W 15 rocznicę założenia BlaBlaCar dociera do 100 mln użytkowników na świecie
PR Inspiration
Plac Wolnica 13/14
31-060 Kraków
marta.grzyb|prinspiration.pl| |marta.grzyb|prinspiration.pl
730 190 230
prinspiration.pl/
Sieć BlaBlaCar, która powstała z prostego pomysłu zagospodarowania pustych miejsc podczas podróżowania samochodem – od 2006 r. przekształciła się w ogromną społeczność opartą na podróżowaniu. Po kolejnych 2 latach BlaBlaCar podwoił liczbę użytkowników i obecnie liczy 100 milionów użytkowników na całym świecie. Najdynamiczniej firma rozwija się w Europie Wschodniej i Ameryce Łacińskiej.
Co 2 sekundy nowy użytkownik dołącza do platformy BlaBlaCar, czyniąc podróżowanie bardziej przystępne i wydajniejsze już w 22 krajach na całym świecie. W Polsce z platformy współdzielonych przejazdów BlaBlaCar korzysta już ponad 5 milionów użytkowników. W samej Francji usługa liczy 20 milionów członków i korzysta z niej 60% ludności Francji w wieku 18-35 lat. To, co 15 lat temu wydawało się utopią, stało się popularnym rozwiązaniem podróżniczym w Europie, a także w krajach takich jak Brazylia, Meksyk, Turcja czy Indie.
W dobie transformacji energetycznych i redukowania śladu węglowego współdzielenie przejazdu
w BlaBlaCar pozwala zaoszczędzić rocznie ponad 1,6 mln ton CO2, czyli tyle samo co roczna emisja całego transportu drogowego Paryża. Dzięki łączeniu osób chcących wspólnie podróżować, platforma BlaBlaCar pozwala im zaoszczędzić w skali globalnej ponad 600 milionów euro. Sieć BlaBlaCar pozwala łączyć miejsca, które nie były lub były słabo skomunikowane, a teraz stały się teraz częścią globalnej sieci mobilności. Na przykład z Saint-Aignan, małego miasteczka w we Francji, można się dostać do 250 miejsc docelowych w Europie. Oprócz korzyści środowiskowych oraz ekonomicznych użytkownicy współdzielonych przejazdów zyskują również korzyści społeczne. Wspólna podróż sprzyja otwartości, często z nieznajomymi rozmawiamy na tematy, których nie poruszamy z nikim innym. Wg badania przeprowadzonego w 9 krajach (w tym również w Polsce) przez francuską firmę badawczą Le BIPE, 84% osób korzystających z BlaBlaCar zdobyło wiedzę na interesujące tematy, a 61% otrzymało dobre rady życiowe.
Kiedy powstał BlaBlaCar, sieci i media społecznościowe prawie nie istniały, a smartfony nie były aż tak zaawansowane, więc ludzie mieli wątpliwości czy carpooling może kiedykolwiek działać na dużą skalę. Dziś 100 milionów użytkowników współdzieli swoje podróże i udostępnia rozwiązania podróżnicze unikalnie dostosowane do wyzwań i problemów środowiskowych oraz społecznych. Nie mam słów, aby wystarczająco podziękować naszym członkom i zespołowi za to wspólne osiągnięcie – mówi Frédéric Mazzella, założyciel BlaBlaCar. Przekroczenie 100 milionów członków naszej społeczności jest kamieniem milowym, który pokazuje, że współdzielenie przejazdów jest obecnie w głównym nurcie rozwoju transportu na świecie. Patrząc w przyszłość, podwajamy innowacyjne rozwiązania, dzięki którym podróżni mogą wyszukać samochód z dowolnego miejsca i praktycznie wszędzie. Przyspieszamy również cyfryzację autobusów dalekobieżnych, stając się tym samym punktem kompleksowej obsługi dla współdzielonego transportu drogowego. Miliony wolnych miejsc wciąż są marnowane
i czekają na udostępnienie. Zależy nam na wykorzystaniu technologii, aby podróż była bardziej wydajna i przyjazna – podsumowuje Nicolas Brusson, prezes i współzałożyciel BlaBlaCar.
Następny przystanek (autobus): Europa Centralna i Wschodnia oraz Kraje Ameryki Łacińskiej
Obecnie 70% działalności BlaBlaCar odbywa się poza Europą Zachodnią, gdzie mobilność rozwija się w zawrotnym tempie. W szczególności BlaBlaCar współtworzy rynek autobusowy w Europie Centralnej i Wschodniej oraz Ameryce Łacińskiej, przechodząc z offline na online, oraz wykorzystując duże zapotrzebowanie na przejazdy
i nowe technologie w połączeniach autokarowych. Od czasu zainwestowania w internetową platformę sprzedaży biletów autobusowych Busfor oraz system zarządzania sprzedażą - Octobus, firma BlaBlaCar dokonała technologicznego skoku w kierunku cyfryzacji przystanków autobusowych, jednocześnie zapewniając przewoźnikom autobusowym systemy zarządzania zasobami i dystrybucję online. Teraz pasażerowie mają większy wybór i wygodę, dokonując rezerwacji w aplikacji BlaBlaCar. Już dziś jedna trzecia wyników wyszukiwania pasażerów w BlaBlaCar oferuje opcje podróży multimodalnej (autobus i samochód). BlaBlaCar ma obecnie idealną pozycję do odgrywania kluczowej roli w cyfryzacji rynków autobusowych i dalszego wspierania mobilności współdzielonej na całym świecie.
Kluczowe liczby BlaBlaCar:
● +100 milionów użytkowników w 22 krajach
● Średni wiek użytkownika - 30 lat
● 280 km to średni dystans podróży
● 1,6 mln ton CO2 zaoszczędzonego rocznie
● Ponad milion punktów spotkań obsługiwanych miesięcznie na całym świecie
● 600 milionów euro zaoszczędzonych przez użytkowników na kosztach podróży każdego roku
● 700 pracowników w 7 krajach.
BlaBlaCar, to największa na świecie sieć transportowa oparta na społeczności, umożliwiająca ponad 100 milionom użytkowników korzystanie z carpoolingu w 22 krajach. BlaBlaCar wykorzystuje technologię, aby zapełnić puste miejsca w samochodach, łącząc członków społeczności poszukujących wspólnego przejazdu samochodem lub autobusem i sprawiając, że podróżowanie staje się bardziej przystępne, towarzyskie i wygodne. Przyjazna dla środowiska i ludzi sieć BlaBlaCar pozwala co roku ograniczyć emisję CO2 o 1,6 miliona ton.
Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Zielone korytarze dla zrównoważonego transportu towarów w Europie
Zmiany w systemie SENT: kontrole ładunków obejmą zagranicznych przewoźników
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.