ROHLIG SUUS Logistics z pierwszym raportem ESG
ROHLIG SUUS Logistics, największy polski operator logistyczny, opublikował swój pierwszy raport ESG, skupiający się na kwestiach wpływu na środowisko, społecznej odpowiedzialności oraz ładu korporacyjnego. Firma upubliczniła też swój ślad węglowy, obliczony dla wszystkich trzech zakresów emisji.
Pierwsze wydanie SUUSTAINABILITY REPORT to podsumowanie minionego roku finansowego i uwzględnia działania środowiskowe oraz na rzecz pracowników, klientów, kontrahentów, lokalnych społeczności. Raport został przygotowany zgodnie z standardem GRI, na poziomie „Core”. Jest to najczęściej wykorzystywany standard raportowania zrównoważonego rozwoju na świecie, dzięki czemu informacje w raporcie ROHLIG SUUS Logistics są mierzalne i porównywalne.
- Kwestie ESG stanowią nieodłączną część naszej nowej strategii biznesowej. Stawiamy w niej przede wszystkim na satysfakcję pracowników i klientów, dla których kontekst ekologiczny i społeczny mają istotne znaczenie w wyborze pracodawcy i partnera biznesowego. Uważamy, że regularne raportowanie i ambitne cele w obszarze społecznym i środowiskowym stanowią warunek konieczny prowadzenia odpowiedzialnego biznesu w dzisiejszych czasach – komentuje Piotr Iwo Chmielewski, członek Zarządu ROHLIG SUUS Logistics.
Wraz z publikacją raportu ESG firma upublicznia, po raz pierwszy, swój ślad węglowy, który został obliczony dla wszystkich trzech zakresów emisji. Do obliczeń wykorzystano metodykę GLEC (ang. Global Logistic Emissions Council) przeznaczoną dla firm transportowych oraz logistycznych. Co ważne, zastosowane podejście jest zgodne z GHG Protocol, normami PN-EN ISO 14064-1 i PN-EN ISO 16258.
W ramach kolejnych działań firma planuje informować klientów o śladzie węglowym operacji logistycznych, ale też udostępniać im prognozy wpływu na środowisko już w momencie wyceny oraz dalej rozwijać ekologiczne usługi logistyczne. Dzięki temu klienci będą mogli porównać rozwiązania, nie tylko pod kątem ceny, ale też generowanego śladu węglowego.
Raport jest dostępny na stronie www.suus.com/csr

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy nowej umowy między Unią Europejską a Ukrainą na temat zasad handlu. Obecne przepisy wygasają 5 czerwca
5 czerwca wygasa ATM, czyli wprowadzona przed trzema laty i potem z modyfikacjami przedłużana umowa między UE a Ukrainą, liberalizująca zasady wwozu ukraińskich towarów na teren Wspólnoty. Strona ukraińska chciałaby jej przedłużenia, na razie jednak Unia zgodziła się jedynie na przedłużenie bezcłowego przywozu żelaza i stali. Największe obawy, zwłaszcza w Polsce, budzi kwestia produktów rolnych. Zdaniem europosłanki Konfederacji Anny Bryłki należałoby wrócić do obowiązującej przed 2022 rokiem umowy stowarzyszeniowej DCFTA, ponieważ Ukraina może dziś eksportować swoje towary drogą morską poprzez porty na Morzu Czarnym, a dzięki darmowemu dostępowi do unijnego rynku bogacą się jedynie potentaci rolni.
Ochrona środowiska
Nowe technologie pomagają szybciej i dokładniej sortować odpady. Wciąż nie wszystkie da się jednak przetworzyć

Do 2030 roku 55 proc. odpadów opakowaniowych z tworzyw sztucznych powinno trafiać do przetworzenia. W ubiegłym roku było to ok. 27 proc. Nowe technologie w coraz większym stopniu ułatwiają sortowanie odpadów, ale nie pozwalają jeszcze na przetworzenie wszystkich ich rodzajów. To pierwsze wyzwanie związane z zamykaniem obiegu. Kolejnym jest zwiększanie zawartości materiałów pochodzących z recyklingu w produkowanych opakowaniach, czego wymagają unijne przepisy. Choć w tym obszarze widać w ostatnich latach znaczące postępy, nie brakuje wyzwań.
Handel
Rosyjskie surowce przestaną płynąć do UE. Spóźniony, ale ambitny i istotny plan ma być wdrożony do 2027 roku

– Kupowanie surowców energetycznych z Rosji jest jak kupowanie broni przeciwko Ukrainie – uważa europosłanka PO Mirosława Nykiel. Dlatego KE planuje do 2027 roku ograniczyć do zera import rosyjskich paliw. Joanna Scheuring-Wielgus ocenia, że taka decyzja powinna zapaść już dawno, ale lepiej późno niż wcale. Co więcej, państwa członkowskie powinny być w tych deklaracjach zjednoczone najbardziej, jak się da.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.