Rohlig Suus Logistics stawia na dywersyfikację i zwiększa przychody
Dywersyfikacja biznesu, rozwój cyfrowych narzędzi dla klientów oraz inwestycje w nowoczesne rozwiązania technologiczne – to tylko niektóre elementy strategii rozwoju Rohlig Suus Logistics, które napędzają wzrost firmy. W ostatnim roku finansowym największy polski operator logistyczny zwiększył przychody o 71 proc., osiągając rekordowy w historii przedsiębiorstwa poziom niemal 2 mld zł.
– Od lat w Rohlig Suus Logistics stawiamy na budowanie bezpieczeństwa operacyjnego, poprzez dywersyfikację – zarówno pod względem geograficznym, obsługiwanych branż, oferowanych produktów, jak również równomiernego zaangażowania w import i eksport. Kolejnym ważnym elementem jest kompleksowość naszych usług. Zapewniamy klientom pełen wachlarz możliwości –od audytu łańcuchów dostaw, poprzez ich przemodelowanie i wdrażanie dedykowanych rozwiązań. Ostatnie, wymagające lata pokazały, że ta strategia nie tylko pozwoliła nam na stabilne funkcjonowanie, ale również na osiągnięcie dobrych wyników finansowych – mówi Piotr Chmielewski, Członek Zarządu Rohlig Suus Logistics.
Rohlig Suus Logistics liderem rynku w transporcie morskim
Niezależnie od uwarunkowań zewnętrznych, każdego roku polski operator logistyczny zwiększa skalę działalności. W 2021 r. firma osiągnęła przychody na poziomie 1,978 mld zł. Największy udział w rekordowym wzroście Rohlig Suus Logistics miał transport morski.
W transporcie drobnicowym (LCL) wolumen wzrósł aż o ponad 30 proc. r/r, natomiast
w całokontenerowym (FCL) o ponad 15 proc. r/r. Istotny wzrost, ponad 40-procentowy, firma odnotowała również w transporcie lotniczym, 20 proc. w kolejowym, a w drogowym 9 proc. – Niewątpliwie ważnym filarem naszej działalności jest transport morski, gdzie każdego roku zwiększamy nasz udział w rynku. Po latach rozwoju produktu morskiego na kierunku azjatyckim oraz Ameryki Północnej coraz większe działania kierujemy na rynki Ameryki Południowej. To właśnie w tę stronę coraz częściej spoglądają nasi klienci – mówi Andrzej Kozłowski, Członek Zarządu Rohlig Suus Logistics.
Polska firma o globalny zasięgu
W 2021 r. Rohlig Suus Logistics kontynuował rozwój działalności międzynarodowej, umacniając swoją pozycję zarówno w Azji, jak również w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie. W ubiegłym roku finansowym firma rozwinęła m.in. transport multimodalny z Azji, polegający na połączeniu frachtu lotniczego z kolejowym lub drogowym, a także rozbudowała swoją ofertę do Ameryki Południowej.
Już teraz Rohlig Suus Logistics operuje w ponad 30 oddziałach, a we współpracy
z niemieckimi biurami Röhlig i własnymi oddziałami w Europie ma zasięg globalny.
Polski operator dostarcza towary klientów na 6 kontynentów, wykorzystując przy tym transport morski, lotniczy, kolejowy, drogowy i intermodalny.
Kompleksowy operator przyszłości
W ubiegłym roku finansowym polski operator logistyczny postawił na rozwój oferty w obszarze doradczym, uruchamiając m.in. specjalną jednostkę SUUS Advisory, zajmującą się wsparciem klientów w zakresie zarządzania łańcuchami dostaw, projektowania sieci i centrów dystrybucyjnych oraz kompleksowego zarządza dostawami i koordynacji działań wszystkich zaangażowanych partnerów w ramach formuły Control Tower. Klienci mogą również skorzystać z usług zespołu Logistics Solution Design, zajmującego się tworzeniem specjalistycznych rozwiązań dostosowanych do bieżących potrzeb przedsiębiorstw, a także optymalizacją procesu zarządzania zapasami magazynowymi (VMI). Rohlig Suus Logistics rozwija również ofertę z obszaru 4PL, polegającą na zleceniu jednemu operatorowi logistycznemu zarządzania całym łańcuchem dostaw i logistyką.
Rohlig Suus Logistics inwestuje także w rozwój narzędzi udostępnianych własnym pracownikom i klientom. Do ich rąk niespełna miesiąc temu oddany został nowy moduł – Visibility. Nowa funkcja umożliwia zarządzanie przesyłkami w czasie rzeczywistym dzięki powiązaniu Portalu Klienta z aplikacjami kierowców. Klient ma dostęp do listy wszystkich zleceń i może w szybki i łatwy sposób podejrzeć ich szczegóły, a gdy występują nietypowe zdarzenia w trakcie przewozu, alerty w aplikacji i powiadomienia mailowe pozwalają na błyskawiczną reakcję. Wkrótce do Portalu dołączą kolejne rozwiązania m.in. śledzenie przesyłek morskich, lotniczych i kolejowych, podgląd lokalizacji pojazdu w serwisie FTL oraz możliwość zlecenia przez odbiorcę usług dodatkowych.
Rohlig Suus Logistics jest jedną z najszybciej rozwijających się firm logistycznych w Polsce, która nie zapomina o zrównoważonym rozwoju. Firma pracuje nad obliczeniem śladu węglowego w różnych modułach transportowych, aby informować klientów o ich wpływie na środowisko przy wyborze konkretnych rozwiązań logistycznych. Operator logistyczny chce minimalizować negatywny wpływ transportu na środowisko i jednocześnie wzmacniać pozytywne oddziaływanie na otoczenie, ze szczególnym uwzględnieniem aspektów środowiskowych i relacji ze społecznościami lokalnymi.

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Niepewna sytuacja zwracanych do Skarbu Państwa gruntów dzierżawnych. To może się wiązać z likwidacją infrastruktury rolniczej i miejsc pracy
Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa wciąż nie przedstawił spójnego planu zagospodarowania gruntów zwracanych do Zasobów Skarbu Państwa. W efekcie setki hektarów gruntów leżą odłogiem, a strategiczna infrastruktura rolnicza jest demontowana. Spółka Top Farms od dawna wnioskowała do KOWR-u o utworzenie ośrodków produkcji rolniczej (OPR) lub podjęcie jakichkolwiek decyzji, które umożliwiłyby dalsze funkcjonowanie wielu takich obiektów rolniczych. Brak decyzji skutkuje trwałą utratą potencjału produkcyjnego, a tym samym może osłabić pozycję konkurencyjną polskiego rolnictwa.
Transport
Europejskie miasta planują wzrost inwestycji w infrastrukturę społeczną. Wydatki na niskoemisyjny transport wciąż są niewystarczające [DEPESZA]

W ciągu najbliższych trzech lat 56 proc. gmin miejskich w UE planuje zwiększyć nakłady na redukcję emisji gazów cieplarnianych, a 53 proc. – na infrastrukturę społeczną – wynika z badania EBI. Dotacje krajowe i unijne pozostają głównym źródłem finansowania inwestycji, choć samorządy szukają także innych form finansowania. O potrzebach w tym obszarze eksperci i samorządowcy rozmawiali w trakcie panelu „Fundusze unijne w rozwoju miast i regionów”, który odbył się w ramach EKG w Katowicach.
Farmacja
Właściciele psów i kotów szczególnie narażeni na choroby odkleszczowe. Nie decydują się jednak na profilaktyczne szczepienia

Eksperci ostrzegają, że Polska znajduje się w czołówce krajów Europy Środkowej pod względem liczby zachorowań na kleszczowe zapalenie mózgu, a mimo to poziom zaszczepienia przeciwko tej chorobie pozostaje dramatycznie niski. Tymczasem zmiany klimatyczne, coraz wyższe temperatury, migracje kleszczy i zanik sezonowości ich aktywności powodują, że ryzyko zakażenia jest coraz większe – nie tylko w lesie, ale i w mieście, parku czy ogrodzie, a nawet w domu, szczególnie tam, gdzie mieszkają zwierzęta.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.