Komunikaty PR

Super-Pharm wybiera ID Logistics

2020-02-26  |  13:00
Biuro prasowe

ID Logistics, wiodący dostawca usług logistycznych specjalizujący się w dedykowanej logistyce kontraktowej, wzmacnia obecność na polskim rynku i rozszerza zakres usług o branżę kosmetyczną. Do grona klientów operatora dołączyła firma Super-Pharm, sieć o unikatowym koncepcie na polskim rynku ”3 w 1” (apteka, drogeria, perfumeria). ID Logistics przygotowuje się do uruchomienia centrum dystrybucji w Teresinie k/Sochaczewa, z którego realizowane będą dostawy do wszystkich punktów sprzedaży stacjonarnej Super-Pharm w Polsce oraz zamówienia składane w sklepie internetowym.

Uruchomienie nowego centrum dystrybucji Super-Pharm o powierzchni 10 tys. mkw. zostało zaplanowane na kwiecień 2020 roku. Zespół ID Logistics będzie odpowiadał za zarządzanie obsługą magazynową, w tym przyjęcie towarów dostarczanych przez producentów i dystrybutorów, kompleksowy co-packing, kompletowanie zamówień składanych przez sklepy i klientów e-commerce oraz obsługę zwrotów. W teresińskim magazynie składowane mają być wszystkie artykuły sprzedawane w sieci Super-Pharm, z wyjątkiem leków dostępnych na receptę. Będą to kosmetyki, środki czystości, artykuły paramedyczne, higieniczne, akcesoria oraz inne produkty szybko zbywalne.

Obecnie ID Logistics prowadzi rekrutację pracowników na stanowiska magazynowe wszystkich szczebli. Przygotowania do uruchomienia nowego centrum dystrybucji wspierają swoim doświadczeniem obecni pracownicy firmy, tak aby zapewnić sprawne wdrożenie systemów magazynowych jeszcze przed rozpoczęciem operacji w kwietniu tego roku.

Dwa procesy obsługi asortymentowej w magazynie Super-Pharm – retail i e-commerce

W nowym centrum dystrybucji realizowane mają być dostawy do sklepów stacjonarnych Super-Pharm i pojedyncze zamówienia składane przez klientów w drogerii internetowej. To oznacza, że zadaniem pracowników ID Logistics będzie zarówno przygotowanie całej palety z różnymi produktami jak i przesyłki z pojedynczymi artykułami, np. kremem do twarzy czy szminką (detail picking). Aby zapewnić sprawną i szybką obsługę magazynową dwóch tak różnych kanałów sprzedaży, ID Logistics przygotuje dwie linie obsługi asortymentowej do wysyłki - osobno dla kanału retail i osobno dla e-commerce.   

- Obsługa Super-Pharm będzie dość specyficzna, gdyż mamy do czynienia z dwoma procesami obsługi dostaw zarówno do sklepów, jak i klienta ostatecznego B2C w obsłudze e-commerce oraz w trzeciej formie, obsłudze e-commerce dla klienta indywidualnego, który odbiera zamówienie w placówce handlowej Super-Pharm. Cały asortyment dostępny będzie dla dostaw w obu kanałach sprzedaży. Jest to wyzwaniem z punktu widzenia utrzymania odpowiednio wysokiej jakości obsługi, czyli efektywności wydań dużej ilości zleceń, przy jednoczesnej eliminacji błędów w optymalnym czasie realizacji. Przygotowanie zamówienia będzie wymagało zgrania informatycznego między naszym systemem WMS, systemem klienta i systemami firm kurierskich – wyjaśnia Sylwia Dunn, Business Development Director, ID Logistics Polska.

W teresińskim centrum dystrybucji Super-Pharm zastosowane będą różne rozwiązania usprawniające i zwiększające efektywność obsługi magazynowej. Przy kompletacji zamówień do sklepów wykorzystane zostanie zupełnie nowe na rynku logistyki kontraktowej w Polsce innowacyjne rozwiązanie technologiczne ID STAR/DS. Stream Mobile, przygotowane przez ID Logistics przy partnerskiej współpracy z firmą DCLog. Ma ono wspierać pracę magazynierów podczas równoległej kompletacji na wózkach widłowych. Zastosowanie tej technologii wpłynie na efektywność i poprawność kompletacji, wyeliminuje błędy oraz znacznie zmniejszy ilość reklamacji przy uproszczonym procesie ich rozpatrywania. Wśród innych zastosowanych rozwiązań wymienić można WMS Infolog i system Pick-To-Light, które będą wspierać efektywność całego procesu logistycznego.

- Jesteśmy dumni, iż Super-Pharm zaufał właśnie nam, wybierając ID Logistics jako partnera logistycznego, który ma odpowiadać za zarządzanie jedynym w Polsce centrum dystrybucji. Obecnie jesteśmy na etapie analiz i tworzenia kolejnych innowacyjnych udoskonaleń technologicznych, które wykorzystamy podczas długoletniej współpracy z Super-Pharm. Rozwiązania te będą miały na celu dalszą optymalizację procesów logistycznych, co wpłynie korzystnie na jakość obsługi odbiorców produktów Super-Pharm a tym samym efektywną współpracę oraz zaufanie między naszymi firmami – podsumowuje Sylwia Dunn.

W procesie przygotowania koncepcji nowego magazynu, wyborze operatora logistycznego i prowadzeniu projektu wdrożenia Super-Pharm wspierała firma doradcza Graphene Partners.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport DSV – Global Transport and Logistics wyróżnione w najnowszym raporcie Forum Odpo Biuro prasowe
2024-05-09 | 14:00

DSV – Global Transport and Logistics wyróżnione w najnowszym raporcie Forum Odpo

Publikowany corocznie przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki” to największy polski przegląd inicjatyw CSR i
Transport Ciężarówki bezemisyjne rozwożą produkty PepsiCo w Warszawie
2024-04-29 | 15:00

Ciężarówki bezemisyjne rozwożą produkty PepsiCo w Warszawie

Warszawa, 29 kwietnia 2024 roku PepsiCo zaopatruje punkty sprzedaży w ścisłym centrum Warszawy rozwożąc napoje i przekąski w bezemisyjnych ciężarówkach. Działanie to wpisuje
Transport Jak obronić się przed mandatem za tachograf za granicą?
2024-04-29 | 09:00

Jak obronić się przed mandatem za tachograf za granicą?

Podczas rutynowej kontroli drogowej na terenie Słowenii jeden z kierowców firmy Adecon został ukarany mandatem za rzekome nieprawidłowości w działaniu nowoczesnego tachografu. Pomimo

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Samorządowy Kongres Finansowy

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Tylko co czwarta firma planuje inwestycje zagraniczne. Ich zapał osłabia niestabilna sytuacja geopolityczna

Wartość bezpośrednich inwestycji zagranicznych polskich firm w 2022 roku wyniosła 28 mld euro, co stanowiło zaledwie 5 proc. krajowego PKB, podczas gdy średnia w krajach UE to aż 88 proc. PKB. To pokazuje, że rodzime przedsiębiorstwa do tej pory stosunkowo niewiele inwestowały za granicą, głównie na rynkach Unii Europejskiej i w Stanach Zjednoczonych. Barierą wciąż pozostaje dla nich m.in. brak elastycznego finansowania i wiedzy na temat korzyści, jakie może zapewnić firmie ekspansja zagraniczna. Zapał potencjalnych inwestorów osłabia też niepewna sytuacja geopolityczna. W efekcie tylko co czwarte przedsiębiorstwo rozważa obecnie zainwestowanie na międzynarodowym rynku, co jest wynikiem dużo niższym od globalnej średniej – wynika z badania przeprowadzonego przez PFR TFI.

Ochrona środowiska

Koniec „malowania trawy na zielono”. W komunikacji firm nie będzie miejsca na greenwashing [DEPESZA]

„Malowanie trawy na zielono” – to stare określenie dobrze pasuje do zjawiska greenwashingu, czyli takiej komunikacji marketingowej przedsiębiorstwa, która bazuje na nieprawdziwych lub zmanipulowanych deklaracjach związanych ze zgodnością prowadzonej działalności z zasadami ochrony środowiska. To nieuczciwe wobec klientów i partnerów biznesowych, a niedługo także niezgodne z prawem – podkreślili eksperci podczas panelu „Greenwashing”, jaki odbył się podczas 16. Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

IT i technologie

Mobilne USG umożliwia dokładniejszą diagnostykę na miejscu wypadku. Z tym sprzętem jeździ coraz więcej karetek w Polsce

Badanie ultrasonograficzne jest podstawą diagnostyki w medycynie, a aparat USG znajduje się już na wyposażeniu każdego szpitala. Dzięki rozwojowi technologii urządzenia te doczekały się także mobilnej wersji, która jest łatwa w transporcie, a jednocześnie zachowuje wysokiej jakości obraz. Ten sprzęt jest coraz częściej wyposażeniem karetek ratunkowych. – W ramach umowy z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy Philips dostarczył 155 takich mobilnych ultrasonografów do 90 stacji ratownictwa w całej Polsce – mówi Michał Szczechula z Philips. Teraz ratownicy szkolą się z ich obsługi.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.