Transport produktów medycznych – szczególna troska i surowe wymagania
MSL
ul. Wołoska 9
02-583 Warszawa
kinga.gora|mslgroup.com| |kinga.gora|mslgroup.com
+48 690 457 521
https://media.mslgroup.pl/3359/releases
Pandemia trwa od ponad roku i niestety wciąż nie widać jej końca. Ten trudny czas pokazał, jak ważne jest dostarczanie towarów na czas, szczególnie w przypadku niezbędnych wyrobów medycznych, takich jak maski, fartuchy ochronne, środki dezynfekcyjne czy leki. Nigdy wcześniej bezpieczeństwo lekarzy i nas wszystkich nie zależało tak bardzo od niezawodności i widoczności łańcucha dostaw.
Transport, na którym możesz polegać
Od początku pandemii logistycy stawali na głowie, aby zapewnić ciągłość łańcucha dostaw i sprostać rosnącym potrzebom transportowym, zwłaszcza jeśli chodzi o leki, wyroby i sprzęt medyczny. To duże wyzwanie dla logistyki nie tylko ze względu na wysokie zapotrzebowanie na te produkty, ale także specyficzne wymagania dotyczące temperatury, czasu transportu czy wilgotności. „Transport medyczny i farmaceutyczny to jeden z najbardziej regulowanych i wymagających rynków transportowych na świecie, a miniony rok, naznaczony pandemią, był dla nas sprawdzianem. W C.H. Robinson, pomimo globalnych wyzwań, z sukcesem sprostaliśmy rosnącym potrzebom naszych klientów z branży medycznej i farmaceutycznej” – komentuje Ivo Aris, Wiceprezes Europe Global Forwarding w C.H. Robinson.
Produkty specjalnej troski
W przypadku wyrobów farmaceutycznych, takich jak leki, niezwykle ważne jest zapewnienie odpowiedniego transportu. Produkty te są niezwykle wrażliwe na czynniki zewnętrzne, a ich właściwości mogą się zmieniać w zależności od dostępu światła, temperatury czy niestabilnego podłoża. W przypadku większości produktów farmaceutycznych temperatura powietrza podczas transportu nie powinna przekraczać 25 stopni Celsjusza, a maksymalna wartość wilgotności powietrza to 70%.[1] Jednak wymagane warunki transportu wynikają przede wszystkim ze specyfiki konkretnych leków i mogą się znacznie od siebie różnić. Tak jak w przypadku niektórych szczepionek przeciwko COVID-19, dla których wymagania transportowe są znacznie ostrzejsze.
„W C.H. Robinson wdrażamy najnowsze technologie oparte o pozyskiwanie i analizę danych w czasie rzeczywistym, jak choćby Internet rzeczy (IoT). W ten sposób wspieramy spedytorów w analizach predykcyjnych i monitorowaniu urządzeń w celu uzyskania większej wiedzy na temat transportu ich produktów – jak choćby kontrola temperatury podczas transportu oraz bezpieczeństwo danych. Dzięki temu nasi klienci mogą na bieżąco monitorować i otrzymywać ostrzeżenia o potencjalnym zepsuciu, uszkodzeniach lub manipulowaniu ich towarami, aby natychmiast podjąć odpowiednie kroki i rozwiązać problem, gdy tylko się pojawi” – mówi Ivo Aris.
Specyfika przewożonych produktów medycznych może determinować również decyzję o rodzaju transportu. Rozwiązaniem gwarantującym odpowiednie warunki przewozu są tzw. opakowania aktywne. Kontenery aktywne posiadają sterowane elektrycznie układy chłodzenia i grzania lub systemy chłodzenia suchym lodem, natomiast kontenery pasywne to izolowane skrzynki lub kontenery bez aktywnej kontroli temperatury. „Wybór odpowiedniej opcji pakowania w celu utrzymania wymaganych warunków transportu jest istotną częścią w łańcuchu dostaw” – dodaje Aris.
Śledzenie transportu medycznego
Głównym zagrożeniem w transporcie medycznym są wszelkie zakłócenia, które mogłyby opóźnić dostawę do szpitali i ośrodków medycznych. W niektórych przypadkach takie opóźnienie może prowadzić do konieczności wycofania całego transportu. Powoduje to nie tylko straty zysków, ale także braki niezbędnych środków medycznych w ośrodkach zdrowia. Dlatego kluczowym elementem transportu jest widoczność, która buduje elastyczne, odporne, konkurencyjne i dochodowe usługi.
Firma C.H. Robinson stworzyła globalną, światowej klasy platformę zarządzania transportem Navisphere®, która dostarcza w czasie rzeczywistym dane i informacje o wysyłce wraz ze wszystkimi aktualizacjami dotyczącymi transportu i czynników zewnętrznych, które mogą zakłócić lub wpłynąć na określony transport. „Jesteśmy świadomi spoczywającej na nas odpowiedzialności, zwłaszcza gdy przewożone produkty mogą mieć wpływ na zdrowie i życie ludzi. Dzięki technologii Navisphere® opartej na danych, stworzonej przez i dla ekspertów ds. łańcucha dostaw, wszystkie te wrażliwe przesyłki są monitorowane przez naszych niezawodnych i doświadczonych ekspertów, a lekarze mogą skupić się na zdrowiu i dobrym samopoczuciu ich pacjentów” – podsumowuje Ivo Aris.
[1]https://www.who.int/medicines/areas/quality_safety/quality_assurance/ModelGuidanceForStorageTransport
O firmie C.H. Robinson
C.H. Robinson zaspokaja potrzeby logistyczne firm na całym świecie i w różnych branżach, od tych prostych po najbardziej złożone. Zarządzając ładunkami o wartości ponad 21 miliardów dolarów oraz 19 milionami przesyłek rocznie, jesteśmy największą platformą logistyczną na świecie, a dzięki naszej rozwijającej się oraz wielojęzycznej sieci jesteśmy jednym z wiodących przewoźników drogowych i spedytorów w Europie. Nasz multimodalny system zarządzania transportem w połączeniu ze specjalistyczną wiedzą pozwala nam dostarczać inteligentne rozwiązania dla ponad 105 000 klientów i 73 000 przewoźników kontraktowych oraz zapewnia im przewagę, dzięki której poprawiają swoje wyniki biznesowe. Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź nas na www.chrobinson.pl/pl-pl/ (Nasdaq: CHRW).
EcoVadis nagradza Targor-Truck za zaangażowanie w zrównoważone łańcuchy dostaw
CEVA Logistics organizuje globalny program szkoleń dla 25 tys. pracowników
DSV – Global Transport and Logistics w gronie liderów transformacji
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm
Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.
Farmacja
Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów
Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.
Ochrona środowiska
Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania
Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.