Technologie ID Logistics wspierają zarządzanie zwrotami dla sieci Lidl
ID Logistics, specjalista w zakresie dedykowanych rozwiązań logistyki kontraktowej, umacnia współpracę z siecią handlową Lidl. Wspierając rozwój biznesu na rynku francuskim, Lidl uruchomił nowy magazyn logistyczny, dedykowany zarządzaniu zwrotami produktów nieżywnościowych ze sklepów. ID Logistics, jako jego partner, po raz pierwszy wdrożył w magazynie w Grandchamps-des-Fontaines innowacyjne i efektywne rozwiązanie z gwarancją identyfikowalności zwracanych produktów i elastyczności w dostosowywaniu się do tygodniowych zmian wolumenów. W otwartym w listopadzie 2020 r. obiekcie o powierzchni 44 tys. mkw. zatrudnionych jest 90 pracowników.
INTELIGENTNE SORTOWANIE DOSTOSOWANE DO ZMIENNYCH PRZEPŁYWÓW
ID Logistics znany jest z umiejętności dostosowywania się do potrzeb swoich klientów, wykazując się szybką reakcją, elastycznością i wszechstronnością. W ramach zarządzania operacjami magazynowymi w Grandchamps-des-Fontaines operator przygotował szereg procesów operacyjnych, w tym z zakresu automatyzacji połączonej z identyfikowalnością, do sortowania, odbioru, składowania oraz przygotowywania zamówień dedykowanych sklepom Lidla.
Aby zapewnić szybką obsługę zapakowanych artykułów dostarczanych do magazynu, ID Logistics wdrożył autonomiczny i zautomatyzowany system obsługi kierowców. Produkty są sortowane przez pracowników wspomaganych przez ergonomiczny, zmechanizowany sorter oraz system monitoringu wideo gwarantujący optymalne możliwości ich identyfikacji oraz niezawodność obsługi. Po zakończeniu sortowania zapakowane artykuły (jednostki sprzedaży) są umieszczane w paczkach i filmowane przed składowaniem. Kolejnym etapem jest ich przygotowywanie i wysyłka do sklepów, zgodnie z harmonogramem.
Celem ID Logistics jest wspieranie rozwoju sieci Lidl, przez dostarczanie wiedzy i know-how w zakresie obsługi tak szczególnych przepływów. Po zakończeniu fazy rozruchu, magazyn w Grandchamps-des-Fontaines ma tygodniowo obsługiwać przepływy ponad 120 tys. pakowanych artykułów.
Platforma, z 65 wąskim korytarzami, zapewnia dużą pojemność magazynową, która wynosi 65 tys. palet. Trójkierunkowe wózki z podnoszonymi kabinami gwarantują ciągłość pracy w magazynie, w optymalnych warunkach komfortu i bezpieczeństwa.
MAGAZYN ZGODNY Z ZASADAMI ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU
Nowy magazyn został przygotowany tak, aby połączyć zrównoważony rozwój z optymalizacją wydajności. Certyfikowany przez BreEAM obiekt w Grandchamps-des-Fontaines spełnia wysokie standardy w zakresie zrównoważonego budownictwa. Ogrzewanie, elektryka i wentylacja są zdalnie sterowane, co zapewnia optymalne zużycie energii. Zastosowana technologia umożliwia też sprawdzenie zużycia pośredniego w każdej strefie magazynu i wykrycie ewentualnych wycieków wody.
W przypadku oświetlenia, wszystkie pomieszczenia wewnętrzne zostały wyposażone w czujniki LED, pozwalające na znaczną oszczędność energii. Otwór na fasadzie budynku zapewnia naturalne światło we wnętrzu, a wydzielona przestrzeń na tyłach budynku została pozostawiona w stanie naturalnym, co sprzyja rozwojowi fauny i flory. W magazynie zainstalowano 5 stacji ładowania pojazdów elektrycznych, tak aby promować zrównoważone środki transportu. Zautomatyzowana została także utylizacja odpadów, szczególnie w przypadku kartonów, które są poddawane bezpośredniemu recyklingowi.
„Jesteśmy bardzo zadowoleni z zaufania, jakim obdarzyła nas Grupa Lidl, wybierając naszą firmę jako partnera logistycznego w Grandchamps-des-Fontaines. Podejście tej marki i jej nieustanna troska o uwzględnianie zrównoważonego rozwoju perfekcyjnie współgrają z naszą strategią" podsumowuje Eric Hémar, prezes ID Logistics.

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.