Transport intermodalny – sposób by sprostać wyzwaniom zrównoważonego rozwoju
MSL
ul. Wołoska 9
02-583 Warszawa
kinga.gora|mslgroup.com| |kinga.gora|mslgroup.com
+48 690 457 521
https://media.mslgroup.pl/3359/releases
Zmiana klimatu jest nieunikniona, a jej skutki mogą być dotkliwe dla społeczeństw i krajów. Sektor transportu jest w dużym stopniu odpowiedzialny za zanieczyszczenie powietrza – odpowiada za około 20-25% emisji gazów cieplarnianych. Dziesiątki tysięcy firm dążą do tego, aby ich logistyka była bardziej zrównoważona. C.H. Robinson stawia czoła wyzwaniom na różne sposoby – jednym z nich jest oferta transportu intermodalnego, która pomaga przewoźnikom i firmom logistycznym być bardziej eko.
Transport intermodalny na rzecz zrównoważonego rozwoju
Aby zapobiec groźnym zmianom klimatycznym, Unia Europejska zobowiązała się do osiągnięcia neutralności klimatycznej do 2050 roku. Niestety Polska od lat znajduje się w czołówce krajów Unii Europejskiej, które emitują najwięcej CO2 do atmosfery. Polska musi więc zmierzyć się z radykalnym ograniczeniem emisji gazów cieplarnianych. Liczy się każde działanie, a tak znaczący sektor gospodarki jak transport może wspierać wysiłki całej gospodarki w redukcji emisji szkodliwych gazów.
Zrównoważony rozwój cieszy się coraz większym zainteresowaniem w branży logistycznej. Transport intermodalny jest uważany za bardziej wydajny i zrównoważony. Przeniesienie nawet części przewożonych ładunków z dróg na kolej wpływa na zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych. Transport intermodalny może zmniejszyć negatywny wpływ łańcucha dostaw na środowisko. Jako opcja bardziej przyjazna dla środowiska, transport intermodalny może pomóc firmom osiągnąć ich cele zrównoważonego rozwoju.
W C.H. Robinson zainteresowanie zrównoważonym rozwojem jest napędzane przez nadawców i jest tworzone dla nadawców. Intermodalne usługi kolejowe oferowane przez C.H. Robinson oznaczają większą wydajność, a także lepszą optymalizację wydatków. Wprowadzenie modelu transportu intermodalnego jest preferowane na całym świecie, ponieważ oferuje on także korzyści środowiskowe, takie jak zmniejszona emisja CO2, cząstek stałych i N2O oraz mniejsze zużycie oleju napędowego, co stanowi wyjątkowo ważny aspekt w erze szybko wyczerpujących się zasobów naturalnych – powiedział Olivier Gonon, dyrektor ds. zarządzania przewoźnikami, C.H. Robinson Europe.
Opłacalne kosztowo
Klienci firmy C.H. Robinson czerpią korzyści z bardziej przewidywalnych cen, a także niższych kosztów obsługi, co pozwala zaoszczędzić im nie tylko czas, ale także pieniądze. Transport intermodalny jest bardziej energooszczędny, a rozszerzenie tego typu usług oznacza dla klientów możliwość przewożenia ładunków po niższych kosztach. Przechowywanie towarów w tym samym kontenerze, w zasadzie od początku do końca trasy, zmniejsza również ilość przeładunków. Minimalizuje to potencjalne uszkodzenia i straty, a także pomaga poprawić bezpieczeństwo przewożenia wrażliwych ładunków. Ponadto opłaty za kontenery intermodalne są zwykle niższe niż za ładunki całopojazdowe. Dzieje się tak, ponieważ kontenery są zazwyczaj mniejsze, przez co zajmują mniej miejsca na doku. Są również łatwiejsze do załadunku i rozładunku, co redukuje czas pracy oraz jej koszty.
Kolej jest zdecydowanie bardziej oszczędna pod względem zużycia paliwa w porównaniu z innymi środkami transportu. Tak więc transportowanie ładunku przez większą część trasy koleją może znacząco wpłynąć na wyniki finansowe klientów. Niestety sieć połączeń kolejowych z trudem dociera do wszystkich miejsc, a w związku z tym najbardziej opłacalnym rozwiązaniem jest łączenie różnych środków transportu: głównie pociągów i samochodów ciężarowych. Takie połączenie wymaga pełnej widoczności łańcucha dostaw.
Widoczność przede wszystkim
Nawet firmy zaangażowane w zrównoważony rozwój zmagały się z oceną swoich emisji w złożonych, wieloaspektowych łańcuchach dostaw. Nadawcy oczekują widoczności — zarówno w czasie transportu drogowego, jak i kolejowego. Wiedza o tym, gdzie znajduje się przesyłka szybko stała się oczekiwaniem, a nie wyjątkiem. Firmy i konsumenci chcą dostawać powiadomienia w czasie zbliżonym do rzeczywistego, interesuje ich każdy krok jaki pokonuje ich produkt. Platforma Navisphere Vision C.H. Robinson pomaga spedytorom śledzić, monitorować, a nawet na bieżąco reagować na wszelkie zakłócenia łańcucha dostaw w skali globalnej.
Oparte na najnowszych rozwiązaniach kompleksowe narzędzia widoczności platformy technologicznej Navisphere, takie jak opcje śledzenia, łączność GPS czy raporty o statusie kierowcy, pozwalają naszym klientom otrzymywać informacje w czasie rzeczywistym na każdym etapie transportu ich przesyłek. Pomaga to podejmować korzystniejsze dla ich biznesu decyzje. Nadawcy chcą, aby ich operacje były bardziej wydajne i ekologiczne, a nasz transport intermodalny może zapewnić im sukces w realizacji tych celów – dodał Olivier Gonon.
Kluczową technologią dla usług intermodalnych jest zdolność do przechwytywania informacji w czasie rzeczywistym, czyli podczas odbioru i dostawy. Uzyskanie informacji o tym, że ładunek znajduje się w posiadaniu linii kolejowych nie jest trudne. Wyzwaniem jest połączenie wszystkich danych od różnych przewoźników, które będą wykorzystywane do oceny przemieszczania tego ładunku. W rezultacie korzystanie z jednego, globalnego systemu zarządzania transportem, takiego jak Navisphere©, jest niezbędne do zapewnienia płynnego procesu śledzenia transportu.
O firmie C.H. Robinson
C.H. Robinson zaspokaja potrzeby logistyczne firm na całym świecie i w różnych branżach, od tych prostych po najbardziej złożone. Zarządzając ładunkami o wartości ponad 21 miliardów dolarów oraz 19 milionami przesyłek rocznie, jesteśmy największą platformą logistyczną na świecie, a dzięki naszej rozwijającej się oraz wielojęzycznej sieci jesteśmy jednym z wiodących przewoźników drogowych i spedytorów w Europie. Nasz multimodalny system zarządzania transportem w połączeniu ze specjalistyczną wiedzą pozwala nam dostarczać inteligentne rozwiązania dla ponad 105 000 klientów i 73 000 przewoźników kontraktowych oraz zapewnia im przewagę, dzięki której poprawiają swoje wyniki biznesowe. Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź nas na www.chrobinson.pl/pl-pl/ (Nasdaq: CHRW).
Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Zielone korytarze dla zrównoważonego transportu towarów w Europie
Zmiany w systemie SENT: kontrole ładunków obejmą zagranicznych przewoźników
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.