SUUS oferuje codzienne połączenia drogowe do krajów bałtyckich
Rohlig SUUS Logistics, największy polski operator logistyczny rozwija transport drogowy w północno-wschodniej części Europy. Firma oferuje połączenia drobnicowe z krajami bałtyckimi: Litwą, Łotwą oraz Estonią. Kluczowe znaczenie na tym kierunku ma magazyn oraz agencja celna SUUSa w Białymstoku.
SUUS-em w stronę Bałtyku
Największy polski operator oferuje regularne i szybkie połączenia drobnicowe z Litwą, Łotwą i Estonią. We współpracy z firmą Delamode przewozy realizowane są codziennie, a czas transportu wynosi 2-3 dni robocze. Z tym operatorem SUUS kooperuje także na kierunku Finlandii, gdzie transit time wynosi 2-5 dni roboczych. Dzięki rozbudowanej sieci drobnicowej SUUSa w Europie, a także ofercie spedycji morskiej, lotniczej, kolejowej oraz intermodalnej klienci mogą także skorzystać z serwisu do innych państw Europy czy na inne kontynenty.
– Wojna w Ukrainie ograniczyła możliwości transportowe we wschodniej Europie, dlatego znaczną część tego wolumenu przejęły kraje bałtyckie. Dostrzegamy rosnące zapotrzebowanie na połączenia drobnicowe w tym kierunku. Z tego względu umacniamy naszą pozycję i oferujemy regularne połączenia do Litwy, Łotwy i Estonii – mówi Piotr Szałkiewicz, dyrektor drobnicy międzynarodowej w Rohlig SUUS Logistics. – Zarówno Delamode, jak i SUUS mają doświadczenie w operacjach logistycznych na całym świecie. Dlatego połączenie naszych globalnych kompetencji, ale także znajomości lokalnych rynków Polski i krajów bałtyckich pozwala świadczyć nam najwyższą jakoś usług – dodaje.
Białystok bramą na kraje bałtyckie
Połączenia z krajami bałtyckimi są obsługiwane przez oddział Rohlig SUUS Logistics w Białymstoku, gdzie działa agencja celna z magazynem czasowego składowania i pozwoleniem na korzystanie z procedur uproszczonych, co znacznie ułatwia i przyspiesza odprawę towarów. Ponadto na początku tego roku SUUS otworzył swój drugi magazyn na Podlasiu, w Choroszczy koło Białegostoku. Całkowita powierzchnia magazynowa polskiego operatora w regionie wynosi 7,3 tys. m kw. W oddziałach firma oferuje m.in. magazynowanie, przeładunki, kompletowanie wg zamówień sprzedażowych, dekonsolidację kontenerów morskich i kolejowych, obsługę e-commerce oraz szeroki zakres usług dodanych (np. banderolowanie, tworzenie zestawów promocyjnych czy etykietowanie).
– Atrakcyjna lokalizacja, coraz lepsza infrastruktura oraz rozwój inicjatyw, takich jak Suwalska Specjalna Strefa Ekonomiczna, Via Carpatia czy sieć transportowa TEN-T, to tylko niektóre atuty Podlasia. Dla wielu firm Białystok to ważny punkt na mapie w kontekście transportu towarów do Litwy, Łotwy czy Estonii, ale to także hub logistyczny dla krajów bałtyckich w kierunku Europy Zachodniej i Południowej. To sprawia, że stale rośnie zapotrzebowanie na usługi logistyczne w regionie – mówi Krzysztof Gąsiewski, dyrektor regionalny w Rohlig SUUS Logistics.

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.