Komunikaty PR

Świąteczna mobilność Polaków - popyt na taksówki wzrośnie nawet o 80%

2022-12-14  |  16:20
Biuro prasowe
Do pobrania Komunikat ( 0.04 MB )

Z ankiety FREE NOW wynika także, że ponad 80% Polaków planuje powitać Nowy Rok w gronie najbliższej rodziny lub przyjaciół, a zaledwie 15% rozważa udział w większej domówce. W okresie świątecznym taksówka uznawana jest przez 35% respondentów za najbardziej bezpieczną formę transportu dla powrotów z firmowych i rodzinnych spotkań - obok publicznego transportu, wskazanego przez 30% badanych.

Rokrocznie najwyższy popyt na przejazdy taxi na platformie FREE NOW odnotowujemy w okresie świątecznym i sylwestrowym. W tym roku z powodu braku obostrzeń pandemicznych spodziewamy się, że potrzeba przemieszczania się wśród mieszkańców miast będzie jeszcze większa, a liczba zamówień FREE NOW wzrośnie prawie dwukrotnie. Największą liczbę zamówień w zeszłoroczną Wigilię odnotowaliśmy w godzinach 15:00 - 17:00 i między 21:00 a 22:00, natomiast w Sylwestra szczyt przypadł na 2-4 w nocy. Kierowcom pracującym w tym okresie będziemy oferować dodatkowe bonusy do zrealizowanych zamówień, aby utrzymać dostępność naszej usługi na najlepszym, możliwym poziomie - podkreśla Krzysztof Urban, dyrektor zarządzający FREE NOW w Polsce.

Badanie FREE NOW wykazało również, że część Polaków planuje zmienić swoje nawyki transportowe w związku z rosnącą inflacją, ale również większą świadomością ekologiczną. Już 1 na 4 respondentów z polskich miast planuje w 2023 roku znacząco ograniczyć korzystanie z własnego samochodu, a nawet z niego zrezygnować. Aż 35% mieszkańców miast zamierza ograniczyć wydatki na transport.

W odpowiedzi na sytuację ekonomiczną i rosnące koszty utrzymania, wprowadziliśmy dla użytkowników FREE NOW w Warszawie usługę Lite Basic, umożliwiającą budżetowe przejazdy poza godzinami szczytu. W styczniu 2023 roku planujemy rozwijać ją w kolejnych miastach. Dostrzegamy zmianę w wyborach transportowych Polaków. Z naszego badania wynika, że nawet 23% z nich zamierza przerzucić się na współdzielony transport, by zredukować szkodliwe emisje dwutlenku węgla. Te czynniki sprawiają, że rok 2023 może być przełomowym pod tym względem dla branży mobility w Polsce - podsumowuje Krzysztof Urban, dyrektor zarządzający FREE NOW w Polsce.

 


[1] Świąteczna ankieta FREE NOW zrealizowana przez Instytut Badawczy KANTAR dla FREE NOW w listopadzie 2022 roku, wśród 500 mieszkańców polskich miast.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany Biuro prasowe
2024-12-27 | 14:30

Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany

Rosnące zainteresowanie rowerami wodorowymi, konieczność wykorzystywania innowacyjnych technologii w codziennym życiu oraz zwiększone zapotrzebowanie na nowe rozwiązania w transporcie
Transport Zielone korytarze dla zrównoważonego transportu towarów w Europie
2024-12-19 | 15:00

Zielone korytarze dla zrównoważonego transportu towarów w Europie

Transport drogowy, który odpowiadał za 61,3% całkowitego przewozu towarów w Unii Europejskiej w 2023 roku[1], uważany jest za jednego z największych emitentów gazów
Transport Zmiany w systemie SENT: kontrole ładunków obejmą zagranicznych przewoźników
2024-12-16 | 09:00

Zmiany w systemie SENT: kontrole ładunków obejmą zagranicznych przewoźników

System SENT, pierwotnie służący do monitorowania drogowego i kolejowego przewozu towarów wrażliwych, obejmie również podmioty spoza Polski. 1 listopada 2024 obowiązek

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.