Stena Line zwiększa zdolność przewozową o 40 proc. na Morzu Bałtyckim
Konkret PR
ul. Konduktorska 4 lok. 9
00-775 Warszawa
e.ciuchta|konkretpr.pl| |e.ciuchta|konkretpr.pl
508 338 267
www.konkretpr.pl
Armator Stena Line informuje o dalszym rozszerzaniu działalności na Bałtyku. W przyszłym roku statki obecnie pływające na trasie Travemünde-Liepaja (Niemcy-Łotwa) zostaną zastąpione dwiema nowoczesnymi jednostkami typu ro-pax. To zwiększy zdolność przewozową linii o 40 proc., czas podróży ulegnie skróceniu, a w stałym rozkładzie rejsów zapewnionych będzie 12 odpłynięć w tygodniu. Nowe statki to również nowe udogodnienia na pokładzie.
Stena Line to jeden z wiodących koncernów promowych na świecie – operuje na 18 trasach w Europie. Trzy z nich działają we wschodnim regionie Morza Bałtyckiego, a niedawno - 15 października br. - firma ogłosiła wzmocnienie swojej pozycji na tym obszarze. W 2021 r. na trasę między Nynäshamn w Szwecji a Ventspils na Łotwie zostaną wprowadzone dwa nowoczesne statki typu ro-pax, przeznaczone do przewozu zarówno pasażerów jak i frachtu. Nowe, przedłużone do 222 m jednostki powiększą pojemność ładunkową linii o 30 proc., a podczas rejsu będzie można skorzystać z nowoczesnych udogodnień na pokładzie statków.
Teraz Stena Line ogłasza kolejny krok w rozwoju swojej działalności na Morzu Bałtyckim. W 2021 roku operator promowy wprowadzi dwa nowoczesne statki ro-pax na trasę między Travemünde w Niemczech a Liepaja na Łotwie. Ta linia promowa - którą Stena Line przejęła w 2012 roku - jest dziś ważną częścią europejskiej sieci logistycznej, łączącej kraje bałtyckie, Rosję i kraje Wspólnoty Niepodległych Państw, z Niemcami i resztą Europy.
– Zauważyliśmy wzrost popytu ze strony naszych klientów w całym regionie Morza Bałtyckiego. Obecnie wzmacniamy naszą pozycję i ofertę dla klientów. Jest to możliwe dzięki wprowadzeniu w 2021 r. na obie nasze linie promowe do i z Łotwy, nowych i zarazem nowoczesnych statków o większej pojemności ładunkowej oraz atrakcyjnych udogodnieniach na pokładach. – mówi Johan Edelman, dyrektor łotewskich linii promowych w Stena Line.
Trasa między Travemünde a Liepaja jest obecnie obsługiwana przez dwa siostrzane statki Stena Gothica i Urd. W pierwszej połowie 2021 roku zostaną one zastąpione dwoma nowoczesnymi jednostkami typu ro-pax, jeszcze nie wymienianymi z nazwy przez Stena Line. Nowe statki zwiększą pojemność ładunkową tej trasy o 40 proc. i skrócą czas rejsu z 27 do 20 godzin. To umożliwi ofertowanie solidnych usług transportowych z 12 rejsami tygodniowo, po sześć w każdym kierunku.
– To jeszcze bardziej poprawi jakość usług dla naszych klientów frachtowych, zarówno w zakresie przewozu pojazdów z kierowcą jak i bez, a także rozwiązań intermodalnych. – mówi Oskars Osis, odpowiedzialny za fracht na liniach łotewskich w Stena Line.
Nowe statki posiadają lepsze udogodnienia na pokładzie i większą liczbę kabin, dzięki czemu rejs na tej trasie będzie dobrym wyborem zarówno dla klientów frachtowych, jak i pasażerów podróżujących między krajami bałtyckimi a Niemcami.
ID Logistics: bardzo dobre wyniki i szybki rozwój w 2023 r.
BERGER Bau wyremontuje historyczny dworzec w Oleśnicy
Ambitne cele redukcyjne dla transportu ciężkiego – raport EFL o bezemisyjności
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Sektor ochrony zdrowia odpowiada za większe emisje CO2 niż lotnictwo. Zielone zmiany wymagają drastycznego przyspieszenia
Sektor ochrony zdrowia ponosi znaczące konsekwencje wynikające z rosnącej liczby ekstremalnych zjawisk klimatycznych, ale też poważnego zanieczyszczenia powietrza, a koszty z tym związane będą rosły. Z drugiej strony sam sektor też się przyczynia do zmian klimatycznych – odpowiada za 4 proc. emisji CO2, czym wyprzedza takie branże jak żegluga czy lotnictwo. O potrzebie przyspieszenia zielonych zmian w ochronie zdrowia coraz więcej się mówi, ale to wymaga konkretnych działań. Temu ma służyć powołana właśnie do życia Zielona Koalicja dla Zdrowia, w której uczestniczy prawie 30 podmiotów i której patronuje m.in. Narodowy Fundusz Zdrowia.
Ochrona środowiska
Nowa kadencja samorządów pod znakiem działań energetycznych i klimatycznych. 15 mld euro z UE może przyspieszyć zmiany w tym zakresie
Do wyborów samorządowych pozostał nieco ponad tydzień. Jak pokazuje nowy raport Fundacji Instytut na rzecz Ekorozwoju, na samorządowców nadchodzącej kadencji będzie czekać wiele wyzwań związanych z energetyką i polityką klimatyczną, które wynikają zarówno z regulacji UE, jak i oczekiwań społecznych. Jednak w praktyce możliwości aktywnego działania samorządów w tym obszarze są tak szerokie, jak umożliwiają im to regulacje prawne. – Tutaj pewnych rozwiązań po prostu nie ma albo są w dość dokuczliwy sposób szczegółowe i stwarzają samorządom duże trudności. Dlatego potrzebna jest interwencja rządu, żeby umożliwić samorządom aktywne działania – ocenia dr Wojciech Szymalski, prezes Fundacji Instytut na rzecz Ekorozwoju.
Prawo
Postęp technologiczny rewolucjonizuje pracę specjalistów ds. finansów. Stają się strategicznymi doradcami biznesu
Częste zmiany regulacyjne i postęp technologiczny wymuszają na specjalistach ds. finansów ciągłe nabywanie nowych kompetencji, doszkalanie i uaktualnianie swojej wiedzy. Ci, którzy potrafią się dostosować do szybkich zmian i wesprzeć swoimi umiejętnościami rozwój biznesu, mogą jednak liczyć na większe możliwości rozwoju kariery. – Finanse operują w świecie, który coraz szybciej się zmienia. To powoduje, że w przyszłości ludzie z obszaru finansów będą musieli poświęcać dużo więcej energii na to, żeby dotrzymać tempa – mówi Kuba Neneman, head of finance.ai, commercial data science manager w Shellu.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.