Komunikaty PR

Rok 2021 oczami użytkowników Ubera

2021-12-20  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt
Łukasz Łyczkowski
dfusion

Zygmunta Słomińskiego 7/777
00-195 Warszawa
lukasz.lyczkowski|dfusion.pl| |lukasz.lyczkowski|dfusion.pl
606825276
https://dfusion.pl/

W Polsce posiłki zamawiane za pośrednictwem Uber Eats przebyły 35-krotną odległość drogi z Nowego Jorku do Pekinu. Najchętniej imprezowaliśmy w okolicach schodków nad Wisłą w Warszawie, a królową zamawianych potraw okazała się pizza margherita. Jak wyglądał mijający z punktu widzenia użytkowników platformy Uber w Polsce i na świecie?

 

Podróże większe…

Chociaż intensywność turystyki nie powróciła jeszcze do poziomu z 2019 r., wielu użytkowników skorzystało z możliwości wyjazdu. Według danych pochodzących z platformy Uber najbardziej spragnionymi podróży użytkownikami byli mieszkańcy USA, którzy wykonali ponad czterokrotnie więcej przejazdów poza granicami swojego kraju niż znajdujący się tuż za nimi na podium obywatele Meksyku oraz Wielkiej Brytanii. Polacy plasują się na 20. miejscu na świecie pod kątem aktywności zagranicznej.

Najbardziej popularne miejsca turystyczne na całym świecie wg kursu docelowego to:

  • Empire State Building
  • Freedom Tower
  • CN Tower
  • Łuk triumfalny w Paryżu
  • Burj Khalifa
  • Luwr
  • Wieża Eiffla
  • Pałac Buckingham
  • Disneyland
  • Błękitny Meczet
  • Mur Berliński 
  • Sydney Opera House
  • Golden Gate Bridge
  • Watykan
  • Akropol Ateński

Najpopularniejszym miejscem turystycznym w Polsce z kolei było warszawskie Stare Miasto.

…oraz mniejsze

 

Wraz z otwarciem restauracji oraz barów chętnie korzystaliśmy z możliwości wyjścia “na miasto”. Według danych pochodzących z platformy Uber popularnym miejscem imprezowym w Polsce były schodki nad Wisłą w Warszawie (jednocześnie szóstym pod kątem popularności w Europie), odnotowując największą aktywność w zakresie ruchu. Co ciekawe, w Europie najwięcej imprezowych przejazdów odnotowały aż dwa kluby z Londynu: Fabric (1. miejsce) oraz Ministry of Sound (3. miejsce). Pomiędzy nimi znalazł się klub Panda z Madrytu.

 

Oprócz wyjść rekreacyjnych powróciły też spotkania biznesowe. Najbardziej popularnymi okolicami biurowymi w Polsce były: Warsaw Spire (jednocześnie nr 4 pod kątem popularności przejazdów w Europie) oraz słynny warszawski “Mordor”, czyli osiedle Służewiec Przemysłowy (8. miejsce). W kategorii lokalizacji biurowych całe podium należy do Londynu. Najczęściej użytkownicy zamawiali przejazdy do: Broadgate Circle, Canary Wharf Tower oraz Bank of England.

 

Dobrze oceniamy, mniej nagradzamy…

Użytkownik z rekordową liczbą przejazdów w Polsce (1438) pochodził z Warszawy. Zajął 7. miejsce na świecie. Numer 1 pochodził z South Coast w UK (2705), następnie byli użytkownicy z Johannesburga i Pretorii w RPA (2275) oraz Doha w Katarze (1708). 

Najbardziej aktywny kierowca w Polsce (8686 przejazdów) pochodzi z Wrocławia i plasuje się na 5. miejscu na świecie. Absolutnymi rekordzistami byli kierujący z Londynu (11883), Capetown w RPA (11287) oraz Timisoara w Rumunii (10156).

Najlepiej oceniani kierowcy w Polsce:

  1. Lublin (średnia: 4.95)
  2. Łódź (średnia: 4,93)
  3. Kraków (4,93)
  4. Aglomeracja Śląska (4,92)
  5. Szczecin (4,92)
  6. Trójmiasto (4,92)
  7. Poznań (4,91)
  8. Wrocław (4,91)
  9. Warszawa (4,91)

Mimo że chętnie pozostawiamy pozytywne oceny, rzadziej decydujemy się na przekazanie napiwku. Liczba osób, które zostawiły przynajmniej jeden napiwek, spadła w każdym mieście o minimum 5 proc. Najchętniej “tipy” zostawiają mieszkańcy Krakowa, Warszawy oraz Trójmiasta

 

Po pizzę nawet na koniec świata…

Mijający rok był intensywny z punktu widzenia usługi Uber Eats. W Polsce dostawcy jedzenia przebyli łącznie niemal 35-krotność dystansu pomiędzy Nowym Jorkiem a Pekinem, co dało nam 5. miejsce na świecie. 

Kosmiczne odległości pokonywali dostawcy na całym świecie. Najwięcej mil przebyli dostawcy we Francji, następnie UK oraz RPA. Liderzy wykonali łącznie więcej kilometrów niż wynosi odległość między Słońcem a Merkurym.

Jeśli chodzi o ulubione przysmaki w dostawie to łakomym wzrokiem najczęściej patrzymy na makarony pizzę, burgery oraz kebab lub hummus. Najpopularniejszymi trzema kuchniami w Polsce były:

  • włoska
  • bliskowschodnia
  • amerykańska

Polacy nie zapominają jednak o tradycjach. Miejsca 4-6 zajmowały kuchnie japońska, polska oraz hinduska, a ich pozycja w rankingu w zmieniała się w zależności od pór roku.

Tymczasem najchętniej zamawianymi potrawami przez aplikację Uber Eats w 2021 roku były:

  • pizza margherita
  • pad thai
  • sos czosnkowy
  • frytki
  • pizza capricciosa
  • pizza z papryką
  • kurczak w maśle (butter chicken)

Wszystkie dane obliczono od stycznia do listopada 2021 r.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: dfusion
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport Nikolay Pargov dołącza do Girteki jako nowy dyrektor operacyjny Biuro prasowe
2024-07-23 | 15:00

Nikolay Pargov dołącza do Girteki jako nowy dyrektor operacyjny

Girteka, największy przewoźnik drogowy w Europie oparty na aktywach własnych, powołała Nikolaya Pargova na stanowisko dyrektora operacyjnego (COO) z dniem 2 września 2024 r. Zmiana
Transport Koszty transportu morskiego rosną!
2024-07-23 | 08:00

Koszty transportu morskiego rosną!

Napięcia geopolityczne sprawiają, że stawki frachtowe kontenerowców powracają do szczytów obserwowanych ostatnio w połowie 2022 roku. Oprócz zakłóceń na Morzu
Transport DSV – Global Transport and Logistics od ponad 6 lat wspiera Aesculap Chifa w och
2024-07-22 | 08:00

DSV – Global Transport and Logistics od ponad 6 lat wspiera Aesculap Chifa w och

Aesculap Chifa, spółka z grupy B. Braun, jest jednym z kluczowych partnerów polskiego sektora ochrony zdrowia. DSV – Global Transport and Logistics od 6 lat odpowiada za

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Od przyszłego roku akcyza na e-liquidy ma wzrosnąć o 75 proc. To trzy razy więcej niż na tradycyjne papierosy

 Na rynku e-liquidów mamy największą szarą strefę, z którą fiskus niezbyt dobrze sobie radzi. Gwałtowna podwyżka akcyzy nie pomoże w rozwiązaniu tego problemu, tylko go spotęguje – mówi Piotr Leonarski, ekspert Federacji Przedsiębiorców Polskich. Krajowi producenci płynów do e-papierosów zaapelowali już do ministra finansów o rewizję planowanych podwyżek akcyzy na wyroby tytoniowe. W przypadku e-liquidów ma być ona największa i w 2025 roku wyniesie 75 proc. Branża podkreśla, że to przyczyni się do jeszcze większego rozrostu szarej strefy, a ponadto będzie zachętą dla konsumentów, żeby zamiast korzystać z alternatyw, wrócili do palenia tradycyjnych papierosów.

Infrastruktura

Zielone zamówienia publiczne stanowią dziś zaledwie kilka procent rynku. Rządowy zespół ma opracować specjalne kryteria dla nich

Zielone zamówienia publiczne stają się w ostatnich latach coraz bardziej powszechną praktyką, choć w Polsce odpowiadają za kilka procent ogólnej liczby zamówień. Duży nacisk na ten aspekt, w postaci nowych regulacji i wytycznych, kładzie także Unia Europejska. Dlatego też w maju br. zarządzeniem prezesa Rady Ministrów został powołany specjalny rządowy zespół, którego zadaniem będzie uwzględnienie aspektów środowiskowych w polskim systemie zamówień publicznych oraz opracowanie wytycznych dla zamawiających. – Ważne, żeby te opracowywane kryteria były dostosowane do realiów polskiego rynku – wskazuje Barbara Dzieciuchowicz, prezes Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Drogownictwa.

Ochrona środowiska

Biznes chętnie inwestuje w OZE. Fotowoltaika na własnym gruncie najchętniej wybieranym rozwiązaniem

Możliwości związanych z inwestowaniem w zieloną energię jest bardzo dużo, jednak to fotowoltaika na własnych gruntach jest najchętniej wybieranym przez biznes rozwiązaniem OZE. Specjaliści zwracają uwagę, że wydłużył się okres zwrotu z takiej inwestycji, mimo tego nadal jest atrakcyjny, szczególnie w modelu PV-as-a-service. Dlatego też firm inwestujących w produkcję energii ze słońca może wciąż przybywać.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.