Komunikaty PR

TIER podpisuje porozumienie w Warszawie i wprowadza wynagradzanie za parkowanie

2021-12-01  |  16:00
Biuro prasowe

Warszawa, 1 grudnia, 2021 – TIER, wiodący europejski operator mikromobilności, podpisał porozumienie z miastem stołecznym Warszawa wprowadzające nowe zasady korzystania z elektrycznych hulajnóg. TIER jako jeden z pięciu operatorów wypożyczających pojazdy złożył podpis pod dokumentem regulującym zasady poruszania się i parkowania w przestrzeni publicznej. Nowe zasady pomogą zachować porządek i poprawić bezpieczeństwo. Ponadto, TIER wdroży również swój pionierski system gratyfikacji za parkowanie w specjalne wytyczonych strefach.

Zmiana kultury poruszania się w przestrzeni miejskiej

Wchodząc do Polski TIER zapowiedział zupełnie nowe podejście do transportu osobistego, pozwalające użytkownikom na wygodne i bezemisyjne przemieszczanie się po mieście. Poza wprowadzeniem na polskie ulice bezpieczniejszych i w pełni neutralnych klimatycznie pojazdów, operator dąży do jak najbliższej współpracy z miastami, w których operuje. Z tego względu firma jeszcze przed rozpoczęciem działalności operacyjnej w Warszawie aktywnie włączyła się rozmowy dotyczące warunków współpracy operatorów z tutejszym Zarządem Dróg Miejskich.

Już wkrótce użytkownicy e‑hulajnóg TIER, którzy zaparkują pojazd w wyznaczonych we współpracy z miastem strefach otrzymają darmowe minuty do wykorzystania podczas kolejnych przejazdów. Rozwiązanie to ma na celu promowanie dobrych praktyk w korzystaniu z e‑hulajnóg oraz zwrócenie uwagi mieszkańców na kulturę poruszania się po przestrzeni miejskiej z szacunkiem do pozostałych użytkowników dróg. Funkcjonalność wynagradzająca użytkowników za odpowiednie pozostawianie pojazdów jest wdrażana w aplikacji TIER w całym kraju, a obecnie działa już w Krakowie czy Trójmieście.

Transformacja branży dzięki ścisłej współpracy z miastem

W myśl misji zmiany mobilności na dobre, TIER dba o współpracę nie tylko przed, ale również po rozpoczęciu działalności operacyjnej. Doświadczenie operatora z kilkunastu innych rynków pokazuje jak ważne jest dzielenie się danymi operacyjnymi z miastem, które najlepiej zna potrzeby mieszkańców oraz posiada największą wiedzę o systemie komunikacji miejskiej. Również w przypadku Warszawy operator chętnie zgodził się na udostępnianie miastu część danych o przejazdach i wypożyczeniach oraz innych statystyk, mogących ułatwić planowanie sieci parkingów czy infrastruktury dla e-hulajnóg.

 

W TIER jesteśmy zwolennikami transparentnej współpracy, wymiany wiedzy i kształtowania zasad użytkowania pojazdów w zrównoważony sposób. Nasze dotychczasowe doświadczenie pokazuje, że wyłącznie działanie ramię w ramię z miastami pozwala na prawdziwe zmiany w branży mobilności. Dlatego też wypracowanie zasad korzystania z e‑hulajnóg to dla nas podstawa. Jeszcze przed wejściem do Warszawy w sierpniu b.r. rozpoczęliśmy negocjacje z miastem, aby w kolejnym kroku jako pierwszy z operatorów to porozumienie podpisać.
Nowe reguły, jak i otwartość miasta na współpracę, bardzo nas cieszą i utwierdzają w przekonaniu, że wspólnymi siłami możemy osiągnąć znacznie więcej.
– mówi Mathieu Deloly, Dyrektor Zarządzający TIER Mobility Poland.

Pomyśl, zanim zostawisz

Porzucona lub zaparkowana w nieodpowiednim miejscu e-hulajnoga może stanowić przeszkodę na drodze, szczególnie niebezpieczną dla osób z niepełnosprawnościami wzrokowymi. By zapewnić bezpieczeństwo wszystkim użytkownikom dróg, hulajnogę należy zaparkować w miejscu do tego przeznaczonym, a jeśli takiego miejsca nie ma – jak najbliżej zewnętrznej krawędzi chodnika (oddalonej od jezdni). Szerokość pozostawiona dla pieszych nie może być mniejsza niż 1,5 metra. Zaparkowana odpowiednio hulajnoga powinna „przylegać" do ściany budynku lub stać za pozostawioną tam wcześniej inną hulajnogą i nie blokować przejścia lub przejazdu.

Dbając o porządek w przestrzeni publicznej, TIER stopniowo wprowadza również funkcjonalność wykonywania zdjęć w aplikacji po zaparkowaniu pojazdu. Celem jest zachęcenie użytkowników do poprawnych praktyk korzystania z pojazdów, a także ułatwienie pracy zespołowi operacyjnemu TIER, porządkującemu przestrzeń miejską. Opcja jest już dostępna między innymi w Radomiu i Oświęcimiu, a w najbliższych tygodniach zostanie wdrożona w kolejnych miastach w Polsce.

Bezpieczeństwo przede wszystkim

W pełni neutralny klimatycznie TIER poza działaniami proekologicznymi podejmuje również zdecydowane i przełomowe przedsięwzięcia na rzecz poprawy bezpieczeństwa. Dotyczy to nie tylko użytkowników e‑hulajnóg i innych uczestników ruchu, lecz także postrzegania branży przez opinię publiczną. Najbezpieczniejszy model e-hulajnogi, unikalny system wynagradzania za prawidłowe parkowanie, kampanie edukacyjne i warsztaty bezpiecznej jazdy to dopiero początek.

Operator nieustannie podkreśla, że na e-hulajnodze można jeździć wyłącznie w pojedynkę oraz stanowczo zabrania przejazdów po spożyciu alkoholu. Limituje również prędkość pojazdów do 20 km/h, a w wybranych strefach, tj. zamienionych w deptak Krakowskim Przedmieściu, Chmielnej czy Nowym Świcie, a także odcinku Bulwarów Wiślanych, gdzie nie ma ścieżki rowerowej – do 12 km/h. TIER przypomina też o szacunku dla innych uczestników ruchu.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany Biuro prasowe
2024-12-27 | 14:30

Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany

Rosnące zainteresowanie rowerami wodorowymi, konieczność wykorzystywania innowacyjnych technologii w codziennym życiu oraz zwiększone zapotrzebowanie na nowe rozwiązania w transporcie
Transport Zielone korytarze dla zrównoważonego transportu towarów w Europie
2024-12-19 | 15:00

Zielone korytarze dla zrównoważonego transportu towarów w Europie

Transport drogowy, który odpowiadał za 61,3% całkowitego przewozu towarów w Unii Europejskiej w 2023 roku[1], uważany jest za jednego z największych emitentów gazów
Transport Zmiany w systemie SENT: kontrole ładunków obejmą zagranicznych przewoźników
2024-12-16 | 09:00

Zmiany w systemie SENT: kontrole ładunków obejmą zagranicznych przewoźników

System SENT, pierwotnie służący do monitorowania drogowego i kolejowego przewozu towarów wrażliwych, obejmie również podmioty spoza Polski. 1 listopada 2024 obowiązek

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.