Uber wspiera Kobiety w zostaniu kierowczyniami
dfusion
al. Zjednoczenia 36 lok. 5
01-830 Warszawa
lukasz.lyczkowski|dfusion.pl| |lukasz.lyczkowski|dfusion.pl
606825276
https://dfusion.pl/
Uber uruchamia program Women Drivers, w ramach którego firma pokryje koszty licencji dla pierwszych 100 kobiet, które dołączą do platformy, a także początkowe koszty wynajmu samochodów dla pierwszych 30 kobiet.
Elastyczność oraz niezależność to główne atuty, jakie przynosi zarabianie za pośrednictwem platformy Uber. Dla niektórych jest to sposób na uzupełnienie domowego budżetu, podczas gdy inni traktują je jako jedyne źródło dochodu. Choć branża taksówkarska jest zdominowana przez mężczyzn, kobiety za kółkiem można spotkać coraz częściej. Także pasażerki deklarują, że chciałaby podróżować z kierowczyniami, dlatego Uber rusza z programem pomagającym stawiać pierwsze kroki w branży.
Darmowa licencja i inne korzyści dla kobiet
Aby zostać kierowczynią należy spełniać wszystkie wymogi zawarte w Ustawie o Transporcie Drogowym czyli między innymi przedstawić zaświadczenie o niekaralności oraz komplet badań. Barierą wejścia dla wielu kobiet są natomiast koszty związane z pozyskaniem licencji oraz auta. Dlatego w ramach programu Woman Drivers, Uber pomoże pokryć wszystkie koszty licencjonowania taksówek dla pierwszych 100 kobiet dołączających do programu. Dla pierwszych 30 kobiet dodatkowo opłaci też kaucje i koszt wynajmu samochodu.
Pozostałe zalety programu:
- Dostęp do pojazdu: W ramach programu Uber łączy kandydatki z zaufanymi partnerami flotowymi, u których mogą wynająć pojazd. Uber pokryje też koszty pojazdu przez pierwszy tydzień, dzięki czemu możliwe jest zarabianie już na starcie.
- Elastyczny harmonogram: Woman Drivers umożliwia zarabianie według własnego elastycznego harmonogramu. Platforma pozwala dostosować grafik jazdy do opieki nad dziećmi lub do innych ważnych zobowiązań.
- Bezpieczeństwo: aplikacja Uber ma szereg funkcji w tym nowo uruchomioną “Women Rider Preference”, która pozwala otrzymywać wyłącznie zlecenia przejazdów od pasażerek. Funkcja może być uruchamiana i wyłączana w dowolnym momencie.
- Społeczność kierowczyń: od października 2022 Uber organizuje kwartalne wydarzenia dla kierowczyń, podczas których kierowczynie mogą poznać się i podzielić doświadczeniami.
Do programu mogą dołączyć kobiety, które mają minimum 20 lat oraz ważne od co najmniej roku prawo jazdy.
Bez względu na narodowość
Program Woman Drivers skierowany jest nie tylko do Polek. To także szansa dla kobiet, które przeprowadziły się do Polski, stoją przed wyzwaniem znalezienia pracy, a jednocześnie często opiekują się dziećmi i innymi członkami rodziny. Życie w nowym kraju, nieznajomość języka, obawy o finanse to tylko niektóre z trudności, z jakimi na co dzień borykają się uchodźcy.
Polska gospodarka bez wątpienia potrzebuje kobiet, jednak podjęcie przez nie aktywności zawodowej bywa utrudnione – choćby przez niedostateczną elastyczność grafików. Program Women Drivers odpowiada zatem na rzeczywisty problem i jako taki stanowi cenną inicjatywę ułatwiającą kobietom rozpoczęcie działalności w branży taksówkarskiej. Fakt, że program obejmuje również kobiety innej narodowości niż Polska jest szczególnie istotny. Większość uchodźców z Ukrainy w naszym kraju to bowiem kobiety z dziećmi, które – jak wynika z dostępnych danych – chętnie podejmują aktywność zarobkową. Ograniczenie barier kosztowych związanych z wynajęciem pojazdu, czy uzyskaniem licencji, może być dla nich atrakcyjną zachętą do uzupełnienia budżetu albo podjęcia pełnowymiarowej działalności w branży przewozu osób - mówi Jakub Bińkowski - Członek zarządu i dyrektor Departamentu Prawa i Legislacji Związku Przedsiębiorców i Pracodawców

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Niepewna sytuacja zwracanych do Skarbu Państwa gruntów dzierżawnych. To może się wiązać z likwidacją infrastruktury rolniczej i miejsc pracy
Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa wciąż nie przedstawił spójnego planu zagospodarowania gruntów zwracanych do Zasobów Skarbu Państwa. W efekcie setki hektarów gruntów leżą odłogiem, a strategiczna infrastruktura rolnicza jest demontowana. Spółka Top Farms od dawna wnioskowała do KOWR-u o utworzenie ośrodków produkcji rolniczej (OPR) lub podjęcie jakichkolwiek decyzji, które umożliwiłyby dalsze funkcjonowanie wielu takich obiektów rolniczych. Brak decyzji skutkuje trwałą utratą potencjału produkcyjnego, a tym samym może osłabić pozycję konkurencyjną polskiego rolnictwa.
Transport
Europejskie miasta planują wzrost inwestycji w infrastrukturę społeczną. Wydatki na niskoemisyjny transport wciąż są niewystarczające [DEPESZA]

W ciągu najbliższych trzech lat 56 proc. gmin miejskich w UE planuje zwiększyć nakłady na redukcję emisji gazów cieplarnianych, a 53 proc. – na infrastrukturę społeczną – wynika z badania EBI. Dotacje krajowe i unijne pozostają głównym źródłem finansowania inwestycji, choć samorządy szukają także innych form finansowania. O potrzebach w tym obszarze eksperci i samorządowcy rozmawiali w trakcie panelu „Fundusze unijne w rozwoju miast i regionów”, który odbył się w ramach EKG w Katowicach.
Farmacja
Właściciele psów i kotów szczególnie narażeni na choroby odkleszczowe. Nie decydują się jednak na profilaktyczne szczepienia

Eksperci ostrzegają, że Polska znajduje się w czołówce krajów Europy Środkowej pod względem liczby zachorowań na kleszczowe zapalenie mózgu, a mimo to poziom zaszczepienia przeciwko tej chorobie pozostaje dramatycznie niski. Tymczasem zmiany klimatyczne, coraz wyższe temperatury, migracje kleszczy i zanik sezonowości ich aktywności powodują, że ryzyko zakażenia jest coraz większe – nie tylko w lesie, ale i w mieście, parku czy ogrodzie, a nawet w domu, szczególnie tam, gdzie mieszkają zwierzęta.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.