W służbie dla zdrowia. MPK dowozi lekarzy do szpitala tymczasowego
Bartosz Naskręski
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne sp. z o.o. we Wrocławiu
Bolesława Prusa 75-79
50-316 Wrocław
rzecznik|mpk.wroc.pl| |rzecznik|mpk.wroc.pl
+48 71 325 08 07
mpk.wroc.pl
Wrocławski przewoźnik uruchomił dziś (tj. 9.03) nowy specjalny przewóz dla medyków. Autobusy MPK Wrocław dowiozą biały personel do szpitala tymczasowego przy ul. Rakietowej, który właśnie zaczął przyjmować pacjentów.
Dowozy odbywają się na prośbę i we współpracy z Uniwersytetem Medycznym i Uniwersyteckim Szpitalem Klinicznym we Wrocławiu. Autobusy połączą polowy szpital covidowy z centrum miasta – a konkretniej z placem Dominikańskim i placem Jana Pawła II.
– Będą to jedyne przystanki na trasie, więc śmiało można nazwać to połączenie „ekspresowym” – mówi prezes MPK Wrocław Krzysztof Balawejder. – Lekarze i pielęgniarki codziennie walczą o nasze zdrowie. Mam nadzieję, że zapewnienie im takiego specjalnego dowozu odejmie im zmartwienie w postaci dostania się do szpitala przy ulicy Rakietowej.
„Linia dla medyków” będzie kursowała od poniedziałku do niedzieli. Przejazdy ruszają się o godzinach 6:00 i 18:00 z placu Dominikańskiego (przystanek na placu Jana Pawła o 6:10 i 18:10). Powrót ze szpitala tymczasowego do centrum planowany jest o godzinach 7:15 i 19:15.
– Wśród pracowników szpitala tymczasowego znajdzie się wiele osób z naszej załogi, które dotąd pracowały przy ul. Borowskiej lub na tzw. kampusie Curie-Skłodowskiej, a więc stosunkowo blisko centrum miasta. Dojazd do pracy w odległej placówce przy ul. Rakietowej byłby dla nich zapewne kłopotliwy, dlatego cieszymy się, że MPK przyszło nam z pomocą – mówi Barbara Korzeniowska, zastępca dyrektora ds. lecznictwa otwartego Uniwersyteckiego Szpitala Klinicznego.
Dowóz lekarzy do szpitala przy ulicy Rakietowej jest drugim specjalnym połączeniem MPK, które powstało z myślą o wrocławskich medykach walczących z epidemią koronawirusa. Jesienią ubiegłego roku rozpoczęły kursowanie autobusy dowożące biały personel i studentów Uniwersytetu Medycznego z kampusu przy ul. Pasteura do Uniwersyteckiego Szpitala Klinicznego przy ul. Borowskiej.
– Gwarantując bezpieczny i szybki dowóz medyków do szpitali, zapewniamy też bezpieczeństwo pacjentom, których będą oni mieć pod swoją opieką – podkreśla prezes Balawejder.
Obie linie będą kursowały tak długo, jak długo będzie na nie zapotrzebowanie ze strony szpitalnego personelu.
EcoVadis nagradza Targor-Truck za zaangażowanie w zrównoważone łańcuchy dostaw
CEVA Logistics organizuje globalny program szkoleń dla 25 tys. pracowników
DSV – Global Transport and Logistics w gronie liderów transformacji
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm
Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.
Farmacja
Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów
Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.
Ochrona środowiska
Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania
Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.