Ulga dla krwiodawców w Kolejach Dolnośląskich
Koleje Dolnośląskie wprowadziły do oferty nową ulgę umożliwiającą zakup biletów jednorazowych z ustawową ulgą 33%. Zniżka skierowana jest do krwiodawców oraz ozdrowieńców – dawców osocza po chorobie Covid-19.
Wprowadzenie nowej ulgi ustawowej do oferty to efekt wejścia w życie nowelizacji tzw. ustawy antycovidowej. Projekt, który zakładał przyznanie nowych zniżek na transport miejski i kolejowy wszedł w życie 26 stycznia po przyjęciu przez sejm i podpisaniu przez prezydenta.
Jak kupić bilet z ulgą?
W pociągach Kolei Dolnośląskich bilety od 26 stycznia są dostępne u konduktorów. Szybkie wprowadzenie do oferty nowych biletów było możliwe dzięki nowym terminalom konduktorskich, które spółka wprowadziła w grudniu 2020 roku. Bilety będą oznaczone symbolem HDK-C, potwierdzającym korzystanie przez pasażera z ulgi dla krwiodawców.
– Dzięki systemowi informatycznemu, w który wyposażone są nowe terminale mogliśmy z dnia na dzień wprowadzić nową ulgę do oferty. To jedna z korzyści, którą kierowaliśmy się decydując o wprowadzeniu nowych zestawów konduktorskich – powiedział Bartłomiej Rodak, rzecznik prasowy Kolei Dolnośląskich. – Nowe terminale są też szybsze i oszczędzają czas pasażerów kupujących bilety – dodał Rodak.
Z przyczyn technicznych zakup biletów z nową ulgą będzie możliwy w kasach biletowych od 1 lutego 2021 r. – do tego dnia PKP Informatyka, odpowiedzialna za informatyczny system rezerwacji i sprzedaży, ma zaktualizować ofertę o nowy rodzaj zniżki. W międzyczasie drużyny konduktorskie nie będą naliczać dodatkowych opłat za wystawienie biletów z nową zniżką.
Kto może skorzystać?
Ulga dotyczy krwiodawców, którzy oddali co najmniej trzy razy krew lub jej składniki, w tym osocze po przechorowaniu Covid-19. Zniżka dotyczy biletów jednorazowych i będzie obowiązywała w czasie stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii.
Aby móc skorzystać ze zniżki uprawniony musi posiadać zaświadczenie potwierdzające co najmniej trzykrotną donację wydane przez Regionalne Centrum Krwiodawstwa, Wojskowe Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa lub Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa MSWiA.

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.