Rohlig SUUS Logistics stawia na ekspansję zagraniczną i powiększa zarząd
Rohlig SUUS Logistics, największy polski operator logistyczny, powołał nowego członka zarządu, Artura Malarskiego, który będzie odpowiadał za rozwój spółek zagranicznych na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej. Firma posiada swoje oddziały poza Polską w Czechach, Rumunii, Słowenii, na Węgrzech oraz na Słowacji. Wzmocnienie zarządu ma pomóc w osiągnięciu strategicznego celu rozwoju SUUSa w Europie Środkowo-Wschodniej, w tym w planowanych przez firmę akwizycjach.
Artur Malarski jest związany z Rohlig SUUS Logistics od 12 lat. Swoją karierę w firmie rozpoczął na stanowisku Dyrektora Oddziału w Łodzi, a przez ostatnie 5 lat odpowiadał za rozwój logistyki kontraktowej. W tym czasie firma otworzyła 10 magazynów logistycznych, w tym pierwszy zagraniczny – w czeskim Brnie, zwiększając swoją powierzchnię magazynową ze 190 tys. m2 do ponad 330 tys. m2.
– Jednym z naszych strategicznych celów biznesowych jest rozwój firmy na rynkach zagranicznych, w tym również poprzez przejęcia. Aby zapewnić większy wzrost organiczny i wesprzeć planowane przez nas na tych rynkach akwizycje, do zarządu dołącza Artur Malarski, który będzie dbał o ten obszar naszej działalności. Artur już do tej pory miał wpływ na ekspansję firmy w regionie CEE, m.in. biorąc udział w procesie otwarcia naszego pierwszego zagranicznego magazynu w Brnie – mówi Tadeusz Chmielewski, prezes zarządu Rohlig SUUS Logistics. Stawiamy na Europę Środkowo-Wschodnią. Wielu naszych klientów traktuje ten region jako jeden obszar biznesowy – nie tylko jako wspólny rynek, ale również pomost między Zachodem Europy a Azją, czy między południem a krajami skandynawskimi. Jako największy polski operator logistyczny mamy doświadczenie na rodzimym rynku i chcemy je przełożyć na ekspansję w regionie CEE, aby i tam stać się liderem – dodaje.
– Chcemy być kluczowym graczem w regionie i partnerem pierwszego wyboru dla klientów poszukujących kompleksowej obsługi logistycznej, zarówno w Europie Środkowo-Wschodniej, jak i przy obsłudze globalnych łańcuchów dostaw. Cieszę się z nowej misji. Moim zadaniem będzie zapewnienie synergii pomiędzy poszczególnymi rynkami – kompetencyjnej, ale też organizacyjnej. Dzięki rozwojowi współpracy i wymiany wiedzy będziemy mogli zapewnić jeszcze lepsze wsparcie wymiany handlowej w ramach CEE i – co jeszcze istotniejsze – lepsze możliwości ekspansji zagranicznej spółkom polskim, rumuńskim, węgierskim, czeskim, słowackim czy słoweńskim – mówi Artur Malarski, nowy członek zarządu.
Rohlig SUUS Logistics rozpoczął rozwój na nowych rynkach CEE w 2018 roku, otwierając trzy placówki w Czechach (m.in. w Pradze i Ostrawie) oraz jedną na Węgrzech (w Budapeszcie), a rok później oddział portowy w Słowenii, w mieście Koper, gdzie firma specjalizuje się w m.in. transporcie morskim LCL. Najnowsze inwestycje SUUSa znajdują się na Słowacji (w Bratysławie), w Rumunii (w Bukareszcie) oraz, wspominana wcześniej, w czeskim Brnie, w którym firma posiada własny magazyn. W planach rozwoju zagranicznego firmy są m.in. otwarcia kolejnych magazynów, rozwój logistyki kontraktowej, krajowych sieci drobnicowych w transporcie drogowym połączonych w jeden system dystrybucji środkowoeuropejskiej, dostaw na tzw. ostatniej mili. Istotnym elementem przyszłego rozwoju będą też przewozy kolejowe oraz drobnicowy transport morski, a także rozwój usług doradczych, projektowania łańcuchów dostaw i zarządzania nimi w ramach Logistics Solution Design.

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Niepewna sytuacja zwracanych do Skarbu Państwa gruntów dzierżawnych. To może się wiązać z likwidacją infrastruktury rolniczej i miejsc pracy
Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa wciąż nie przedstawił spójnego planu zagospodarowania gruntów zwracanych do Zasobów Skarbu Państwa. W efekcie setki hektarów gruntów leżą odłogiem, a strategiczna infrastruktura rolnicza jest demontowana. Spółka Top Farms od dawna wnioskowała do KOWR-u o utworzenie ośrodków produkcji rolniczej (OPR) lub podjęcie jakichkolwiek decyzji, które umożliwiłyby dalsze funkcjonowanie wielu takich obiektów rolniczych. Brak decyzji skutkuje trwałą utratą potencjału produkcyjnego, a tym samym może osłabić pozycję konkurencyjną polskiego rolnictwa.
Transport
Europejskie miasta planują wzrost inwestycji w infrastrukturę społeczną. Wydatki na niskoemisyjny transport wciąż są niewystarczające [DEPESZA]

W ciągu najbliższych trzech lat 56 proc. gmin miejskich w UE planuje zwiększyć nakłady na redukcję emisji gazów cieplarnianych, a 53 proc. – na infrastrukturę społeczną – wynika z badania EBI. Dotacje krajowe i unijne pozostają głównym źródłem finansowania inwestycji, choć samorządy szukają także innych form finansowania. O potrzebach w tym obszarze eksperci i samorządowcy rozmawiali w trakcie panelu „Fundusze unijne w rozwoju miast i regionów”, który odbył się w ramach EKG w Katowicach.
Farmacja
Właściciele psów i kotów szczególnie narażeni na choroby odkleszczowe. Nie decydują się jednak na profilaktyczne szczepienia

Eksperci ostrzegają, że Polska znajduje się w czołówce krajów Europy Środkowej pod względem liczby zachorowań na kleszczowe zapalenie mózgu, a mimo to poziom zaszczepienia przeciwko tej chorobie pozostaje dramatycznie niski. Tymczasem zmiany klimatyczne, coraz wyższe temperatury, migracje kleszczy i zanik sezonowości ich aktywności powodują, że ryzyko zakażenia jest coraz większe – nie tylko w lesie, ale i w mieście, parku czy ogrodzie, a nawet w domu, szczególnie tam, gdzie mieszkają zwierzęta.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.