Szybkie ładowanie i zakupy w Atrium Kasztanowa
Zmiany klimatyczne postępują w szybkim tempie. Alternatywą dla redukcji emisji szkodliwych spalin jest przesiadka do wydajnych i cichych samochodów elektrycznych. W ramach prowadzonej polityki zrównoważonego rozwoju, Grupa Atrium uruchomiła kolejną stację ładowania samochodów na prąd – tym razem w Atrium Kasztanowa. Punkt znajduje się w ogólnodostępnym miejscu na parkingu centrum i umożliwia szybkie ładowanie pojazdu. To dobra wiadomość dla kierowców podróżujących trasą Poznań–Koszalin, którzy mają teraz możliwość doładowania swoich aut.
Stacja ładowania pojazdów elektrycznych dostępna jest w Atrium Kasztanowa od 21 lipca. To druga stacja uruchomiona w Pile, należąca do tego samego operatora, firmy GreenWay Polska. Stacja ładowania w Atrium Kasztanowa położona jest w strategicznym punkcie, na trasie między Poznaniem a Koszalinem. Znajduje się na parkingu galerii, w bliskiej odległości od wejścia bocznego i jest dostępna przez całą dobę, siedem dni w tygodniu. Uruchomiona stacja jest częścią projektu zakładającego powstanie sieci składającej się z blisko 300 stacji ładowania pojazdów elektrycznych, i mającego zmienić podejście do elektromobilności w naszym kraju.
Według danych z końca czerwca 2022 r. w Polsce było zarejestrowanych blisko 51 000 pojazdów elektrycznych – informują Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM) oraz Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych (PSPA). Przez pierwsze sześć miesięcy 2022 r. ich liczba zwiększyła się o 12 207 sztuk, tj. o 45% więcej niż w analogicznym okresie 2021r. To wciąż jednak dużo mniej niż w innych krajach Unii Europejskiej. Jednym z powodów powstrzymujących kierowców przed decyzją o zakupie auta z elektrycznym napędem jest brak rozwiniętej infrastruktury.
– Samochody elektryczne stanowią przyszłość motoryzacji. Zaawansowana technologia to nie tylko wygoda i bezpieczeństwo pasażerów, ale również wkład w ochronę środowiska, obniżenie poziomu zanieczyszczenia i hałasu – mówi Marta Borsukiewicz, dyrektor Atrium Kasztanowa. – Atrium Kasztanowa to kolejne centrum należące do Grupy Atrium z dostępem do ładowarek dla pojazdów elektrycznych. W swoich działaniach kierujemy się zrównoważonym podejściem do prowadzenia biznesu poprzez odpowiedzialne budownictwo z poszanowaniem otoczenia oraz zarządzanie obiektami z uwzględnieniem zasad użyteczności społecznej. Dlatego z chęcią udostępniamy powierzchnię dla ładowarek w Atrium Kasztanowa, przyczyniając się do rozwoju infrastruktury, której potrzebują kierowcy w Pile i okolicy – mówi dyrektor Atrium Kasztanowa.
Stacja zainstalowana w Atrium Kasztanowa to szybka ładowarka firmy Delta, umożliwiająca ładowanie wszystkich pojazdów elektrycznych zgodnych z ogólnodostępnymi standardami: CCS, CHAdeMO i AC Typu 2. Wyposażona jest ona w złącze typu CCS Combo2 do ładowania prądem stałym o mocy do 150 kW, złącze CHAdeMO o mocy 63kW oraz gniazdo do ładowania prądem przemiennym o mocy do 22 kW. Dzięki temu urządzenie pozwala na ładowanie trzech pojazdów jednocześnie. Korzystanie ze stacji wymaga rejestracji w sieci GreenWay (http://greenwaypolska.pl/).
Rozmieszczenie poszczególnych stacji, a także postępy prac, można śledzić na stronie http://greenwaypolska.pl/, gdzie znajduje się aktualizowana na bieżąco mapa z dokładnymi lokalizacjami.
Więcej informacji na stronie: https://atrium-kasztanowa.pl/.
![Poznajcie laureatki tytułu „Kobieta w Logistyce 2024” Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_2133089085,w_253,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Poznajcie laureatki tytułu „Kobieta w Logistyce 2024”
![Nowa Country Manager na czele polskiego oddziału Hillebrand Gori](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_326991895,w_169,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Nowa Country Manager na czele polskiego oddziału Hillebrand Gori
![Trenerzy Akademii Kierowców Girteki o szkoleniach z jazdy BEV](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1057875235,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Trenerzy Akademii Kierowców Girteki o szkoleniach z jazdy BEV
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Prawo
![](https://www.newseria.pl/files/11111/jakub-zerdzicki-ip7gfn5jqx8-unsplash,w_274,_small.jpg)
Na rynku kapitałowym brakuje indywidualnych inwestorów. Nowe regulacje UE mają pobudzić ich zaangażowanie
– Rola rynku kapitałowego w rozwoju polskiej gospodarki jest nie do przecenienia – podkreśla Tomasz Orlik, członek zarządu PFR TFI. Jak wskazuje, obecnie kluczowy jest wzrost poziomu inwestycji, a w najbliższych latach przed nami duże wyzwanie w postaci zielonej transformacji. Rynek kapitałowy ma w tym procesie do odegrania ważną rolę, ale do tego potrzebuje aktywnych inwestorów, także indywidualnych. Dlatego pilnie potrzebne są działania, które pobudziłyby ich aktywność i zachęciły do lokowania na rynku oszczędności gospodarstw domowych. Pomóc w tym mają nowe regulacje unijne.
Ochrona środowiska
Rośnie liczba producentów ekologicznych zarówno w Polsce, jak i innych krajach Unii. Wciąż jednak jest to ułamek produkcji rolnej
![](https://www.newseria.pl/files/11111/rolnictwo-transformacja-foto,w_133,r_png,_small.png)
Rolnictwo i hodowla zwierząt to jedna z głównych przyczyn wycinki lasów na świecie, utraty bioróżnorodności i największy emitent metanu. Sektor ten pochłania ogromne zasoby wody i odpowiada w dużym stopniu za zanieczyszczenie gleby. Ekspansja rolnictwa przyczynia się więc do zmian klimatu, a jednocześnie sektor boleśnie odczuwa ich skutki, co odbija się na produkcji rolnej. Zdaniem naukowców transformacja ekologiczna rolnictwa jest dziś koniecznością w walce z postępującymi niekorzystnymi zmianami klimatycznymi.
Transport
Firmy budowlane wyczekują na harmonogram największych krajowych inwestycji. Problemem mogą być terminy i brak rąk do pracy
![](https://www.newseria.pl/files/11111/furgalski-inwestycje-srodki-foto,w_133,r_png,_small.png)
W kolejnych latach z jednej strony napłynie do Polski strumień funduszy europejskich z nowej perspektywy oraz Krajowego Planu Odbudowy, z drugiej strony w przygotowaniu są wielkie projekty infrastrukturalne związane z budową Centralnego Portu Komunikacyjnego, kolei dużych prędkości, elektrowni jądrowej czy infrastruktury w obszarze bezpieczeństwa. – Mamy do czynienia z analizą programów po poprzednim rządzie, weryfikacją niektórych inwestycji. Firmy chcą, żeby został podany harmonogram prac – co, kiedy i w jakiej części kraju będzie realizowane, bo one też muszą się do tego przygotować – mówi Adrian Furgalski, prezes Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. Wyzwaniem w realizacji tych inwestycji mogą się okazać braki kadrowe.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.