System opłat drogowych jest zbyt skomplikowany? Eurowag pomaga firmom zrozumieć
Made in PR
Ul. Wejnerta 26 lok. 2
02-619 Warszawa
b.kurzejewska|madeinpr.pl| |b.kurzejewska|madeinpr.pl
602 557 755
https://madeinpr.pl/
Poruszanie się w skomplikowanym systemie opłat drogowych w Europie to trudne zadanie, które stanowi obciążenie dla wielu firm logistycznych i transportowych. W Unii Europejskiej brakuje jednolitego systemu, zarówno z finansowego, jaki i technologicznego punktu widzenia. Dlatego, usługi i technologie, które Eurowag oferuje swoim klientom w całej Europie, ułatwiają proces uiszczania i przetwarzania opłat za drogi, umożliwiają otrzymywanie bieżących danych, oraz gwarantują zarówno bezpieczeństwo podróżowania, jak i oszczędność czasu i pieniędzy.
Niejednolite prawo
W większości krajów europejskich, stawki opłat za przewóz towarów transportem ciężkim są zróżnicowane w zależności od typu pojazdu i normy emisji spalin. Najwyższe poziomy opłat dla pojazdów ciężarowych pobierane są w Szwajcarii, Słowenii i na Węgrzech. W niektórych krajach, takich jak np. Francja czy Włochy, płatności pobierane są na bramkach poboru opłat i są uzależnione od pokonanej odległości. Nie są zróżnicowane natomiast, pod względem normy emisji spalin – dla samochodów ciężarowych spełniających np. normę Euro 3 i Euro 6, stosuje się takie same poziomy opłat.
Firmy muszą pozostać rentowne, bez względu na to, jak trudne może być koordynowanie niezliczonej miriady opłat drogowych. Filozofią działania firm fintech, takich jak Eurowag, jest ułatwienie procesu radzenia sobie z opłatami i tankowaniem podczas podróży. Eurowag oferuje bezproblemowe rozwiązania płatnicze w 23 krajach, a firmy mogą korzystać z EVA, urządzenia do poboru opłat drogowych z certyfikatem EETS. System posiada wbudowaną ochronę przed fraudami z użyciem karty paliwowej „Fuel Guard”, oraz narzędzia do zarządzania flotą. Jest to innowacyjne urządzenie pokładowe, które może pomóc firmom transportowym w obniżeniu kosztów i jednoczesnym uproszczeniu poboru opłat.
"Eurowag rozumie potrzebę uproszczenia obsługi systemów opłat drogowych i innych kwestii związanych z kosztami. Dlatego dostarczamy naszym klientom zintegrowane rozwiązania, które sięgają od interfejsu użytkownika na portalu klienta Eurowag, aż do urządzenia pokładowego, pozwalającego kierowcom płacić za przejazdy w wielu regionach, za pośrednictwem jednego OBU. Dzięki temu kierowcy mogą skupić się na celu podróży, z czystą szybą, a firmy zaoszczędzić znaczne środki" – mówi Paweł Wydymus, Country Manager Polska w Eurowagu.
Jedno, proste rozwiązanie
Najwyższe opłaty drogowe dla ciężarówek w klasie emisji Euro 6 pobierane są w Szwajcarii, Węgrzech, Chorwacji, Słowenii i Austrii. Wszystkie te kraje mają różne taryfy za kilometr i różne sposoby pobierania opłat. Ponadto wystarczy wyobrazić sobie, przez ile krajów, z autostradami, płatnymi mostami i tunelami, zawodowy kierowca i jego ciężarówka muszą przejechać każdego roku, aby uzyskać pogląd na to, jak skomplikowany stał się współczesny transport ciężki.
Eurowag oferuje możliwość zarządzania opłatami drogowymi za pomocą swojej autorskiej platformy i usług. Oprócz tego firma stara się pomóc przewoźnikom w Europie w optymalizacji ich płynności finansowej i ilości pokonywanych kilometrów, aby mogli oni poprawiać swoją wydajność i zoptymalizować swoje marże.

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

S. Cichanouska: Białorusini żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich. Jednak nie poddają się mimo represji i brutalności reżimu
Przedstawiciele białoruskiej opozycji podkreślają, sytuacja w kraju jest bardzo poważna. Z jednej strony od niemal pięciu lat ludzie na Białorusi żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich, doświadczają represji, są codzienne zatrzymania. – Co najmniej pół miliona ludzi musiało uciec z kraju – mówi agencji informacyjnej Newseria Swiatłana Cichanouska, liderka białoruskiej opozycji, która w 2020 roku kandydowała na stanowisko prezydenta Białorusi.
Handel
Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.
Handel
Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.