Komunikaty PR

Transport produktów medycznych – szczególna troska i surowe wymagania

2021-04-13  |  12:00
Kontakt
Kinga Gora
MSL

ul. Wołoska 9
02-583 Warszawa
kinga.gora|mslgroup.com| |kinga.gora|mslgroup.com
+48 690 457 521
https://media.mslgroup.pl/3359/releases

Pandemia trwa od ponad roku i niestety wciąż nie widać jej końca. Ten trudny czas pokazał, jak ważne jest dostarczanie towarów na czas, szczególnie w przypadku niezbędnych wyrobów medycznych, takich jak maski, fartuchy ochronne, środki dezynfekcyjne czy leki. Nigdy wcześniej bezpieczeństwo lekarzy i nas wszystkich nie zależało tak bardzo od niezawodności i widoczności łańcucha dostaw.

Transport, na którym możesz polegać

Od początku pandemii logistycy stawali na głowie, aby zapewnić ciągłość łańcucha dostaw i sprostać rosnącym potrzebom transportowym, zwłaszcza jeśli chodzi o leki, wyroby i sprzęt medyczny. To duże wyzwanie dla logistyki nie tylko ze względu na wysokie zapotrzebowanie na te produkty, ale także specyficzne wymagania dotyczące temperatury, czasu transportu czy wilgotności. „Transport medyczny i farmaceutyczny to jeden z najbardziej regulowanych i wymagających rynków transportowych na świecie, a miniony rok, naznaczony pandemią, był dla nas sprawdzianem. W C.H. Robinson, pomimo globalnych wyzwań, z sukcesem sprostaliśmy rosnącym potrzebom naszych klientów z branży medycznej i farmaceutycznej” – komentuje Ivo Aris, Wiceprezes Europe Global Forwarding w C.H. Robinson.

Produkty specjalnej troski

W przypadku wyrobów farmaceutycznych, takich jak leki, niezwykle ważne jest zapewnienie odpowiedniego transportu. Produkty te są niezwykle wrażliwe na czynniki zewnętrzne, a ich właściwości mogą się zmieniać w zależności od dostępu światła, temperatury czy niestabilnego podłoża. W przypadku większości produktów farmaceutycznych temperatura powietrza podczas transportu nie powinna przekraczać 25 stopni Celsjusza, a maksymalna wartość wilgotności powietrza to 70%.[1] Jednak wymagane warunki transportu wynikają przede wszystkim ze specyfiki konkretnych leków i mogą się znacznie od siebie różnić. Tak jak w przypadku niektórych szczepionek przeciwko COVID-19, dla których wymagania transportowe są znacznie ostrzejsze.

„W C.H. Robinson wdrażamy najnowsze technologie oparte o pozyskiwanie i analizę danych w czasie rzeczywistym, jak choćby Internet rzeczy (IoT). W ten sposób wspieramy spedytorów w analizach predykcyjnych i monitorowaniu urządzeń w celu uzyskania większej wiedzy na temat transportu ich produktów – jak choćby kontrola temperatury podczas transportu oraz bezpieczeństwo danych. Dzięki temu nasi klienci mogą na bieżąco monitorować i otrzymywać ostrzeżenia o potencjalnym zepsuciu, uszkodzeniach lub manipulowaniu ich towarami, aby natychmiast podjąć odpowiednie kroki i rozwiązać problem, gdy tylko się pojawi” – mówi Ivo Aris.

Specyfika przewożonych produktów medycznych może determinować również  decyzję o rodzaju transportu. Rozwiązaniem gwarantującym odpowiednie warunki przewozu są tzw. opakowania aktywne. Kontenery aktywne posiadają sterowane elektrycznie układy chłodzenia i grzania lub systemy chłodzenia suchym lodem, natomiast kontenery pasywne to izolowane skrzynki lub kontenery bez aktywnej kontroli temperatury. „Wybór odpowiedniej opcji pakowania w celu utrzymania wymaganych warunków transportu jest istotną częścią w łańcuchu dostaw” – dodaje Aris.

Śledzenie transportu medycznego

Głównym zagrożeniem w transporcie medycznym są wszelkie zakłócenia, które mogłyby opóźnić dostawę do szpitali i ośrodków medycznych. W niektórych przypadkach takie opóźnienie może prowadzić do konieczności wycofania całego transportu. Powoduje to nie tylko straty zysków, ale także braki niezbędnych środków medycznych w ośrodkach zdrowia. Dlatego kluczowym elementem transportu jest widoczność, która buduje elastyczne, odporne, konkurencyjne i dochodowe usługi.

Firma C.H. Robinson stworzyła globalną, światowej klasy platformę zarządzania transportem Navisphere®, która dostarcza w czasie rzeczywistym dane i informacje o wysyłce wraz ze wszystkimi aktualizacjami dotyczącymi transportu i czynników zewnętrznych, które mogą zakłócić lub wpłynąć na określony transport. „Jesteśmy świadomi spoczywającej na nas odpowiedzialności, zwłaszcza gdy przewożone produkty mogą mieć wpływ na zdrowie i życie ludzi. Dzięki technologii Navisphere® opartej na danych, stworzonej przez i dla ekspertów ds. łańcucha dostaw, wszystkie te wrażliwe przesyłki są monitorowane przez naszych  niezawodnych i doświadczonych ekspertów, a lekarze mogą skupić się na zdrowiu i dobrym samopoczuciu ich pacjentów” – podsumowuje Ivo Aris.


[1]https://www.who.int/medicines/areas/quality_safety/quality_assurance/ModelGuidanceForStorageTransport

O firmie C.H. Robinson
C.H. Robinson zaspokaja potrzeby logistyczne firm na całym świecie i w różnych branżach, od tych prostych po najbardziej złożone. Zarządzając ładunkami o wartości ponad 21 miliardów dolarów oraz 19 milionami przesyłek rocznie, jesteśmy największą platformą logistyczną na świecie, a dzięki naszej rozwijającej się oraz wielojęzycznej sieci jesteśmy jednym z wiodących przewoźników drogowych i spedytorów w Europie. Nasz multimodalny system zarządzania transportem w połączeniu ze specjalistyczną wiedzą pozwala nam dostarczać inteligentne rozwiązania dla ponad 105 000 klientów i 73 000 przewoźników kontraktowych oraz zapewnia im przewagę, dzięki której poprawiają swoje wyniki biznesowe. Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź nas na www.chrobinson.pl/pl-pl/ (Nasdaq: CHRW).

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: MSL
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych Biuro prasowe
2025-05-15 | 15:30

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Polska osiągnęła kolejny kamień milowy w rozwoju sieci DPD Pickup. Firma zainstalowała już ponad 10 tys. automatów paczkowych, które razem z punktami tworzą
Transport DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
2025-02-24 | 08:30

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

DPD Polska konsekwentnie rozwija zakres usług w ramach DPD Mobile, zapewniając użytkownikom aplikacji jeszcze większą wygodę w nadawaniu przesyłek międzynarodowych. Od teraz
Transport Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków
2025-01-29 | 09:10

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Jeszcze 2-3 lata temu trudno było znaleźć właściciela ciężarówki dopuszczającego myśl o zamianie jej na elektryczną. Przez ten czas najwidoczniej wiele się zmieniło. Z

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Z UE na pomoc Ukrainie trafiło 148 mld euro. Potrzebne jest dalsze wsparcie, także w kontekście wypracowania sprawiedliwego pokoju

Prezydent Rosji Władimir Putin ogłosił gotowość do podjęcia bezpośrednich rozmów pokojowych z Ukrainą, które mają się rozpocząć 15 maja w Stambule. USA i UE liczą, że Rosja zgodzi się na 30-dniowe zawieszenie broni i wstrzyma ataki na infrastrukturę krytyczną. Unia już zapowiedziała, że w przypadku odmowy zaostrzy sankcje. Europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk apeluje o większą determinację UE w wykorzystaniu zamrożonych rosyjskich aktywów i wsparcie w odbudowie Ukrainy.

Polityka

Prof. L. Balcerowicz: Polska obok Turcji ma największy udział własności państwowej. Potrzebujemy odpolitycznienia gospodarki

Nacjonalizacja i repolonizacja polskiej gospodarki zapowiedziana przez Donalda Tuska wzbudziła mieszane komentarze i reakcje, głównie z powodu niedoprecyzowania, jakie działania miałaby oznaczać. Zdaniem prof. Leszka Balcerowicza to „mętny slogan”, za którym może się kryć wiele znaczeń, takich jak ograniczenie wpływu kapitału zagranicznego albo nacjonalizacja. Tymczasem tym, co naprawdę potrzebne jest gospodarce, jest wycofanie się z niej polityków i prywatyzacja spółek, których wciąż zbyt wiele znajduje się w gestii rządzących – ocenia ekonomista.

Przemysł

Trwa operacja zmiany wyposażenia indywidualnego żołnierzy. Potrzebny modułowy system „od stóp do głów”

Według zapowiedzi MON ten rok ma być przełomowy pod względem zmiany wyposażenia indywidualnego polskich żołnierzy. To efekt trwającej od 1,5 roku operacji Szpej, której celem jest modernizacja umundurowania oraz uzbrojenia i której rząd nadał wysoki priorytet. Podczas ubiegłotygodniowego forum Defence24 Days dwie polskie firmy przedstawiły swoją propozycję systemu wyposażenia „od stóp do głów” dla żołnierzy, którego zaletą ma być nie tylko kompleksowość, ale także modułowość i możliwość dostosowania do konkretnych potrzeb danego operatora.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.