Rohlig Suus Logistics stawia na dywersyfikację i zwiększa przychody
Dywersyfikacja biznesu, rozwój cyfrowych narzędzi dla klientów oraz inwestycje w nowoczesne rozwiązania technologiczne – to tylko niektóre elementy strategii rozwoju Rohlig Suus Logistics, które napędzają wzrost firmy. W ostatnim roku finansowym największy polski operator logistyczny zwiększył przychody o 71 proc., osiągając rekordowy w historii przedsiębiorstwa poziom niemal 2 mld zł.
– Od lat w Rohlig Suus Logistics stawiamy na budowanie bezpieczeństwa operacyjnego, poprzez dywersyfikację – zarówno pod względem geograficznym, obsługiwanych branż, oferowanych produktów, jak również równomiernego zaangażowania w import i eksport. Kolejnym ważnym elementem jest kompleksowość naszych usług. Zapewniamy klientom pełen wachlarz możliwości –od audytu łańcuchów dostaw, poprzez ich przemodelowanie i wdrażanie dedykowanych rozwiązań. Ostatnie, wymagające lata pokazały, że ta strategia nie tylko pozwoliła nam na stabilne funkcjonowanie, ale również na osiągnięcie dobrych wyników finansowych – mówi Piotr Chmielewski, Członek Zarządu Rohlig Suus Logistics.
Rohlig Suus Logistics liderem rynku w transporcie morskim
Niezależnie od uwarunkowań zewnętrznych, każdego roku polski operator logistyczny zwiększa skalę działalności. W 2021 r. firma osiągnęła przychody na poziomie 1,978 mld zł. Największy udział w rekordowym wzroście Rohlig Suus Logistics miał transport morski.
W transporcie drobnicowym (LCL) wolumen wzrósł aż o ponad 30 proc. r/r, natomiast
w całokontenerowym (FCL) o ponad 15 proc. r/r. Istotny wzrost, ponad 40-procentowy, firma odnotowała również w transporcie lotniczym, 20 proc. w kolejowym, a w drogowym 9 proc. – Niewątpliwie ważnym filarem naszej działalności jest transport morski, gdzie każdego roku zwiększamy nasz udział w rynku. Po latach rozwoju produktu morskiego na kierunku azjatyckim oraz Ameryki Północnej coraz większe działania kierujemy na rynki Ameryki Południowej. To właśnie w tę stronę coraz częściej spoglądają nasi klienci – mówi Andrzej Kozłowski, Członek Zarządu Rohlig Suus Logistics.
Polska firma o globalny zasięgu
W 2021 r. Rohlig Suus Logistics kontynuował rozwój działalności międzynarodowej, umacniając swoją pozycję zarówno w Azji, jak również w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie. W ubiegłym roku finansowym firma rozwinęła m.in. transport multimodalny z Azji, polegający na połączeniu frachtu lotniczego z kolejowym lub drogowym, a także rozbudowała swoją ofertę do Ameryki Południowej.
Już teraz Rohlig Suus Logistics operuje w ponad 30 oddziałach, a we współpracy
z niemieckimi biurami Röhlig i własnymi oddziałami w Europie ma zasięg globalny.
Polski operator dostarcza towary klientów na 6 kontynentów, wykorzystując przy tym transport morski, lotniczy, kolejowy, drogowy i intermodalny.
Kompleksowy operator przyszłości
W ubiegłym roku finansowym polski operator logistyczny postawił na rozwój oferty w obszarze doradczym, uruchamiając m.in. specjalną jednostkę SUUS Advisory, zajmującą się wsparciem klientów w zakresie zarządzania łańcuchami dostaw, projektowania sieci i centrów dystrybucyjnych oraz kompleksowego zarządza dostawami i koordynacji działań wszystkich zaangażowanych partnerów w ramach formuły Control Tower. Klienci mogą również skorzystać z usług zespołu Logistics Solution Design, zajmującego się tworzeniem specjalistycznych rozwiązań dostosowanych do bieżących potrzeb przedsiębiorstw, a także optymalizacją procesu zarządzania zapasami magazynowymi (VMI). Rohlig Suus Logistics rozwija również ofertę z obszaru 4PL, polegającą na zleceniu jednemu operatorowi logistycznemu zarządzania całym łańcuchem dostaw i logistyką.
Rohlig Suus Logistics inwestuje także w rozwój narzędzi udostępnianych własnym pracownikom i klientom. Do ich rąk niespełna miesiąc temu oddany został nowy moduł – Visibility. Nowa funkcja umożliwia zarządzanie przesyłkami w czasie rzeczywistym dzięki powiązaniu Portalu Klienta z aplikacjami kierowców. Klient ma dostęp do listy wszystkich zleceń i może w szybki i łatwy sposób podejrzeć ich szczegóły, a gdy występują nietypowe zdarzenia w trakcie przewozu, alerty w aplikacji i powiadomienia mailowe pozwalają na błyskawiczną reakcję. Wkrótce do Portalu dołączą kolejne rozwiązania m.in. śledzenie przesyłek morskich, lotniczych i kolejowych, podgląd lokalizacji pojazdu w serwisie FTL oraz możliwość zlecenia przez odbiorcę usług dodatkowych.
Rohlig Suus Logistics jest jedną z najszybciej rozwijających się firm logistycznych w Polsce, która nie zapomina o zrównoważonym rozwoju. Firma pracuje nad obliczeniem śladu węglowego w różnych modułach transportowych, aby informować klientów o ich wpływie na środowisko przy wyborze konkretnych rozwiązań logistycznych. Operator logistyczny chce minimalizować negatywny wpływ transportu na środowisko i jednocześnie wzmacniać pozytywne oddziaływanie na otoczenie, ze szczególnym uwzględnieniem aspektów środowiskowych i relacji ze społecznościami lokalnymi.

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.