Rohlig SUUS Logistics rozwija połączenie na linii Polska-Ukraina
Znaczenie Polski w międzynarodowej wymianie handlowej Ukrainy ciągle rośnie. Dlatego Rohlig SUUS Logistics rozwija ofertę dla klientów zainteresowanych tym kierunkiem. Największy polski operator logistyczny oferuje stałe połączenie w drobnicowym transporcie drogowym, a także obsługę celną w oddziale w Rzeszowie czy dalszą dystrybucję na zachód Europy.
– W ostatnim czasie obserwujemy wzrost zapytań komercyjnych dotyczących transportu na linii Polska-Ukraina. To wyraźny sygnał dotyczący potencjału wzrostu biznesowego, który niesie ze sobą rynek ukraiński. Dlatego rozwijamy drobnicowy transport drogowy na tym kierunku. Nasz serwis wyróżniają szybkie i terminowe dostawy – mówi Piotr Szałkiewicz, dyrektor drobnicy międzynarodowej w Rohlig SUUS Logistics. Dzięki rozbudowanej sieci zapewniamy także zasięg na całą Europę, a poza tym obsługę celną produktów w magazynie czasowego składowania w rzeszowskim oddziale, wsparcie i doradztwo zespołu profesjonalnych spedytorów i agentów celnych (również w języku ukraińskim) czy ubezpieczenie przesyłek – dodaje.
SUUS oferuje regularne wyjazdy, dwa razy w tygodniu na kierunku Polska-Ukraina z oddziału w Rzeszowie. Operator dostarcza towary z i do Lwowa, gdzie transit time wynosi 24-48 godz., a dalej z i do Łucka, Kijowa, Zaporoża, Poltavy, Mikołajowa oraz Krzywego Rogu. Poza transportem komercyjnym firma organizuje także przewozy związane z pomocą humanitarną.
Polska bramą na Ukrainę
Wojna w Ukrainie diametralnie zmieniła szlaki wymiany handlowej na wschodzie Europy. Zamknięcie ruchu na Morzu Czarnym czy wyłączenie przestrzeni powietrznej sprawiły, że Polska stała się bramą dla Ukrainy do światowego rynku oraz jej głównym partnerem handlowym. Polskie obroty w handlu międzynarodowym z Ukrainą wzrosły w 2022 r. o 56 proc., w tym eksport o 59%, a import o 52%.
– Polska jest naturalnym hubem logistycznym pomiędzy Ukrainą a Zachodem Europy. Już teraz obserwujemy rozwój biznesu na tym kierunku, a wierzę, że nasz kraj będzie także ważnym graczem przy odbudowie Ukrainy. Niewątpliwie kluczową rolę w łańcuchu dostaw stanowią i będą stanowić Rzeszów – skąd oferujemy nasze drobnicowe połączenie na wspomnianym kierunku – oraz Lublin, gdzie także mamy nasz oddział – mówi Krzysztof Gąsiewski, dyrektor regionalny w Rohlig SUUS Logistics. Polski operator niedawno otworzył nowy magazyn w stolicy województwa lubelskiego, zwiększając swoją zdolność operacyjną w regionie o 30%. – Korzystna lokalizacja i cały czas rozwijająca się infrastruktura czynią Lubelszczyznę i Podkarpacie atrakcyjnym hubem dla firm, które chcą rozwijać swoją działalność w Ukrainie, a także dla ukraińskich przedsiębiorców, którzy stawiają na ekspansję w Środkowej czy Zachodniej Europie – dodaje.

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Unijne mechanizmy ułatwiają zwiększenie wydatków na obronność przez europejskie kraje NATO. Ważnym aspektem infrastruktura podwójnego zastosowania
Wydatki na obronność w krajach NATO mają wzrosnąć do 2035 roku do 5 proc. PKB. W dużej mierze będzie to możliwe dzięki Unii Europejskiej, która stworzyła ramy umożliwiające krajom członkowskim realizację celów NATO w zakresie obronności, nie tylko poprzez finansowanie i inwestycje, ale także poprzez elastyczność budżetową. – To pełna synergia, można powiedzieć, że Unia Europejska współfinansuje razem z państwami członkowskimi cele zdolnościowe NATO – ocenia Paweł Zalewski, sekretarz stanu w Ministerstwie Obrony Narodowej.
Ochrona środowiska
Rusza budowa lądowej infrastruktury dla projektów Bałtyk 2 i Bałtyk 3. Prąd z tych farm wiatrowych popłynie w 2027 roku

Ruszyła budowa lądowej infrastruktury dla morskich farm wiatrowych Bałtyk 2 i Bałtyk 3 rozwijanych przez Equinor i Grupę Polenergia. To przede wszystkim baza serwisowa w Łebie i dwie stacje elektroenergetyczne. Jednocześnie trwają przygotowania do rozpoczęcia prac na morzu. Pierwszy prąd z obu projektów popłynie w 2027 roku, a w kolejce czeka morska farma wiatrowa Bałtyk 1 – największy i najbardziej zaawansowany projekt II fazy rozwoju offshore.
Edukacja
Uczelnie zaczynają wspólnie walczyć ze zjawiskiem mobbingu i dyskryminacji. Ruszają badania nad skalą problemu

Szkoły wyższe chcą aktywniej walczyć ze zjawiskiem mobbingu i dyskryminacji zarówno wobec pracowników, jak i studentów. W ramach projektu Bezpieczna Uczelnia będą się wymieniać dobrymi praktykami w zakresie polityki antymobbingowej. Zostaną przeprowadzone także badania na temat obecnej sytuacji w środowisku akademickim. Dotychczasowe badania prowadzone przez Fundację Science Watch Polska wskazują, że mobbing to dość powszechne zjawisko na uczelniach, które przybiera charakterystyczne dla środowiska formy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.