Komunikaty PR

TIER podpisuje porozumienie w Warszawie i wprowadza wynagradzanie za parkowanie

2021-12-01  |  16:00
Biuro prasowe

Warszawa, 1 grudnia, 2021 – TIER, wiodący europejski operator mikromobilności, podpisał porozumienie z miastem stołecznym Warszawa wprowadzające nowe zasady korzystania z elektrycznych hulajnóg. TIER jako jeden z pięciu operatorów wypożyczających pojazdy złożył podpis pod dokumentem regulującym zasady poruszania się i parkowania w przestrzeni publicznej. Nowe zasady pomogą zachować porządek i poprawić bezpieczeństwo. Ponadto, TIER wdroży również swój pionierski system gratyfikacji za parkowanie w specjalne wytyczonych strefach.

Zmiana kultury poruszania się w przestrzeni miejskiej

Wchodząc do Polski TIER zapowiedział zupełnie nowe podejście do transportu osobistego, pozwalające użytkownikom na wygodne i bezemisyjne przemieszczanie się po mieście. Poza wprowadzeniem na polskie ulice bezpieczniejszych i w pełni neutralnych klimatycznie pojazdów, operator dąży do jak najbliższej współpracy z miastami, w których operuje. Z tego względu firma jeszcze przed rozpoczęciem działalności operacyjnej w Warszawie aktywnie włączyła się rozmowy dotyczące warunków współpracy operatorów z tutejszym Zarządem Dróg Miejskich.

Już wkrótce użytkownicy e‑hulajnóg TIER, którzy zaparkują pojazd w wyznaczonych we współpracy z miastem strefach otrzymają darmowe minuty do wykorzystania podczas kolejnych przejazdów. Rozwiązanie to ma na celu promowanie dobrych praktyk w korzystaniu z e‑hulajnóg oraz zwrócenie uwagi mieszkańców na kulturę poruszania się po przestrzeni miejskiej z szacunkiem do pozostałych użytkowników dróg. Funkcjonalność wynagradzająca użytkowników za odpowiednie pozostawianie pojazdów jest wdrażana w aplikacji TIER w całym kraju, a obecnie działa już w Krakowie czy Trójmieście.

Transformacja branży dzięki ścisłej współpracy z miastem

W myśl misji zmiany mobilności na dobre, TIER dba o współpracę nie tylko przed, ale również po rozpoczęciu działalności operacyjnej. Doświadczenie operatora z kilkunastu innych rynków pokazuje jak ważne jest dzielenie się danymi operacyjnymi z miastem, które najlepiej zna potrzeby mieszkańców oraz posiada największą wiedzę o systemie komunikacji miejskiej. Również w przypadku Warszawy operator chętnie zgodził się na udostępnianie miastu część danych o przejazdach i wypożyczeniach oraz innych statystyk, mogących ułatwić planowanie sieci parkingów czy infrastruktury dla e-hulajnóg.

 

W TIER jesteśmy zwolennikami transparentnej współpracy, wymiany wiedzy i kształtowania zasad użytkowania pojazdów w zrównoważony sposób. Nasze dotychczasowe doświadczenie pokazuje, że wyłącznie działanie ramię w ramię z miastami pozwala na prawdziwe zmiany w branży mobilności. Dlatego też wypracowanie zasad korzystania z e‑hulajnóg to dla nas podstawa. Jeszcze przed wejściem do Warszawy w sierpniu b.r. rozpoczęliśmy negocjacje z miastem, aby w kolejnym kroku jako pierwszy z operatorów to porozumienie podpisać.
Nowe reguły, jak i otwartość miasta na współpracę, bardzo nas cieszą i utwierdzają w przekonaniu, że wspólnymi siłami możemy osiągnąć znacznie więcej.
– mówi Mathieu Deloly, Dyrektor Zarządzający TIER Mobility Poland.

Pomyśl, zanim zostawisz

Porzucona lub zaparkowana w nieodpowiednim miejscu e-hulajnoga może stanowić przeszkodę na drodze, szczególnie niebezpieczną dla osób z niepełnosprawnościami wzrokowymi. By zapewnić bezpieczeństwo wszystkim użytkownikom dróg, hulajnogę należy zaparkować w miejscu do tego przeznaczonym, a jeśli takiego miejsca nie ma – jak najbliżej zewnętrznej krawędzi chodnika (oddalonej od jezdni). Szerokość pozostawiona dla pieszych nie może być mniejsza niż 1,5 metra. Zaparkowana odpowiednio hulajnoga powinna „przylegać" do ściany budynku lub stać za pozostawioną tam wcześniej inną hulajnogą i nie blokować przejścia lub przejazdu.

Dbając o porządek w przestrzeni publicznej, TIER stopniowo wprowadza również funkcjonalność wykonywania zdjęć w aplikacji po zaparkowaniu pojazdu. Celem jest zachęcenie użytkowników do poprawnych praktyk korzystania z pojazdów, a także ułatwienie pracy zespołowi operacyjnemu TIER, porządkującemu przestrzeń miejską. Opcja jest już dostępna między innymi w Radomiu i Oświęcimiu, a w najbliższych tygodniach zostanie wdrożona w kolejnych miastach w Polsce.

Bezpieczeństwo przede wszystkim

W pełni neutralny klimatycznie TIER poza działaniami proekologicznymi podejmuje również zdecydowane i przełomowe przedsięwzięcia na rzecz poprawy bezpieczeństwa. Dotyczy to nie tylko użytkowników e‑hulajnóg i innych uczestników ruchu, lecz także postrzegania branży przez opinię publiczną. Najbezpieczniejszy model e-hulajnogi, unikalny system wynagradzania za prawidłowe parkowanie, kampanie edukacyjne i warsztaty bezpiecznej jazdy to dopiero początek.

Operator nieustannie podkreśla, że na e-hulajnodze można jeździć wyłącznie w pojedynkę oraz stanowczo zabrania przejazdów po spożyciu alkoholu. Limituje również prędkość pojazdów do 20 km/h, a w wybranych strefach, tj. zamienionych w deptak Krakowskim Przedmieściu, Chmielnej czy Nowym Świcie, a także odcinku Bulwarów Wiślanych, gdzie nie ma ścieżki rowerowej – do 12 km/h. TIER przypomina też o szacunku dla innych uczestników ruchu.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych Biuro prasowe
2025-05-15 | 15:30

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Polska osiągnęła kolejny kamień milowy w rozwoju sieci DPD Pickup. Firma zainstalowała już ponad 10 tys. automatów paczkowych, które razem z punktami tworzą
Transport DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
2025-02-24 | 08:30

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

DPD Polska konsekwentnie rozwija zakres usług w ramach DPD Mobile, zapewniając użytkownikom aplikacji jeszcze większą wygodę w nadawaniu przesyłek międzynarodowych. Od teraz
Transport Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków
2025-01-29 | 09:10

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Jeszcze 2-3 lata temu trudno było znaleźć właściciela ciężarówki dopuszczającego myśl o zamianie jej na elektryczną. Przez ten czas najwidoczniej wiele się zmieniło. Z

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają prace nad szczegółowymi wytycznymi dla schronów. Prowadzona jest też inwentaryzacja i ocena stanu istniejących obiektów

W MSWiA trwają prace nad rozporządzeniem, które określi m.in., jakie warunki powinny spełniać miejsca schronienia, oraz wprowadzi spójne standardy dotyczące ich organizacji i wyposażenia. Ich opracowanie wymagane jest przez ustawę o ochronie ludności i obronie cywilnej, która weszła w życie 1 stycznia br. Trwa także inwentaryzacja istniejących obiektów zbiorowej ochrony, w tym schronów. Jak podkreślają eksperci, mamy w tym obszarze wiele zaległości do nadrobienia. Problemem jest niedobór specjalistów od budowli schronowych, którzy mogliby ten proces wesprzeć i przyspieszyć.

Handel

Nowy rozdział we współpracy Wielka Brytania – Unia Europejska. Bezpieczeństwo jedną z kluczowych kwestii

19 maja odbędzie się w Londynie pierwszy od brexitu na tak wysokim szczeblu szczyt brytyjskich i unijnych przywódców. Zdaniem polskich europosłów obydwie strony dojrzały do ponownego zacieśnienia stosunków i są dla siebie kluczowymi partnerami. Rozmowy dotyczyć mają przede wszystkim zagadnień związanych z obronnością, ale także możliwości swobodnego przemieszczania się młodych ludzi. Wyzwaniem we wzajemnych relacjach wciąż są kwestie handlowe.

Transport

W Amazon pracuje ponad 750 tys. robotów. Najnowszy jest wyposażony w „zmysł” dotyku

Pierwsze roboty wyposażone w „zmysł” dotyku wykorzystywane są przez Amazon do obsługi produktów w centrach realizacji zamówień w USA i Niemczech. Roboty potrafią precyzyjnie przeszukiwać nawet ciasne przestrzenie półek w poszukiwaniu konkretnych produktów i z wyczuciem przenosić je na taśmę. Dzięki nim pracownicy nie muszą się schylać ani wspinać po drabinie w poszukiwaniu towaru. Automatyzacja wspiera też pracę kurierów. Paczki, które mają być dostarczone pod wskazany adres, podświetlane są w furgonetce na zielono, co ułatwia znalezienie właściwej przesyłki i skraca czas dostawy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.