Szybsza sprzedaż biletów w pociągach Kolei Dolnośląskich
Pasażerowie Kolei Dolnośląskich będą mogli szybciej i sprawniej kupować bilety w pociągach. To efekt wyposażenia załóg pokładowych w nowe zestawy konduktorskie, które będą służyły m.in. do sprzedaży i kontroli biletów.
Możliwości płatności kartą lub telefonem w pociągach Kolei Dolnośląskich wprowadzono już w kwietniu 2020 roku. Od tego czasu wszyscy konduktorzy mają do dyspozycji mobilne terminale do płatności bezgotówkowych. Nowe zestawy do sprzedaży biletów, w które zostaną wyposażeni konduktorzy dolnośląskiego przewoźnika składają się z terminali mobilnych oraz komunikujących się z nimi przez bluetooth pinpadów płatniczych i drukarek.
– Stale szukamy przestrzeni do podnoszenia komfortu podróży. Wiemy jak bardzo nasi pasażerowie cenią swój czas, a nowe terminale przyspieszą sprzedaż, druk i kontrolę biletów – powiedział Damian Stawikowski, prezes Kolei Dolnośląskich – Będzie sprawniej, szybciej i nowocześniej, a nasi pracownicy z pewnością docenią również o połowę mniejszą wagę nowych zestawów.
Dwa razy szybsze
Korzyści z wprowadzenia nowych terminali odczują podróżni i pracownicy. Całkowity czas sprzedaży od wyboru biletu, przez płatność, po wydruk będzie dwa razy krótszy, niż w przypadku wykorzystywanych wcześniej terminali. Będzie to możliwe m.in. dzięki sugerowaniu stacji początkowej podróży na podstawie danych GPS.
– Aplikacja obsługująca terminale wyposażona jest w dodatkowe funkcje, np. możliwość dyktowania raportów służbowych głosowo, choć oczywiście można je również wpisać ręcznie, czy zgłaszanie usterek pojazdu. Te udogodnienia uproszczą przygotowanie i przyspieszą obieg kluczowych raportów – dodaje Stawikowski.
Trwają ostatnie testy wdrożeniowe, podczas, których pilotażowa grupa drużyn konduktorskich zgłasza swoje uwagi dla usprawnienia działania systemu. Planowo,
w połowie grudnia, 240 zestawów z terminalami trafi do wszystkich kierowników i konduktorów dolnośląskiego przewoźnika.
Nowy sprzęt dla maszynistów
W nowy sprzęt zostaną wyposażeni również maszyniści. Wszyscy kierujący pociągami zyskają dostęp do tabletów, które zastąpią dotychczasową, papierową dokumentację, która jest niezbędna w ich pracy, czyli m.in. do regulaminów technicznych stacji czy tymczasowych regulaminów obowiązujących w czasie zamknięć wynikających z prac torowych. Zapewnią również stały dostęp do planów pracy.
– Przekazanie tabletów maszynistom pozwoli nam na przejście w dużej mierze na elektroniczny obieg dokumentacji, co przyśpieszy przepływ informacji, a zarazem włączy w całości tę grupę pracowników w system firmowej komunikacji wewnętrznej – dodał Damian Stawikowski. – Ważny jest również aspekt środowiskowy, dzięki wykorzystaniu technologii, ograniczymy zużycie papieru – zakończył prezes Kolei Dolnośląskich.
Projekty inwestycyjne
Koleje Dolnośląskie realizują szeroki program inwestycyjny, którego elementem są kolejne usprawnienia skierowane do pasażerów. W ramach projektu taborowego na Dolny Śląsk trafi pięć nowych, pięcioczłonowych pociągów elektrycznych oraz sześć składów hybrydowych. Spółka jest także w trakcie prac projektowych w związku z budową nowej hali serwisowej.

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

S. Cichanouska: Białorusini żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich. Jednak nie poddają się mimo represji i brutalności reżimu
Przedstawiciele białoruskiej opozycji podkreślają, sytuacja w kraju jest bardzo poważna. Z jednej strony od niemal pięciu lat ludzie na Białorusi żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich, doświadczają represji, są codzienne zatrzymania. – Co najmniej pół miliona ludzi musiało uciec z kraju – mówi agencji informacyjnej Newseria Swiatłana Cichanouska, liderka białoruskiej opozycji, która w 2020 roku kandydowała na stanowisko prezydenta Białorusi.
Handel
Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.
Handel
Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.