Komunikaty PR

Warszawa na 3. miejscu w Europie pod kątem liczby przejazdów FREENOW

2023-02-22  |  11:50

Warszawscy kierowcy realizują więcej kursów, niż kierowcy w Berlinie i Barcelonie

W 2022 roku FREENOW, europejska superaplikacja mobilności miejskiej, osiągnęła rozwój w wielu kluczowych aspektach. Liczba pojazdów dostępnych na platformie - od taksówek i jednośladów, po auta współdzielone - wzrosła niemal o połowę. Wśród 170 europejskich miast z największą liczbą zrealizowanych przejazdów, zaraz po Londynie i Dublinie, znajduje się Warszawa.

 

Najnowszy raport “Mobility as a Service. FREENOW 2023” podsumowuje działania platformy na rynku europejskim, pod kątem umocnienia pozycji w branży ride-hailingu, a także jako platformy MaaS agregującej wszelkie dostępne w miastach usługi transportowe lokalnych operatorów.

 

Polski rynek jest liderem jeśli chodzi o dynamiczny rozwój FREE NOW, ponieważ odnotowaliśmy największe wzrosty w 2022 roku na tle innych europejskich krajów. W polskich miastach - niezależnie od ich wielkości - platformy taxi cieszą się ogromną popularnością, bo potrzeby transportowe mieszkańców rosną, a rynek charakteryzuje przystępność cenowa. Dzięki temu na przejazdy taksówką osoba z Warszawy może pozwolić sobie o wiele częściej, niż przeciętny mieszkaniec na przykład Berlina czy Barcelony. Kierowcy w polskich miastach ‘nie gaszą silnika’ - nasza aplikacja oferuje im dostęp do zleceń od milionów pasażerów, dzięki czemu realizują kurs za kursem i nie mają przestojów - mówi Krzysztof Urban, dyrektor zarządzający FREENOW w Polsce. 

 

Jak wynika z najnowszego raportu FREENOW, co trzeci mieszkaniec europejskich miast przyznaje, że w 2023 roku wyobraża sobie żyć bez własnego auta w mieście i planuje przejście na współdzielony transport.

 

FREENOW w ubiegłym roku odnotowało także niemal trzykrotny (221%) wzrost liczby wynajmów jednośladów i carsharingu na swojej platformie, względem 2021 roku. W całej Europie zintegrowało już 14 zewnętrznych operatorów współdzielonych e-hulajnóg, e-rowerów, e-skuterów i carsharingu, m.in. marek takich jak: TIER, Dott, SIXT share, Miles czy emmy. W Polsce już w 10 miastach, spośród wszystkich 25-ciu gdzie dostępne jest FREENOW, oprócz zamówienia taksówki, można korzystać z wynajmu e-hulajnóg TIER i Dott.

Wśród mieszkańców obszarów zurbanizowanych i decydentów miejskich w całej Europie rośnie świadomość na temat nadmiernej skali motoryzacji indywidualnej i jej negatywnego wpływu na jakość życia. Analizy pokazują, że drogi i parkingi potrafią zajmować w miastach nawet 35%-50% ich powierzchni. Cyfrowe platformy MaaS stanowić będą uniwersalne narzędzia, dzięki którym optymalnie zaplanujemy każdą podróż przy wykorzystaniu całej oferty usług transportowych dostępnych na danym obszarze geograficznym, niezależnie od tego, czy ich dostawcami będzie sektor publiczny czy prywatny. W ten sposób pozwolimy naszym miastom „odetchnąć - mówi Adam Jędrzejewski, założyciel i CEO stowarzyszenia Mobilne Miasto.

Już 60% Europejczyków deklaruje, że woli korzystać z jednej aplikacji, z której można zamówić lub wynająć wiele różnych środków transportu. FREENOW wśród swoich użytkowników zauważa, że ponad połowa z nich już teraz korzysta z różnych opcji mobilności miejskiej oferowanych przez FREENOW.

Widzimy, że rynek mobilności podlega ciągłym zmianom – pojawiają się nowi gracze na rynku, udostępniane są nowe formy przemieszczania się. Wśród konsumentów istnieje z drugiej strony silna potrzeba mniejszej złożoności i większej dostępności. Dla FREENOW celem MaaS jest ułatwienie swobody wyboru i zapewnienie użytkownikom intuicyjnej oraz zintegrowanej platformy. Umożliwiamy to poprzez agregację istniejącej podaży w ramach jednej superaplikacji. W 2023 r. będziemy dalej zapewniać dostęp do szybkiej i elastycznej mobilności miejskiej, rozwijać nowe partnerstwa i ściśle współpracować z miastami, jednocześnie udoskonalając usługę ride-hailingu, będącą podstawą naszego biznesu - mówi Thomas Zimmermann, CEO FREENOW.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport Zatrudnianie i rozliczanie kierowców w branży produkcyjnej Biuro prasowe
2024-05-17 | 01:00

Zatrudnianie i rozliczanie kierowców w branży produkcyjnej

W firmach, w których transport jest jedynie narzędziem do wykonywania ich głównego biznesu, istnieje wiele różnic pomiędzy rozliczaniem kierowców a
Transport Wielkie hamowanie w branży TSL: do zapłaty 1,3 mld zł, do odzyskania pół mld
2024-05-16 | 08:00

Wielkie hamowanie w branży TSL: do zapłaty 1,3 mld zł, do odzyskania pół mld

Jak podaje Krajowy Rejestr Długów, sektor transportowo-spedycyjno-logistyczny ma ponad 1,3 mld zł przeterminowanych zobowiązań finansowych. Od swoich dłużników musi odzyskać
Transport CEVA Logistics o logistyce dla zespołu Scuderia Ferrari i F1
2024-05-15 | 16:00

CEVA Logistics o logistyce dla zespołu Scuderia Ferrari i F1

Już 19 maja na torze Imola odbędzie się GP Emilii Romanii, jeden z 24 wyścigów w tegorocznym kalendarzu Formuły 1. Dla zespołów i ich partnerów zajęcie pozycji

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Regionalne

Start-upy mogą się starać o wsparcie. Trwa nabór do programu rozwoju innowacyjnych pomysłów na biznes

Trwa nabór do „Platform startowych dla nowych pomysłów” finansowany z Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej 2021–2027. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wybrała sześć partnerskich ośrodków innowacji, które będą oferować start-upom bezpłatne programy inkubacji. Platformy pomogą rozwinąć technologicznie produkt i zapewnić mu przewagę konkurencyjną, umożliwią dostęp do najlepszych menedżerów i rynkowych praktyków, ale też finansowanie innowacyjnych przedsięwzięć. Każdy z partnerów przyjmuje zgłoszenia ze wszystkich branż, ale także specjalizuje się w konkretnej dziedzinie. Jest więc oferta m.in. dla sektora motoryzacyjnego, rolno-spożywczego, metalowo-maszynowego czy sporttech.

Transport

Kolej pozostaje piętą achillesową polskich portów. Zarządy liczą na przyspieszenie inwestycji w tym obszarze

Nazywane polskim oknem na Skandynawię oraz będące ważnym węzłem logistycznym między południem i północą Europy Porty Szczecin–Świnoujście dynamicznie się rozwijają. W kwietniu 2024 roku wydano decyzję lokalizacyjną dotycząca terminalu kontenerowego w Świnoujściu, który ma szansę powstać do końca 2028 roku. Zdaniem ekspertów szczególnie ważnym elementem rozwoju portów, podobnie jak w przypadku innych portów w Polsce, jest transport kolejowy i w tym zakresie inwestycje są szczególnie potrzebne. – To nasza pięta achillesowa – przyznaje Rafał Zahorski, pełnomocnik zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście ds. rozwoju.

Polityka

Projekt UE zyskuje wymiar militarny. Wojna w Ukrainie na nowo rozbudziła dyskusję o wspólnej europejskiej armii

Wspólna europejska armia na razie nie istnieje, a w praktyce obronność to wyłączna odpowiedzialność państw członkowskich UE. Jednak wybuch wojny w Ukrainie, tuż za wschodnią granicą, na nowo rozbudził europejską dyskusję o potrzebie posiadania własnego potencjału militarnego. Jak niedawno wskazał wicepremier i minister obrony narodowej Władysław Kosiniak-Kamysz, Europa powinna mieć własne siły szybkiego reagowania i powołać komisarza ds. obronności, ponieważ stoi obecnie w obliczu największych wyzwań od czasu zakończenia II wojny światowej. – Musimy zdobyć własną siłę odstraszania i zwiększać wydatki na obronność – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.