Uber Poland przekaże 250 000 zł na zakup karetek w Ukrainie
dfusion
al. Zjednoczenia 36 lok. 5
01-830 Warszawa
lukasz.lyczkowski|dfusion.pl| |lukasz.lyczkowski|dfusion.pl
606825276
https://dfusion.pl/
Uber Poland pragnie podziękować Polakom, którzy od początku wojny wspierają Ukrainę, zamawiając przejazdy za pośrednictwem Uber dla Ukrainy. Oprócz wpłaconego w ten sposób przez użytkowników miliona złotych w naszym kraju, firma przekaże dodatkowe 250 000 PLN na zakup karetek. Dodatkowo, w styczniu wizytę w Ukrainie złożył Dara Khosrowshahi, Dyrektor Zarządzający Uber.
Mija rok od rozpoczęcia zmasowanej inwazji zbrojnej na Ukrainę. Uber od samego początku wojny angażuje się w działania pomocowe we współpracy z organizacjami pozarządowymi, wolontariatem oraz biznesem, aby wspierać Ukraińców na poziomie lokalnym i globalnym.
Pomoc rzeczowa i finansowa
Uber sfinansował ponad 100 000 darmowych przejazdów dla ukraińskich uchodźców, ich rodzin oraz pracowników organizacji pomocowych by mogli oni docierać do bezpiecznych miejsc, dostać się do granicy kraju lub przemieścić się wewnątrz krajów udzielających pomocy. Firma pomogła wysłać także ponad 220 ciężarówek ze sprzętem, pożywieniem, lekami oraz paliwem. Ponad 25 000 kierowców działa w Ukrainie codziennie ryzykując życie, aby zapewniać niezbędne wsparcie.
Łącznie Uber przekazał ponad 44 miliony złotych na cele charytatywne. Fundusze otrzymały takie organizacje jak Międzynarodowy Komitet Ratunkowy, Czerwony Krzyż, UNHCR, UNICEF i Światowy Program Żywnościowy.
Milion złotych od pasażerów w Polsce
Od marca ubiegłego roku w aplikacji Uber działa specjalny produkt “Uber dla Ukrainy”, dzięki któremu pasażerowie mogą przeznaczyć 5 zł z każdego przejazdu na cele charytatywne. Produkt działa w 16 krajach Starego Kontynentu, w tym 7 krajach Europy Środkowej: Polsce, Chorwacji, Czechach, Słowacji, Rumunii, Litwie oraz Estonii.
W ciągu ostatniego roku przejazd z opcją pomagania zamówiło 940 tysięcy pasażerów w regionie, z czego 200 tysięcy w samej Polsce. Najbardziej aktywna pasażerka, która łącznie zamówiła 555 przejazdów, pochodzi z Rumunii.
Dzięki solidarności pasażerów, tylko w Polsce pozyskano milion złotych. Aby zachęcać do dalszego pomagania i podziękować Polakom za wsparcie Uber Poland zapowiedział, że przekaże dodatkowe 250 000 PLN na zakup ambulansów wspólnie z United24 - międzynarodową platformą fundraisingową Prezydenta Zełenskiego - dla Ministerstwa Zdrowia Ukrainy. Dzięki poprzednim kampaniom, Uber zebrał już ponad 3 miliony dolarów - pochodzących z darowizn użytkowników jak i własnych zasobów - co wystarczy na 50 ambulansów.
"Ludzie oraz firmy z ponad 110 krajów okazali wsparcie dla Ukrainy za pośrednictwem platformy fundraisingowej UNITED24. Duże globalne firmy, takie jak Uber, nie tylko pomagają zbierać pieniądze na karetki, ale także utrzymują Ukrainę w centrum uwagi świata. Jestem wdzięczny firmie i jej klientom, którzy wspierają ukraińskich pracowników medycznych w tym kluczowym momencie w historii świata - mówi Mykhailo Fedorov, wicepremier i minister transformacji cyfrowej Ukrainy
Kolejne inicjatywy
W styczniu z osobistą wizytą na Ukrainę udał się Dara Khosrowshahi, CEO Uber, aby podziękować kierowcom, lokalnemu zespołowi i wielu partnerom za odważną i ratującą życie pracę od początku wojny. Khosrowshahi spotkał się również z przedstawicielami rządu, personelem medycznym, pracownikami organizacji pomocowych i wolontariuszami na miejscu.
CEO Uber zapowiedział rozszerzenie partnerstwa z Ministerstwem Zdrowia, Ministerstwem Edukacji, Ministerstwem Kultury, Organizacją Narodów Zjednoczonych i lokalnymi organizacjami pozarządowymi - by dalej zapewniać bezpłatne przejazdy i pomoc potrzebującym.
“Musimy wspierać dzielny naród ukraiński, który wytrzymuje drugi rok wojny na masową i tragiczną skalę. Wspólnie z użytkownikami Uber z całego świata przekazaliśmy już 50 niezbędnych ambulansów. Ale musimy działać dalej. Ludzie w całej Europie mogą okazywać swoją niezwykłą solidarność jako część swojego codziennego życia.” - powiedział Dara Khosrowshahi, CEO Uber.
Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Zielone korytarze dla zrównoważonego transportu towarów w Europie
Zmiany w systemie SENT: kontrole ładunków obejmą zagranicznych przewoźników
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.