Komunikaty PR

Transport produktów medycznych – szczególna troska i surowe wymagania

2021-04-13  |  12:00
Kontakt
Kinga Gora
MSL

ul. Wołoska 9
02-583 Warszawa
kinga.gora|mslgroup.com| |kinga.gora|mslgroup.com
+48 690 457 521
https://media.mslgroup.pl/3359/releases

Pandemia trwa od ponad roku i niestety wciąż nie widać jej końca. Ten trudny czas pokazał, jak ważne jest dostarczanie towarów na czas, szczególnie w przypadku niezbędnych wyrobów medycznych, takich jak maski, fartuchy ochronne, środki dezynfekcyjne czy leki. Nigdy wcześniej bezpieczeństwo lekarzy i nas wszystkich nie zależało tak bardzo od niezawodności i widoczności łańcucha dostaw.

Transport, na którym możesz polegać

Od początku pandemii logistycy stawali na głowie, aby zapewnić ciągłość łańcucha dostaw i sprostać rosnącym potrzebom transportowym, zwłaszcza jeśli chodzi o leki, wyroby i sprzęt medyczny. To duże wyzwanie dla logistyki nie tylko ze względu na wysokie zapotrzebowanie na te produkty, ale także specyficzne wymagania dotyczące temperatury, czasu transportu czy wilgotności. „Transport medyczny i farmaceutyczny to jeden z najbardziej regulowanych i wymagających rynków transportowych na świecie, a miniony rok, naznaczony pandemią, był dla nas sprawdzianem. W C.H. Robinson, pomimo globalnych wyzwań, z sukcesem sprostaliśmy rosnącym potrzebom naszych klientów z branży medycznej i farmaceutycznej” – komentuje Ivo Aris, Wiceprezes Europe Global Forwarding w C.H. Robinson.

Produkty specjalnej troski

W przypadku wyrobów farmaceutycznych, takich jak leki, niezwykle ważne jest zapewnienie odpowiedniego transportu. Produkty te są niezwykle wrażliwe na czynniki zewnętrzne, a ich właściwości mogą się zmieniać w zależności od dostępu światła, temperatury czy niestabilnego podłoża. W przypadku większości produktów farmaceutycznych temperatura powietrza podczas transportu nie powinna przekraczać 25 stopni Celsjusza, a maksymalna wartość wilgotności powietrza to 70%.[1] Jednak wymagane warunki transportu wynikają przede wszystkim ze specyfiki konkretnych leków i mogą się znacznie od siebie różnić. Tak jak w przypadku niektórych szczepionek przeciwko COVID-19, dla których wymagania transportowe są znacznie ostrzejsze.

„W C.H. Robinson wdrażamy najnowsze technologie oparte o pozyskiwanie i analizę danych w czasie rzeczywistym, jak choćby Internet rzeczy (IoT). W ten sposób wspieramy spedytorów w analizach predykcyjnych i monitorowaniu urządzeń w celu uzyskania większej wiedzy na temat transportu ich produktów – jak choćby kontrola temperatury podczas transportu oraz bezpieczeństwo danych. Dzięki temu nasi klienci mogą na bieżąco monitorować i otrzymywać ostrzeżenia o potencjalnym zepsuciu, uszkodzeniach lub manipulowaniu ich towarami, aby natychmiast podjąć odpowiednie kroki i rozwiązać problem, gdy tylko się pojawi” – mówi Ivo Aris.

Specyfika przewożonych produktów medycznych może determinować również  decyzję o rodzaju transportu. Rozwiązaniem gwarantującym odpowiednie warunki przewozu są tzw. opakowania aktywne. Kontenery aktywne posiadają sterowane elektrycznie układy chłodzenia i grzania lub systemy chłodzenia suchym lodem, natomiast kontenery pasywne to izolowane skrzynki lub kontenery bez aktywnej kontroli temperatury. „Wybór odpowiedniej opcji pakowania w celu utrzymania wymaganych warunków transportu jest istotną częścią w łańcuchu dostaw” – dodaje Aris.

Śledzenie transportu medycznego

Głównym zagrożeniem w transporcie medycznym są wszelkie zakłócenia, które mogłyby opóźnić dostawę do szpitali i ośrodków medycznych. W niektórych przypadkach takie opóźnienie może prowadzić do konieczności wycofania całego transportu. Powoduje to nie tylko straty zysków, ale także braki niezbędnych środków medycznych w ośrodkach zdrowia. Dlatego kluczowym elementem transportu jest widoczność, która buduje elastyczne, odporne, konkurencyjne i dochodowe usługi.

Firma C.H. Robinson stworzyła globalną, światowej klasy platformę zarządzania transportem Navisphere®, która dostarcza w czasie rzeczywistym dane i informacje o wysyłce wraz ze wszystkimi aktualizacjami dotyczącymi transportu i czynników zewnętrznych, które mogą zakłócić lub wpłynąć na określony transport. „Jesteśmy świadomi spoczywającej na nas odpowiedzialności, zwłaszcza gdy przewożone produkty mogą mieć wpływ na zdrowie i życie ludzi. Dzięki technologii Navisphere® opartej na danych, stworzonej przez i dla ekspertów ds. łańcucha dostaw, wszystkie te wrażliwe przesyłki są monitorowane przez naszych  niezawodnych i doświadczonych ekspertów, a lekarze mogą skupić się na zdrowiu i dobrym samopoczuciu ich pacjentów” – podsumowuje Ivo Aris.


[1]https://www.who.int/medicines/areas/quality_safety/quality_assurance/ModelGuidanceForStorageTransport

O firmie C.H. Robinson
C.H. Robinson zaspokaja potrzeby logistyczne firm na całym świecie i w różnych branżach, od tych prostych po najbardziej złożone. Zarządzając ładunkami o wartości ponad 21 miliardów dolarów oraz 19 milionami przesyłek rocznie, jesteśmy największą platformą logistyczną na świecie, a dzięki naszej rozwijającej się oraz wielojęzycznej sieci jesteśmy jednym z wiodących przewoźników drogowych i spedytorów w Europie. Nasz multimodalny system zarządzania transportem w połączeniu ze specjalistyczną wiedzą pozwala nam dostarczać inteligentne rozwiązania dla ponad 105 000 klientów i 73 000 przewoźników kontraktowych oraz zapewnia im przewagę, dzięki której poprawiają swoje wyniki biznesowe. Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź nas na www.chrobinson.pl/pl-pl/ (Nasdaq: CHRW).

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: MSL
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport Poznajcie laureatki tytułu „Kobieta w Logistyce 2024” Biuro prasowe
2024-07-03 | 15:00

Poznajcie laureatki tytułu „Kobieta w Logistyce 2024”

Wyróżnienie „Kobieta roku w Logistyce” przyznawane jest od 13 lat przez Forum Kobiet w Logistyce, które skupia społeczność menedżerek pracujących
Transport Nowa Country Manager na czele polskiego oddziału Hillebrand Gori
2024-07-01 | 15:00

Nowa Country Manager na czele polskiego oddziału Hillebrand Gori

Hillebrand Gori, globalny operator logistyczny dla branży beverage, powołał nowego Country Managera oddziału w Polsce. Z początkiem maja stanowisko to objęła Olga Kołakowska. Olga
Transport Trenerzy Akademii Kierowców Girteki o szkoleniach z jazdy BEV
2024-07-01 | 15:00

Trenerzy Akademii Kierowców Girteki o szkoleniach z jazdy BEV

Girteka, największy przewoźnik drogowy w Europie, promuje inicjatywy na rzecz dekarbonizacji i zrównoważonego transportu drogowego, w oparciu o elektryczne samochody  ciężarowe

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Samorządy walczą o ustawę metropolitalną. Powstanie metropolii oznacza dodatkowe środki m.in. na walkę z wykluczeniem transportowym

O uzyskanie statusu metropolii od lat walczą m.in. Trójmiasto, Łódź czy Warszawa. Teraz miasta łączą siły i dyskutują o jednym wspólnym projekcie ustawy metropolitalnej. Choć każdy ośrodek ma inną specyfikę, wszystkie liczą, że odpowiednie przepisy na temat współpracy największych miast z okolicznymi gminami przyniosą wiele korzyści. Jednym z kluczowych obszarów, który może na tym zyskać, jest transport publiczny. Powstanie metropolii oznaczałoby dodatkowe środki na walkę z wykluczeniem komunikacyjnym w małych miejscowościach.

Handel

Europejskie sklepy internetowe skarżą się na nieuczciwą konkurencję z Chin. Apelują o lepszy nadzór nad rynkiem

Chińskie platformy marketplace podbijają europejski rynek e-commerce, a liczba ich klientów w Europie szybko rośnie – w 2023 roku w państwach UE oraz w Wielkiej Brytanii udział konsumentów, którzy dokonali zakupów w handlu elektronicznym od chińskich sprzedawców, wynosił 40 proc. lub więcej. Działalność chińskich sprzedawców wywołuje jednak szereg zarzutów, dotyczących m.in. sposobu i zakresu zbierania danych osobowych oraz ich późniejszego wykorzystywania, bezpieczeństwa produktów sprzedawanych europejskim konsumentom, sposobu ich reklamowania oraz nieuczciwych metod konkurencji, które szkodzą firmom działającym na terenie Unii. Te podkreślają, że nie boją się konkurencji z Azji, ale apelują do regulatorów o lepszą egzekucję przepisów, które powinny obowiązywać wszystkich graczy na rynku.

Problemy społeczne

Ukraińcy mają podobne problemy związane z ochroną zdrowia, co Polacy. Problemem jest długi czas oczekiwania na wizytę i wysokie koszty leków

Długi czas oczekiwania, wysokie koszty leczenia i zakupu leków – to największe bariery w dostępie do opieki zdrowotnej, z jakimi mierzą się uchodźcy z Ukrainy w Polsce – wynika z raportu GUS i WHO. – Problemy stają się coraz bardziej podobne do tych charakterystycznych dla całego systemu ochrony zdrowia. Mniej mają charakter nagły, który był charakterystyczny dla okresu tuż po wybuchu wojny – wskazuje dr Dominik Rozkrut, prezes Głównego Urzędu Statystycznego. Większość przypadków, z powodu których Ukraińcy potrzebują pomocy lekarza, to ostre schorzenia. Co czwarty leczy się z powodu choroby przewlekłej. Wyzwaniem pozostają szczepienia ukraińskich dzieci: wskaźnik wyszczepienia rośnie, ale jest poniżej poziomu wśród polskich dzieci.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.