W 15 rocznicę założenia BlaBlaCar dociera do 100 mln użytkowników na świecie
PR Inspiration
Plac Wolnica 13/14
31-060 Kraków
marta.grzyb|prinspiration.pl| |marta.grzyb|prinspiration.pl
730 190 230
prinspiration.pl/
Sieć BlaBlaCar, która powstała z prostego pomysłu zagospodarowania pustych miejsc podczas podróżowania samochodem – od 2006 r. przekształciła się w ogromną społeczność opartą na podróżowaniu. Po kolejnych 2 latach BlaBlaCar podwoił liczbę użytkowników i obecnie liczy 100 milionów użytkowników na całym świecie. Najdynamiczniej firma rozwija się w Europie Wschodniej i Ameryce Łacińskiej.
Co 2 sekundy nowy użytkownik dołącza do platformy BlaBlaCar, czyniąc podróżowanie bardziej przystępne i wydajniejsze już w 22 krajach na całym świecie. W Polsce z platformy współdzielonych przejazdów BlaBlaCar korzysta już ponad 5 milionów użytkowników. W samej Francji usługa liczy 20 milionów członków i korzysta z niej 60% ludności Francji w wieku 18-35 lat. To, co 15 lat temu wydawało się utopią, stało się popularnym rozwiązaniem podróżniczym w Europie, a także w krajach takich jak Brazylia, Meksyk, Turcja czy Indie.
W dobie transformacji energetycznych i redukowania śladu węglowego współdzielenie przejazdu
w BlaBlaCar pozwala zaoszczędzić rocznie ponad 1,6 mln ton CO2, czyli tyle samo co roczna emisja całego transportu drogowego Paryża. Dzięki łączeniu osób chcących wspólnie podróżować, platforma BlaBlaCar pozwala im zaoszczędzić w skali globalnej ponad 600 milionów euro. Sieć BlaBlaCar pozwala łączyć miejsca, które nie były lub były słabo skomunikowane, a teraz stały się teraz częścią globalnej sieci mobilności. Na przykład z Saint-Aignan, małego miasteczka w we Francji, można się dostać do 250 miejsc docelowych w Europie. Oprócz korzyści środowiskowych oraz ekonomicznych użytkownicy współdzielonych przejazdów zyskują również korzyści społeczne. Wspólna podróż sprzyja otwartości, często z nieznajomymi rozmawiamy na tematy, których nie poruszamy z nikim innym. Wg badania przeprowadzonego w 9 krajach (w tym również w Polsce) przez francuską firmę badawczą Le BIPE, 84% osób korzystających z BlaBlaCar zdobyło wiedzę na interesujące tematy, a 61% otrzymało dobre rady życiowe.
Kiedy powstał BlaBlaCar, sieci i media społecznościowe prawie nie istniały, a smartfony nie były aż tak zaawansowane, więc ludzie mieli wątpliwości czy carpooling może kiedykolwiek działać na dużą skalę. Dziś 100 milionów użytkowników współdzieli swoje podróże i udostępnia rozwiązania podróżnicze unikalnie dostosowane do wyzwań i problemów środowiskowych oraz społecznych. Nie mam słów, aby wystarczająco podziękować naszym członkom i zespołowi za to wspólne osiągnięcie – mówi Frédéric Mazzella, założyciel BlaBlaCar. Przekroczenie 100 milionów członków naszej społeczności jest kamieniem milowym, który pokazuje, że współdzielenie przejazdów jest obecnie w głównym nurcie rozwoju transportu na świecie. Patrząc w przyszłość, podwajamy innowacyjne rozwiązania, dzięki którym podróżni mogą wyszukać samochód z dowolnego miejsca i praktycznie wszędzie. Przyspieszamy również cyfryzację autobusów dalekobieżnych, stając się tym samym punktem kompleksowej obsługi dla współdzielonego transportu drogowego. Miliony wolnych miejsc wciąż są marnowane
i czekają na udostępnienie. Zależy nam na wykorzystaniu technologii, aby podróż była bardziej wydajna i przyjazna – podsumowuje Nicolas Brusson, prezes i współzałożyciel BlaBlaCar.
Następny przystanek (autobus): Europa Centralna i Wschodnia oraz Kraje Ameryki Łacińskiej
Obecnie 70% działalności BlaBlaCar odbywa się poza Europą Zachodnią, gdzie mobilność rozwija się w zawrotnym tempie. W szczególności BlaBlaCar współtworzy rynek autobusowy w Europie Centralnej i Wschodniej oraz Ameryce Łacińskiej, przechodząc z offline na online, oraz wykorzystując duże zapotrzebowanie na przejazdy
i nowe technologie w połączeniach autokarowych. Od czasu zainwestowania w internetową platformę sprzedaży biletów autobusowych Busfor oraz system zarządzania sprzedażą - Octobus, firma BlaBlaCar dokonała technologicznego skoku w kierunku cyfryzacji przystanków autobusowych, jednocześnie zapewniając przewoźnikom autobusowym systemy zarządzania zasobami i dystrybucję online. Teraz pasażerowie mają większy wybór i wygodę, dokonując rezerwacji w aplikacji BlaBlaCar. Już dziś jedna trzecia wyników wyszukiwania pasażerów w BlaBlaCar oferuje opcje podróży multimodalnej (autobus i samochód). BlaBlaCar ma obecnie idealną pozycję do odgrywania kluczowej roli w cyfryzacji rynków autobusowych i dalszego wspierania mobilności współdzielonej na całym świecie.
Kluczowe liczby BlaBlaCar:
● +100 milionów użytkowników w 22 krajach
● Średni wiek użytkownika - 30 lat
● 280 km to średni dystans podróży
● 1,6 mln ton CO2 zaoszczędzonego rocznie
● Ponad milion punktów spotkań obsługiwanych miesięcznie na całym świecie
● 600 milionów euro zaoszczędzonych przez użytkowników na kosztach podróży każdego roku
● 700 pracowników w 7 krajach.
BlaBlaCar, to największa na świecie sieć transportowa oparta na społeczności, umożliwiająca ponad 100 milionom użytkowników korzystanie z carpoolingu w 22 krajach. BlaBlaCar wykorzystuje technologię, aby zapełnić puste miejsca w samochodach, łącząc członków społeczności poszukujących wspólnego przejazdu samochodem lub autobusem i sprawiając, że podróżowanie staje się bardziej przystępne, towarzyskie i wygodne. Przyjazna dla środowiska i ludzi sieć BlaBlaCar pozwala co roku ograniczyć emisję CO2 o 1,6 miliona ton.

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.