Rekordowe wsparcie dla Wielkiej Orkiestry od Uber: ponad ćwierć miliona złotych
Ponad 136 milionów złotych - tę rekordową sumę zebrała 30-sta edycja Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Swoje cegiełki do tej kwoty dołożył również Uber oraz użytkownicy aplikacji. Dzięki specjalnej opcji “Uber z WOŚP” oraz przekazaniu przez firmę całkowitego przychodu z tych przejazdów, na konto fundacji trafi ponad ćwierć miliona złotych!
Z okazji jubileuszowej edycji Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, Uber uruchomił specjalną opcję przejazdu “Uber z WOŚP”. Dzięki niemu każdy użytkownik mógł dopłacić 5 złotych do przejazdu, aby Uber mógł ją wpłacić Fundacji. Dodatkowo Uber przekaże równowartość całego swojego przychodu z tych przejazdów, dzięki czemu pomoc jest jeszcze większa.
Polacy po raz kolejny pokazali jak ważna dla nich jest dobroczynność. Z wszystkich zaangażowanych miast, najwięcej, bo ponad 10 tys. specjalnych przejazdów zamówili Warszawiacy. Na drugim i trzecim miejscu znaleźli się mieszkańcy Wrocławia i Poznania.
“Już drugi rok wspieramy Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy. Tym bardziej cieszymy się, że tym razem, po raz pierwszy uruchomiliśmy specjalną opcję w aplikacji. Dzięki usłudze “Uber z WOŚP”, w zbiórkę od ponad miesiąca włączali się bardzo chętnie zarówno pasażerowie jak i kierowcy we wszystkich miastach w Polsce, w których działa Uber. Dziękujemy każdemu użytkownikowi, który przy zamawianiu przejazdu wybrał opcję “Uber z WOŚP” i tym samym przekazał 5 złotych od siebie na rzecz Fundacji. Aby ta pomoc była jeszcze bardziej widoczna, jako firma zdecydowaliśmy się przekazać całą prowizję z dobroczynnych przejazdów na tegoroczną zbiórkę. Ćwierć miliona złotych to suma, z której wszyscy możemy być dumni” mówi Michał Konowrocki, Dyrektor Zarządzający Uber Poland.
Przejazd ze złotym sercem
Na początku stycznia ruszyła również specjalna rywalizacja, w której można było wygrać miesiąc darmowych podróży za zamówienie największej liczby przejazdów “Uber z WOŚP”. Złoty kod trafi do użytkownika z Warszawy, który skorzystał z opcji Uber z WOŚP aż 37 razy.
Oprócz donacji zebranych za pośrednictwem platformy, na organizację jubileuszowego 30. finału, Uber przekazał 10 000 kodów na darmowe przejazdy dla WOŚP o łącznej wartości powyżej 300 000 PLN.
Wspieranie lokalnych społeczności
Wspieranie lokalnych społeczności jest integralną częścią misji firmy Uber. Dlatego też Uber wspiera organizacje oraz inicjatywy, które mają na celu pomoc potrzebującym. Jednym z celów, jaki postawiła przed sobą firma w zeszłym roku, było wspieranie społeczności najbardziej dotkniętych pandemią, między innymi poprzez pomoc w dotarciu na szczepienia. Globalnie Uber przeznaczył 10 milionów przejazdów na ten cel. W Polsce firma przekazała ponad 10 tys. kodów na rzecz Caritas Polska oraz Ogólnopolskiego Porozumienia Uniwersytetów Trzeciego Wieku, aby pomóc dotrzeć seniorom do 39 punktów szczepień we wszystkich miastach, w których działa aplikacja. W ostatnie święta Bożego Narodzenia Uber ofiarował kody na darmowe przejazdy wolontariuszom Fundacji Wolne Miejsce. Dzięki nim mogli dostarczyć kolację wigilijną samotnym osobom w Warszawie oraz Katowicach. Ponadto, w trakcie pandemii Uber udostępnił kody na ponad 10 tys. darmowych przejazdów personelowi medycznemu, aby mogli szybko i sprawnie dojeżdżać do domu lub pracy. Dodatkowo firma wsparła takie organizacje jak Centrum Praw Kobiet, Fundacja Rak’n’roll, Dom Wsparcia dla Powstańców Warszawskich, Uniwersytet Trzeciego Wieku, Senior w Koronie i Caritas, przekazując vouchery na darmowe przejazdy zaangażowanym w pomoc wolontariuszom lub pomoc finansową. Uber dołączył również do akcji #WzywamyPosiłki mającej na celu wsparcie personelu medycznego, pomagając dostarczyć im ciepłe obiady.
Fot. Marcin Michoń

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy nowej umowy między Unią Europejską a Ukrainą na temat zasad handlu. Obecne przepisy wygasają 5 czerwca
5 czerwca wygasa ATM, czyli wprowadzona przed trzema laty i potem z modyfikacjami przedłużana umowa między UE a Ukrainą, liberalizująca zasady wwozu ukraińskich towarów na teren Wspólnoty. Strona ukraińska chciałaby jej przedłużenia, na razie jednak Unia zgodziła się jedynie na przedłużenie bezcłowego przywozu żelaza i stali. Największe obawy, zwłaszcza w Polsce, budzi kwestia produktów rolnych. Zdaniem europosłanki Konfederacji Anny Bryłki należałoby wrócić do obowiązującej przed 2022 rokiem umowy stowarzyszeniowej DCFTA, ponieważ Ukraina może dziś eksportować swoje towary drogą morską poprzez porty na Morzu Czarnym, a dzięki darmowemu dostępowi do unijnego rynku bogacą się jedynie potentaci rolni.
Ochrona środowiska
Nowe technologie pomagają szybciej i dokładniej sortować odpady. Wciąż nie wszystkie da się jednak przetworzyć

Do 2030 roku 55 proc. odpadów opakowaniowych z tworzyw sztucznych powinno trafiać do przetworzenia. W ubiegłym roku było to ok. 27 proc. Nowe technologie w coraz większym stopniu ułatwiają sortowanie odpadów, ale nie pozwalają jeszcze na przetworzenie wszystkich ich rodzajów. To pierwsze wyzwanie związane z zamykaniem obiegu. Kolejnym jest zwiększanie zawartości materiałów pochodzących z recyklingu w produkowanych opakowaniach, czego wymagają unijne przepisy. Choć w tym obszarze widać w ostatnich latach znaczące postępy, nie brakuje wyzwań.
Handel
Rosyjskie surowce przestaną płynąć do UE. Spóźniony, ale ambitny i istotny plan ma być wdrożony do 2027 roku

– Kupowanie surowców energetycznych z Rosji jest jak kupowanie broni przeciwko Ukrainie – uważa europosłanka PO Mirosława Nykiel. Dlatego KE planuje do 2027 roku ograniczyć do zera import rosyjskich paliw. Joanna Scheuring-Wielgus ocenia, że taka decyzja powinna zapaść już dawno, ale lepiej późno niż wcale. Co więcej, państwa członkowskie powinny być w tych deklaracjach zjednoczone najbardziej, jak się da.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.