System opłat drogowych jest zbyt skomplikowany? Eurowag pomaga firmom zrozumieć
Made in PR
Ul. Wejnerta 26 lok. 2
02-619 Warszawa
b.kurzejewska|madeinpr.pl| |b.kurzejewska|madeinpr.pl
602 557 755
https://madeinpr.pl/
Poruszanie się w skomplikowanym systemie opłat drogowych w Europie to trudne zadanie, które stanowi obciążenie dla wielu firm logistycznych i transportowych. W Unii Europejskiej brakuje jednolitego systemu, zarówno z finansowego, jaki i technologicznego punktu widzenia. Dlatego, usługi i technologie, które Eurowag oferuje swoim klientom w całej Europie, ułatwiają proces uiszczania i przetwarzania opłat za drogi, umożliwiają otrzymywanie bieżących danych, oraz gwarantują zarówno bezpieczeństwo podróżowania, jak i oszczędność czasu i pieniędzy.
Niejednolite prawo
W większości krajów europejskich, stawki opłat za przewóz towarów transportem ciężkim są zróżnicowane w zależności od typu pojazdu i normy emisji spalin. Najwyższe poziomy opłat dla pojazdów ciężarowych pobierane są w Szwajcarii, Słowenii i na Węgrzech. W niektórych krajach, takich jak np. Francja czy Włochy, płatności pobierane są na bramkach poboru opłat i są uzależnione od pokonanej odległości. Nie są zróżnicowane natomiast, pod względem normy emisji spalin – dla samochodów ciężarowych spełniających np. normę Euro 3 i Euro 6, stosuje się takie same poziomy opłat.
Firmy muszą pozostać rentowne, bez względu na to, jak trudne może być koordynowanie niezliczonej miriady opłat drogowych. Filozofią działania firm fintech, takich jak Eurowag, jest ułatwienie procesu radzenia sobie z opłatami i tankowaniem podczas podróży. Eurowag oferuje bezproblemowe rozwiązania płatnicze w 23 krajach, a firmy mogą korzystać z EVA, urządzenia do poboru opłat drogowych z certyfikatem EETS. System posiada wbudowaną ochronę przed fraudami z użyciem karty paliwowej „Fuel Guard”, oraz narzędzia do zarządzania flotą. Jest to innowacyjne urządzenie pokładowe, które może pomóc firmom transportowym w obniżeniu kosztów i jednoczesnym uproszczeniu poboru opłat.
"Eurowag rozumie potrzebę uproszczenia obsługi systemów opłat drogowych i innych kwestii związanych z kosztami. Dlatego dostarczamy naszym klientom zintegrowane rozwiązania, które sięgają od interfejsu użytkownika na portalu klienta Eurowag, aż do urządzenia pokładowego, pozwalającego kierowcom płacić za przejazdy w wielu regionach, za pośrednictwem jednego OBU. Dzięki temu kierowcy mogą skupić się na celu podróży, z czystą szybą, a firmy zaoszczędzić znaczne środki" – mówi Paweł Wydymus, Country Manager Polska w Eurowagu.
Jedno, proste rozwiązanie
Najwyższe opłaty drogowe dla ciężarówek w klasie emisji Euro 6 pobierane są w Szwajcarii, Węgrzech, Chorwacji, Słowenii i Austrii. Wszystkie te kraje mają różne taryfy za kilometr i różne sposoby pobierania opłat. Ponadto wystarczy wyobrazić sobie, przez ile krajów, z autostradami, płatnymi mostami i tunelami, zawodowy kierowca i jego ciężarówka muszą przejechać każdego roku, aby uzyskać pogląd na to, jak skomplikowany stał się współczesny transport ciężki.
Eurowag oferuje możliwość zarządzania opłatami drogowymi za pomocą swojej autorskiej platformy i usług. Oprócz tego firma stara się pomóc przewoźnikom w Europie w optymalizacji ich płynności finansowej i ilości pokonywanych kilometrów, aby mogli oni poprawiać swoją wydajność i zoptymalizować swoje marże.
![Poznajcie laureatki tytułu „Kobieta w Logistyce 2024” Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_2133089085,w_253,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Poznajcie laureatki tytułu „Kobieta w Logistyce 2024”
![Nowa Country Manager na czele polskiego oddziału Hillebrand Gori](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_326991895,w_169,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Nowa Country Manager na czele polskiego oddziału Hillebrand Gori
![Trenerzy Akademii Kierowców Girteki o szkoleniach z jazdy BEV](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1057875235,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Trenerzy Akademii Kierowców Girteki o szkoleniach z jazdy BEV
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Prawo
![](https://www.newseria.pl/files/11111/jakub-zerdzicki-ip7gfn5jqx8-unsplash,w_274,_small.jpg)
Na rynku kapitałowym brakuje indywidualnych inwestorów. Nowe regulacje UE mają pobudzić ich zaangażowanie
– Rola rynku kapitałowego w rozwoju polskiej gospodarki jest nie do przecenienia – podkreśla Tomasz Orlik, członek zarządu PFR TFI. Jak wskazuje, obecnie kluczowy jest wzrost poziomu inwestycji, a w najbliższych latach przed nami duże wyzwanie w postaci zielonej transformacji. Rynek kapitałowy ma w tym procesie do odegrania ważną rolę, ale do tego potrzebuje aktywnych inwestorów, także indywidualnych. Dlatego pilnie potrzebne są działania, które pobudziłyby ich aktywność i zachęciły do lokowania na rynku oszczędności gospodarstw domowych. Pomóc w tym mają nowe regulacje unijne.
Ochrona środowiska
Rośnie liczba producentów ekologicznych zarówno w Polsce, jak i innych krajach Unii. Wciąż jednak jest to ułamek produkcji rolnej
![](https://www.newseria.pl/files/11111/rolnictwo-transformacja-foto,w_133,r_png,_small.png)
Rolnictwo i hodowla zwierząt to jedna z głównych przyczyn wycinki lasów na świecie, utraty bioróżnorodności i największy emitent metanu. Sektor ten pochłania ogromne zasoby wody i odpowiada w dużym stopniu za zanieczyszczenie gleby. Ekspansja rolnictwa przyczynia się więc do zmian klimatu, a jednocześnie sektor boleśnie odczuwa ich skutki, co odbija się na produkcji rolnej. Zdaniem naukowców transformacja ekologiczna rolnictwa jest dziś koniecznością w walce z postępującymi niekorzystnymi zmianami klimatycznymi.
Transport
Firmy budowlane wyczekują na harmonogram największych krajowych inwestycji. Problemem mogą być terminy i brak rąk do pracy
![](https://www.newseria.pl/files/11111/furgalski-inwestycje-srodki-foto,w_133,r_png,_small.png)
W kolejnych latach z jednej strony napłynie do Polski strumień funduszy europejskich z nowej perspektywy oraz Krajowego Planu Odbudowy, z drugiej strony w przygotowaniu są wielkie projekty infrastrukturalne związane z budową Centralnego Portu Komunikacyjnego, kolei dużych prędkości, elektrowni jądrowej czy infrastruktury w obszarze bezpieczeństwa. – Mamy do czynienia z analizą programów po poprzednim rządzie, weryfikacją niektórych inwestycji. Firmy chcą, żeby został podany harmonogram prac – co, kiedy i w jakiej części kraju będzie realizowane, bo one też muszą się do tego przygotować – mówi Adrian Furgalski, prezes Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. Wyzwaniem w realizacji tych inwestycji mogą się okazać braki kadrowe.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.