Komunikaty PR

Rohlig Suus Logistics stawia na dywersyfikację i zwiększa przychody

2022-08-04  |  11:10
Biuro prasowe

Dywersyfikacja biznesu, rozwój cyfrowych narzędzi dla klientów oraz inwestycje w nowoczesne rozwiązania technologiczne – to tylko niektóre elementy strategii rozwoju Rohlig Suus Logistics, które napędzają wzrost firmy. W ostatnim roku finansowym największy polski operator logistyczny zwiększył przychody o 71 proc., osiągając rekordowy w historii przedsiębiorstwa poziom niemal 2 mld zł.

Od lat w Rohlig Suus Logistics stawiamy na budowanie bezpieczeństwa operacyjnego, poprzez dywersyfikację – zarówno pod względem geograficznym, obsługiwanych branż, oferowanych produktów, jak również równomiernego zaangażowania w import i eksport. Kolejnym ważnym elementem jest kompleksowość naszych usług. Zapewniamy klientom pełen wachlarz możliwości –od audytu łańcuchów dostaw, poprzez ich przemodelowanie i wdrażanie dedykowanych rozwiązań. Ostatnie, wymagające lata pokazały, że ta strategia nie tylko pozwoliła nam na stabilne funkcjonowanie, ale również na osiągnięcie dobrych wyników finansowych – mówi Piotr Chmielewski, Członek Zarządu Rohlig Suus Logistics.

Rohlig Suus Logistics liderem rynku w transporcie morskim

Niezależnie od uwarunkowań zewnętrznych, każdego roku polski operator logistyczny zwiększa skalę działalności. W 2021 r. firma osiągnęła przychody na poziomie 1,978 mld zł.  Największy udział w rekordowym wzroście Rohlig Suus Logistics miał transport morski.
W transporcie drobnicowym (LCL) wolumen wzrósł aż o ponad 30 proc. r/r, natomiast
w całokontenerowym (FCL) o ponad 15 proc. r/r. Istotny wzrost, ponad 40-procentowy, firma odnotowała również w transporcie lotniczym, 20 proc. w kolejowym, a w drogowym 9 proc. – Niewątpliwie ważnym filarem naszej działalności jest transport morski, gdzie każdego roku zwiększamy nasz udział w rynku. Po latach rozwoju produktu morskiego na kierunku azjatyckim oraz Ameryki Północnej coraz większe działania kierujemy na rynki Ameryki Południowej. To właśnie w tę stronę coraz częściej spoglądają nasi klienci – mówi Andrzej Kozłowski, Członek Zarządu Rohlig Suus Logistics.

Polska firma o globalny zasięgu

W 2021 r. Rohlig Suus Logistics kontynuował rozwój działalności międzynarodowej, umacniając swoją pozycję zarówno w Azji, jak również w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie. W ubiegłym roku finansowym firma rozwinęła m.in. transport multimodalny z Azji, polegający na połączeniu frachtu lotniczego z kolejowym lub drogowym, a także rozbudowała swoją ofertę do Ameryki Południowej.

Już teraz Rohlig Suus Logistics operuje w ponad 30 oddziałach, a we współpracy
z niemieckimi biurami Röhlig i własnymi oddziałami w Europie ma zasięg globalny.
Polski operator dostarcza towary klientów na 6 kontynentów, wykorzystując przy tym transport morski, lotniczy, kolejowy, drogowy i intermodalny.

Kompleksowy operator przyszłości

W ubiegłym roku finansowym polski operator logistyczny postawił na rozwój oferty w obszarze doradczym, uruchamiając m.in. specjalną jednostkę SUUS Advisory, zajmującą się wsparciem klientów w zakresie zarządzania łańcuchami dostaw, projektowania sieci i centrów dystrybucyjnych oraz kompleksowego zarządza dostawami i koordynacji działań wszystkich zaangażowanych partnerów w ramach formuły Control Tower. Klienci mogą również skorzystać z usług zespołu Logistics Solution Design, zajmującego się tworzeniem specjalistycznych rozwiązań dostosowanych do bieżących potrzeb przedsiębiorstw, a także optymalizacją procesu zarządzania zapasami magazynowymi (VMI). Rohlig Suus Logistics rozwija również ofertę z obszaru 4PL, polegającą na zleceniu jednemu operatorowi logistycznemu zarządzania całym łańcuchem dostaw i logistyką.

Rohlig Suus Logistics inwestuje także w rozwój narzędzi udostępnianych własnym pracownikom i klientom. Do ich rąk niespełna miesiąc temu oddany został nowy moduł – Visibility. Nowa funkcja umożliwia zarządzanie przesyłkami w czasie rzeczywistym  dzięki powiązaniu Portalu Klienta z aplikacjami kierowców. Klient ma dostęp do listy wszystkich zleceń i może w szybki i łatwy sposób podejrzeć ich szczegóły, a gdy występują nietypowe zdarzenia w trakcie przewozu, alerty w aplikacji i powiadomienia mailowe pozwalają na błyskawiczną reakcję. Wkrótce do Portalu dołączą kolejne rozwiązania m.in. śledzenie przesyłek morskich, lotniczych i kolejowych, podgląd lokalizacji pojazdu w serwisie FTL oraz możliwość zlecenia przez odbiorcę usług dodatkowych.

Rohlig Suus Logistics jest jedną z najszybciej rozwijających się firm logistycznych w Polsce, która nie zapomina o zrównoważonym rozwoju. Firma pracuje nad obliczeniem śladu węglowego w różnych modułach transportowych, aby informować klientów o ich wpływie na środowisko przy wyborze konkretnych rozwiązań logistycznych. Operator logistyczny chce minimalizować negatywny wpływ transportu na środowisko i jednocześnie wzmacniać pozytywne oddziaływanie na otoczenie, ze szczególnym uwzględnieniem aspektów środowiskowych i relacji ze społecznościami lokalnymi. 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport Poznajcie laureatki tytułu „Kobieta w Logistyce 2024” Biuro prasowe
2024-07-03 | 15:00

Poznajcie laureatki tytułu „Kobieta w Logistyce 2024”

Wyróżnienie „Kobieta roku w Logistyce” przyznawane jest od 13 lat przez Forum Kobiet w Logistyce, które skupia społeczność menedżerek pracujących
Transport Nowa Country Manager na czele polskiego oddziału Hillebrand Gori
2024-07-01 | 15:00

Nowa Country Manager na czele polskiego oddziału Hillebrand Gori

Hillebrand Gori, globalny operator logistyczny dla branży beverage, powołał nowego Country Managera oddziału w Polsce. Z początkiem maja stanowisko to objęła Olga Kołakowska. Olga
Transport Trenerzy Akademii Kierowców Girteki o szkoleniach z jazdy BEV
2024-07-01 | 15:00

Trenerzy Akademii Kierowców Girteki o szkoleniach z jazdy BEV

Girteka, największy przewoźnik drogowy w Europie, promuje inicjatywy na rzecz dekarbonizacji i zrównoważonego transportu drogowego, w oparciu o elektryczne samochody  ciężarowe

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Na rynku kapitałowym brakuje indywidualnych inwestorów. Nowe regulacje UE mają pobudzić ich zaangażowanie

– Rola rynku kapitałowego w rozwoju polskiej gospodarki jest nie do przecenienia – podkreśla Tomasz Orlik, członek zarządu PFR TFI. Jak wskazuje, obecnie kluczowy jest wzrost poziomu inwestycji, a w najbliższych latach przed nami duże wyzwanie w postaci zielonej transformacji. Rynek kapitałowy ma w tym procesie do odegrania ważną rolę, ale do tego potrzebuje aktywnych inwestorów, także indywidualnych. Dlatego pilnie potrzebne są działania, które pobudziłyby ich aktywność i zachęciły do lokowania na rynku oszczędności gospodarstw domowych. Pomóc w tym mają nowe regulacje unijne.

Ochrona środowiska

Rośnie liczba producentów ekologicznych zarówno w Polsce, jak i innych krajach Unii. Wciąż jednak jest to ułamek produkcji rolnej

Rolnictwo i hodowla zwierząt to jedna z głównych przyczyn wycinki lasów na świecie, utraty bioróżnorodności i największy emitent metanu. Sektor ten pochłania ogromne zasoby wody i odpowiada w dużym stopniu za zanieczyszczenie gleby. Ekspansja rolnictwa przyczynia się więc do zmian klimatu, a jednocześnie sektor boleśnie odczuwa ich skutki, co odbija się na produkcji rolnej. Zdaniem naukowców transformacja ekologiczna rolnictwa jest dziś koniecznością w walce z postępującymi niekorzystnymi zmianami klimatycznymi.

Transport

Firmy budowlane wyczekują na harmonogram największych krajowych inwestycji. Problemem mogą być terminy i brak rąk do pracy

W kolejnych latach z jednej strony napłynie do Polski  strumień funduszy europejskich z nowej perspektywy oraz Krajowego Planu Odbudowy, z drugiej strony w przygotowaniu są wielkie projekty infrastrukturalne związane z budową Centralnego Portu Komunikacyjnego, kolei dużych prędkości, elektrowni jądrowej czy infrastruktury w obszarze bezpieczeństwa. – Mamy do czynienia z analizą programów po poprzednim rządzie, weryfikacją niektórych inwestycji. Firmy chcą, żeby został podany harmonogram prac – co, kiedy i w jakiej części kraju będzie realizowane, bo one też muszą się do tego przygotować – mówi Adrian Furgalski, prezes Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. Wyzwaniem w realizacji tych inwestycji mogą się okazać braki kadrowe.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.