Komunikaty PR

W 15 rocznicę założenia BlaBlaCar dociera do 100 mln użytkowników na świecie

2021-11-02  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Marta Grzyb
PR Inspiration

Plac Wolnica 13/14
31-060 Kraków
marta.grzyb|prinspiration.pl| |marta.grzyb|prinspiration.pl
730 190 230
prinspiration.pl/

Sieć BlaBlaCar, która powstała z prostego pomysłu zagospodarowania pustych miejsc podczas podróżowania samochodem – od 2006 r. przekształciła się w ogromną społeczność opartą na podróżowaniu. Po kolejnych 2 latach BlaBlaCar podwoił liczbę użytkowników i obecnie liczy 100 milionów użytkowników na całym świecie. Najdynamiczniej firma rozwija się w Europie Wschodniej i Ameryce Łacińskiej.

Co 2 sekundy nowy użytkownik dołącza do platformy BlaBlaCar, czyniąc podróżowanie bardziej przystępne i wydajniejsze już w 22 krajach na całym świecie. W Polsce z platformy współdzielonych przejazdów BlaBlaCar korzysta już ponad 5 milionów użytkowników. W samej Francji usługa liczy 20 milionów członków i korzysta z niej 60% ludności Francji w wieku 18-35 lat. To, co 15 lat temu wydawało się utopią, stało się popularnym rozwiązaniem podróżniczym w Europie, a także w krajach takich jak Brazylia, Meksyk, Turcja czy Indie.

W dobie transformacji energetycznych i redukowania śladu węglowego współdzielenie przejazdu

w BlaBlaCar pozwala zaoszczędzić rocznie ponad 1,6 mln ton CO2, czyli tyle samo co roczna emisja całego transportu drogowego Paryża. Dzięki łączeniu osób chcących wspólnie podróżować, platforma BlaBlaCar pozwala im zaoszczędzić w skali globalnej ponad 600 milionów euro. Sieć BlaBlaCar pozwala łączyć miejsca, które nie były lub były słabo skomunikowane, a teraz stały się teraz częścią globalnej sieci mobilności. Na przykład z Saint-Aignan, małego miasteczka w we Francji, można się dostać do 250 miejsc docelowych w Europie. Oprócz korzyści środowiskowych oraz ekonomicznych użytkownicy współdzielonych przejazdów zyskują również korzyści społeczne. Wspólna podróż sprzyja otwartości, często z nieznajomymi rozmawiamy na tematy, których nie poruszamy z nikim innym.  Wg badania przeprowadzonego w 9 krajach (w tym również w Polsce) przez francuską firmę badawczą Le BIPE, 84% osób korzystających z BlaBlaCar zdobyło wiedzę na interesujące tematy, a 61% otrzymało dobre rady życiowe.

Kiedy powstał BlaBlaCar, sieci i media społecznościowe prawie nie istniały, a smartfony nie były aż tak zaawansowane, więc ludzie mieli wątpliwości czy carpooling może kiedykolwiek działać na dużą skalę. Dziś 100 milionów użytkowników współdzieli swoje podróże i udostępnia rozwiązania podróżnicze unikalnie dostosowane do wyzwań i problemów środowiskowych oraz społecznych. Nie mam słów, aby wystarczająco podziękować naszym członkom i zespołowi za to wspólne osiągnięcie – mówi Frédéric Mazzella, założyciel BlaBlaCar. Przekroczenie 100 milionów członków naszej społeczności jest kamieniem milowym, który pokazuje, że współdzielenie przejazdów jest obecnie w głównym nurcie rozwoju transportu na świecie. Patrząc w przyszłość, podwajamy innowacyjne rozwiązania, dzięki którym podróżni mogą wyszukać samochód z dowolnego miejsca i praktycznie wszędzie. Przyspieszamy również cyfryzację autobusów dalekobieżnych, stając się tym samym punktem kompleksowej obsługi dla współdzielonego transportu drogowego. Miliony wolnych miejsc wciąż są marnowane
i czekają na udostępnienie. Zależy nam na wykorzystaniu technologii, aby podróż była bardziej wydajna i przyjazna
– podsumowuje Nicolas Brusson, prezes i współzałożyciel BlaBlaCar.

Następny przystanek (autobus): Europa Centralna i Wschodnia oraz Kraje Ameryki Łacińskiej

Obecnie 70% działalności BlaBlaCar odbywa się poza Europą Zachodnią, gdzie mobilność rozwija się w zawrotnym tempie. W szczególności BlaBlaCar współtworzy rynek autobusowy w Europie Centralnej i Wschodniej oraz Ameryce Łacińskiej, przechodząc z offline na online, oraz wykorzystując duże zapotrzebowanie na przejazdy
i nowe technologie w połączeniach autokarowych. Od czasu zainwestowania w internetową platformę sprzedaży biletów autobusowych Busfor oraz system zarządzania sprzedażą - Octobus, firma BlaBlaCar dokonała technologicznego skoku w kierunku cyfryzacji przystanków autobusowych, jednocześnie zapewniając przewoźnikom autobusowym systemy zarządzania zasobami i dystrybucję online. Teraz pasażerowie mają większy wybór i wygodę, dokonując rezerwacji w aplikacji BlaBlaCar. Już dziś jedna trzecia wyników wyszukiwania pasażerów w BlaBlaCar oferuje opcje podróży multimodalnej (autobus i samochód). BlaBlaCar ma obecnie idealną pozycję do odgrywania kluczowej roli w cyfryzacji rynków autobusowych i dalszego wspierania mobilności współdzielonej na całym świecie.

 

Kluczowe liczby BlaBlaCar:
● +100 milionów użytkowników w 22 krajach
● Średni wiek użytkownika - 30 lat

● 280 km to średni dystans podróży
● 1,6 mln ton CO2 zaoszczędzonego rocznie
● Ponad milion punktów spotkań obsługiwanych miesięcznie na całym świecie
● 600 milionów euro zaoszczędzonych przez użytkowników na kosztach podróży każdego roku
● 700 pracowników w 7 krajach.

BlaBlaCar, to największa na świecie sieć transportowa oparta na społeczności, umożliwiająca ponad 100 milionom użytkowników korzystanie z carpoolingu w 22 krajach. BlaBlaCar wykorzystuje technologię, aby zapełnić puste miejsca w samochodach, łącząc członków społeczności poszukujących wspólnego przejazdu samochodem lub autobusem i sprawiając, że podróżowanie staje się bardziej przystępne, towarzyskie i wygodne. Przyjazna dla środowiska i ludzi sieć BlaBlaCar pozwala co roku ograniczyć emisję CO2 o 1,6 miliona ton.

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: PR Inspiration
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw Biuro prasowe
2025-02-24 | 08:30

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

DPD Polska konsekwentnie rozwija zakres usług w ramach DPD Mobile, zapewniając użytkownikom aplikacji jeszcze większą wygodę w nadawaniu przesyłek międzynarodowych. Od teraz
Transport Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków
2025-01-29 | 09:10

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Jeszcze 2-3 lata temu trudno było znaleźć właściciela ciężarówki dopuszczającego myśl o zamianie jej na elektryczną. Przez ten czas najwidoczniej wiele się zmieniło. Z
Transport Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
2024-12-27 | 14:30

Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany

Rosnące zainteresowanie rowerami wodorowymi, konieczność wykorzystywania innowacyjnych technologii w codziennym życiu oraz zwiększone zapotrzebowanie na nowe rozwiązania w transporcie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.

Handel

Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.