Warszawa na 3. miejscu w Europie pod kątem liczby przejazdów FREENOW
Warszawscy kierowcy realizują więcej kursów, niż kierowcy w Berlinie i Barcelonie
W 2022 roku FREENOW, europejska superaplikacja mobilności miejskiej, osiągnęła rozwój w wielu kluczowych aspektach. Liczba pojazdów dostępnych na platformie - od taksówek i jednośladów, po auta współdzielone - wzrosła niemal o połowę. Wśród 170 europejskich miast z największą liczbą zrealizowanych przejazdów, zaraz po Londynie i Dublinie, znajduje się Warszawa.
Najnowszy raport “Mobility as a Service. FREENOW 2023” podsumowuje działania platformy na rynku europejskim, pod kątem umocnienia pozycji w branży ride-hailingu, a także jako platformy MaaS agregującej wszelkie dostępne w miastach usługi transportowe lokalnych operatorów.
Polski rynek jest liderem jeśli chodzi o dynamiczny rozwój FREE NOW, ponieważ odnotowaliśmy największe wzrosty w 2022 roku na tle innych europejskich krajów. W polskich miastach - niezależnie od ich wielkości - platformy taxi cieszą się ogromną popularnością, bo potrzeby transportowe mieszkańców rosną, a rynek charakteryzuje przystępność cenowa. Dzięki temu na przejazdy taksówką osoba z Warszawy może pozwolić sobie o wiele częściej, niż przeciętny mieszkaniec na przykład Berlina czy Barcelony. Kierowcy w polskich miastach ‘nie gaszą silnika’ - nasza aplikacja oferuje im dostęp do zleceń od milionów pasażerów, dzięki czemu realizują kurs za kursem i nie mają przestojów - mówi Krzysztof Urban, dyrektor zarządzający FREENOW w Polsce.
Jak wynika z najnowszego raportu FREENOW, co trzeci mieszkaniec europejskich miast przyznaje, że w 2023 roku wyobraża sobie żyć bez własnego auta w mieście i planuje przejście na współdzielony transport.
FREENOW w ubiegłym roku odnotowało także niemal trzykrotny (221%) wzrost liczby wynajmów jednośladów i carsharingu na swojej platformie, względem 2021 roku. W całej Europie zintegrowało już 14 zewnętrznych operatorów współdzielonych e-hulajnóg, e-rowerów, e-skuterów i carsharingu, m.in. marek takich jak: TIER, Dott, SIXT share, Miles czy emmy. W Polsce już w 10 miastach, spośród wszystkich 25-ciu gdzie dostępne jest FREENOW, oprócz zamówienia taksówki, można korzystać z wynajmu e-hulajnóg TIER i Dott.
Wśród mieszkańców obszarów zurbanizowanych i decydentów miejskich w całej Europie rośnie świadomość na temat nadmiernej skali motoryzacji indywidualnej i jej negatywnego wpływu na jakość życia. Analizy pokazują, że drogi i parkingi potrafią zajmować w miastach nawet 35%-50% ich powierzchni. Cyfrowe platformy MaaS stanowić będą uniwersalne narzędzia, dzięki którym optymalnie zaplanujemy każdą podróż przy wykorzystaniu całej oferty usług transportowych dostępnych na danym obszarze geograficznym, niezależnie od tego, czy ich dostawcami będzie sektor publiczny czy prywatny. W ten sposób pozwolimy naszym miastom „odetchnąć - mówi Adam Jędrzejewski, założyciel i CEO stowarzyszenia Mobilne Miasto.
Już 60% Europejczyków deklaruje, że woli korzystać z jednej aplikacji, z której można zamówić lub wynająć wiele różnych środków transportu. FREENOW wśród swoich użytkowników zauważa, że ponad połowa z nich już teraz korzysta z różnych opcji mobilności miejskiej oferowanych przez FREENOW.
Widzimy, że rynek mobilności podlega ciągłym zmianom – pojawiają się nowi gracze na rynku, udostępniane są nowe formy przemieszczania się. Wśród konsumentów istnieje z drugiej strony silna potrzeba mniejszej złożoności i większej dostępności. Dla FREENOW celem MaaS jest ułatwienie swobody wyboru i zapewnienie użytkownikom intuicyjnej oraz zintegrowanej platformy. Umożliwiamy to poprzez agregację istniejącej podaży w ramach jednej superaplikacji. W 2023 r. będziemy dalej zapewniać dostęp do szybkiej i elastycznej mobilności miejskiej, rozwijać nowe partnerstwa i ściśle współpracować z miastami, jednocześnie udoskonalając usługę ride-hailingu, będącą podstawą naszego biznesu - mówi Thomas Zimmermann, CEO FREENOW.

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

S. Cichanouska: Białorusini żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich. Jednak nie poddają się mimo represji i brutalności reżimu
Przedstawiciele białoruskiej opozycji podkreślają, sytuacja w kraju jest bardzo poważna. Z jednej strony od niemal pięciu lat ludzie na Białorusi żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich, doświadczają represji, są codzienne zatrzymania. – Co najmniej pół miliona ludzi musiało uciec z kraju – mówi agencji informacyjnej Newseria Swiatłana Cichanouska, liderka białoruskiej opozycji, która w 2020 roku kandydowała na stanowisko prezydenta Białorusi.
Handel
Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.
Handel
Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.