Rohlig Suus Logistics stawia na rozwój międzynarodowy
Największy polski operator logistyczny otwiera w czwartym kwartale br. pierwszy magazyn w Czechach. Na rynku czeskim rośnie zapotrzebowanie na kompleksową obsługę logistyczną, dlatego spółka na swoją nową lokalizację wybrała południowo-wschodnią część kraju. Brno to piąty oddział Rohlig Suus Logistics
w Czechach.
Rohlig Suus Logistics to kompleksowy operator logistyczny, który w swojej strategii kładzie nacisk na dywersyfikację i rozwój biznesu międzynarodowego. Jednym z wiodących biznesów zagranicznych Grupy jest czeska spółka, która zanotowała w zeszłym roku wzrost sprzedaży o 56%. Jej zakres usług to transport drogowy, lotniczy, morski, kolejowy i 4PL. Nowa inwestycja pozwoli rozszerzyć portfolio o kompleksowe usługi logistyki kontraktowej, w tym na przykład w przypadku klientów e-commerce – fulfillment, Value Added Services, przeładunek przesyłek drobnicowych oraz dystrybucję przesyłek do Czech i krajów sąsiedzkich.
– Pozycja Czech, jako istotnego ośrodka logistycznego stale rośnie. Czechy są również drugim kluczowym partnerem Polski pod względem eksportu i osiąganych obrotów towarowych. Oddział w Brnie zwiększy nasze możliwości operacyjne i pozwoli rozszerzyć zakres usług, co wpłynie w przyszłości na istotny rozwój naszej sieci transportu drobnicowego międzynarodowego i krajowego oraz logistyki kontraktowej w tym regionie – powiedział Jiri Chladek, Dyrektor Zarządzający Rohlig Suus Logistics na Czechy i Słowację.
Firma obecna jest na rynku czeskim od 2018 roku. Nowy oddział będzie zlokalizowany w GLP Park Brno Holubice. Brno charakteryzuje strategiczne położenie – to duże lokalne centrum biznesowe, doskonale skomunikowane z Polską, Słowacją, Węgrami i Austrią. Obiekt zostanie uruchomiony w IV kwartale 2022 roku. Powierzchnia magazynu Rohlig Suus Logistics wyniesie ponad 8 000 m2.
Każdy z nowych obiektów magazynowych Rohlig Suus Logistics spełnia najwyższe normy ochrony środowiska i posiada certyfikat BREEAM. Na dachach magazynu w Brnie zostały zainstalowane panele fotowoltaiczne,
a specjalny system zbierania wody deszczowej pozwoli na ponowne jej wykorzystanie m.in. przy dbaniu
o otaczającą obiekt zieleń. Na terenie obiektu dostępne będą ładowarki do samochodów elektrycznych. Dodatkowo, firma wprowadzi wózki widłowe z akumulatorami litowo-jonowymi, a nie kwasowymi, co
w istotny sposób zwiększa bezpieczeństwo dla pracowników i środowiska.
Obiekt w Brnie stworzy nowe miejsca pracy dla ok. 30 pracowników.
Poznajcie laureatki tytułu „Kobieta w Logistyce 2024”
Nowa Country Manager na czele polskiego oddziału Hillebrand Gori
Trenerzy Akademii Kierowców Girteki o szkoleniach z jazdy BEV
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Na rynku kapitałowym brakuje indywidualnych inwestorów. Nowe regulacje UE mają pobudzić ich zaangażowanie
– Rola rynku kapitałowego w rozwoju polskiej gospodarki jest nie do przecenienia – podkreśla Tomasz Orlik, członek zarządu PFR TFI. Jak wskazuje, obecnie kluczowy jest wzrost poziomu inwestycji, a w najbliższych latach przed nami duże wyzwanie w postaci zielonej transformacji. Rynek kapitałowy ma w tym procesie do odegrania ważną rolę, ale do tego potrzebuje aktywnych inwestorów, także indywidualnych. Dlatego pilnie potrzebne są działania, które pobudziłyby ich aktywność i zachęciły do lokowania na rynku oszczędności gospodarstw domowych. Pomóc w tym mają nowe regulacje unijne.
Ochrona środowiska
Rośnie liczba producentów ekologicznych zarówno w Polsce, jak i innych krajach Unii. Wciąż jednak jest to ułamek produkcji rolnej
Rolnictwo i hodowla zwierząt to jedna z głównych przyczyn wycinki lasów na świecie, utraty bioróżnorodności i największy emitent metanu. Sektor ten pochłania ogromne zasoby wody i odpowiada w dużym stopniu za zanieczyszczenie gleby. Ekspansja rolnictwa przyczynia się więc do zmian klimatu, a jednocześnie sektor boleśnie odczuwa ich skutki, co odbija się na produkcji rolnej. Zdaniem naukowców transformacja ekologiczna rolnictwa jest dziś koniecznością w walce z postępującymi niekorzystnymi zmianami klimatycznymi.
Transport
Firmy budowlane wyczekują na harmonogram największych krajowych inwestycji. Problemem mogą być terminy i brak rąk do pracy
W kolejnych latach z jednej strony napłynie do Polski strumień funduszy europejskich z nowej perspektywy oraz Krajowego Planu Odbudowy, z drugiej strony w przygotowaniu są wielkie projekty infrastrukturalne związane z budową Centralnego Portu Komunikacyjnego, kolei dużych prędkości, elektrowni jądrowej czy infrastruktury w obszarze bezpieczeństwa. – Mamy do czynienia z analizą programów po poprzednim rządzie, weryfikacją niektórych inwestycji. Firmy chcą, żeby został podany harmonogram prac – co, kiedy i w jakiej części kraju będzie realizowane, bo one też muszą się do tego przygotować – mówi Adrian Furgalski, prezes Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. Wyzwaniem w realizacji tych inwestycji mogą się okazać braki kadrowe.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.