Komunikaty PR

Rohlig Suus Logistics stawia na dywersyfikację i zwiększa przychody

2022-08-04  |  11:10
Biuro prasowe

Dywersyfikacja biznesu, rozwój cyfrowych narzędzi dla klientów oraz inwestycje w nowoczesne rozwiązania technologiczne – to tylko niektóre elementy strategii rozwoju Rohlig Suus Logistics, które napędzają wzrost firmy. W ostatnim roku finansowym największy polski operator logistyczny zwiększył przychody o 71 proc., osiągając rekordowy w historii przedsiębiorstwa poziom niemal 2 mld zł.

Od lat w Rohlig Suus Logistics stawiamy na budowanie bezpieczeństwa operacyjnego, poprzez dywersyfikację – zarówno pod względem geograficznym, obsługiwanych branż, oferowanych produktów, jak również równomiernego zaangażowania w import i eksport. Kolejnym ważnym elementem jest kompleksowość naszych usług. Zapewniamy klientom pełen wachlarz możliwości –od audytu łańcuchów dostaw, poprzez ich przemodelowanie i wdrażanie dedykowanych rozwiązań. Ostatnie, wymagające lata pokazały, że ta strategia nie tylko pozwoliła nam na stabilne funkcjonowanie, ale również na osiągnięcie dobrych wyników finansowych – mówi Piotr Chmielewski, Członek Zarządu Rohlig Suus Logistics.

Rohlig Suus Logistics liderem rynku w transporcie morskim

Niezależnie od uwarunkowań zewnętrznych, każdego roku polski operator logistyczny zwiększa skalę działalności. W 2021 r. firma osiągnęła przychody na poziomie 1,978 mld zł.  Największy udział w rekordowym wzroście Rohlig Suus Logistics miał transport morski.
W transporcie drobnicowym (LCL) wolumen wzrósł aż o ponad 30 proc. r/r, natomiast
w całokontenerowym (FCL) o ponad 15 proc. r/r. Istotny wzrost, ponad 40-procentowy, firma odnotowała również w transporcie lotniczym, 20 proc. w kolejowym, a w drogowym 9 proc. – Niewątpliwie ważnym filarem naszej działalności jest transport morski, gdzie każdego roku zwiększamy nasz udział w rynku. Po latach rozwoju produktu morskiego na kierunku azjatyckim oraz Ameryki Północnej coraz większe działania kierujemy na rynki Ameryki Południowej. To właśnie w tę stronę coraz częściej spoglądają nasi klienci – mówi Andrzej Kozłowski, Członek Zarządu Rohlig Suus Logistics.

Polska firma o globalny zasięgu

W 2021 r. Rohlig Suus Logistics kontynuował rozwój działalności międzynarodowej, umacniając swoją pozycję zarówno w Azji, jak również w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie. W ubiegłym roku finansowym firma rozwinęła m.in. transport multimodalny z Azji, polegający na połączeniu frachtu lotniczego z kolejowym lub drogowym, a także rozbudowała swoją ofertę do Ameryki Południowej.

Już teraz Rohlig Suus Logistics operuje w ponad 30 oddziałach, a we współpracy
z niemieckimi biurami Röhlig i własnymi oddziałami w Europie ma zasięg globalny.
Polski operator dostarcza towary klientów na 6 kontynentów, wykorzystując przy tym transport morski, lotniczy, kolejowy, drogowy i intermodalny.

Kompleksowy operator przyszłości

W ubiegłym roku finansowym polski operator logistyczny postawił na rozwój oferty w obszarze doradczym, uruchamiając m.in. specjalną jednostkę SUUS Advisory, zajmującą się wsparciem klientów w zakresie zarządzania łańcuchami dostaw, projektowania sieci i centrów dystrybucyjnych oraz kompleksowego zarządza dostawami i koordynacji działań wszystkich zaangażowanych partnerów w ramach formuły Control Tower. Klienci mogą również skorzystać z usług zespołu Logistics Solution Design, zajmującego się tworzeniem specjalistycznych rozwiązań dostosowanych do bieżących potrzeb przedsiębiorstw, a także optymalizacją procesu zarządzania zapasami magazynowymi (VMI). Rohlig Suus Logistics rozwija również ofertę z obszaru 4PL, polegającą na zleceniu jednemu operatorowi logistycznemu zarządzania całym łańcuchem dostaw i logistyką.

Rohlig Suus Logistics inwestuje także w rozwój narzędzi udostępnianych własnym pracownikom i klientom. Do ich rąk niespełna miesiąc temu oddany został nowy moduł – Visibility. Nowa funkcja umożliwia zarządzanie przesyłkami w czasie rzeczywistym  dzięki powiązaniu Portalu Klienta z aplikacjami kierowców. Klient ma dostęp do listy wszystkich zleceń i może w szybki i łatwy sposób podejrzeć ich szczegóły, a gdy występują nietypowe zdarzenia w trakcie przewozu, alerty w aplikacji i powiadomienia mailowe pozwalają na błyskawiczną reakcję. Wkrótce do Portalu dołączą kolejne rozwiązania m.in. śledzenie przesyłek morskich, lotniczych i kolejowych, podgląd lokalizacji pojazdu w serwisie FTL oraz możliwość zlecenia przez odbiorcę usług dodatkowych.

Rohlig Suus Logistics jest jedną z najszybciej rozwijających się firm logistycznych w Polsce, która nie zapomina o zrównoważonym rozwoju. Firma pracuje nad obliczeniem śladu węglowego w różnych modułach transportowych, aby informować klientów o ich wpływie na środowisko przy wyborze konkretnych rozwiązań logistycznych. Operator logistyczny chce minimalizować negatywny wpływ transportu na środowisko i jednocześnie wzmacniać pozytywne oddziaływanie na otoczenie, ze szczególnym uwzględnieniem aspektów środowiskowych i relacji ze społecznościami lokalnymi. 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych Biuro prasowe
2025-05-15 | 15:30

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Polska osiągnęła kolejny kamień milowy w rozwoju sieci DPD Pickup. Firma zainstalowała już ponad 10 tys. automatów paczkowych, które razem z punktami tworzą
Transport DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
2025-02-24 | 08:30

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

DPD Polska konsekwentnie rozwija zakres usług w ramach DPD Mobile, zapewniając użytkownikom aplikacji jeszcze większą wygodę w nadawaniu przesyłek międzynarodowych. Od teraz
Transport Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków
2025-01-29 | 09:10

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Jeszcze 2-3 lata temu trudno było znaleźć właściciela ciężarówki dopuszczającego myśl o zamianie jej na elektryczną. Przez ten czas najwidoczniej wiele się zmieniło. Z

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy nowej umowy między Unią Europejską a Ukrainą na temat zasad handlu. Obecne przepisy wygasają 5 czerwca

5 czerwca wygasa ATM, czyli wprowadzona przed trzema laty i potem z modyfikacjami przedłużana umowa między UE a Ukrainą, liberalizująca zasady wwozu ukraińskich towarów na teren Wspólnoty. Strona ukraińska chciałaby jej przedłużenia, na razie jednak Unia zgodziła się jedynie na przedłużenie bezcłowego przywozu żelaza i stali. Największe obawy, zwłaszcza w Polsce, budzi kwestia produktów rolnych. Zdaniem europosłanki Konfederacji Anny Bryłki należałoby wrócić do obowiązującej przed 2022 rokiem umowy stowarzyszeniowej DCFTA, ponieważ Ukraina może dziś eksportować swoje towary drogą morską poprzez porty na Morzu Czarnym, a dzięki darmowemu dostępowi do unijnego rynku bogacą się jedynie potentaci rolni.

Ochrona środowiska

Nowe technologie pomagają szybciej i dokładniej sortować odpady. Wciąż nie wszystkie da się jednak przetworzyć

Do 2030 roku 55 proc. odpadów opakowaniowych z tworzyw sztucznych powinno trafiać do przetworzenia. W ubiegłym roku było to ok. 27 proc. Nowe technologie w coraz większym stopniu ułatwiają sortowanie odpadów, ale nie pozwalają jeszcze na przetworzenie wszystkich ich rodzajów. To pierwsze wyzwanie związane z zamykaniem obiegu. Kolejnym jest zwiększanie zawartości materiałów pochodzących z recyklingu w produkowanych opakowaniach, czego wymagają unijne przepisy. Choć w tym obszarze widać w ostatnich latach znaczące postępy, nie brakuje wyzwań.

Handel

Rosyjskie surowce przestaną płynąć do UE. Spóźniony, ale ambitny i istotny plan ma być wdrożony do 2027 roku

– Kupowanie surowców energetycznych z Rosji jest jak kupowanie broni przeciwko Ukrainie – uważa europosłanka PO Mirosława Nykiel. Dlatego KE planuje do 2027 roku ograniczyć do zera import rosyjskich paliw. Joanna Scheuring-Wielgus ocenia, że taka decyzja powinna zapaść już dawno, ale lepiej późno niż wcale. Co więcej, państwa członkowskie powinny być w tych deklaracjach zjednoczone najbardziej, jak się da.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.