System opłat drogowych jest zbyt skomplikowany? Eurowag pomaga firmom zrozumieć
Made in PR
Ul. Wejnerta 26 lok. 2
02-619 Warszawa
b.kurzejewska|madeinpr.pl| |b.kurzejewska|madeinpr.pl
602 557 755
https://madeinpr.pl/
Poruszanie się w skomplikowanym systemie opłat drogowych w Europie to trudne zadanie, które stanowi obciążenie dla wielu firm logistycznych i transportowych. W Unii Europejskiej brakuje jednolitego systemu, zarówno z finansowego, jaki i technologicznego punktu widzenia. Dlatego, usługi i technologie, które Eurowag oferuje swoim klientom w całej Europie, ułatwiają proces uiszczania i przetwarzania opłat za drogi, umożliwiają otrzymywanie bieżących danych, oraz gwarantują zarówno bezpieczeństwo podróżowania, jak i oszczędność czasu i pieniędzy.
Niejednolite prawo
W większości krajów europejskich, stawki opłat za przewóz towarów transportem ciężkim są zróżnicowane w zależności od typu pojazdu i normy emisji spalin. Najwyższe poziomy opłat dla pojazdów ciężarowych pobierane są w Szwajcarii, Słowenii i na Węgrzech. W niektórych krajach, takich jak np. Francja czy Włochy, płatności pobierane są na bramkach poboru opłat i są uzależnione od pokonanej odległości. Nie są zróżnicowane natomiast, pod względem normy emisji spalin – dla samochodów ciężarowych spełniających np. normę Euro 3 i Euro 6, stosuje się takie same poziomy opłat.
Firmy muszą pozostać rentowne, bez względu na to, jak trudne może być koordynowanie niezliczonej miriady opłat drogowych. Filozofią działania firm fintech, takich jak Eurowag, jest ułatwienie procesu radzenia sobie z opłatami i tankowaniem podczas podróży. Eurowag oferuje bezproblemowe rozwiązania płatnicze w 23 krajach, a firmy mogą korzystać z EVA, urządzenia do poboru opłat drogowych z certyfikatem EETS. System posiada wbudowaną ochronę przed fraudami z użyciem karty paliwowej „Fuel Guard”, oraz narzędzia do zarządzania flotą. Jest to innowacyjne urządzenie pokładowe, które może pomóc firmom transportowym w obniżeniu kosztów i jednoczesnym uproszczeniu poboru opłat.
"Eurowag rozumie potrzebę uproszczenia obsługi systemów opłat drogowych i innych kwestii związanych z kosztami. Dlatego dostarczamy naszym klientom zintegrowane rozwiązania, które sięgają od interfejsu użytkownika na portalu klienta Eurowag, aż do urządzenia pokładowego, pozwalającego kierowcom płacić za przejazdy w wielu regionach, za pośrednictwem jednego OBU. Dzięki temu kierowcy mogą skupić się na celu podróży, z czystą szybą, a firmy zaoszczędzić znaczne środki" – mówi Paweł Wydymus, Country Manager Polska w Eurowagu.
Jedno, proste rozwiązanie
Najwyższe opłaty drogowe dla ciężarówek w klasie emisji Euro 6 pobierane są w Szwajcarii, Węgrzech, Chorwacji, Słowenii i Austrii. Wszystkie te kraje mają różne taryfy za kilometr i różne sposoby pobierania opłat. Ponadto wystarczy wyobrazić sobie, przez ile krajów, z autostradami, płatnymi mostami i tunelami, zawodowy kierowca i jego ciężarówka muszą przejechać każdego roku, aby uzyskać pogląd na to, jak skomplikowany stał się współczesny transport ciężki.
Eurowag oferuje możliwość zarządzania opłatami drogowymi za pomocą swojej autorskiej platformy i usług. Oprócz tego firma stara się pomóc przewoźnikom w Europie w optymalizacji ich płynności finansowej i ilości pokonywanych kilometrów, aby mogli oni poprawiać swoją wydajność i zoptymalizować swoje marże.

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Niepewna sytuacja zwracanych do Skarbu Państwa gruntów dzierżawnych. To może się wiązać z likwidacją infrastruktury rolniczej i miejsc pracy
Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa wciąż nie przedstawił spójnego planu zagospodarowania gruntów zwracanych do Zasobów Skarbu Państwa. W efekcie setki hektarów gruntów leżą odłogiem, a strategiczna infrastruktura rolnicza jest demontowana. Spółka Top Farms od dawna wnioskowała do KOWR-u o utworzenie ośrodków produkcji rolniczej (OPR) lub podjęcie jakichkolwiek decyzji, które umożliwiłyby dalsze funkcjonowanie wielu takich obiektów rolniczych. Brak decyzji skutkuje trwałą utratą potencjału produkcyjnego, a tym samym może osłabić pozycję konkurencyjną polskiego rolnictwa.
Transport
Europejskie miasta planują wzrost inwestycji w infrastrukturę społeczną. Wydatki na niskoemisyjny transport wciąż są niewystarczające [DEPESZA]

W ciągu najbliższych trzech lat 56 proc. gmin miejskich w UE planuje zwiększyć nakłady na redukcję emisji gazów cieplarnianych, a 53 proc. – na infrastrukturę społeczną – wynika z badania EBI. Dotacje krajowe i unijne pozostają głównym źródłem finansowania inwestycji, choć samorządy szukają także innych form finansowania. O potrzebach w tym obszarze eksperci i samorządowcy rozmawiali w trakcie panelu „Fundusze unijne w rozwoju miast i regionów”, który odbył się w ramach EKG w Katowicach.
Farmacja
Właściciele psów i kotów szczególnie narażeni na choroby odkleszczowe. Nie decydują się jednak na profilaktyczne szczepienia

Eksperci ostrzegają, że Polska znajduje się w czołówce krajów Europy Środkowej pod względem liczby zachorowań na kleszczowe zapalenie mózgu, a mimo to poziom zaszczepienia przeciwko tej chorobie pozostaje dramatycznie niski. Tymczasem zmiany klimatyczne, coraz wyższe temperatury, migracje kleszczy i zanik sezonowości ich aktywności powodują, że ryzyko zakażenia jest coraz większe – nie tylko w lesie, ale i w mieście, parku czy ogrodzie, a nawet w domu, szczególnie tam, gdzie mieszkają zwierzęta.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.