System opłat drogowych jest zbyt skomplikowany? Eurowag pomaga firmom zrozumieć
Made in PR
Ul. Wejnerta 26 lok. 2
02-619 Warszawa
b.kurzejewska|madeinpr.pl| |b.kurzejewska|madeinpr.pl
602 557 755
https://madeinpr.pl/
Poruszanie się w skomplikowanym systemie opłat drogowych w Europie to trudne zadanie, które stanowi obciążenie dla wielu firm logistycznych i transportowych. W Unii Europejskiej brakuje jednolitego systemu, zarówno z finansowego, jaki i technologicznego punktu widzenia. Dlatego, usługi i technologie, które Eurowag oferuje swoim klientom w całej Europie, ułatwiają proces uiszczania i przetwarzania opłat za drogi, umożliwiają otrzymywanie bieżących danych, oraz gwarantują zarówno bezpieczeństwo podróżowania, jak i oszczędność czasu i pieniędzy.
Niejednolite prawo
W większości krajów europejskich, stawki opłat za przewóz towarów transportem ciężkim są zróżnicowane w zależności od typu pojazdu i normy emisji spalin. Najwyższe poziomy opłat dla pojazdów ciężarowych pobierane są w Szwajcarii, Słowenii i na Węgrzech. W niektórych krajach, takich jak np. Francja czy Włochy, płatności pobierane są na bramkach poboru opłat i są uzależnione od pokonanej odległości. Nie są zróżnicowane natomiast, pod względem normy emisji spalin – dla samochodów ciężarowych spełniających np. normę Euro 3 i Euro 6, stosuje się takie same poziomy opłat.
Firmy muszą pozostać rentowne, bez względu na to, jak trudne może być koordynowanie niezliczonej miriady opłat drogowych. Filozofią działania firm fintech, takich jak Eurowag, jest ułatwienie procesu radzenia sobie z opłatami i tankowaniem podczas podróży. Eurowag oferuje bezproblemowe rozwiązania płatnicze w 23 krajach, a firmy mogą korzystać z EVA, urządzenia do poboru opłat drogowych z certyfikatem EETS. System posiada wbudowaną ochronę przed fraudami z użyciem karty paliwowej „Fuel Guard”, oraz narzędzia do zarządzania flotą. Jest to innowacyjne urządzenie pokładowe, które może pomóc firmom transportowym w obniżeniu kosztów i jednoczesnym uproszczeniu poboru opłat.
"Eurowag rozumie potrzebę uproszczenia obsługi systemów opłat drogowych i innych kwestii związanych z kosztami. Dlatego dostarczamy naszym klientom zintegrowane rozwiązania, które sięgają od interfejsu użytkownika na portalu klienta Eurowag, aż do urządzenia pokładowego, pozwalającego kierowcom płacić za przejazdy w wielu regionach, za pośrednictwem jednego OBU. Dzięki temu kierowcy mogą skupić się na celu podróży, z czystą szybą, a firmy zaoszczędzić znaczne środki" – mówi Paweł Wydymus, Country Manager Polska w Eurowagu.
Jedno, proste rozwiązanie
Najwyższe opłaty drogowe dla ciężarówek w klasie emisji Euro 6 pobierane są w Szwajcarii, Węgrzech, Chorwacji, Słowenii i Austrii. Wszystkie te kraje mają różne taryfy za kilometr i różne sposoby pobierania opłat. Ponadto wystarczy wyobrazić sobie, przez ile krajów, z autostradami, płatnymi mostami i tunelami, zawodowy kierowca i jego ciężarówka muszą przejechać każdego roku, aby uzyskać pogląd na to, jak skomplikowany stał się współczesny transport ciężki.
Eurowag oferuje możliwość zarządzania opłatami drogowymi za pomocą swojej autorskiej platformy i usług. Oprócz tego firma stara się pomóc przewoźnikom w Europie w optymalizacji ich płynności finansowej i ilości pokonywanych kilometrów, aby mogli oni poprawiać swoją wydajność i zoptymalizować swoje marże.
Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Zielone korytarze dla zrównoważonego transportu towarów w Europie
Zmiany w systemie SENT: kontrole ładunków obejmą zagranicznych przewoźników
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.