Rynek cargo próbuje złapać wiatr
Practum Consulting
Bukowińska 22/107
02-703 Warszawa
kinga.szkutnik|practum.pl| |kinga.szkutnik|practum.pl
609884480
www.practum.pl
Dachser Polska reaguje na "nową normalność” w branży frachtu lotniczego. Krok po kroku zwiększa się dostępna przestrzeń ładunkowa i częstotliwość lotów, ale nadal istnieje duża różnica pomiędzy sytuacją sprzed COVID-19 i teraźniejszością. Wciąż łatwiej też wysłać międzykontynentalną przesyłkę lotniczą przez Frankfurt niż przez Warszawę, chociaż i w Polsce sytuacja powoli się poprawia - ocenia globalny operator logistyczny Dachser Air & Sea Logistics Polska.
"Ruch pasażerski jest stopniowo przywracany, a wraz z nim zwiększa się również przestrzeń ładunkowa dla towarów. Rynek frachtu lotniczego powoli się podnosi, choć sytuacja jest nadal daleka od normy. Dzisiaj największym wyzwaniem jest nieregularność połączeń. Nie ma stałego rozkładu rejsów, zmiany w ostatniej chwili są standardem. To jest to, co branża nazywa "nową normą". Teraz właśnie procentuje znajomość branży przez operatora i jego relacje z liniami. Obecna niestabilność rynku wymaga szybkich reakcji i elastyczności, by sprostać wyzwaniom. Dlatego Dachser Polska oferuje niezawodne i inteligentne rozwiązania w oparciu o naszą globalną sieć. Na przykład, Dachser może zapewnić dotarcie przesyłki do odbiorcy w USA w 3-4 dni, co jest wynikiem podobnym do okresu sprzed pandemii”, mówi Robert Pastryk, Dyrektor Generalny Air & Sea Logistics Dachser Polska.
W celu zaoferowania stabilnej obsługi i skrócenia czasu dostawy, Dachser Polska korzysta z międzynarodowego hubu lotniczego we Frankfurcie, wykonując transporty z i do tego portu w ramach swojej europejskiej sieci transportu drogowego. Beneficjentami tej płynnej współpracy pomiędzy logistyką drogową oraz lotniczą i morską Dachser są klienci operatora.
"W szczytowym okresie pandemii, Frankfurt, jako europejski węzeł komunikacyjny, wykorzystywał czartery, aby sprostać zwiększonemu zapotrzebowaniu na sprzęt medyczny, tj. testy na Covid-19, maski, przyłbice i rękawice ochronne. W sumie Dachser wykonał 40 dedykowanych czarterów transkontynentalnych. Obecnie nadal ważną część ładunków stanowią przesyłki medyczne i farmaceutyczne, ale jednocześnie rośnie ilość towarów z innych, stopniowo "rozmrażanych" branż, głównie w eksporcie", zauważa Robert Pastryk.
Część towarów, ze względu na swoją specyfikę, musi być dostarczona samolotem, ale są też produkty, gdzie akceptowalny staje się inny środek transportu. Na perturbacjach w branży lotniczej zyskuje kolej na trasie Nowego Jedwabnego Szlaku oraz transport morski.
"W przypadku handlu z Azją, kolej okazuje się być alternatywą dla importerów i eksporterów, którzy wcześniej nie brali jej pod uwagę, bo zależało im na czasie. Przy mniejszej dostępności przestrzeni ładunkowej w transporcie lotniczym, opcja ta zyskała na atrakcyjności, zwłaszcza że różnica w stawkach jest duża. Niektórzy nasi klienci zdecydowali się na taką zmianę. W tej sytuacji rośnie również udział drobnicy morskiej w globalnym transporcie, zwłaszcza do i z USA, a także z Chin. Można powiedzieć, że wolumen tych przesyłek odbudował się do stanu sprzed pandemii”, podsumowuje Robert Pastryk.

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Unijne mechanizmy ułatwiają zwiększenie wydatków na obronność przez europejskie kraje NATO. Ważnym aspektem infrastruktura podwójnego zastosowania
Wydatki na obronność w krajach NATO mają wzrosnąć do 2035 roku do 5 proc. PKB. W dużej mierze będzie to możliwe dzięki Unii Europejskiej, która stworzyła ramy umożliwiające krajom członkowskim realizację celów NATO w zakresie obronności, nie tylko poprzez finansowanie i inwestycje, ale także poprzez elastyczność budżetową. – To pełna synergia, można powiedzieć, że Unia Europejska współfinansuje razem z państwami członkowskimi cele zdolnościowe NATO – ocenia Paweł Zalewski, sekretarz stanu w Ministerstwie Obrony Narodowej.
Ochrona środowiska
Rusza budowa lądowej infrastruktury dla projektów Bałtyk 2 i Bałtyk 3. Prąd z tych farm wiatrowych popłynie w 2027 roku

Ruszyła budowa lądowej infrastruktury dla morskich farm wiatrowych Bałtyk 2 i Bałtyk 3 rozwijanych przez Equinor i Grupę Polenergia. To przede wszystkim baza serwisowa w Łebie i dwie stacje elektroenergetyczne. Jednocześnie trwają przygotowania do rozpoczęcia prac na morzu. Pierwszy prąd z obu projektów popłynie w 2027 roku, a w kolejce czeka morska farma wiatrowa Bałtyk 1 – największy i najbardziej zaawansowany projekt II fazy rozwoju offshore.
Edukacja
Uczelnie zaczynają wspólnie walczyć ze zjawiskiem mobbingu i dyskryminacji. Ruszają badania nad skalą problemu

Szkoły wyższe chcą aktywniej walczyć ze zjawiskiem mobbingu i dyskryminacji zarówno wobec pracowników, jak i studentów. W ramach projektu Bezpieczna Uczelnia będą się wymieniać dobrymi praktykami w zakresie polityki antymobbingowej. Zostaną przeprowadzone także badania na temat obecnej sytuacji w środowisku akademickim. Dotychczasowe badania prowadzone przez Fundację Science Watch Polska wskazują, że mobbing to dość powszechne zjawisko na uczelniach, które przybiera charakterystyczne dla środowiska formy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.