Sezon grzybowy także w logistyce - Fracht FWO dostarcza świeże kurki do USA
Fracht FWO Polska, operator logistyczny dla przemysłu, rozwija usługi lotnicze w zakresie transportów drobnicowych i specjalnych. Firma realizuje dostawy różnych grup towarów, w tym artykułów spożywczych wymagających odpowiednich warunków transportu. We wrześniu specjaliści z Działu Spedycji Lotniczej zorganizowali specjalny transport lotniczy, dostarczając do Stanów Zjednoczonych kilka ton świeżych grzybów.
Kilka ton świeżych kurek, umieszczonych w koszykach na paletach, zostało w dwóch transzach dowiezionych na lotnisko w Warszawie, a następnie załadowanych na pokład samolotów rejsowych lecących bezpośrednio do Nowego Jorku. Świeże grzyby są towarem bardzo wrażliwym na utratę jakości – kruche i podatne na uszkodzenia podczas transportu, dlatego też kluczowe znaczenie dla spedytorów Fracht FWO miały dwa czynniki – ekspresowy czas dostawy oraz zapewnienie odpowiednich warunków transportu.
- Obecnie, w związku z obostrzeniami Covid - 19, organizacja transportów lotniczych świeżych artykułów wiąże się z dużym ryzykiem. Rejsy są często odwoływane, a to oznacza, że ładunek może nie wylecieć na czas. Taką możliwość musieliśmy uwzględnić przy organizacji dostawy świeżych grzybów - mówi Justyna Czerwińska, kierownik Działu Spedycji Lotniczej, Fracht FWO Polska. – Wybraliśmy najszybsze, bezpośrednie połączenia rejsowe z Nowym Jorkiem. Załadunek na pokład samolotu odbył się już następnego dnia po dostarczeniu palet z grzybami na lotnisko.
Dział Spedycji Lotniczej Fracht FWO zapewnił też szybkie i sprawne przygotowanie lotniczej dokumentacji transportowej, obsługę handlingową oraz załatwienie wszelkich formalności celnych na warszawskim Terminalu Cargo. Przy organizacji transportu świeżych grzybów trzeba pamiętać o zachowaniu odpowiedniej temperatury, tak aby zmniejszyć ryzyko ich uszkodzenia. Na warszawskim lotnisku, w oczekiwaniu na samolot, palety ze świeżymi kurkami były więc przechowywane w chłodni, w temperaturze kontrolowanej. Spedytorzy Fracht FWO dopilnowali też, aby na czas lotu zostały umieszczone w odpowiednim miejscu w luku bagażowym samolotu.
Drobnica lotnicza i transporty specjalne dla FMCG
Fracht FWO Polska ma ogromne doświadczenie w organizacji transportów drobnicowych różnych grup towarowych, m.in. dla firm z branży FMCG, health&care, automotive, itd. Na zlecenie klientów odpowiada też za pakowanie i przepakowywanie ładunków, ich specjalistyczne zabezpieczenie zgodnie z wymogami transportu lotniczego, dostawę i odbiór na/z lotniska oraz kompleksową obsługę dokumentacyjną, celną czy ubezpieczenie cargo.
Obecnie sieć partnerska Fracht obejmuje ok. 300 biur w portach lotniczych w ponad 50 krajach, dzięki czemu spedytorzy mogą zapewnić sprawne i szybkie dostawy lotnicze door-to-door różnych grup towarowych do wszystkich krajów na świecie.

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Unijne mechanizmy ułatwiają zwiększenie wydatków na obronność przez europejskie kraje NATO. Ważnym aspektem infrastruktura podwójnego zastosowania
Wydatki na obronność w krajach NATO mają wzrosnąć do 2035 roku do 5 proc. PKB. W dużej mierze będzie to możliwe dzięki Unii Europejskiej, która stworzyła ramy umożliwiające krajom członkowskim realizację celów NATO w zakresie obronności, nie tylko poprzez finansowanie i inwestycje, ale także poprzez elastyczność budżetową. – To pełna synergia, można powiedzieć, że Unia Europejska współfinansuje razem z państwami członkowskimi cele zdolnościowe NATO – ocenia Paweł Zalewski, sekretarz stanu w Ministerstwie Obrony Narodowej.
Ochrona środowiska
Rusza budowa lądowej infrastruktury dla projektów Bałtyk 2 i Bałtyk 3. Prąd z tych farm wiatrowych popłynie w 2027 roku

Ruszyła budowa lądowej infrastruktury dla morskich farm wiatrowych Bałtyk 2 i Bałtyk 3 rozwijanych przez Equinor i Grupę Polenergia. To przede wszystkim baza serwisowa w Łebie i dwie stacje elektroenergetyczne. Jednocześnie trwają przygotowania do rozpoczęcia prac na morzu. Pierwszy prąd z obu projektów popłynie w 2027 roku, a w kolejce czeka morska farma wiatrowa Bałtyk 1 – największy i najbardziej zaawansowany projekt II fazy rozwoju offshore.
Edukacja
Uczelnie zaczynają wspólnie walczyć ze zjawiskiem mobbingu i dyskryminacji. Ruszają badania nad skalą problemu

Szkoły wyższe chcą aktywniej walczyć ze zjawiskiem mobbingu i dyskryminacji zarówno wobec pracowników, jak i studentów. W ramach projektu Bezpieczna Uczelnia będą się wymieniać dobrymi praktykami w zakresie polityki antymobbingowej. Zostaną przeprowadzone także badania na temat obecnej sytuacji w środowisku akademickim. Dotychczasowe badania prowadzone przez Fundację Science Watch Polska wskazują, że mobbing to dość powszechne zjawisko na uczelniach, które przybiera charakterystyczne dla środowiska formy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.