Punkt Obsługi Kierowców Bolt: tysiące zweryfikowanych kierowców i 27 nowych loka
Od otwarcia w pierwszym Punkcie Obsługi Kierowców Bolt, weryfikacji osobiście poddało się już ponad dwa tysiące kierowców. Teraz Bolt ogłasza, że niebawem otworzy kolejnych 27 Punktów, m.in. w Krakowie, Lublinie, Gdańsku, Wrocławiu i Poznaniu.
W grudniu 2022 roku w Warszawie Bolt uruchomił pierwszy Punkt Obsługi Kierowców. Od tego czasu, osobistej weryfikacji poddało się już ponad 2 tysiące kierowców, chcących oferować przejazdy z aplikacją Bolt.
Teraz Bolt zapowiada otwarcie kolejnych 27 Punktów, gdzie prowadzona będzie obowiązkowa, osobista weryfikacja kierowców. Już w kwietniu pojawi się on w Lublinie, Gdańsku i Poznaniu, a w maju we Wrocławiu, Krakowie i Łodzi. Kolejne w Szczecinie, Białymstoku, Rzeszowie, Bydgoszczy i Katowicach zostaną otwarte jeszcze w pierwszej połowie tego roku.
- Uruchomienie Punktów Obsługi Kierowców jest częścią rozpoczętego w ubiegłym roku procesu samoregulacji. Od wdrożenia rygorystycznej weryfikacji kierowców i zablokowaniu 8 tys. tych z nich, którzy nie dostosowali się do nowych zasad, liczba zgłoszeń dot. napastowania w przejazdach spadła o 70% r/r. Uruchomienie pierwszego Punktu w Warszawie pozwoliło nam dobrze poznać wymagania, jakie powinno takie miejsce spełniać. i niebawem uruchomimy kolejnych 27 Punktów w miastach, w których Bolt jest obecny — podkreśla Paweł Kuncicki, Country Manager Bolt w Polsce.
Wizyta w Punktach Obsługi Kierowców
W Punkcie Obsługi Kierowców Bolt, każdy kierowca aby przejść pomyślnie weryfikację wg. nowych standardów, musi dostarczyć szereg dokumentów. Przed wprowadzeniem nowych standardów w kontroli dokumentów Bolt, sprawdzał obowiązkowo dokument tożsamości, prawo jazdy, zaświadczenie o niekaralności oraz wymagał dostarczenia zdjęcia kierowcy. Po wprowadzeniu rygorystycznej kontroli kandydata na kierowcę, do listy obowiązkowych dokumentów, które Bolt weryfikuje doszły m.in, zaświadczenie lekarskie o możliwości pracy w charakterze kierowcy, zaświadczenie o pozytywnym zaliczeniu testów psychologicznych oraz identyfikator kierowcy taxi, w miastach w których obowiązuje.
W trakcie wizyty w Punkcie, sprawdzane są oryginały wymaganych dokumentów. Dodatkowo
każdy kierowca jest sfotografowany na specjalnym, jednolitym tle, w celu aktualizacji zdjęcia na takie, które będzie sprzyjało sprawnej weryfikacji tożsamości za pomocą sztucznej inteligencji.
Weryfikacja samochodu
Podczas wizyty w Punkcie Obsługi Kierowców, zespół Bolt sprawdzi również pojazd, którym kierowca będzie przewoził pasażerów. W trakcie weryfikacji pojazdu, sprawdzane jest:
-
prawidłowe oznakowanie miejsce auta (numer boczny, symbol miasta oraz lampa taxi)
-
dowód rejestracyjny z zaświadczeniem ze Stacji Kontroli Pojazdów o pozytywnym wyniku badania technicznego
Więcej o rozwiązaniach bezpieczeństwa Bolt dla pasażerów można znaleźć tutaj, a dla kierowców tutaj.
***
Bolt to europejska superaplikacja, której misją jest uczynienie mobilności miejskiej bardziej przystępną, bezpieczną i zrównoważoną.
Bolt ma 100 milionów klientek i klientów w 45 krajach w Europie i Afryce. Celem firmy jest przyspieszyć rezygnację z prywatnych aut na rzecz współdzielonej mobilności, oferując lepsze rozwiązania dla różnych potrzeb, w tym przewozy, car-sharing i wypożyczalnię hulajnóg oraz dostawę jedzenia i artykułów spożywczych.
Więcej informacji: www.bolt.eu
Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Zielone korytarze dla zrównoważonego transportu towarów w Europie
Zmiany w systemie SENT: kontrole ładunków obejmą zagranicznych przewoźników
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.