Komunikaty PR

Transport intermodalny – sposób by sprostać wyzwaniom zrównoważonego rozwoju

2021-07-28  |  10:00
Biuro prasowe
Kontakt
Kinga Gora
MSL

ul. Wołoska 9
02-583 Warszawa
kinga.gora|mslgroup.com| |kinga.gora|mslgroup.com
+48 690 457 521
https://media.mslgroup.pl/3359/releases

Zmiana klimatu jest nieunikniona, a jej skutki mogą być dotkliwe dla społeczeństw i krajów. Sektor transportu jest w dużym stopniu odpowiedzialny za zanieczyszczenie powietrza – odpowiada za około 20-25% emisji gazów cieplarnianych. Dziesiątki tysięcy firm dążą do tego, aby ich logistyka była bardziej zrównoważona. C.H. Robinson stawia czoła wyzwaniom na różne sposoby – jednym z nich jest oferta transportu intermodalnego, która pomaga przewoźnikom i firmom logistycznym być bardziej eko.

Transport intermodalny na rzecz zrównoważonego rozwoju

Aby zapobiec groźnym zmianom klimatycznym, Unia Europejska zobowiązała się do osiągnięcia neutralności klimatycznej do 2050 roku. Niestety Polska od lat znajduje się w czołówce krajów Unii Europejskiej, które emitują najwięcej CO2 do atmosfery. Polska musi więc zmierzyć się z radykalnym ograniczeniem emisji gazów cieplarnianych. Liczy się każde działanie, a tak znaczący sektor gospodarki jak transport może wspierać wysiłki całej gospodarki w redukcji emisji szkodliwych gazów.

Zrównoważony rozwój cieszy się coraz większym zainteresowaniem w branży logistycznej. Transport intermodalny jest uważany za bardziej wydajny i zrównoważony. Przeniesienie nawet części przewożonych ładunków z dróg na kolej wpływa na zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych. Transport intermodalny może zmniejszyć negatywny wpływ łańcucha dostaw na środowisko. Jako opcja bardziej przyjazna dla środowiska, transport intermodalny może pomóc firmom osiągnąć ich cele zrównoważonego rozwoju.

W C.H. Robinson zainteresowanie zrównoważonym rozwojem jest napędzane przez nadawców i jest tworzone dla nadawców. Intermodalne usługi kolejowe oferowane przez C.H. Robinson oznaczają większą wydajność, a także lepszą optymalizację wydatków. Wprowadzenie modelu transportu intermodalnego jest preferowane na całym świecie, ponieważ oferuje on także korzyści środowiskowe, takie jak zmniejszona emisja CO2, cząstek stałych i N2O oraz mniejsze zużycie oleju napędowego, co stanowi wyjątkowo ważny aspekt w erze szybko wyczerpujących się zasobów naturalnych – powiedział Olivier Gonon, dyrektor ds. zarządzania przewoźnikami, C.H. Robinson Europe.

Opłacalne kosztowo

Klienci firmy C.H. Robinson czerpią korzyści z bardziej przewidywalnych cen, a także niższych kosztów obsługi, co pozwala zaoszczędzić im nie tylko czas, ale także pieniądze. Transport intermodalny jest bardziej energooszczędny, a rozszerzenie tego typu usług oznacza dla klientów możliwość przewożenia ładunków po niższych kosztach. Przechowywanie towarów w tym samym kontenerze, w zasadzie od początku do końca trasy, zmniejsza również ilość przeładunków. Minimalizuje to potencjalne uszkodzenia i straty, a także pomaga poprawić bezpieczeństwo przewożenia wrażliwych ładunków. Ponadto opłaty za kontenery intermodalne są zwykle niższe niż za ładunki całopojazdowe. Dzieje się tak, ponieważ kontenery są zazwyczaj mniejsze, przez co zajmują mniej miejsca na doku. Są również łatwiejsze do załadunku i rozładunku, co redukuje czas pracy oraz jej koszty.

Kolej jest zdecydowanie bardziej oszczędna pod względem zużycia paliwa w porównaniu z innymi środkami transportu. Tak więc transportowanie ładunku przez większą część trasy koleją może znacząco wpłynąć na wyniki finansowe klientów. Niestety sieć połączeń kolejowych z trudem dociera do wszystkich miejsc, a w związku z tym najbardziej opłacalnym rozwiązaniem jest łączenie różnych środków transportu: głównie pociągów i samochodów ciężarowych. Takie połączenie wymaga pełnej widoczności łańcucha dostaw.

Widoczność przede wszystkim

Nawet firmy zaangażowane w zrównoważony rozwój zmagały się z oceną swoich emisji w złożonych, wieloaspektowych łańcuchach dostaw. Nadawcy oczekują widoczności — zarówno w czasie transportu drogowego, jak i kolejowego. Wiedza o tym, gdzie znajduje się przesyłka szybko stała się oczekiwaniem, a nie wyjątkiem. Firmy i konsumenci chcą dostawać powiadomienia w czasie zbliżonym do rzeczywistego, interesuje ich każdy krok jaki pokonuje ich produkt. Platforma Navisphere Vision C.H. Robinson pomaga spedytorom śledzić, monitorować, a nawet na bieżąco reagować na wszelkie zakłócenia łańcucha dostaw w skali globalnej.

Oparte na najnowszych rozwiązaniach kompleksowe narzędzia widoczności platformy technologicznej Navisphere, takie jak opcje śledzenia, łączność GPS czy raporty o statusie kierowcy, pozwalają naszym klientom otrzymywać informacje w czasie rzeczywistym na każdym etapie transportu ich przesyłek. Pomaga to podejmować korzystniejsze dla ich biznesu decyzje. Nadawcy chcą, aby ich operacje były bardziej wydajne i ekologiczne, a nasz transport intermodalny może zapewnić im sukces w realizacji tych celów – dodał Olivier Gonon.

Kluczową technologią dla usług intermodalnych jest zdolność do przechwytywania informacji w czasie rzeczywistym, czyli podczas odbioru i dostawy. Uzyskanie informacji o tym, że ładunek znajduje się w posiadaniu linii kolejowych nie jest trudne. Wyzwaniem jest połączenie wszystkich danych od różnych przewoźników, które będą wykorzystywane do oceny przemieszczania tego ładunku. W rezultacie korzystanie z jednego, globalnego systemu zarządzania transportem, takiego jak Navisphere©, jest niezbędne do zapewnienia płynnego procesu śledzenia transportu.

O firmie C.H. Robinson
C.H. Robinson zaspokaja potrzeby logistyczne firm na całym świecie i w różnych branżach, od tych prostych po najbardziej złożone. Zarządzając ładunkami o wartości ponad 21 miliardów dolarów oraz 19 milionami przesyłek rocznie, jesteśmy największą platformą logistyczną na świecie, a dzięki naszej rozwijającej się oraz wielojęzycznej sieci jesteśmy jednym z wiodących przewoźników drogowych i spedytorów w Europie. Nasz multimodalny system zarządzania transportem w połączeniu ze specjalistyczną wiedzą pozwala nam dostarczać inteligentne rozwiązania dla ponad 105 000 klientów i 73 000 przewoźników kontraktowych oraz zapewnia im przewagę, dzięki której poprawiają swoje wyniki biznesowe. Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź nas na www.chrobinson.pl/pl-pl/ (Nasdaq: CHRW).

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: MSL
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport Poznajcie laureatki tytułu „Kobieta w Logistyce 2024” Biuro prasowe
2024-07-03 | 15:00

Poznajcie laureatki tytułu „Kobieta w Logistyce 2024”

Wyróżnienie „Kobieta roku w Logistyce” przyznawane jest od 13 lat przez Forum Kobiet w Logistyce, które skupia społeczność menedżerek pracujących
Transport Nowa Country Manager na czele polskiego oddziału Hillebrand Gori
2024-07-01 | 15:00

Nowa Country Manager na czele polskiego oddziału Hillebrand Gori

Hillebrand Gori, globalny operator logistyczny dla branży beverage, powołał nowego Country Managera oddziału w Polsce. Z początkiem maja stanowisko to objęła Olga Kołakowska. Olga
Transport Trenerzy Akademii Kierowców Girteki o szkoleniach z jazdy BEV
2024-07-01 | 15:00

Trenerzy Akademii Kierowców Girteki o szkoleniach z jazdy BEV

Girteka, największy przewoźnik drogowy w Europie, promuje inicjatywy na rzecz dekarbonizacji i zrównoważonego transportu drogowego, w oparciu o elektryczne samochody  ciężarowe

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Samorządy walczą o ustawę metropolitalną. Powstanie metropolii oznacza dodatkowe środki m.in. na walkę z wykluczeniem transportowym

O uzyskanie statusu metropolii od lat walczą m.in. Trójmiasto, Łódź czy Warszawa. Teraz miasta łączą siły i dyskutują o jednym wspólnym projekcie ustawy metropolitalnej. Choć każdy ośrodek ma inną specyfikę, wszystkie liczą, że odpowiednie przepisy na temat współpracy największych miast z okolicznymi gminami przyniosą wiele korzyści. Jednym z kluczowych obszarów, który może na tym zyskać, jest transport publiczny. Powstanie metropolii oznaczałoby dodatkowe środki na walkę z wykluczeniem komunikacyjnym w małych miejscowościach.

Handel

Europejskie sklepy internetowe skarżą się na nieuczciwą konkurencję z Chin. Apelują o lepszy nadzór nad rynkiem

Chińskie platformy marketplace podbijają europejski rynek e-commerce, a liczba ich klientów w Europie szybko rośnie – w 2023 roku w państwach UE oraz w Wielkiej Brytanii udział konsumentów, którzy dokonali zakupów w handlu elektronicznym od chińskich sprzedawców, wynosił 40 proc. lub więcej. Działalność chińskich sprzedawców wywołuje jednak szereg zarzutów, dotyczących m.in. sposobu i zakresu zbierania danych osobowych oraz ich późniejszego wykorzystywania, bezpieczeństwa produktów sprzedawanych europejskim konsumentom, sposobu ich reklamowania oraz nieuczciwych metod konkurencji, które szkodzą firmom działającym na terenie Unii. Te podkreślają, że nie boją się konkurencji z Azji, ale apelują do regulatorów o lepszą egzekucję przepisów, które powinny obowiązywać wszystkich graczy na rynku.

Problemy społeczne

Ukraińcy mają podobne problemy związane z ochroną zdrowia, co Polacy. Problemem jest długi czas oczekiwania na wizytę i wysokie koszty leków

Długi czas oczekiwania, wysokie koszty leczenia i zakupu leków – to największe bariery w dostępie do opieki zdrowotnej, z jakimi mierzą się uchodźcy z Ukrainy w Polsce – wynika z raportu GUS i WHO. – Problemy stają się coraz bardziej podobne do tych charakterystycznych dla całego systemu ochrony zdrowia. Mniej mają charakter nagły, który był charakterystyczny dla okresu tuż po wybuchu wojny – wskazuje dr Dominik Rozkrut, prezes Głównego Urzędu Statystycznego. Większość przypadków, z powodu których Ukraińcy potrzebują pomocy lekarza, to ostre schorzenia. Co czwarty leczy się z powodu choroby przewlekłej. Wyzwaniem pozostają szczepienia ukraińskich dzieci: wskaźnik wyszczepienia rośnie, ale jest poniżej poziomu wśród polskich dzieci.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.