Uber Poland przekaże 250 000 zł na zakup karetek w Ukrainie
dfusion
al. Zjednoczenia 36 lok. 5
01-830 Warszawa
lukasz.lyczkowski|dfusion.pl| |lukasz.lyczkowski|dfusion.pl
606825276
https://dfusion.pl/
Uber Poland pragnie podziękować Polakom, którzy od początku wojny wspierają Ukrainę, zamawiając przejazdy za pośrednictwem Uber dla Ukrainy. Oprócz wpłaconego w ten sposób przez użytkowników miliona złotych w naszym kraju, firma przekaże dodatkowe 250 000 PLN na zakup karetek. Dodatkowo, w styczniu wizytę w Ukrainie złożył Dara Khosrowshahi, Dyrektor Zarządzający Uber.
Mija rok od rozpoczęcia zmasowanej inwazji zbrojnej na Ukrainę. Uber od samego początku wojny angażuje się w działania pomocowe we współpracy z organizacjami pozarządowymi, wolontariatem oraz biznesem, aby wspierać Ukraińców na poziomie lokalnym i globalnym.
Pomoc rzeczowa i finansowa
Uber sfinansował ponad 100 000 darmowych przejazdów dla ukraińskich uchodźców, ich rodzin oraz pracowników organizacji pomocowych by mogli oni docierać do bezpiecznych miejsc, dostać się do granicy kraju lub przemieścić się wewnątrz krajów udzielających pomocy. Firma pomogła wysłać także ponad 220 ciężarówek ze sprzętem, pożywieniem, lekami oraz paliwem. Ponad 25 000 kierowców działa w Ukrainie codziennie ryzykując życie, aby zapewniać niezbędne wsparcie.
Łącznie Uber przekazał ponad 44 miliony złotych na cele charytatywne. Fundusze otrzymały takie organizacje jak Międzynarodowy Komitet Ratunkowy, Czerwony Krzyż, UNHCR, UNICEF i Światowy Program Żywnościowy.
Milion złotych od pasażerów w Polsce
Od marca ubiegłego roku w aplikacji Uber działa specjalny produkt “Uber dla Ukrainy”, dzięki któremu pasażerowie mogą przeznaczyć 5 zł z każdego przejazdu na cele charytatywne. Produkt działa w 16 krajach Starego Kontynentu, w tym 7 krajach Europy Środkowej: Polsce, Chorwacji, Czechach, Słowacji, Rumunii, Litwie oraz Estonii.
W ciągu ostatniego roku przejazd z opcją pomagania zamówiło 940 tysięcy pasażerów w regionie, z czego 200 tysięcy w samej Polsce. Najbardziej aktywna pasażerka, która łącznie zamówiła 555 przejazdów, pochodzi z Rumunii.
Dzięki solidarności pasażerów, tylko w Polsce pozyskano milion złotych. Aby zachęcać do dalszego pomagania i podziękować Polakom za wsparcie Uber Poland zapowiedział, że przekaże dodatkowe 250 000 PLN na zakup ambulansów wspólnie z United24 - międzynarodową platformą fundraisingową Prezydenta Zełenskiego - dla Ministerstwa Zdrowia Ukrainy. Dzięki poprzednim kampaniom, Uber zebrał już ponad 3 miliony dolarów - pochodzących z darowizn użytkowników jak i własnych zasobów - co wystarczy na 50 ambulansów.
"Ludzie oraz firmy z ponad 110 krajów okazali wsparcie dla Ukrainy za pośrednictwem platformy fundraisingowej UNITED24. Duże globalne firmy, takie jak Uber, nie tylko pomagają zbierać pieniądze na karetki, ale także utrzymują Ukrainę w centrum uwagi świata. Jestem wdzięczny firmie i jej klientom, którzy wspierają ukraińskich pracowników medycznych w tym kluczowym momencie w historii świata - mówi Mykhailo Fedorov, wicepremier i minister transformacji cyfrowej Ukrainy
Kolejne inicjatywy
W styczniu z osobistą wizytą na Ukrainę udał się Dara Khosrowshahi, CEO Uber, aby podziękować kierowcom, lokalnemu zespołowi i wielu partnerom za odważną i ratującą życie pracę od początku wojny. Khosrowshahi spotkał się również z przedstawicielami rządu, personelem medycznym, pracownikami organizacji pomocowych i wolontariuszami na miejscu.
CEO Uber zapowiedział rozszerzenie partnerstwa z Ministerstwem Zdrowia, Ministerstwem Edukacji, Ministerstwem Kultury, Organizacją Narodów Zjednoczonych i lokalnymi organizacjami pozarządowymi - by dalej zapewniać bezpłatne przejazdy i pomoc potrzebującym.
“Musimy wspierać dzielny naród ukraiński, który wytrzymuje drugi rok wojny na masową i tragiczną skalę. Wspólnie z użytkownikami Uber z całego świata przekazaliśmy już 50 niezbędnych ambulansów. Ale musimy działać dalej. Ludzie w całej Europie mogą okazywać swoją niezwykłą solidarność jako część swojego codziennego życia.” - powiedział Dara Khosrowshahi, CEO Uber.

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.