Komunikaty PR

Tona dobra od wrocławian. Wielki sukces Świątecznej Zbiórki Żywności MPK

2020-12-21  |  17:00
Biuro prasowe
Kontakt

Bartosz Naskręski
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne sp. z o.o. we Wrocławiu

Bolesława Prusa 75-79
50-316 Wrocław
rzecznik|mpk.wroc.pl| |rzecznik|mpk.wroc.pl
+48 71 325 08 07
mpk.wroc.pl

Pandemia nie powstrzymała wrocławian przed czynieniem dobra. Wręcz przeciwnie – tegoroczna  Świąteczna Zbiórka Żywności okazała się rekordowa! Dzięki ofiarności mieszkańców, którzy przyłączyli się do akcji wrocławskiego MPK i fundacji Weźpomóż.pl, dla potrzebujących udało się uzbierać prawie tonę żywności.

 

Miejski przewoźnik, w sumie przez trzy tygodnie, zbierał jedzenie do specjalnych koszy przed swoimi zajezdniami. Akcję zwieńczył kolorowy finał, podczas którego wrocławianie mogli przynosić dary na plac Teatralny, do bajkowo udekorowanego Gustawa – historycznego tramwaju.

– Skala dobroci, która w tym roku wypłynęła z serc wrocławian, była zdumiewająca – mówi prezes MPK Wrocław Krzysztof Balawejder – Cieszymy się, że do pomocy mogliśmy zainspirować tak wielką rzeszę ludzi dobrej woli.

Wiele osób zdecydowało się przyłączyć do akcji spontanicznie, właśnie podczas weekendowego wydarzenia na przystanku „Opera”. Wśród nich byli przypadkowi spacerowicze, których przyciągnął widok tramwaju mieniącego się kolorowymi światełkami i dobywająca się z jego pokładu świąteczna muzyka.

Ludzie podchodzili do nas, pytali, o co chodzi, i jak tylko się dowiedzieli, to zaraz szli do sklepu, żeby skompletować jakąś paczkę – opowiada motorniczy MPK i założyciel fundacji WeźPomóż.pl Jan Piontek. – Naprawdę mamy wspaniałe społeczeństwo, które potrafi dzielić się dobrem.

Pracownicy miejskiego przewoźnika dzielili się z darczyńcami wigilijnym niezbędnikiem – opłatkiem i siankiem z Wrocławskiego Toru Wyścigów Konnych na Partynicach. Z Partynic na koniu przyjechał też… święty Mikołaj, w którego wcielił się dyrektor toru Jerzy Sawka.

Zebrana żywność – łącznie 987 kilogramów różnych produktów – została zdezynfekowana. Wolontariusze przekazują ją podopiecznym fundacji Weźpomóż.pl oraz emerytom Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego pozostającym w trudnej sytuacji życiowej. Przewoźnik regularnie angażuje się w akcje na rzecz tych osób, np. w ubiegłych latach pod hasłem „Pełna lodówka na święta”.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne sp. z o.o. we Wrocławiu
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw Biuro prasowe
2025-02-24 | 08:30

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

DPD Polska konsekwentnie rozwija zakres usług w ramach DPD Mobile, zapewniając użytkownikom aplikacji jeszcze większą wygodę w nadawaniu przesyłek międzynarodowych. Od teraz
Transport Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków
2025-01-29 | 09:10

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Jeszcze 2-3 lata temu trudno było znaleźć właściciela ciężarówki dopuszczającego myśl o zamianie jej na elektryczną. Przez ten czas najwidoczniej wiele się zmieniło. Z
Transport Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
2024-12-27 | 14:30

Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany

Rosnące zainteresowanie rowerami wodorowymi, konieczność wykorzystywania innowacyjnych technologii w codziennym życiu oraz zwiększone zapotrzebowanie na nowe rozwiązania w transporcie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.

Handel

Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.