manager Bolt w Polsce.
Wizyta w Punktach Obsługi Kierowców
W Punkcie Obsługi Kierowców Bolt, każdy kierowca aby przejść pomyślnie weryfikację wg. nowych standardów, musi dostarczyć szereg dokumentów. Przed wprowadzeniem nowych standardów w kontroli dokumentów Bolt, sprawdzał obowiązkowo dokument tożsamości, prawo jazdy, zaświadczenie o niekaralności oraz wymagał dostarczenia zdjęcia kierowcy. Po wprowadzeniu rygorystycznej kontroli kandydata na kierowcę, do listy obowiązkowych dokumentów, które Bolt weryfikuje doszły m.in, zaświadczenie lekarskie o możliwości pracy w charakterze kierowcy, zaświadczenie o pozytywnym zaliczeniu testów psychologicznych oraz identyfikator kierowcy taxi, w miastach w których obowiązuje.
W trakcie wizyty w Punkcie, sprawdzane są oryginały wymaganych dokumentów. Dodatkowo
każdy kierowca jest sfotografowany na specjalnym, jednolitym tle, w celu aktualizacji zdjęcia na takie, które będzie sprzyjało sprawnej weryfikacji tożsamości za pomocą sztucznej inteligencji.
Weryfikacja samochodu
Podczas wizyty w Punkcie Obsługi Kierowców, zespół Bolt sprawdzi również pojazd, którym kierowca będzie przewoził pasażerów. W trakcie weryfikacji pojazdu, sprawdzane jest:
-
prawidłowe oznakowanie miejsce auta (numer boczny, symbol miasta oraz lampa taxi)
-
dowód rejestracyjny z zaświadczeniem ze Stacji Kontroli Pojazdów o pozytywnym wyniku badania technicznego
Więcej o rozwiązaniach bezpieczeństwa Bolt dla pasażerów można znaleźć tutaj, a dla kierowców tutaj.
***
Bolt to europejska superaplikacja, której misją jest uczynienie mobilności miejskiej bardziej przystępną, bezpieczną i zrównoważoną.
Bolt ma 100 milionów klientek i klientów w 45 krajach w Europie i Afryce. Celem firmy jest przyspieszyć rezygnację z prywatnych aut na rzecz współdzielonej mobilności, oferując lepsze rozwiązania dla różnych potrzeb, w tym przewozy, car-sharing i wypożyczalnię hulajnóg oraz dostawę jedzenia i artykułów spożywczych.
Więcej informacji: www.bolt.eu

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

S. Cichanouska: Białorusini żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich. Jednak nie poddają się mimo represji i brutalności reżimu
Przedstawiciele białoruskiej opozycji podkreślają, sytuacja w kraju jest bardzo poważna. Z jednej strony od niemal pięciu lat ludzie na Białorusi żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich, doświadczają represji, są codzienne zatrzymania. – Co najmniej pół miliona ludzi musiało uciec z kraju – mówi agencji informacyjnej Newseria Swiatłana Cichanouska, liderka białoruskiej opozycji, która w 2020 roku kandydowała na stanowisko prezydenta Białorusi.
Handel
Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.
Handel
Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.