Technologie ID Logistics wspierają zarządzanie zwrotami dla sieci Lidl
ID Logistics, specjalista w zakresie dedykowanych rozwiązań logistyki kontraktowej, umacnia współpracę z siecią handlową Lidl. Wspierając rozwój biznesu na rynku francuskim, Lidl uruchomił nowy magazyn logistyczny, dedykowany zarządzaniu zwrotami produktów nieżywnościowych ze sklepów. ID Logistics, jako jego partner, po raz pierwszy wdrożył w magazynie w Grandchamps-des-Fontaines innowacyjne i efektywne rozwiązanie z gwarancją identyfikowalności zwracanych produktów i elastyczności w dostosowywaniu się do tygodniowych zmian wolumenów. W otwartym w listopadzie 2020 r. obiekcie o powierzchni 44 tys. mkw. zatrudnionych jest 90 pracowników.
INTELIGENTNE SORTOWANIE DOSTOSOWANE DO ZMIENNYCH PRZEPŁYWÓW
ID Logistics znany jest z umiejętności dostosowywania się do potrzeb swoich klientów, wykazując się szybką reakcją, elastycznością i wszechstronnością. W ramach zarządzania operacjami magazynowymi w Grandchamps-des-Fontaines operator przygotował szereg procesów operacyjnych, w tym z zakresu automatyzacji połączonej z identyfikowalnością, do sortowania, odbioru, składowania oraz przygotowywania zamówień dedykowanych sklepom Lidla.
Aby zapewnić szybką obsługę zapakowanych artykułów dostarczanych do magazynu, ID Logistics wdrożył autonomiczny i zautomatyzowany system obsługi kierowców. Produkty są sortowane przez pracowników wspomaganych przez ergonomiczny, zmechanizowany sorter oraz system monitoringu wideo gwarantujący optymalne możliwości ich identyfikacji oraz niezawodność obsługi. Po zakończeniu sortowania zapakowane artykuły (jednostki sprzedaży) są umieszczane w paczkach i filmowane przed składowaniem. Kolejnym etapem jest ich przygotowywanie i wysyłka do sklepów, zgodnie z harmonogramem.
Celem ID Logistics jest wspieranie rozwoju sieci Lidl, przez dostarczanie wiedzy i know-how w zakresie obsługi tak szczególnych przepływów. Po zakończeniu fazy rozruchu, magazyn w Grandchamps-des-Fontaines ma tygodniowo obsługiwać przepływy ponad 120 tys. pakowanych artykułów.
Platforma, z 65 wąskim korytarzami, zapewnia dużą pojemność magazynową, która wynosi 65 tys. palet. Trójkierunkowe wózki z podnoszonymi kabinami gwarantują ciągłość pracy w magazynie, w optymalnych warunkach komfortu i bezpieczeństwa.
MAGAZYN ZGODNY Z ZASADAMI ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU
Nowy magazyn został przygotowany tak, aby połączyć zrównoważony rozwój z optymalizacją wydajności. Certyfikowany przez BreEAM obiekt w Grandchamps-des-Fontaines spełnia wysokie standardy w zakresie zrównoważonego budownictwa. Ogrzewanie, elektryka i wentylacja są zdalnie sterowane, co zapewnia optymalne zużycie energii. Zastosowana technologia umożliwia też sprawdzenie zużycia pośredniego w każdej strefie magazynu i wykrycie ewentualnych wycieków wody.
W przypadku oświetlenia, wszystkie pomieszczenia wewnętrzne zostały wyposażone w czujniki LED, pozwalające na znaczną oszczędność energii. Otwór na fasadzie budynku zapewnia naturalne światło we wnętrzu, a wydzielona przestrzeń na tyłach budynku została pozostawiona w stanie naturalnym, co sprzyja rozwojowi fauny i flory. W magazynie zainstalowano 5 stacji ładowania pojazdów elektrycznych, tak aby promować zrównoważone środki transportu. Zautomatyzowana została także utylizacja odpadów, szczególnie w przypadku kartonów, które są poddawane bezpośredniemu recyklingowi.
„Jesteśmy bardzo zadowoleni z zaufania, jakim obdarzyła nas Grupa Lidl, wybierając naszą firmę jako partnera logistycznego w Grandchamps-des-Fontaines. Podejście tej marki i jej nieustanna troska o uwzględnianie zrównoważonego rozwoju perfekcyjnie współgrają z naszą strategią" podsumowuje Eric Hémar, prezes ID Logistics.
Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Zielone korytarze dla zrównoważonego transportu towarów w Europie
Zmiany w systemie SENT: kontrole ładunków obejmą zagranicznych przewoźników
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.