Rohlig Suus Logistics otwiera nowe połączenia z Półwyspem Iberyjskim
Polski operator logistyczny umacnia swoją pozycję w europejskim transporcie drogowym. Rohlig Suus Logistics od początku 2023 r. uruchamia nowe połączenia z Półwyspem Iberyjskim – Hiszpanią, Portugalią, a także Maroko, Wyspami Kanaryjskimi, Majorką i Minorką. Czas dostawy będzie najkrótszy na rynku.
Półwysep Iberyjski – atrakcyjny kierunek dla przedsiębiorców
Nowy serwis Suus oferuje we współpracy z hiszpańskim operatorem logistycznym Transnatur. Najkrótszy transit time na rynku, atrakcyjne stawki, codziennie połączenia na wybranych liniach, elektroniczna wymiana danych i lepszy tracking to najważniejsze zalety z punktu widzenia klientów. Operator będzie realizował regularne połączenia z i do Hiszpanii, a także Portugalii oraz Maroka i na Wyspy Kanaryjskie, Majorkę i Minorkę. Dodatkowo, dzięki podwójnej obsadzie kierowców, transport na wybranych liniach będzie krótszy i będzie trwać tylko 3-4 dni robocze. Nowy kierunek pozwala Rohlig Suus Logistics oferować również szybki serwis do Czech, gdzie znajduje się nowy magazyn firmy.
– Transport drogowy jest jednym z filarów naszej działalności, stanowiąc prawie 41 proc. udziału w sprzedaży Rohlig Suus Logistics. Dostrzegając rosnące zapotrzebowanie firm na wymianę handlową z krajami Półwyspu Iberyjskiego postanowiliśmy umocnić naszą pozycję w transporcie drobnicy na tym rynku i otworzyć kolejne połączenia z Europą Zachodnią. Realizujemy to we współpracy z nowym partnerem – w ostatnim czasie skupiamy się na budowaniu i rozwijaniu aliansów z operatorami, którzy pozwolą nam zwiększać sieć połączeń i podnosić jakość serwisu – mówi Andrzej Kozłowski członek zarządu Rohlig Suus Logistics. Hiszpania, jeden z liderów gospodarczych UE, w 2021 r. osiągnęła rekordową wartość w eksporcie – 316 mld EUR – co stanowiło wzrost o ponad 21 proc. w porównaniu do 2020 r. Natomiast największymi odbiorcami Półwyspu Iberyjskiego są kraje UE, a do głównych grup towarów wymiany handlowej należą: produkty branży motoryzacyjnej, farmaceutycznej, urządzenia elektryczne oraz maszyny przemysłowe.
W ramach współpracy z Transnatur Rohlig Suus Logistics oferuje wyjazdy do i z Barcelony, Irun, Bilbao, Saragossy, Tarragony, Walencji, Alicante, Madrytu, Sewilli, Lizbony, Porto, Vigo, Gibraltaru, Ceuty, Melilli, Andory, Minorki, Majorki, Teneryfy i Gran Canarii.
– Bezpośrednie i regularne połączenia umożliwią klientom niezawodne planowanie i zapewnią ciągłość procesów, co jest szczególnie ważne w branżach, gdzie liczy się krótki czas dostawy. Serwis realizujemy z Transnatur, który zapewnia wysoki standard usług i posiada usprawniające serwis terminale przeładunkowe w Hiszpanii i Portugalii. – mówi Piotr Szałkiewicz dyrektor drobnicy międzynarodowej w Rohlig Suus Logistics. – Nowe połączenia umacniają pozycję Suusa na tym kierunku, ale przede wszystkim pozwalają naszym klientom korzystać z najszybszego serwisu. – dodaje.
Szybkie i kompleksowe połączenie z Półwyspem Iberyjskim
Wsparcie logistyczne polskiego operatora logistycznego nie kończy się jednak na realizacji trasy z/na Półwysep Iberyjski. Rohlig Suus Logistics oferuje również dalszą dystrybucję towarów w ramach Europy Środkowo-Wschodniej – do Czech, Słowacji, Rumunii, Węgier, Słowenii, gdzie znajdują się oddziały firmy oraz krajów bałtyckich i Ukrainy. Co więcej, dzięki ostatnim inwestycjom firmy w rozwój technologiczny, klienci będą mogli skorzystać z szybkiej wyceny połączeń w SUUS Portalu (portal.suus.com) oraz możliwości monitorowania przesyłek według statusów dostosowanych do indywidualnych potrzeb. Dodatkowo, do końca marca 2023 r. klienci posiadający konto w SUUS Portalu będą mogli skorzystać z 15 proc. rabatu na kierunku hiszpańskim.
Nowe połączenia z Europą Zachodnią to kolejny krok w realizacji planów międzynarodowego rozwoju Rohlig Suus Logistics. W ostatnim czasie polski operator logistyczny znacznie rozbudował europejską sieć dystrybucji, uruchamiając połączenia z Maltą, a także rozwijając aktywność na rynku skandynawskim.
Poznajcie laureatki tytułu „Kobieta w Logistyce 2024”
Nowa Country Manager na czele polskiego oddziału Hillebrand Gori
Trenerzy Akademii Kierowców Girteki o szkoleniach z jazdy BEV
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Na rynku kapitałowym brakuje indywidualnych inwestorów. Nowe regulacje UE mają pobudzić ich zaangażowanie
– Rola rynku kapitałowego w rozwoju polskiej gospodarki jest nie do przecenienia – podkreśla Tomasz Orlik, członek zarządu PFR TFI. Jak wskazuje, obecnie kluczowy jest wzrost poziomu inwestycji, a w najbliższych latach przed nami duże wyzwanie w postaci zielonej transformacji. Rynek kapitałowy ma w tym procesie do odegrania ważną rolę, ale do tego potrzebuje aktywnych inwestorów, także indywidualnych. Dlatego pilnie potrzebne są działania, które pobudziłyby ich aktywność i zachęciły do lokowania na rynku oszczędności gospodarstw domowych. Pomóc w tym mają nowe regulacje unijne.
Ochrona środowiska
Rośnie liczba producentów ekologicznych zarówno w Polsce, jak i innych krajach Unii. Wciąż jednak jest to ułamek produkcji rolnej
Rolnictwo i hodowla zwierząt to jedna z głównych przyczyn wycinki lasów na świecie, utraty bioróżnorodności i największy emitent metanu. Sektor ten pochłania ogromne zasoby wody i odpowiada w dużym stopniu za zanieczyszczenie gleby. Ekspansja rolnictwa przyczynia się więc do zmian klimatu, a jednocześnie sektor boleśnie odczuwa ich skutki, co odbija się na produkcji rolnej. Zdaniem naukowców transformacja ekologiczna rolnictwa jest dziś koniecznością w walce z postępującymi niekorzystnymi zmianami klimatycznymi.
Transport
Firmy budowlane wyczekują na harmonogram największych krajowych inwestycji. Problemem mogą być terminy i brak rąk do pracy
W kolejnych latach z jednej strony napłynie do Polski strumień funduszy europejskich z nowej perspektywy oraz Krajowego Planu Odbudowy, z drugiej strony w przygotowaniu są wielkie projekty infrastrukturalne związane z budową Centralnego Portu Komunikacyjnego, kolei dużych prędkości, elektrowni jądrowej czy infrastruktury w obszarze bezpieczeństwa. – Mamy do czynienia z analizą programów po poprzednim rządzie, weryfikacją niektórych inwestycji. Firmy chcą, żeby został podany harmonogram prac – co, kiedy i w jakiej części kraju będzie realizowane, bo one też muszą się do tego przygotować – mówi Adrian Furgalski, prezes Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. Wyzwaniem w realizacji tych inwestycji mogą się okazać braki kadrowe.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.