Technologie ID Logistics wspierają zarządzanie zwrotami dla sieci Lidl
ID Logistics, specjalista w zakresie dedykowanych rozwiązań logistyki kontraktowej, umacnia współpracę z siecią handlową Lidl. Wspierając rozwój biznesu na rynku francuskim, Lidl uruchomił nowy magazyn logistyczny, dedykowany zarządzaniu zwrotami produktów nieżywnościowych ze sklepów. ID Logistics, jako jego partner, po raz pierwszy wdrożył w magazynie w Grandchamps-des-Fontaines innowacyjne i efektywne rozwiązanie z gwarancją identyfikowalności zwracanych produktów i elastyczności w dostosowywaniu się do tygodniowych zmian wolumenów. W otwartym w listopadzie 2020 r. obiekcie o powierzchni 44 tys. mkw. zatrudnionych jest 90 pracowników.
INTELIGENTNE SORTOWANIE DOSTOSOWANE DO ZMIENNYCH PRZEPŁYWÓW
ID Logistics znany jest z umiejętności dostosowywania się do potrzeb swoich klientów, wykazując się szybką reakcją, elastycznością i wszechstronnością. W ramach zarządzania operacjami magazynowymi w Grandchamps-des-Fontaines operator przygotował szereg procesów operacyjnych, w tym z zakresu automatyzacji połączonej z identyfikowalnością, do sortowania, odbioru, składowania oraz przygotowywania zamówień dedykowanych sklepom Lidla.
Aby zapewnić szybką obsługę zapakowanych artykułów dostarczanych do magazynu, ID Logistics wdrożył autonomiczny i zautomatyzowany system obsługi kierowców. Produkty są sortowane przez pracowników wspomaganych przez ergonomiczny, zmechanizowany sorter oraz system monitoringu wideo gwarantujący optymalne możliwości ich identyfikacji oraz niezawodność obsługi. Po zakończeniu sortowania zapakowane artykuły (jednostki sprzedaży) są umieszczane w paczkach i filmowane przed składowaniem. Kolejnym etapem jest ich przygotowywanie i wysyłka do sklepów, zgodnie z harmonogramem.
Celem ID Logistics jest wspieranie rozwoju sieci Lidl, przez dostarczanie wiedzy i know-how w zakresie obsługi tak szczególnych przepływów. Po zakończeniu fazy rozruchu, magazyn w Grandchamps-des-Fontaines ma tygodniowo obsługiwać przepływy ponad 120 tys. pakowanych artykułów.
Platforma, z 65 wąskim korytarzami, zapewnia dużą pojemność magazynową, która wynosi 65 tys. palet. Trójkierunkowe wózki z podnoszonymi kabinami gwarantują ciągłość pracy w magazynie, w optymalnych warunkach komfortu i bezpieczeństwa.
MAGAZYN ZGODNY Z ZASADAMI ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU
Nowy magazyn został przygotowany tak, aby połączyć zrównoważony rozwój z optymalizacją wydajności. Certyfikowany przez BreEAM obiekt w Grandchamps-des-Fontaines spełnia wysokie standardy w zakresie zrównoważonego budownictwa. Ogrzewanie, elektryka i wentylacja są zdalnie sterowane, co zapewnia optymalne zużycie energii. Zastosowana technologia umożliwia też sprawdzenie zużycia pośredniego w każdej strefie magazynu i wykrycie ewentualnych wycieków wody.
W przypadku oświetlenia, wszystkie pomieszczenia wewnętrzne zostały wyposażone w czujniki LED, pozwalające na znaczną oszczędność energii. Otwór na fasadzie budynku zapewnia naturalne światło we wnętrzu, a wydzielona przestrzeń na tyłach budynku została pozostawiona w stanie naturalnym, co sprzyja rozwojowi fauny i flory. W magazynie zainstalowano 5 stacji ładowania pojazdów elektrycznych, tak aby promować zrównoważone środki transportu. Zautomatyzowana została także utylizacja odpadów, szczególnie w przypadku kartonów, które są poddawane bezpośredniemu recyklingowi.
„Jesteśmy bardzo zadowoleni z zaufania, jakim obdarzyła nas Grupa Lidl, wybierając naszą firmę jako partnera logistycznego w Grandchamps-des-Fontaines. Podejście tej marki i jej nieustanna troska o uwzględnianie zrównoważonego rozwoju perfekcyjnie współgrają z naszą strategią" podsumowuje Eric Hémar, prezes ID Logistics.

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Tylko 35 proc. Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ możliwe do osiągnięcia przed 2030 r. Potrzebna ściślejsza współpraca międzynarodowa
Jak wynika z raportu ONZ, choć w ciągu ostatniej dekady dzięki dążeniu do realizacji przyjętych celów udało się poprawić życie milionów ludzi na całym świecie, to jednak tempo zmian pozostaje zbyt wolne, by dało się je osiągnąć do 2030 roku. Postęp hamują przede wszystkim eskalacja konfliktów, zmiana klimatu, rosnące nierówności i niewystarczające finansowanie. Jak wynika ze sprawozdania Parlamentu Europejskiego, problemem jest także brak ścisłej współpracy międzynarodowej i sceptyczne podejście niektórych państw ONZ.
Przemysł spożywczy
UNICEF: Wszystkie dzieci poniżej piątego roku życia w Gazie cierpią z powodu niedożywienia. Sytuacja jest katastrofalna

Ataki Izraela na Strefę Gazy i jej izolacja doprowadziły do całkowitego załamania podstawowych usług i ograniczenia możliwości dostaw i dystrybucji pomocy humanitarnej – wskazuje UNICEF. W efekcie setki tysięcy Palestyńczyków są w sytuacji ciągłego zagrożenia życia i cierpią z powodu niedożywienia i głodu. Ta klęska dotyczy praktycznie wszystkich dzieci poniżej piątego roku życia. Konflikty są jednym z głównych przyczyn braku bezpieczeństwa żywnościowego, głodu i niedożywienia na świecie. Szczególnie dotyczy to Afryki i Azji Zachodniej.
Prawo
Branża ciepłownictwa czeka na unijną i krajową strategię transformacji. Liczy na większe fundusze i korzystne regulacje

Komisja Europejska zapowiedziała rozpoczęcie w I kwartale 2026 roku prac nad strategią dla ciepłownictwa i chłodnictwa. Nad tym strategicznym dokumentem w zakresie ciepłownictwa pracuje także polski rząd. Branża podkreśla, że obie te strategie będą miały kluczowe znaczenie dla trwającej transformacji w ciepłownictwie, czyli przyszłości ogromnych inwestycji, które czekają sektor do 2050 roku. Jednocześnie apeluje o większe wsparcie tego procesu ze środków publicznych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.