Rozwiązania ALEET zmienią zarządzanie transportem drogowym w Polsce
ALEET, polski start-up, światowy ekspert w dziedzinie Artificial Intelligence (AI), wprowadza na rynek rewolucyjne narzędzia dla transportu drogowego – Aseem i Route2. Te innowacyjne rozwiązania zwiększają rentowność firm transportowych i kurierskich, redukując ich koszty operacyjne nawet o 25%. Dostosowane są one również do wdrażania pojazdów elektrycznych i autonomicznych, co zmienia całkowicie sposób zarządzania dostawami drogowymi.
ALEET wykorzystuje wysoce zaawansowane technologie AI, uczenie maszynowe i analizę danych. W oparciu o algorytmy tworzy moduły do optymalizacji tras i prognozowania zapotrzebowania na usługi transportowe. Co ważne, rozwiązania te łatwo integrują się z innymi systemami operacyjnymi oraz implementują w środowisku rzeczywistym.
Rewolucja na rynku - cyfrowy bliźniak flot i AI planer
ALEET wprowadza na rynek transportowy dwa narzędzia, przeznaczone w szczególności dla dostaw kurierskich oraz transportów specjalnych, takich jak np. dostawy medyczne, transporty części zamiennych, transporty na produkcję just-on-time, dostawy produktów świeżych i mrożonych, innych.
Pierwsze z nich to Aseem - cyfrowy bliźniak floty, a drugie to Route2 - platforma do dynamicznej optymalizacji tras pojazdów i przydziału ładunków, zwana też AI planerem.
Jak działa Aseem?
Narzędzie Aseem oparte na sztucznej inteligencji, pozwala na odzwierciedlenie warunków operacyjnych floty w rzeczywistości wirtualnej. Analizuje tysiące scenariuszy i umożliwia optymalizację dowolnej floty pojazdów. Na podstawie big data analysis o historycznej realizacji zleceń, danych telematycznych oraz modelu działalności operacyjnej floty Aseem pomaga podjąć strategiczne decyzje bez ponoszenia ryzyka operacyjnego wdrożenia.
- Każdorazowo na podstawie zebranych danych historycznych i rzeczywistych (big data analysis) wykrywamy trendy i zależności, tak aby odpowiedzieć na najtrudniejsze operacyjne pytania - jaki wpływ będzie miało nowe centrum dystrybucyjne na cały łańcuch dostaw, jak rebalansować pojazdy w celu minimalizacji obsługi zleceń transportowych, jak dynamicznie dostosowywać rejony operacyjne aby minimalizować szczyty operacyjne, itp. – wyjaśnia Katarzyna Marczuk, prezeska i założycielka ALEET. - Nasze algorytmy AI, na których opiera się Aseem, pomagają “szkolić” rozwiązania zarządzania flotą pojazdów w dynamicznym środowisku w celu maksymalizacji wydajności pojazdów, przy uwzględnieniu wszelkich preferencji operacyjnych operatora. Dzięki temu można podejmować bardziej świadome decyzje i unikać nieoczekiwanych zdarzeń – dodaje Katarzyna Marczuk.
Jak działa Route2?
Route2 to platforma operacyjna ALEET, która służy do dynamicznej optymalizacji przydziału pojazdów do zleceń i wyznaczania najbardziej optymalnych tras oraz automatyzacji procesów transportowych w oparciu o AI.
Platforma działa jak spedytor albo planista, z tą różnicą, że rozwiązuje złożone problemy związane z wyznaczaniem tras dla pojazdów w ciągu kilku sekund / minut. Moduły sztucznej inteligencji (podobnie jak planiści flotowi) tworzą harmonogramy dostaw oraz planowania tras na podstawie przychodzących zleceń. Dzięki efektywnemu przetwarzaniu tak zwanych big data i automatycznej analizie danych, Route2 minimalizuje całkowite koszty transportu przy zachowaniu określonego poziomu wydajności i oszczędności czasu potrzebnego na zapewnienie terminowej dostawy.
Route2, co warto podkreślić, może się zintegrować z dowolnym istniejącym systemem TMS, który ma możliwość współpracy poprzez API. Narzędzie to umożliwia wyznaczanie tras dla wielkoskalowych flot transportowych (liczących tysiące pojazdów, ale też małych flot kilku pojazdowych) w czasie rzeczywistym, dostosowując się do zmieniających się warunków (nowe zlecenia, zmiany warunków na drodze, itp.).
- Wysoka skuteczność naszych optymalizacji i prognoz pozwala przedsiębiorstwom transportowym i logistycznym lepiej planować swoje operacje, minimalizować opóźnienia i zwiększać wydajność. Rozwiązania ALEET wykorzystują zaawansowane modele predykcyjne, są też elastyczne i skalowalne, co oznacza, że mogą być dostosowywane do różnych wymagań i ograniczeń operacyjnych. Bez względu na to, czy firma obsługuje doręczenia ostatniej mili, transport osobowy, przesyłki specjalne, czy duże międzynarodowe przewozy – zapewnia Katarzyna Marczuk, założycielka i prezeska ALEET.
Docelowo, Route2 będzie też w stanie obsłużyć konto spedytora na dowolnej giełdzie ładunków, co umożliwi automatyczne pobieranie informacji o ładunkach (np. w określonej odległości od miejsca lokalizacji pojazdu, w wybranym regionie). Na podstawie zbieranych z giełd informacji moduł Route2 dostarczy rekomendacje, które ładunki są dla naszego zestawu tras najbardziej optymalne do podjęcia.
Rozwiązania Route2 i Aseem dostosowane są też do wdrażania pojazdów elektrycznych i autonomicznych, co sprawia, że stanowią one kluczowe narzędzie dla przyszłości zrównoważonego i innowacyjnego transportu.
![Paryż 2024 - CEVA Logistics o logistyce wiosek olimpijskich i paraolimpijskich Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_333406345,w_169,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Paryż 2024 - CEVA Logistics o logistyce wiosek olimpijskich i paraolimpijskich
![Nikolay Pargov dołącza do Girteki jako nowy dyrektor operacyjny](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_356804139,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Nikolay Pargov dołącza do Girteki jako nowy dyrektor operacyjny
![Koszty transportu morskiego rosną!](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1703946446,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Koszty transportu morskiego rosną!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Handel
![](https://www.newseria.pl/files/11111/krakenimages-y5bvrlccx8k-unsplash,w_274,_small.jpg)
Polskie firmy z szansą na zdobycie azjatyckich rynków. Mogą otrzymać wsparcie na promocję podczas Expo 2025 w Osace
W 2025 roku w japońskiej Osace odbędzie się Wystawa Światowa Expo 2025. Udział w niej, a także towarzyszących imprezie wydarzeniach i targach to dla polskich firm szansa na wzrost rozpoznawalności swoich marek za granicą, a w konsekwencji na rozwój ich potencjału eksportowego. Expo 2025 będzie się koncentrowało na innowacjach służących zrównoważonemu rozwojowi. PARP, który jest partnerem wydarzenia w Polsce, do 26 września br. czeka na wnioski firm zainteresowanych udziałem w wydarzeniu i ekspansją na azjatyckie rynki. W ramach programu mogą one otrzymać wsparcie na udział w targach, na misje wyjazdowe i kampanie promocyjne przed i po zakończeniu Expo. Nabór finansowany jest z Funduszy Europejskich dla Nowoczesnej Gospodarki 2021–2027
Polityka
Rośnie ryzyko wybuchu epidemii w Strefie Gazy. Brakuje czystej wody, kanalizacji i toalet, a w zniszczonej enklawie wykryto polio
![](https://www.newseria.pl/files/11111/pah-foremska-strefa-foto,w_133,r_png,_small.png)
W Strefie Gazy brakuje praktycznie wszystkiego – od żywności i wody po podstawowe leki – ale najgorsze może dopiero nadejść – alarmuje Polska Akcja Humanitarna. – Kilka dni temu w wodzie w Strefie Gazy znaleziono polio typu 2. Ta woda jest bardzo zanieczyszczona, infrastruktura wodno-sanitarna na tym terenie tak naprawdę już nie istnieje. Na dodatek od dziewięciu miesięcy dzieci nie są szczepione, ponieważ nie ma warunków, żeby to zrobić, więc istnieje bardzo duże zagrożenie wybuchu epidemii – mówi Magdalena Foremska z PAH. W odpowiedzi na kryzys organizacja uruchomiła duże projekty pomocowe, które mają zapewnić żywność i opiekę medyczną w Strefie Gazy i na Zachodnim Brzegu.
IT i technologie
Gminy potrzebują inwestycji w cyberbezpieczeństwo. Eksperci widzą duże ryzyka wynikające z zaniedbań
![](https://www.newseria.pl/files/11111/niebezpiecznik-samorzady-foto,w_133,r_png,_small.png)
Dane gromadzone przez jednostki samorządu terytorialnego mogą być bardzo niebezpiecznym narzędziem w rękach przestępców. Wykradzione mogą posłużyć do fałszowania tożsamości człowieka. Tymczasem poziom inwestycji w cyberbezpieczeństwo jest w gminach niski, a liczba ataków hakerskich na nie stale rośnie. Eksperci czekają na pozytywne skutki rządowego programu Cyberbezpieczny Samorząd. W jego ramach 1,5 mld zł trafi na inwestycje w poprawę bezpieczeństwa cybernetycznego samorządów: zarówno na poziomie sprzętu i oprogramowania, jak i kompetencji oraz procedur.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.