Rohlig Suus Logistics otwiera nowe połączenia z Półwyspem Iberyjskim
Polski operator logistyczny umacnia swoją pozycję w europejskim transporcie drogowym. Rohlig Suus Logistics od początku 2023 r. uruchamia nowe połączenia z Półwyspem Iberyjskim – Hiszpanią, Portugalią, a także Maroko, Wyspami Kanaryjskimi, Majorką i Minorką. Czas dostawy będzie najkrótszy na rynku.
Półwysep Iberyjski – atrakcyjny kierunek dla przedsiębiorców
Nowy serwis Suus oferuje we współpracy z hiszpańskim operatorem logistycznym Transnatur. Najkrótszy transit time na rynku, atrakcyjne stawki, codziennie połączenia na wybranych liniach, elektroniczna wymiana danych i lepszy tracking to najważniejsze zalety z punktu widzenia klientów. Operator będzie realizował regularne połączenia z i do Hiszpanii, a także Portugalii oraz Maroka i na Wyspy Kanaryjskie, Majorkę i Minorkę. Dodatkowo, dzięki podwójnej obsadzie kierowców, transport na wybranych liniach będzie krótszy i będzie trwać tylko 3-4 dni robocze. Nowy kierunek pozwala Rohlig Suus Logistics oferować również szybki serwis do Czech, gdzie znajduje się nowy magazyn firmy.
– Transport drogowy jest jednym z filarów naszej działalności, stanowiąc prawie 41 proc. udziału w sprzedaży Rohlig Suus Logistics. Dostrzegając rosnące zapotrzebowanie firm na wymianę handlową z krajami Półwyspu Iberyjskiego postanowiliśmy umocnić naszą pozycję w transporcie drobnicy na tym rynku i otworzyć kolejne połączenia z Europą Zachodnią. Realizujemy to we współpracy z nowym partnerem – w ostatnim czasie skupiamy się na budowaniu i rozwijaniu aliansów z operatorami, którzy pozwolą nam zwiększać sieć połączeń i podnosić jakość serwisu – mówi Andrzej Kozłowski członek zarządu Rohlig Suus Logistics. Hiszpania, jeden z liderów gospodarczych UE, w 2021 r. osiągnęła rekordową wartość w eksporcie – 316 mld EUR – co stanowiło wzrost o ponad 21 proc. w porównaniu do 2020 r. Natomiast największymi odbiorcami Półwyspu Iberyjskiego są kraje UE, a do głównych grup towarów wymiany handlowej należą: produkty branży motoryzacyjnej, farmaceutycznej, urządzenia elektryczne oraz maszyny przemysłowe.
W ramach współpracy z Transnatur Rohlig Suus Logistics oferuje wyjazdy do i z Barcelony, Irun, Bilbao, Saragossy, Tarragony, Walencji, Alicante, Madrytu, Sewilli, Lizbony, Porto, Vigo, Gibraltaru, Ceuty, Melilli, Andory, Minorki, Majorki, Teneryfy i Gran Canarii.
– Bezpośrednie i regularne połączenia umożliwią klientom niezawodne planowanie i zapewnią ciągłość procesów, co jest szczególnie ważne w branżach, gdzie liczy się krótki czas dostawy. Serwis realizujemy z Transnatur, który zapewnia wysoki standard usług i posiada usprawniające serwis terminale przeładunkowe w Hiszpanii i Portugalii. – mówi Piotr Szałkiewicz dyrektor drobnicy międzynarodowej w Rohlig Suus Logistics. – Nowe połączenia umacniają pozycję Suusa na tym kierunku, ale przede wszystkim pozwalają naszym klientom korzystać z najszybszego serwisu. – dodaje.
Szybkie i kompleksowe połączenie z Półwyspem Iberyjskim
Wsparcie logistyczne polskiego operatora logistycznego nie kończy się jednak na realizacji trasy z/na Półwysep Iberyjski. Rohlig Suus Logistics oferuje również dalszą dystrybucję towarów w ramach Europy Środkowo-Wschodniej – do Czech, Słowacji, Rumunii, Węgier, Słowenii, gdzie znajdują się oddziały firmy oraz krajów bałtyckich i Ukrainy. Co więcej, dzięki ostatnim inwestycjom firmy w rozwój technologiczny, klienci będą mogli skorzystać z szybkiej wyceny połączeń w SUUS Portalu (portal.suus.com) oraz możliwości monitorowania przesyłek według statusów dostosowanych do indywidualnych potrzeb. Dodatkowo, do końca marca 2023 r. klienci posiadający konto w SUUS Portalu będą mogli skorzystać z 15 proc. rabatu na kierunku hiszpańskim.
Nowe połączenia z Europą Zachodnią to kolejny krok w realizacji planów międzynarodowego rozwoju Rohlig Suus Logistics. W ostatnim czasie polski operator logistyczny znacznie rozbudował europejską sieć dystrybucji, uruchamiając połączenia z Maltą, a także rozwijając aktywność na rynku skandynawskim.

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Na wojnie handlowej straci nie tylko Unia Europejska, ale przede wszystkim USA. Cła odwetowe na eksport USA wynoszą już 190 mld dol.
Donald Trump podniósł cła na produkty z Kanady, Meksyku, Chin, a także nałożył taryfy na import stali i aluminium od wszystkich partnerów handlowych USA, w tym Unii Europejskiej. KE odpowiedziała nałożeniem ceł na amerykańskie produkty o łącznej wartości 26 mld euro. Wiadomo, że USA odpowiedzą wprowadzeniem kolejnych taryf, co nakręci wojnę handlową. – Jeżeli się obkładamy cłami, to my stracimy i straci Ameryka, żadnego innego skutku wojen handlowych w historii nie było – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.
Konsument
Branżę tworzyw sztucznych czekają kosztowne zmiany. Firmy wdrożą innowacyjne technologie recyklingu

Polska branża tworzyw sztucznych stoi przed wyzwaniami, które wynikają z unijnych regulacji i rosnącej świadomości ekologicznej konsumentów. Wdrożenie zasad gospodarki obiegu zamkniętego staje się koniecznością, a dla firm oznacza to koszty i inwestycje w nowe technologie. Z drugiej strony inwestycje w GOZ mogą przynieść firmom długofalowe korzyści zarówno w kontekście oszczędności surowców, jak i wzmocnienia pozycji na rynku. Kluczowy pozostaje jednak dostęp do finansowania i gotowość firm na wdrażanie zmian.
Finanse
UE przedstawi w tym tygodniu szczegóły dotyczące planu dozbrojenia Europy. Problemem jest sposób jego sfinansowania

W tym tygodniu Komisja Europejska przedstawi Białą Księgę w sprawie przyszłości europejskiej obronności. Znajdą się w niej wytyczne dotyczące zwiększenia produkcji i gotowości obronnej w obliczu możliwej agresji militarnej ze strony Rosji. Zgodnie z planem ReArm Europe na obronę w ciągu najbliższych czterech lat ma trafić 800 mld euro. – Działania KE to ideologiczne zapowiedzi i teoretyczne obietnice. Unia Europejska znajduje się obecnie w ogromnym kryzysie finansowym i brakuje pieniędzy na obronność – ocenia europoseł Bogdan Rzońca.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.