TIER podpisuje porozumienie w Warszawie i wprowadza wynagradzanie za parkowanie
Warszawa, 1 grudnia, 2021 – TIER, wiodący europejski operator mikromobilności, podpisał porozumienie z miastem stołecznym Warszawa wprowadzające nowe zasady korzystania z elektrycznych hulajnóg. TIER jako jeden z pięciu operatorów wypożyczających pojazdy złożył podpis pod dokumentem regulującym zasady poruszania się i parkowania w przestrzeni publicznej. Nowe zasady pomogą zachować porządek i poprawić bezpieczeństwo. Ponadto, TIER wdroży również swój pionierski system gratyfikacji za parkowanie w specjalne wytyczonych strefach.
Zmiana kultury poruszania się w przestrzeni miejskiej
Wchodząc do Polski TIER zapowiedział zupełnie nowe podejście do transportu osobistego, pozwalające użytkownikom na wygodne i bezemisyjne przemieszczanie się po mieście. Poza wprowadzeniem na polskie ulice bezpieczniejszych i w pełni neutralnych klimatycznie pojazdów, operator dąży do jak najbliższej współpracy z miastami, w których operuje. Z tego względu firma jeszcze przed rozpoczęciem działalności operacyjnej w Warszawie aktywnie włączyła się rozmowy dotyczące warunków współpracy operatorów z tutejszym Zarządem Dróg Miejskich.
Już wkrótce użytkownicy e‑hulajnóg TIER, którzy zaparkują pojazd w wyznaczonych we współpracy z miastem strefach otrzymają darmowe minuty do wykorzystania podczas kolejnych przejazdów. Rozwiązanie to ma na celu promowanie dobrych praktyk w korzystaniu z e‑hulajnóg oraz zwrócenie uwagi mieszkańców na kulturę poruszania się po przestrzeni miejskiej z szacunkiem do pozostałych użytkowników dróg. Funkcjonalność wynagradzająca użytkowników za odpowiednie pozostawianie pojazdów jest wdrażana w aplikacji TIER w całym kraju, a obecnie działa już w Krakowie czy Trójmieście.
Transformacja branży dzięki ścisłej współpracy z miastem
W myśl misji zmiany mobilności na dobre, TIER dba o współpracę nie tylko przed, ale również po rozpoczęciu działalności operacyjnej. Doświadczenie operatora z kilkunastu innych rynków pokazuje jak ważne jest dzielenie się danymi operacyjnymi z miastem, które najlepiej zna potrzeby mieszkańców oraz posiada największą wiedzę o systemie komunikacji miejskiej. Również w przypadku Warszawy operator chętnie zgodził się na udostępnianie miastu część danych o przejazdach i wypożyczeniach oraz innych statystyk, mogących ułatwić planowanie sieci parkingów czy infrastruktury dla e-hulajnóg.
W TIER jesteśmy zwolennikami transparentnej współpracy, wymiany wiedzy i kształtowania zasad użytkowania pojazdów w zrównoważony sposób. Nasze dotychczasowe doświadczenie pokazuje, że wyłącznie działanie ramię w ramię z miastami pozwala na prawdziwe zmiany w branży mobilności. Dlatego też wypracowanie zasad korzystania z e‑hulajnóg to dla nas podstawa. Jeszcze przed wejściem do Warszawy w sierpniu b.r. rozpoczęliśmy negocjacje z miastem, aby w kolejnym kroku jako pierwszy z operatorów to porozumienie podpisać.
Nowe reguły, jak i otwartość miasta na współpracę, bardzo nas cieszą i utwierdzają w przekonaniu, że wspólnymi siłami możemy osiągnąć znacznie więcej. – mówi Mathieu Deloly, Dyrektor Zarządzający TIER Mobility Poland.
Pomyśl, zanim zostawisz
Porzucona lub zaparkowana w nieodpowiednim miejscu e-hulajnoga może stanowić przeszkodę na drodze, szczególnie niebezpieczną dla osób z niepełnosprawnościami wzrokowymi. By zapewnić bezpieczeństwo wszystkim użytkownikom dróg, hulajnogę należy zaparkować w miejscu do tego przeznaczonym, a jeśli takiego miejsca nie ma – jak najbliżej zewnętrznej krawędzi chodnika (oddalonej od jezdni). Szerokość pozostawiona dla pieszych nie może być mniejsza niż 1,5 metra. Zaparkowana odpowiednio hulajnoga powinna „przylegać" do ściany budynku lub stać za pozostawioną tam wcześniej inną hulajnogą i nie blokować przejścia lub przejazdu.
Dbając o porządek w przestrzeni publicznej, TIER stopniowo wprowadza również funkcjonalność wykonywania zdjęć w aplikacji po zaparkowaniu pojazdu. Celem jest zachęcenie użytkowników do poprawnych praktyk korzystania z pojazdów, a także ułatwienie pracy zespołowi operacyjnemu TIER, porządkującemu przestrzeń miejską. Opcja jest już dostępna między innymi w Radomiu i Oświęcimiu, a w najbliższych tygodniach zostanie wdrożona w kolejnych miastach w Polsce.
Bezpieczeństwo przede wszystkim
W pełni neutralny klimatycznie TIER poza działaniami proekologicznymi podejmuje również zdecydowane i przełomowe przedsięwzięcia na rzecz poprawy bezpieczeństwa. Dotyczy to nie tylko użytkowników e‑hulajnóg i innych uczestników ruchu, lecz także postrzegania branży przez opinię publiczną. Najbezpieczniejszy model e-hulajnogi, unikalny system wynagradzania za prawidłowe parkowanie, kampanie edukacyjne i warsztaty bezpiecznej jazdy to dopiero początek.
Operator nieustannie podkreśla, że na e-hulajnodze można jeździć wyłącznie w pojedynkę oraz stanowczo zabrania przejazdów po spożyciu alkoholu. Limituje również prędkość pojazdów do 20 km/h, a w wybranych strefach, tj. zamienionych w deptak Krakowskim Przedmieściu, Chmielnej czy Nowym Świcie, a także odcinku Bulwarów Wiślanych, gdzie nie ma ścieżki rowerowej – do 12 km/h. TIER przypomina też o szacunku dla innych uczestników ruchu.

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.