Tona dobra od wrocławian. Wielki sukces Świątecznej Zbiórki Żywności MPK

Bartosz Naskręski
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne sp. z o.o. we Wrocławiu
Bolesława Prusa 75-79
50-316 Wrocław
rzecznik|mpk.wroc.pl| |rzecznik|mpk.wroc.pl
+48 71 325 08 07
mpk.wroc.pl
Pandemia nie powstrzymała wrocławian przed czynieniem dobra. Wręcz przeciwnie – tegoroczna Świąteczna Zbiórka Żywności okazała się rekordowa! Dzięki ofiarności mieszkańców, którzy przyłączyli się do akcji wrocławskiego MPK i fundacji Weźpomóż.pl, dla potrzebujących udało się uzbierać prawie tonę żywności.
Miejski przewoźnik, w sumie przez trzy tygodnie, zbierał jedzenie do specjalnych koszy przed swoimi zajezdniami. Akcję zwieńczył kolorowy finał, podczas którego wrocławianie mogli przynosić dary na plac Teatralny, do bajkowo udekorowanego Gustawa – historycznego tramwaju.
– Skala dobroci, która w tym roku wypłynęła z serc wrocławian, była zdumiewająca – mówi prezes MPK Wrocław Krzysztof Balawejder – Cieszymy się, że do pomocy mogliśmy zainspirować tak wielką rzeszę ludzi dobrej woli.
Wiele osób zdecydowało się przyłączyć do akcji spontanicznie, właśnie podczas weekendowego wydarzenia na przystanku „Opera”. Wśród nich byli przypadkowi spacerowicze, których przyciągnął widok tramwaju mieniącego się kolorowymi światełkami i dobywająca się z jego pokładu świąteczna muzyka.
– Ludzie podchodzili do nas, pytali, o co chodzi, i jak tylko się dowiedzieli, to zaraz szli do sklepu, żeby skompletować jakąś paczkę – opowiada motorniczy MPK i założyciel fundacji WeźPomóż.pl Jan Piontek. – Naprawdę mamy wspaniałe społeczeństwo, które potrafi dzielić się dobrem.
Pracownicy miejskiego przewoźnika dzielili się z darczyńcami wigilijnym niezbędnikiem – opłatkiem i siankiem z Wrocławskiego Toru Wyścigów Konnych na Partynicach. Z Partynic na koniu przyjechał też… święty Mikołaj, w którego wcielił się dyrektor toru Jerzy Sawka.
Zebrana żywność – łącznie 987 kilogramów różnych produktów – została zdezynfekowana. Wolontariusze przekazują ją podopiecznym fundacji Weźpomóż.pl oraz emerytom Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego pozostającym w trudnej sytuacji życiowej. Przewoźnik regularnie angażuje się w akcje na rzecz tych osób, np. w ubiegłych latach pod hasłem „Pełna lodówka na święta”.

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.