STILL RX 60-35/50 - Nowy poziom elektrotechnologii
Get More Services
ul. Rynek 60/2
50-116 Wrocław
w.podsiadly|getmoreservices.pl| |w.podsiadly|getmoreservices.pl
+48571246669
www.getmoreservices.pl
W roku swojego setnego jubileuszu STILL prezentuje rozwiązanie, które ma stać się nowym rozdziałem w historii wózków elektrycznych. Kompaktowy pojazd 80 V umożliwia realizację zadań wykonywanych dotychczas przez maszyny spalinowe taniej, wydajniej i bez emisji CO2.
Choć z punktu widzenia technologii w ciągu 100 lat zmieniło się niemal wszystko, optymalne wykorzystanie zasobów, wydajność i innowacyjność zawsze były cechami rozpoznawczymi produktów STILL. Czy to powojenne kłopoty z dostępnością paliwa czy rosnące zapotrzebowanie na elektromobilność – pierwsze wózki STILL, EK 2000 i EGS 1000, odpowiadały na bieżące potrzeby rynku. Podobnie jest i dziś, gdy kluczowymi pojęciami stają się efektywność energetyczna i gospodarka bezemisyjna. W tym kontekście premiera RX 60-35/50 ma podniosłe znaczenie.
Dynamiczny mocarz do wszelkich zastosowań
STILL Performance System – to nowe połączenie sprzętu i oprogramowania zapewniające optymalną wydajność układów: jezdnego i podnoszenia. Stanowi standardowe wyposażenie każdego z 7 wózków wchodzących w skład serii RX 60-35/50. Wszystkie one są dostępne zarówno z bateriami litowo-jonowymi i kwasowo-ołowiowymi, jak i w wariancie wysokiej wydajności, charakteryzującym się ponadprzeciętną mocą, przyspieszeniem i efektywnością pracy – w sam raz do najbardziej wymagających zastosowań.
Niezależne testy z 2019 roku wykazały, że RX 60-25 – wózek tej samej rodziny produktowej o udźwigu 2,5 tony – ma rekordowe w swojej kategorii osiągi i jest w stanie konkurować pod względem efektywności z porównywalnymi pojazdami z napędem Diesla. Zastosowana tam koncepcja systemu napędowego została przeniesiona do RX 60 w klasie udźwigu do 5 ton. Dwa 3-fazowe silniki jazdy z aktywnym chłodzeniem przedniej osi – w wersji wysokowydajnej po 11 kW – gwarantują moc napędową większą o 46 proc. niż w wózkach poprzedniej generacji. Uruchamiane w zależności od bieżących potrzeb, bezobsługowe wentylatory pozwalają zachować stabilność termiczną podczas pracy na najwyższych obrotach – i to bez żadnych filtrów.
Kompaktowy król zasięgu i dostępności
Nowy RX 60 nie tylko potrafi gnać z prędkością 20 km/h, ale ma do tego świetną kondycję. Tryb szybkiego uruchamiania, automatyczny hamulec postojowy i intuicyjny komputer pokładowy STILL Easy Control – wszystko to przyczynia się do pełnej dostępności mocy od pierwszych sekund pracy i sprawia, że na wózku można polegać w każdym zastosowaniu. Dzięki niskim poborom energii i dostępności akumulatorów o pojemności 118,4 kWh (w wersji Li-Ion), RX 60-50 może działać przez dwie zmiany pod rząd bez ładowania w międzyczasie. Kiedy przyjdzie czas ładowania, boczna wymiana baterii z klapą odchylaną nawet o 180 stopni pozwoli łatwo wymienić akumulator jednej osobie. Alternatywnie dostępny jest wariant ze zintegrowaną ładowarką – jak znalazł do szybkich ładowań częściowych.
Ulubieniec operatorów – ergonomia, widoczność i radość jazdy
Ergonomiczny projekt stanowiska może być dziś sposobem na kreowanie wartości dodanej. W sytuacji permanentnych kłopotów z wykwalifikowanymi kadrami zadowolony i zdrowy pracownik to w końcu prawdziwy skarb. RX 60-35/50 podejmuje wyzwanie ergonomii, gwarantując ponadprzeciętny komfort i bezpieczeństwo. Kabina wyższa o 16 mm, o szerokość dłoni większa przestrzeń w nogach – pozwalająca na wygodne ułożenie i ruchy stóp o rozmiarze do 50 pozwalają pracować przez całą zmianę bez zmęczenia. Przemyślane ułożenie pedałów zapobiega nadmiernemu napięciu mięśni nóg i umożliwia swobodne manewrowanie. Do tego szeroki, antypoślizgowy stopień do wchodzenia i opuszczania wózka. Mając świadomość, że duże ładunki zasłaniają więcej, pracujący nad RX 60-35/50 inżynierowie STILL szczególną wagę przyłożyli także do kwestii widoczności. Niski przedni korpus, mądrze rozmieszczone elementy sterujące i wyświetlacze, ale nade wszystko profile masztu zaprojektowane pod kątem maksymalnej widoczności przez maszt i na ładunek – wszystko to sprawia, że operator widzi więcej i w efekcie pracuje mu się lepiej i bezpieczniej.
Energetyczny wybór na przyszłość
Dobranie „dobrego” wózka widłowego to dziś proces daleko wykraczający poza kwestie marki i udźwigu. Przy dzisiejszych możliwościach technologicznych każde zakupy stają zadaniem z obszaru optymalnej organizacji transportu wewnętrznego i dostosowania rozwiązań do bieżących potrzeb przedsiębiorstwa. Kluczową rolę odgrywa tu system zasilania floty. To, który sposób będzie najlepszy, w dużej mierze zależy od indywidualnych priorytetów. Wszystkie firmy działające w Unii już wkrótce będą jednak podlegać zaleceniom o radykalnej redukcji CO2, oszczędzaniu zasobów i zwiększaniu ogólnej efektywności energetycznej całego systemu. Z wysoką dostępnością, kompatybilnością z bateriami Li-Ion i możliwością szybkich ładowań częściowych wózek RX 60-35/50 został pomyślany tak, by już dziś sprostać przyszłym wymaganiom i dać firmom obsługującym ładunki do 5 ton efektywną elektryczną alternatywę.

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Rozszerzenie UE wśród priorytetów duńskiej prezydencji. Akcesja nowych państw może mieć znaczenie dla bezpieczeństwa i gospodarki
Wraz z czerwcem kończy się druga polska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej. W ciągu sześciu miesięcy instytucja ta pod przewodnictwem Polski podejmowała działania na rzecz bezpieczeństwa, w wielu wymiarach: zewnętrznym, wewnętrznym, informacyjnym, ekonomicznym, energetycznym, żywnościowym i zdrowotnym. Przede wszystkim doprowadziła do przełomowego wzrostu wydatków UE na obronność. Od 1 lipca pałeczkę przejmują Duńczycy, którzy zwrócą uwagę m.in. na obronę Bałtyku.
Transport
Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.