Uber i Lotnisko Chopina świętują pierwsze urodziny współpracy
dfusion
al. Zjednoczenia 36 lok. 5
01-830 Warszawa
lukasz.lyczkowski|dfusion.pl| |lukasz.lyczkowski|dfusion.pl
606825276
https://dfusion.pl/
W lipcu ubiegłego roku Uber, najbardziej znana aplikacja do zamawiania przejazdów, została partnerem największego portu lotniczego w Polsce - Lotniska Chopina. W tym celu uruchomiono specjalny produkt umożliwiający zamawianie przejazdu bezpośrednio z Hali Przylotów.
Przejazdy w ramach Uber Airport realizowane są przez kierowców z najwyższymi ocenami, spełniających wysokie wymagania lotniska, między innymi posiadających polskie prawo jazdy. Obecnie w ramach produktu dostępnych jest ponad 400 samochodów o podwyższonym standardzie, minimum z segmentu C.
- Dojazd na i z lotniska to nieodłączny element podróży lotniczych. Jako zarządzający lotniskiem staramy się ten etap jak najbardziej naszym pasażerom ułatwić. Dlatego ogromnie cieszy nas trwająca już od roku bardzo dobra współpraca z firmą Uber. W sezonie wakacyjnym Lotnisko Chopina odprawia średnio około 61 tys. osób w ciągu doby. Przy tak dużym ruchu pasażerskim sprawny transfer z i do portu, który zapewnia Uber, pozytywnie wpływa na komfort podróżujących oraz całą organizację komunikacji wokół terminalu lotniska. - mówi Anna Dermont, Zastępca Dyrektora Biura Zarządu, Rzecznik Prasowy.
Tysiące pasażerów dziennie
Od momentu uruchomienia usługa cieszy się ogromną popularnością wśród przylatujących na stołeczne lotnisko. W ciągu roku skorzystało z niej ponad 700 tysięcy pasażerów, a łączna liczba przejechanych przez nich kilometrów jest bliska 92 obwodom Ziemi.
Na wynik ten składają się zarówno krótkie, lokalne trasy po stolicy jak i nietypowe zamówienia. Chociaż przejazdy z lotniska najczęściej kończą się w centrum Warszawy, rekordzista zamówił przejazd o długości 621 km.
Z usługi korzystają pasażerowie dosłownie z każdego zakątka globu, bowiem aż z 86 krajów. Najczęściej z usługę zamawiali użytkownicy z Polski, Ukrainy, Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Francji, Niemiec, Rumunii, Portugalii, Kanady oraz Holandii.
Zamawianie przez PIN. Lotnisko Chopina jako trzecie na świecie skorzysta z tej opcji
Na rocznicę współpracy firma udoskonaliła usługę Uber Airport o funkcję PIN, który wyświetla się użytkownikowi w momencie zamówienia przejazdu. Pozwala to podróżującemu na wejście do pierwszego samochodu dostępnego w strefie na dolnym poziomie hali przylotów. Po podaniu kodu PIN, kierowcy wyświetla się cel podróży.
- Wprowadzenie PINu skróciło proces oczekiwania na przejazd. Początkowo wynosił on około 4 minuty, ale obecnie w wielu przypadkach samochód jest dostępny dla pasażera już w momencie zamówienia. To innowacja, jakiej Uber jeszcze nie wprowadzał w Europie - powiedział Marcin Moczyróg, Dyrektor Regionalny Uber w regionie CEE
Lotnisko Chopina jest pierwszym terminalem w Europie i trzecim na świecie z funkcją zamawiania przez PIN. Przed stołecznym portem opcja została uruchomiona na lotniskach w Dubaju i Melbourne.
Ruch na Lotnisku Chopina stale rośnie - w czerwcu liczba pasażerów po raz pierwszy przekroczyła wartość z tego samego okresu 2019 roku. W lipcu i sierpniu z portu korzysta około 60.000 osób dziennie. Aktualnie pasażerowie mają ułatwiony dostęp do taksówek Uber Airport, które podjeżdżają na pierwszą, najbliższą terminalowi, nitkę dojazdową na poziomie przylotów.
Aby uczcić wyjątkowy rok współpracy, 27 lipca Uber przygotował akcję specjalną w strefie przylotów. Do zdobycia były między innymi specjalne gadżety oraz kody na bezpłatne przejazdy.
Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Zielone korytarze dla zrównoważonego transportu towarów w Europie
Zmiany w systemie SENT: kontrole ładunków obejmą zagranicznych przewoźników
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.