Rozwój biznesu przy użyciu nowoczesnej technologii
2pr
ul. Długa 29
00-238 Warszawa
bartosz.sosnowka|dwapiar.pl| |bartosz.sosnowka|dwapiar.pl
517476361
dwapiar.pl
Sektor zautomatyzowanych technologii sukcesywnie rośnie, a automatyzacja jest jednym z kluczowych elementów strategii rozwoju firm. Przedsiębiorstwa świadome nadchodzących wyzwań przyspieszają przebieg swoich inicjatyw biznesowych w zakresie cyfryzacji po kryzysie gospodarczym wywołanym pandemią COVID-19. Jeszcze przed tym czasem długoterminowe i ambitne procesy cyfryzacyjne przeprowadzały głównie duże podmioty z branży IT. W Polsce do tej grupy dołączają dziś także małe i średnie firmy – ich właściciele zdają sobie sprawę, że nowe technologie dają możliwość optymalizacji biznesu w krótkim czasie i przy relatywnie niewielkich kosztach.
Niezależnie od tempa cyfryzacji otaczającej rzeczywistości, nowe rozwiązania technologiczne przyczyniają się do automatyzacji codziennych doświadczeń konsumenckich zarówno w przestrzeni internetowej – boty obsługujące klientów, wirtualne przymierzalnie ubrań lub obuwia, jak i w rzeczywistości offline – cyfrowe parkingi, bezobsługowe sklepy itd.
Cyfrowe parkingi jako nowy obszar rozwoju małych, średnich i dużych firm
Podmioty, które decydują się na cyfrową transformację, zyskują pozycję liderów na rynku. Relatywnie nowym obszarem do rozwoju automatyzacji codziennych doświadczeń w mieście jest tzw. inteligentne parkowanie. Na czym polega działanie cyfrowych parkingów? Odpowiednio zaprojektowane oprogramowanie i zainstalowany sprzęt na danym parkingu sprawia, że kierowca – wraz z użyciem aplikacji lub odpowiedniej strony internetowej – ma możliwość pozostawienia samochodu w bezpiecznym miejscu, bez stania w kolejkach po papierowy bilet i krążenia po mieście w poszukiwaniu wolnej przestrzeni postojowej.
Cyfrowe parkingi dają także możliwość korzystania z dobrodziejstw szybkich płatności mobilnych. Jednym z przykładów takiego rozwiązania jest aplikacja NaviPay oraz portal cyfrowyparking.pl. Inteligentne parkingi w sposób bezpieczny gromadzą dane w czasie rzeczywistym, by wspierać komfort kierowców i zarządców obiektu. Aplikacje wspierane przez sztuczną inteligencję umożliwiają kierowcom uzyskanie informacji o zajętości miejsc postojowych oraz prowadzą ich bezpośrednio do celu.
Skuteczność cyfrowego parkingu
Korzystanie z cyfrowych parkingów nie jest domeną jedynie dużych firm czy potężnych aglomeracji miejskich. Automatyzacja procesów parkingowych może być łatwo wdrożona na przykład na przestrzeni postojowej w centrum handlowym czy na parkingu administrowanym przez spółdzielnię mieszkaniową.
Proces cyfryzacji parkingu umożliwia maksymalne wykorzystanie zasobów przestrzeni postojowej poprzez udostępnianie użytkownikom aplikacji mobilnej i managera webowego, który zawiera informacje o dostępności i zajętości pobliskich parkingów w czasie rzeczywistym. Dodatkowe ułatwienie stanowią mobilne płatności. Wjazd i wyjazd z parkingu odbywa się w pełni bezdotykowo, dzięki technologii rozpoznawania tablic rejestracyjnych.
Dla wielu kierowców parkowanie jest bardzo stresującym doświadczeniem. Czas przeznaczony na znalezienie właściwego miejsca do pozostawienia pojazdu mogliby poświęcić na zupełnie inne czynności. Punktem wyjścia do realnego zwiększenia poczucia komfortu na wielu etapach jest synergia pomiędzy aplikacjami parkingowymi, integracją danych oraz inteligentnym zarządzaniem przestrzenią.
Marek Stawiński
CEO
NaviParking

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

S. Cichanouska: Białorusini żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich. Jednak nie poddają się mimo represji i brutalności reżimu
Przedstawiciele białoruskiej opozycji podkreślają, sytuacja w kraju jest bardzo poważna. Z jednej strony od niemal pięciu lat ludzie na Białorusi żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich, doświadczają represji, są codzienne zatrzymania. – Co najmniej pół miliona ludzi musiało uciec z kraju – mówi agencji informacyjnej Newseria Swiatłana Cichanouska, liderka białoruskiej opozycji, która w 2020 roku kandydowała na stanowisko prezydenta Białorusi.
Handel
Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.
Handel
Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.