Komunikaty PR

W 15 rocznicę założenia BlaBlaCar dociera do 100 mln użytkowników na świecie

2021-11-02  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Marta Grzyb
PR Inspiration

Plac Wolnica 13/14
31-060 Kraków
marta.grzyb|prinspiration.pl| |marta.grzyb|prinspiration.pl
730 190 230
prinspiration.pl/

Sieć BlaBlaCar, która powstała z prostego pomysłu zagospodarowania pustych miejsc podczas podróżowania samochodem – od 2006 r. przekształciła się w ogromną społeczność opartą na podróżowaniu. Po kolejnych 2 latach BlaBlaCar podwoił liczbę użytkowników i obecnie liczy 100 milionów użytkowników na całym świecie. Najdynamiczniej firma rozwija się w Europie Wschodniej i Ameryce Łacińskiej.

Co 2 sekundy nowy użytkownik dołącza do platformy BlaBlaCar, czyniąc podróżowanie bardziej przystępne i wydajniejsze już w 22 krajach na całym świecie. W Polsce z platformy współdzielonych przejazdów BlaBlaCar korzysta już ponad 5 milionów użytkowników. W samej Francji usługa liczy 20 milionów członków i korzysta z niej 60% ludności Francji w wieku 18-35 lat. To, co 15 lat temu wydawało się utopią, stało się popularnym rozwiązaniem podróżniczym w Europie, a także w krajach takich jak Brazylia, Meksyk, Turcja czy Indie.

W dobie transformacji energetycznych i redukowania śladu węglowego współdzielenie przejazdu

w BlaBlaCar pozwala zaoszczędzić rocznie ponad 1,6 mln ton CO2, czyli tyle samo co roczna emisja całego transportu drogowego Paryża. Dzięki łączeniu osób chcących wspólnie podróżować, platforma BlaBlaCar pozwala im zaoszczędzić w skali globalnej ponad 600 milionów euro. Sieć BlaBlaCar pozwala łączyć miejsca, które nie były lub były słabo skomunikowane, a teraz stały się teraz częścią globalnej sieci mobilności. Na przykład z Saint-Aignan, małego miasteczka w we Francji, można się dostać do 250 miejsc docelowych w Europie. Oprócz korzyści środowiskowych oraz ekonomicznych użytkownicy współdzielonych przejazdów zyskują również korzyści społeczne. Wspólna podróż sprzyja otwartości, często z nieznajomymi rozmawiamy na tematy, których nie poruszamy z nikim innym.  Wg badania przeprowadzonego w 9 krajach (w tym również w Polsce) przez francuską firmę badawczą Le BIPE, 84% osób korzystających z BlaBlaCar zdobyło wiedzę na interesujące tematy, a 61% otrzymało dobre rady życiowe.

Kiedy powstał BlaBlaCar, sieci i media społecznościowe prawie nie istniały, a smartfony nie były aż tak zaawansowane, więc ludzie mieli wątpliwości czy carpooling może kiedykolwiek działać na dużą skalę. Dziś 100 milionów użytkowników współdzieli swoje podróże i udostępnia rozwiązania podróżnicze unikalnie dostosowane do wyzwań i problemów środowiskowych oraz społecznych. Nie mam słów, aby wystarczająco podziękować naszym członkom i zespołowi za to wspólne osiągnięcie – mówi Frédéric Mazzella, założyciel BlaBlaCar. Przekroczenie 100 milionów członków naszej społeczności jest kamieniem milowym, który pokazuje, że współdzielenie przejazdów jest obecnie w głównym nurcie rozwoju transportu na świecie. Patrząc w przyszłość, podwajamy innowacyjne rozwiązania, dzięki którym podróżni mogą wyszukać samochód z dowolnego miejsca i praktycznie wszędzie. Przyspieszamy również cyfryzację autobusów dalekobieżnych, stając się tym samym punktem kompleksowej obsługi dla współdzielonego transportu drogowego. Miliony wolnych miejsc wciąż są marnowane
i czekają na udostępnienie. Zależy nam na wykorzystaniu technologii, aby podróż była bardziej wydajna i przyjazna
– podsumowuje Nicolas Brusson, prezes i współzałożyciel BlaBlaCar.

Następny przystanek (autobus): Europa Centralna i Wschodnia oraz Kraje Ameryki Łacińskiej

Obecnie 70% działalności BlaBlaCar odbywa się poza Europą Zachodnią, gdzie mobilność rozwija się w zawrotnym tempie. W szczególności BlaBlaCar współtworzy rynek autobusowy w Europie Centralnej i Wschodniej oraz Ameryce Łacińskiej, przechodząc z offline na online, oraz wykorzystując duże zapotrzebowanie na przejazdy
i nowe technologie w połączeniach autokarowych. Od czasu zainwestowania w internetową platformę sprzedaży biletów autobusowych Busfor oraz system zarządzania sprzedażą - Octobus, firma BlaBlaCar dokonała technologicznego skoku w kierunku cyfryzacji przystanków autobusowych, jednocześnie zapewniając przewoźnikom autobusowym systemy zarządzania zasobami i dystrybucję online. Teraz pasażerowie mają większy wybór i wygodę, dokonując rezerwacji w aplikacji BlaBlaCar. Już dziś jedna trzecia wyników wyszukiwania pasażerów w BlaBlaCar oferuje opcje podróży multimodalnej (autobus i samochód). BlaBlaCar ma obecnie idealną pozycję do odgrywania kluczowej roli w cyfryzacji rynków autobusowych i dalszego wspierania mobilności współdzielonej na całym świecie.

 

Kluczowe liczby BlaBlaCar:
● +100 milionów użytkowników w 22 krajach
● Średni wiek użytkownika - 30 lat

● 280 km to średni dystans podróży
● 1,6 mln ton CO2 zaoszczędzonego rocznie
● Ponad milion punktów spotkań obsługiwanych miesięcznie na całym świecie
● 600 milionów euro zaoszczędzonych przez użytkowników na kosztach podróży każdego roku
● 700 pracowników w 7 krajach.

BlaBlaCar, to największa na świecie sieć transportowa oparta na społeczności, umożliwiająca ponad 100 milionom użytkowników korzystanie z carpoolingu w 22 krajach. BlaBlaCar wykorzystuje technologię, aby zapełnić puste miejsca w samochodach, łącząc członków społeczności poszukujących wspólnego przejazdu samochodem lub autobusem i sprawiając, że podróżowanie staje się bardziej przystępne, towarzyskie i wygodne. Przyjazna dla środowiska i ludzi sieć BlaBlaCar pozwala co roku ograniczyć emisję CO2 o 1,6 miliona ton.

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: PR Inspiration
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport Poznajcie laureatki tytułu „Kobieta w Logistyce 2024” Biuro prasowe
2024-07-03 | 15:00

Poznajcie laureatki tytułu „Kobieta w Logistyce 2024”

Wyróżnienie „Kobieta roku w Logistyce” przyznawane jest od 13 lat przez Forum Kobiet w Logistyce, które skupia społeczność menedżerek pracujących
Transport Nowa Country Manager na czele polskiego oddziału Hillebrand Gori
2024-07-01 | 15:00

Nowa Country Manager na czele polskiego oddziału Hillebrand Gori

Hillebrand Gori, globalny operator logistyczny dla branży beverage, powołał nowego Country Managera oddziału w Polsce. Z początkiem maja stanowisko to objęła Olga Kołakowska. Olga
Transport Trenerzy Akademii Kierowców Girteki o szkoleniach z jazdy BEV
2024-07-01 | 15:00

Trenerzy Akademii Kierowców Girteki o szkoleniach z jazdy BEV

Girteka, największy przewoźnik drogowy w Europie, promuje inicjatywy na rzecz dekarbonizacji i zrównoważonego transportu drogowego, w oparciu o elektryczne samochody  ciężarowe

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Samorządy walczą o ustawę metropolitalną. Powstanie metropolii oznacza dodatkowe środki m.in. na walkę z wykluczeniem transportowym

O uzyskanie statusu metropolii od lat walczą m.in. Trójmiasto, Łódź czy Warszawa. Teraz miasta łączą siły i dyskutują o jednym wspólnym projekcie ustawy metropolitalnej. Choć każdy ośrodek ma inną specyfikę, wszystkie liczą, że odpowiednie przepisy na temat współpracy największych miast z okolicznymi gminami przyniosą wiele korzyści. Jednym z kluczowych obszarów, który może na tym zyskać, jest transport publiczny. Powstanie metropolii oznaczałoby dodatkowe środki na walkę z wykluczeniem komunikacyjnym w małych miejscowościach.

Handel

Europejskie sklepy internetowe skarżą się na nieuczciwą konkurencję z Chin. Apelują o lepszy nadzór nad rynkiem

Chińskie platformy marketplace podbijają europejski rynek e-commerce, a liczba ich klientów w Europie szybko rośnie – w 2023 roku w państwach UE oraz w Wielkiej Brytanii udział konsumentów, którzy dokonali zakupów w handlu elektronicznym od chińskich sprzedawców, wynosił 40 proc. lub więcej. Działalność chińskich sprzedawców wywołuje jednak szereg zarzutów, dotyczących m.in. sposobu i zakresu zbierania danych osobowych oraz ich późniejszego wykorzystywania, bezpieczeństwa produktów sprzedawanych europejskim konsumentom, sposobu ich reklamowania oraz nieuczciwych metod konkurencji, które szkodzą firmom działającym na terenie Unii. Te podkreślają, że nie boją się konkurencji z Azji, ale apelują do regulatorów o lepszą egzekucję przepisów, które powinny obowiązywać wszystkich graczy na rynku.

Problemy społeczne

Ukraińcy mają podobne problemy związane z ochroną zdrowia, co Polacy. Problemem jest długi czas oczekiwania na wizytę i wysokie koszty leków

Długi czas oczekiwania, wysokie koszty leczenia i zakupu leków – to największe bariery w dostępie do opieki zdrowotnej, z jakimi mierzą się uchodźcy z Ukrainy w Polsce – wynika z raportu GUS i WHO. – Problemy stają się coraz bardziej podobne do tych charakterystycznych dla całego systemu ochrony zdrowia. Mniej mają charakter nagły, który był charakterystyczny dla okresu tuż po wybuchu wojny – wskazuje dr Dominik Rozkrut, prezes Głównego Urzędu Statystycznego. Większość przypadków, z powodu których Ukraińcy potrzebują pomocy lekarza, to ostre schorzenia. Co czwarty leczy się z powodu choroby przewlekłej. Wyzwaniem pozostają szczepienia ukraińskich dzieci: wskaźnik wyszczepienia rośnie, ale jest poniżej poziomu wśród polskich dzieci.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.