Szybsza sprzedaż biletów w pociągach Kolei Dolnośląskich
Pasażerowie Kolei Dolnośląskich będą mogli szybciej i sprawniej kupować bilety w pociągach. To efekt wyposażenia załóg pokładowych w nowe zestawy konduktorskie, które będą służyły m.in. do sprzedaży i kontroli biletów.
Możliwości płatności kartą lub telefonem w pociągach Kolei Dolnośląskich wprowadzono już w kwietniu 2020 roku. Od tego czasu wszyscy konduktorzy mają do dyspozycji mobilne terminale do płatności bezgotówkowych. Nowe zestawy do sprzedaży biletów, w które zostaną wyposażeni konduktorzy dolnośląskiego przewoźnika składają się z terminali mobilnych oraz komunikujących się z nimi przez bluetooth pinpadów płatniczych i drukarek.
– Stale szukamy przestrzeni do podnoszenia komfortu podróży. Wiemy jak bardzo nasi pasażerowie cenią swój czas, a nowe terminale przyspieszą sprzedaż, druk i kontrolę biletów – powiedział Damian Stawikowski, prezes Kolei Dolnośląskich – Będzie sprawniej, szybciej i nowocześniej, a nasi pracownicy z pewnością docenią również o połowę mniejszą wagę nowych zestawów.
Dwa razy szybsze
Korzyści z wprowadzenia nowych terminali odczują podróżni i pracownicy. Całkowity czas sprzedaży od wyboru biletu, przez płatność, po wydruk będzie dwa razy krótszy, niż w przypadku wykorzystywanych wcześniej terminali. Będzie to możliwe m.in. dzięki sugerowaniu stacji początkowej podróży na podstawie danych GPS.
– Aplikacja obsługująca terminale wyposażona jest w dodatkowe funkcje, np. możliwość dyktowania raportów służbowych głosowo, choć oczywiście można je również wpisać ręcznie, czy zgłaszanie usterek pojazdu. Te udogodnienia uproszczą przygotowanie i przyspieszą obieg kluczowych raportów – dodaje Stawikowski.
Trwają ostatnie testy wdrożeniowe, podczas, których pilotażowa grupa drużyn konduktorskich zgłasza swoje uwagi dla usprawnienia działania systemu. Planowo,
w połowie grudnia, 240 zestawów z terminalami trafi do wszystkich kierowników i konduktorów dolnośląskiego przewoźnika.
Nowy sprzęt dla maszynistów
W nowy sprzęt zostaną wyposażeni również maszyniści. Wszyscy kierujący pociągami zyskają dostęp do tabletów, które zastąpią dotychczasową, papierową dokumentację, która jest niezbędna w ich pracy, czyli m.in. do regulaminów technicznych stacji czy tymczasowych regulaminów obowiązujących w czasie zamknięć wynikających z prac torowych. Zapewnią również stały dostęp do planów pracy.
– Przekazanie tabletów maszynistom pozwoli nam na przejście w dużej mierze na elektroniczny obieg dokumentacji, co przyśpieszy przepływ informacji, a zarazem włączy w całości tę grupę pracowników w system firmowej komunikacji wewnętrznej – dodał Damian Stawikowski. – Ważny jest również aspekt środowiskowy, dzięki wykorzystaniu technologii, ograniczymy zużycie papieru – zakończył prezes Kolei Dolnośląskich.
Projekty inwestycyjne
Koleje Dolnośląskie realizują szeroki program inwestycyjny, którego elementem są kolejne usprawnienia skierowane do pasażerów. W ramach projektu taborowego na Dolny Śląsk trafi pięć nowych, pięcioczłonowych pociągów elektrycznych oraz sześć składów hybrydowych. Spółka jest także w trakcie prac projektowych w związku z budową nowej hali serwisowej.
Targor-Truck i Van Pur przedłużają umowę o współpracy
Badania kierowców zawodowych – rzeczywistość a interpretacja przepisów
CEVA Logistics i BMW Group France testują elektryczny autotransporter
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media i PR
Coraz większa rola sztucznej inteligencji w marketingu. Wirtualni influencerzy na razie pozostają ciekawostką
Prawie 70 proc. strategii marketingowych wykorzystuje obecnie sztuczną inteligencję, a w przypadku kampanii influencerskich – prawie połowa – wynika z badań duńskiej firmy Influencer Marketing Hub. Technologia ta ułatwia dobór influencerów, przewidywanie trendów i analizę zaangażowania odbiorców. Marki tworzą także kontent z wykorzystaniem AI, a nawet swoich wirtualnych influencerów. Choć pozostają oni na razie ciekawostką na rynku, to budzą szereg pytań o to, co w influencer marketingu najważniejsze, czyli autentyczność i zaufanie.
Finanse
Kobiety nie wierzą w swoje kompetencje dotyczące inwestowania. Niska samoocena często przeszkadza w podjęciu pierwszych kroków
Kobiety-inwestorki – częściej niż inwestujący mężczyźni – są nastawione na zapewnienie bezpieczeństwa i ochronę kapitału, dlatego portfele inwestycyjne obu płci często wyraźnie się różnią – wynika z raportu „Polak inwestor 2024”. Panie wybierają zwykle produkty, które zapewniają może mniejszy zysk, ale są bezpieczniejsze. Powodem jest nie tylko ich motywacja, lecz również niska samoocena. Kobiety są znacznie mniej pewne swojej wiedzy dotyczącej inwestowania w porównaniu z mężczyznami.
Handel
Polacy rozsądni w podejściu do prezentów. Kierują się ich praktycznością i ceną
Polacy coraz częściej z wyprzedzeniem kupują prezenty świąteczne. Kierują się przy tym ich funkcjonalnością, ale przede wszystkim ceną. Wielu z nich z tego właśnie powodu wybiera do zakupów okres Black Friday i towarzyszących mu przecen. Na liście najchętniej kupowanych prezentów wysoką pozycję zajmują książki, wśród zabawek dominują za to klocki.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.