Komunikaty PR

Rynek cargo próbuje złapać wiatr

2020-08-03  |  01:00
Kontakt
Arpina Hovhannisyan
Practum Consulting

Bukowińska 22
02-703 Warszawa
arpina|practum.pl| |arpina|practum.pl
22 244 58 00
www.practum.pl

Dachser Polska reaguje na "nową normalność” w branży frachtu lotniczego. Krok po kroku zwiększa się dostępna przestrzeń ładunkowa i częstotliwość lotów, ale nadal istnieje duża różnica pomiędzy sytuacją sprzed COVID-19 i teraźniejszością. Wciąż łatwiej też wysłać międzykontynentalną przesyłkę lotniczą przez Frankfurt niż przez Warszawę, chociaż i w Polsce sytuacja powoli się poprawia - ocenia globalny operator logistyczny Dachser Air & Sea Logistics Polska.

 

"Ruch pasażerski jest stopniowo przywracany, a wraz z nim zwiększa się również przestrzeń ładunkowa dla towarów. Rynek frachtu lotniczego powoli się podnosi, choć sytuacja jest nadal daleka od normy. Dzisiaj największym wyzwaniem jest nieregularność połączeń. Nie ma stałego rozkładu rejsów, zmiany w ostatniej chwili są standardem. To jest to, co branża nazywa "nową normą". Teraz właśnie procentuje znajomość branży przez operatora i jego relacje z liniami. Obecna niestabilność rynku wymaga szybkich reakcji i elastyczności, by sprostać wyzwaniom. Dlatego Dachser Polska oferuje niezawodne i inteligentne rozwiązania w oparciu o naszą globalną sieć. Na przykład, Dachser może zapewnić dotarcie przesyłki do odbiorcy w  USA w 3-4 dni, co jest wynikiem podobnym do okresu sprzed pandemii”, mówi Robert Pastryk, Dyrektor Generalny Air & Sea Logistics Dachser Polska.

 

W celu zaoferowania stabilnej obsługi i skrócenia czasu dostawy, Dachser Polska korzysta z międzynarodowego hubu lotniczego we Frankfurcie, wykonując transporty z i do tego portu w ramach swojej europejskiej sieci transportu drogowego. Beneficjentami tej płynnej współpracy pomiędzy logistyką drogową oraz lotniczą i morską Dachser są klienci operatora.

 

"W szczytowym okresie pandemii, Frankfurt, jako europejski węzeł komunikacyjny, wykorzystywał czartery, aby sprostać zwiększonemu zapotrzebowaniu na sprzęt medyczny, tj. testy na Covid-19, maski, przyłbice i rękawice ochronne. W sumie Dachser wykonał 40 dedykowanych czarterów transkontynentalnych. Obecnie nadal ważną część ładunków stanowią przesyłki medyczne i farmaceutyczne, ale jednocześnie rośnie ilość towarów z innych, stopniowo "rozmrażanych" branż, głównie w eksporcie", zauważa Robert Pastryk.

 

Część towarów, ze względu na swoją specyfikę, musi być dostarczona samolotem, ale są też produkty, gdzie akceptowalny staje się inny środek transportu. Na perturbacjach w branży lotniczej zyskuje kolej na trasie Nowego Jedwabnego Szlaku oraz transport morski.

 

"W przypadku handlu z Azją, kolej okazuje się być alternatywą dla importerów i eksporterów, którzy wcześniej nie brali jej pod uwagę, bo zależało im na czasie. Przy mniejszej dostępności przestrzeni ładunkowej w transporcie lotniczym, opcja ta zyskała na atrakcyjności, zwłaszcza że różnica w stawkach jest duża. Niektórzy nasi klienci zdecydowali się na taką zmianę. W  tej sytuacji rośnie również udział drobnicy morskiej w globalnym transporcie, zwłaszcza do i z USA, a także z Chin. Można powiedzieć, że wolumen tych przesyłek odbudował się do stanu sprzed pandemii”, podsumowuje Robert Pastryk.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport Prezes Hegelmann zapowiada dalszy rozwój na polskim rynku Biuro prasowe
2020-11-25 | 05:50

Prezes Hegelmann zapowiada dalszy rozwój na polskim rynku

– Jesteśmy dziś liderem branży transportowej w Polsce, chcemy jednak nadal się rozwijać, aby utrzymać tę pozycję przez kolejne lata – mówi Fedir Yurkevych, Prezes
Transport 5 nietypowych kierunków eksportu
2020-11-24 | 12:00

5 nietypowych kierunków eksportu

Szkody gospodarcze, które wyrządza COVID-19, bardzo mocno oddziałują na zakłócenia w łańcuchach dostaw i rezygnację licznych podmiotów z offshoringu. Obecnie 10 z 15
Transport DACHSER zdobył nagrodę One Eaton Supplier Premier Award 2020
2020-11-24 | 12:00

DACHSER zdobył nagrodę One Eaton Supplier Premier Award 2020

Nagroda dla najlepszego partnera transportowego została wręczona podczas konferencji Eaton Virtual Global SCM Supplier. Eaton to producent szerokiej gamy produktów z branż

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Biogen

Aktualne oferty pracy

Specjalista ds. sprzedaży

Aktualnie poszukujemy kandydatów i kandydatek na stanowisko: Specjalista ds. sprzedaży. Ze szczegółami oferty można zapoznać się na tej podstronie.

Konsument

Na Śląsku stawiają na innowacje społeczne i zielone technologie. Duże inwestycje klimatyczne czekają wszystkie polskie miasta

W najbliższych kilkunastu latach polskie miasta czekają duże inwestycje związane z potrzebą dostosowywania do europejskiej polityki klimatycznej i z przeciwdziałaniem zmianom klimatu. Środki potrzebne są przede wszystkim na nowe technologie, poprawiające jakość życia w długoletniej perspektywie. Sytuację skomplikowała jednak pandemia, w wyniku której samorządy tracą miliony złotych m.in. przez koszty walki z wirusem i mniejsze wpływy z podatków. W trudnych czasach potrzebne jest innowacyjne podejście do zarządzania, zwłaszcza w miastach, których gospodarka opiera się na kopalniach. W ramach projektu Rybnik360 śląskie miasto do 2035 roku chce zastąpić wygaszane stopniowo górnictwo, opierając się m.in. na zielonych technologiach i odnawialnych źródłach energii.

 

Finanse

Tarcza branżowa trafi pod obrady Senatu. Możliwe rozszerzenie listy sektorów uprawnionych do pomocy

Zgodnie z zapowiedziami rządu od 28 listopada ponownie zaczną działać sklepy i usługi w galeriach handlowych, choć w bardziej rygorystycznym reżimie sanitarnym. Na większe luzowanie obostrzeń na razie nie pozwala wciąż wysoka liczba zakażeń i zgonów. Firmy z określonych branż, które pozostają zamknięte, będą mogły liczyć na pomoc z tarczy branżowej, przyjętej w ubiegłym tygodniu przez Sejm. Problem w tym, że lista PKD jest niewystarczająca i z tym najczęściej przedsiębiorcy zgłaszają się dziś do Rzecznika MŚP. Wicepremier Jarosław Gowin zapowiedział, że na etapie prac Senatu wsparcie to może zostać rozszerzone na innych beneficjentów.

Farmacja

Pacjenci z ciężkimi chorobami jelit muszą przerywać terapię po 1-2 latach ze względów administracyjnych. Lekarze apelują o zmiany

Na nieswoiste zapalenia jelit choruje około 50 tys. Polaków, głównie młodych osób przed 35. rokiem życia. Pacjenci z ciężkim przebiegiem choroby potrzebują terapii biologicznej, która w Polsce jest dostępna w ramach programów lekowych. Te ze względów administracyjnych są jednak ograniczone czasowo do 1–2 lat. Po tym okresie pacjenci nie mogą już kontynuować leczenia, a do programu lekowego mogą zostać włączeni ponownie dopiero, kiedy nastąpi nawrót choroby i ciężkie nasilenie jej objawów. Lekarze apelują o zmianę tych kryteriów. – Przerywanie terapii, które może doprowadzić do utraty jej skuteczności, powinno być uznane za błąd. To ryzykowne dla pacjentów – podkreśla prof. Jarosław Reguła, krajowy konsultant w dziedzinie gastroenterologii.

 
 

Problemy społeczne

Pandemia zwiększyła zainteresowanie ubezpieczeniami na życie. Klienci częściej szukają ochrony na wypadek nagłego zachorowania i pobytu w szpitalu

W ostatnich miesiącach widać większe zainteresowanie ubezpieczeniami na życie. Po wiosennym spowolnieniu spowodowanym lockdownem w III kwartale wzrósł popyt na ubezpieczenia, mimo wakacji, które zazwyczaj są spokojniejszym okresem w sprzedaży. W Unilinku od stycznia do września dynamika sprzedaży wzrosła o 120 proc. r/r, a w samym wrześniu – o 136 proc. To nie tylko efekt wzrostu świadomości ubezpieczeniowej, ale też przesunięcia w czasie decyzji o zakupie polisy.