Komunikaty PR

UPS publikuje wyniki finansowe za Q1 2021

2021-04-28  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt
Natalia Naworska
Solski Communications Sp. z o.o.

pl. Stanisława Małachowskiego 2
00-066 Warszawa
nnaworska|solskipr.pl| |nnaworska|solskipr.pl
692740668
https://solskipr.pl/

UPS PUBLIKUJE WYNIKI FINANSOWE ZA PIERWSZY KWARTAŁ 2021 ROKU

 

  • Wzrost przychodów w ujęciu skonsolidowanym o 27%. Wzrosty odnotowane we wszystkich segmentach działalności.
  • Wzrost skonsolidowanego zysku z działalności operacyjnej o 158%, do poziomu 2,8 mld USD (o 164% według wartości skorygowanych*)
  • Rozwodniony zysk na akcję na poziomie 5,47 USD; wzrost skorygowanego rozwodnionego zysku na akcję o 141% do poziomu 2,77 USD

 

 

ATLANTA, 27 kwietnia 2021 r. – Spółka UPS (NYSE: UPS) opublikowała dane dotyczące skonsolidowanych przychodów za pierwszy kwartał 2021 r., które wyniosły 22,9 mld USD i były o 27% wyższe w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego. Skonsolidowany średni wolumen dzienny zwiększył się o 14,3% w ujęciu rok do roku. Skonsolidowany zysk z działalności operacyjnej wyniósł 2,8 mld USD, co oznacza wzrost o 158% (o 164% w ujęciu skorygowanym) w porównaniu z pierwszym kwartałem 2020 r. W okresie sprawozdawczym rozwodniony zysk na akcję wyniósł 5,47 USD i był o 393% wyższy niż w analogicznym okresie roku 2020 (wzrost o 141% w ujęciu skorygowanym).

 

Wyniki pierwszego kwartału 2021 r. ustalone zgodnie ze standardami rachunkowości GAAP obejmują dodatnie saldo w wysokości 2,4 mld USD (2,70 USD na akcję rozwodnioną), na które składają się zysk z tytułu aktualizacji wyceny programów świadczeń emerytalnych do wartości rynkowej po opodatkowaniu w wysokości 2,5 mld USD oraz koszty procesów transformacyjnych i inne koszty po opodatkowaniu w wysokości 140 mln USD. Zysk z aktualizacji wyceny do wartości rynkowej wynikał głównie z wdrożenia ustawy o amerykańskim planie ratunkowym z 2021 r. (ustawa ARPA). Ustawa ARPA, którą uchwalono w dniu 11 marca 2021 r., chroni określone wielozakładowe programy emerytalne przed niewypłacalnością do roku 2051, eliminując tym samym ewentualne zobowiązania Spółki z tytułu koordynacji świadczeń dotyczących funduszu Central States Pension Fund. W związku z wejściem w życie ustawy ARPA Spółka miała obowiązek przeszacować swój program emerytalny UPS IBT według aktualnych stóp dyskontowych, które wzrosły w stosunku do poziomów z dnia poprzedniej wyceny. W wyniku przeszacowania zobowiązanie z tytułu świadczeń emerytalnych zmniejszono o 6,4 mld USD.

 

– Chciałabym podziękować wszystkim pracownikom UPS za realizację dostaw towarów, które są ważne dla nas wszystkich, w tym szczepionek przeciwko COVID-19 – powiedziała Carol Tomé, Dyrektor Generalna UPS. – W trakcie kwartału kontynuowaliśmy realizację strategii „lepsza, nie większa sieć”, co pozwoliło nam wykorzystać najlepsze możliwości pojawiające się na rynku i wypracować rekordowe wyniki finansowe.

 

 

Segment przesyłek krajowych w Stanach Zjednoczonych

 

 

I kw. 2021 r.

Dane skorygowane za I kw. 2021 r.

 

I kw. 2020

Dane skorygowane za I kw. 2020

Przychody ze sprzedaży

14 010 mln USD

 

11 456 mln USD

 

Zysk z działalności operacyjnej

1 359 mln USD

1 463 mln USD

364 mln USD

401 mln USD

 

  • Przychody wzrosły o 22,3% dzięki rosnącym przychodom w segmencie małych i średnich przedsiębiorstw.
  • W przeliczeniu na przesyłkę przychody wzrosły o 10,2%, głównie za sprawą segmentu przesyłek drogowych.
  • Marża operacyjna ukształtowała się na poziomie 9,7%, a skorygowana marża operacyjna wyniosła 10,4%.

 

 

Segment przesyłek międzynarodowych

 

 

I kw. 2021 r.

Dane skorygowane za I kw. 2021 r.

 

I kw. 2020

Dane skorygowane za I kw. 2020

Przychody ze sprzedaży

4 607 mln USD

 

3 383 mln USD

 

Zysk z działalności operacyjnej

1 085 mln USD

1 091 mln USD

551 mln USD

558 mln USD

 

  • Średni dzienny wolumen przesyłek zwiększył się o 23,1% za sprawą wzrostu wolumenu przesyłek eksportowych we wszystkich regionach.
  • Przychody zwiększyły się o 36,2%, głównie dzięki wzrostom odnotowanym w Azji i Europie.
  • Marża operacyjna ukształtowała się na poziomie 23,6%, a skorygowana marża operacyjna wyniosła 23,7%.

 

 

Segment łańcucha dostaw i spedycji towarów

 

 

I kw. 2021 r.

Dane skorygowane za I kw. 2021 r.

 

I kw. 2020

Dane skorygowane za I kw. 2020

Przychody ze sprzedaży

4 291 mln USD

 

3 196 mln USD

 

Zysk z działalności operacyjnej

321 mln USD

395 mln USD

157 mln USD

158 mln USD

 

  • Przychody ze sprzedaży wzrosły o 34,3% w następstwie wysokiego popytu w niemal wszystkich segmentach działalności.
  • Marża operacyjna ukształtowała się na poziomie 7,5%, a skorygowana marża operacyjna wyniosła 9,2%.

 

* “Kwoty „skorygowane” stanowią wskaźniki finansowe, które nie są obliczane zgodnie ze standardami rachunkowości GAAP.  Więcej informacji na temat wskaźników finansowych obliczanych zgodnie ze standardami rachunkowości innymi niż GAAP, w tym uzgodnienie do najbliżej skorelowanego wskaźnika GAAP, przedstawiono w załączniku do niniejszego komunikatu.

 

Perspektywy

 

Ze względu na utrzymującą się niepewność w otoczeniu gospodarczym Spółka nie publikuje prognoz przychodów ani rozwodnionego zysku na akcję na rok 2021. Jednocześnie Spółka podtrzymuje roczne plany alokacji kapitału. Na dzień 9 czerwca 2021 r. Firma UPS zaplanowała spotkania z inwestorami i analitykami, w trakcie których przedstawi szczegółowe dane finansowe.

 

Podtrzymanie planów alokacji kapitału w 2021 roku

  • Zgodnie z oczekiwaniami sprzedaż UPS Freight zostanie sfinalizowana w drugim kwartale.
  • Zakładana wysokość nakładów inwestycyjnych to ok. 4,0 mld USD.
  • Zaplanowano spłatę zadłużenia długoterminowego w łącznej wysokości 2,5 mld USD, w tym 1,5 mld USD w pierwszym kwartale 2021 r.
  • Przewidywana efektywna stawka podatkowa w okresie pozostałym do końca roku wyniesie około 23,5%.
  • Spółka nie planuje wykupu akcji własnych.

 

Kontakty:

UPS Media Relations: 404-828-7123 or pr@ups.com

UPS Investor Relations: 404-828-6059 (option 2) or investor@ups.com

 

O UPS

 

UPS (NYSE: UPS) jest jedną z największych na świecie firm kurierskich, której przychody w 2020 r. wyniosły 84.6 mld USD. Spółka oferuje szeroki wachlarz zintegrowanych rozwiązań logistycznych dla klientów w ponad 220 krajach i terytoriach. Spółka zatrudnia ponad 540 tys. pracowników, którzy działają zgodnie z jasną i konsekwentnie realizowaną strategią, wyrażoną w poniższych hasłach: klient w centrum uwagi, fundamentem są ludzie, rozwój przez innowacje. UPS dąży do zmniejszenia wpływu na środowisko i wspiera społeczności, które korzystają z jej usług na całym świecie. Ponadto UPS nieustająco i zdecydowanie wspiera różnorodność, równość i integrację. Adres strony internetowej spółki: www.ups.com. Więcej informacji można znaleźć na stronach www.stories.ups.com oraz www.investors.ups.com.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport Wyzwania i warunki przewozów towarów niebezpiecznych w transporcie ADR Biuro prasowe
2024-04-26 | 12:00

Wyzwania i warunki przewozów towarów niebezpiecznych w transporcie ADR

W dynamicznie rozwijającej się branży TSL (Transport, Spedycja, Logistyka), kluczowym wyzwaniem jest nieustająca gotowość do przewozu nawet najbardziej wymagających ładunków.
Transport Gotowi na różne scenariusze - ID Logistics o branży fashion
2024-04-24 | 16:00

Gotowi na różne scenariusze - ID Logistics o branży fashion

Branża fashion uznawana jest za jedną z tych najbardziej wymagających branż, z dynamiką wyznaczaną przez trendy, sezonowe i kompleksowe wymiany kolekcji, tak jak obecnie z zimowej na
Transport PostNL i Spring wprowadzają cztery miliony litrów biopaliwa (HVO100)
2024-04-24 | 13:12

PostNL i Spring wprowadzają cztery miliony litrów biopaliwa (HVO100)

Od tego tygodnia holenderskie przedsiębiorstwo pocztowe PostNL i Spring, jego międzynarodowa spółka zależna, wprowadzą do europejskiej sieci transportu drogowego około czterech

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.