"Zostań Liderem Innowacji ID Logistics"
ID Logistics, jeden z europejskich liderów logistyki kontraktowej, rozwija programy, które mają wspierać zaangażowanie i kreatywność swoich zespołów. Już po raz drugi firma zaprosiła pracowników z centrów dystrybucyjnych do udziału w konkursie „Zostań Liderem Innowacji ID Logistics 2022” na najbardziej innowacyjny projekt w zakresie zarządzania magazynami. Zwycięzcy zostali już wybrani, a ich projekty mogą usprawnić pracę w magazynach.
ID Logistics po raz pierwszy zorganizował konkurs „Zostań Liderem Innowacji ID Logistics” w 2020 roku. Jego celem jest promowanie wśród pracowników ID Logistics innowacyjnego podejścia, pomysłowości i zaangażowania w realizację różnych projektów z zakresu logistyki kontraktowej.
W pierwszej edycji konkursu oceniono 31 projektów. W tym roku było ich już dwa razy więcej. W konkursie wzięło udział 58 pracowników z różnych centrów dystrybucyjnych, którzy przygotowali 64 projekty z obszaru innowacji i optymalizacji już działających procesów logistycznych.
Piotr Krasoń, project manager, ID Logistics Polska, mówi: „Po raz kolejny zachęciliśmy pracowników do wspólnego poszukiwania rozwiązań, które zwiększą efektywność procesów logistycznych, podniosą jakość, poprawią ergonomię pracy i zoptymalizują koszty. Konkurs jest doskonałą okazją do wymiany dobrych praktyk między magazynami. Pokazuje też, co jest ważne dla pracowników i co możemy zmienić, aby poprawić czy usprawnić procesy zarządzania i operacji. Druga edycja cieszyła się dużym zainteresowaniem, nasi pracownicy przedstawili wiele bardzo ciekawych rozwiązań i autorskich pomysłów. Gratulujemy zwycięzcom i dziękujemy wszystkim, którzy wzięli udział w konkursie, za ich zaangażowanie, otwartość na zmiany i niezwykle kreatywne podejście”.
NAJLEPSI INNOWATORZY NA PODIUM
Pierwsze miejsce w konkursie „Zostań Liderem Innowacji ID Logistics 2022” zajęły ex aequo dwa projekty:
- „iNteligentne szafki”. Projekt ma usprawniać system zarządzania szafkami pracowniczymi, w oparciu o wykorzystanie kart magnetycznych i aplikacji do zarządzania dostępem. Jego wdrożenie zwiększy komfort użytkowania i zoptymalizuje koszty.
- „Dynamiczna inwentaryzacja sprzętu”. Projekt opiera się na wykorzystaniu technologii RFID UHF do scentralizowanego zarządzania środkami trwałymi, sprzętem, narzędziami i materiałami eksploatacyjnymi. Rozwiązanie może być stosowane przez działy IT, operacji, BHP, techniczny oraz ochrony.
Drugie miejsce zdobyło rozwiązanie „Zmniejszenie zużycie energii elektrycznej w strefie wysokiego składowania”. Pomysł dotyczy inteligentnego sterowania oświetleniem magazynu, z uwzględnieniem natężenia światła dziennego i potrzeb operacji. Wyróżniono też dwa projekty. To „Sprawdzam” zakładający wyposażenie owijarek w system do pomiary wagi, co ma wprowadzić dodatkową kontrolę jakości nośników oraz „Platforma e-learningowa do szkoleń”.
Wszystkie autorskie projekty zgłoszone przez pracowników, były oceniane przez Komisję, tworzoną przez menadżerów operacji, innowacji i projektów oraz dyrektorów magazynów. Kluczowe znaczenie dla oceny miały: innowacyjność i kompleksowość rozwiązania, wpływ na procesy oraz zyskowność.
ZAANGAŻOWANIE I MOTYWACJA ZESPOŁU
Obecnie w Polsce ID Logistics zarządza 15 centrami logistycznymi, gdzie pracuje ponad 5 tys. osób. Firma jest jednym z największych pracodawców w logistyce kontraktowej i jednocześnie jednym z najlepszych pracodawców w branży logistycznej.
Sylwia Dunn, business development director, ID Logistics Polska, podkreśla: „Bardzo dynamicznie się rozwijamy, co roku uruchamiamy kolejne, duże centra dystrybucyjne i rozszerzamy zakres współpracy z klientami, proponując im nowe rozwiązania zwiększające efektywność obsługi. Dla odniesienia sukcesu na konkurencyjnym rynku logistyki kontraktowej z pewnością decydujące znaczenie ma profesjonalizm, talent i doświadczenie pracowników . Zależy więc nam na tym, aby zapewnić nie tylko jak najlepsze warunki pracy, ale też motywować, wspierać rozwój zawodowy i kreatywność. Konkurs „Zostań Liderem Innowacji ID Logistics 2022” doskonale wpisuje się w naszą strategię i wartości Grupy ID Logistics, czyli przedsiębiorczość, doskonałość operacyjna, ambicje i dzielenie się wiedzą”.
INNOWACJE W DNA
Innowacje wpisane są w DNA i strategię rozwoju Grupy ID Logistics już od samego początku jej działalności. To dlatego dziś na rynku firma znana jest z zastosowania nowatorskich i autorskich rozwiązań wspierających wzrost efektywności i wydajności procesów operacyjnych w magazynach. Od kilku lat ID Logistics realizuje też wewnętrzny program Innovation Booster, który ma promować idee innowacyjności wśród jej pracowników.
![Nikolay Pargov dołącza do Girteki jako nowy dyrektor operacyjny Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_356804139,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Nikolay Pargov dołącza do Girteki jako nowy dyrektor operacyjny
![Koszty transportu morskiego rosną!](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1703946446,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Koszty transportu morskiego rosną!
![DSV – Global Transport and Logistics od ponad 6 lat wspiera Aesculap Chifa w och](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1942833306,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
DSV – Global Transport and Logistics od ponad 6 lat wspiera Aesculap Chifa w och
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Ochrona środowiska
![](https://www.newseria.pl/files/11111/riccardo-annandale-7e2pe9wjl9m-unsplash,w_274,_small.jpg)
Polska wciąż bez strategii transformacji energetyczno-klimatycznej. Zaktualizowanie dokumentów mogłoby przyspieszyć i uporządkować ten proces
Prace nad nowym Krajowym planem w dziedzinie energii i klimatu powinny, zgodnie z unijnymi zobowiązaniami, zakończyć się w czerwcu br., ale do tej pory nie trafił on do konsultacji społecznych. Trzydzieści organizacji branżowych i społecznych zaapelowało do Ministerstwa Klimatu i Środowiska o przyspieszenie prac nad dokumentem i jego rzetelne konsultacje. Jak podkreśliły, nie powinien on być rozpatrywany tylko jako obowiązek do wypełnienia, lecz również jako szansa na przyspieszenie i uporządkowanie procesu transformacji energetyczno-klimatycznej w kraju. Polska pozostaje jedynym państwem w UE, który nie przedstawił długoterminowej strategii określającej nasz wkład w osiągnięcie neutralności klimatycznej UE do 2050 roku.
Bankowość
Firmy mogą się już ubiegać o fundusze z nowej perspektywy. Opcji finansowania jest wiele, ale nie wszystkie przedsiębiorstwa o tym wiedzą
![](https://www.newseria.pl/files/11111/lewicki-zmitrowicz-srodki-ue-foto,w_133,_small.jpg)
Dla polskich firm środki UE są jedną z najchętniej wykorzystywanych form finansowania inwestycji i projektów rozwojowych. W bieżącej perspektywie finansowej na lata 2021–2027 Polska pozostanie jednym z największych beneficjentów funduszy z polityki spójności – otrzyma łącznie ok. 170 mld euro, z których duża część trafi właśnie do krajowych przedsiębiorstw. Na to nakładają się również środki z KPO i programów ramowych zarządzanych przez Komisję Europejską. Możliwości finansowania jest wiele, ale nie wszystkie firmy wiedzą, gdzie i jak ich szukać. Tutaj eksperci widzą zadanie dla banków.
Ochrona środowiska
Biznes chętnie inwestuje w OZE. Fotowoltaika na własnym gruncie najchętniej wybieranym rozwiązaniem
![](https://www.newseria.pl/files/11111/edp-biznes-oze,w_133,r_png,_small.png)
Możliwości związanych z inwestowaniem w zieloną energię jest bardzo dużo, jednak to fotowoltaika na własnych gruntach jest najchętniej wybieranym przez biznes rozwiązaniem OZE. Specjaliści zwracają uwagę, że wydłużył się okres zwrotu z takiej inwestycji, mimo tego nadal jest atrakcyjny, szczególnie w modelu PV-as-a-service. Dlatego też firm inwestujących w produkcję energii ze słońca może wciąż przybywać.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.