Komunikaty PR

Wino w transportach całopojazdowych - jak zorganizować bezpieczną dostawę?

2022-11-21  |  12:00
Biuro prasowe

Winiarze i dystrybutorzy często stają przed wyborem szybkiej i sprawdzonej opcji transportu, która da im pewność, że wino na czas i w doskonałej jakości, dotrze do konsumentów. Ma to szczególne znaczenie w okresie wzmożonego ruchu towarów, takich jak tradycyjne dostawy przedświąteczne czy noworoczne. Jedną z opcji jest drogowy transport całopojazdowy, dostosowany do przewozu wina. Na co trzeba zwrócić uwagę?  - podpowiada Hillebrand Gori, globalny operator logistyczny dla beverage.

FTL w dostawach wina

Transport całopojazdowy FTL (czyli Full Truck Load) polega na wypełnieniu naczepy samochodu ciężarowego ładunkiem jednego nadawcy. Jest przeciwieństwem dostawy drobnicowej LTL (Less Truck Load), gdzie w przestrzeni ładunkowej naczepy znajdują się towary wielu klientów. Opłaty pobierane są za powierzchnię, którą zajmuje paleta. Dlaczego warto wybrać opcję transportu całopojazdowego w dostawach wina? Przede wszystkim jest wygodniejszy i szybszy niż drobnicowy. Ładunki są bezpośrednio przewożone do miejsca przeznaczenia z pominięciem etapu konsolidacji palet od różnych nadawców. To zapewnia większą kontrolę nad transportowanym winem i sposobem, w jaki jest obsługiwane. FTL, przy wysyłce wielu palet, może być rozwiązaniem bardziej opłacalnym i efektywnym kosztowo. 

W transportach FTL wykorzystywane są różne rodzaje aut ciężarowych, w tym z windą załadowczą, naczepą typu plandeka i platformą. To, który z nich będzie wybrany, zależy od ilości wysyłanego wina. Alkohole mogą być też przewożone w kontenerach. Wtedy ich załadunek odbywa się w magazynach, z których pobierane są palety,  w strefach przeładunku lub na rampach. Kontenery mogą być też załadowywane na ciężarówkę z paletami z winem na arkuszach Slip Sheet lub luzem.

Ryzyko i ochrona

Transport całopojazdowy jest dobrą opcją w przypadku organizacji dostaw dużych ilości wina, jednak, jak zwracają uwagę eksperci Hillebrand Gori, trzeba pamiętać o wiążących się z nim ryzykach. Należy do nich możliwość kradzieży lub narażenie wrażliwego ładunku na wpływ skrajnych temperatur. Duże wahania temperatury są wymieniane wśród najczęstszych przyczyn utraty jakości wina, mogą też doprowadzić do zniszczenia czy uszkodzenia opakowań. Kluczowe znaczenie ma więc zachowanie odpowiednich środków ostrożności, dzięki którym nadawcy wina mogą zmniejszyć ryzyko i zapewnić bezpieczną dostawę do miejsca przeznaczenia.

Przede wszystkim należy wybrać odpowiedni typ kontenera. Przed wpływem nagłych zmian temperatury i szoku termicznego najlepszą opcją jest kontener z wkładem izolacyjnym. Natomiast kontener chłodniczy (reefer) zapewni utrzymanie stałej temperatury (dodatniej lub ujemnej) w dostawach, które wymagają kontrolowania temperatury z dokładnością co do 1 stopnia. Specjaliści Hillebrand Gori radzą też, aby planując wysyłkę, pamiętać o sprawdzeniu z firmą spedycyjną typu przyczepy, która zostanie wykorzystana do transportu. Przykładowo naczepy z plandeką nie mają kontenerów, więc nie dadzą możliwości zastosowania izolacji czy systemu chłodzenia. Trzeba też zwrócić uwagę kierowcy na możliwość dodatkowego zabezpieczenia ładunku za pomocą belek i pasów.  Ważne jest to, aby współpracować ze sprawdzoną firmą spedycyjną, która ma już doświadczenie w organizacji dostaw wina. Doświadczony spedytor zaproponuje odpowiednie rozwiązania transportowe. Warto też ubezpieczyć przesyłkę, co pozwoli uniknąć poważnych strat finansowych w przypadku ewentualnej kradzieży lub uszkodzenia ładunku.

W kontenerach na paletach i we flexitankach

Jedną z powszechnie stosowanych metod w transporcie FTL wina jest wysyłka wina w kontenerach na paletach. Palety wykonane z drewna lub tworzywa sztucznego służą do przewożenia skrzynek z butelkami wina, puszek i kegów. Standardowe palety mają wymiary 1m x  1,2 m a europalety 0,8 m x 1,2 m. Wino jest zazwyczaj układane w czterech warstwach, a na palecie może być ułożonych 56 skrzynek. W standardowym kontenerze’20 mieści się 11 europalet lub 10 palet standardowych. Natomiast do kontenera chłodniczego’20 można załadować 9 standardowych palet (1m x 1,2m) lub 10 europalet (0,8m x 1,2m). Inną popularną metodą jest wysyłka załadowanych skrzyń wina (niepaletyzowanych) na arkuszu Slip Sheet lub transport luzem, we flexitankach. Są to elastyczne zbiorniki, które umieszcza się wewnątrz  kontenerów, zarówno standardowych jak i chłodniczych, a następnie wypełnia winem.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre Biuro prasowe
2025-05-26 | 15:30

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

Corendon Airlines, jeden z wiodących europejskich przewoźników lotniczych, uczcił 20. lecie swojego istnienia podczas wyjątkowej gali zorganizowanej w Antalya Cosmos Theatre.
Transport DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych
2025-05-15 | 15:30

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Polska osiągnęła kolejny kamień milowy w rozwoju sieci DPD Pickup. Firma zainstalowała już ponad 10 tys. automatów paczkowych, które razem z punktami tworzą
Transport DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
2025-02-24 | 08:30

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

DPD Polska konsekwentnie rozwija zakres usług w ramach DPD Mobile, zapewniając użytkownikom aplikacji jeszcze większą wygodę w nadawaniu przesyłek międzynarodowych. Od teraz

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Bankowość

Rośnie liczba i wartość udzielonych konsumentom kredytów gotówkowych. Gorzej mają się kredyty ratalne oraz te udzielane firmom

Rynek kredytowy w Polsce co do zasady rośnie, choć nierównomiernie. Z danych Biura Informacji Kredytowej wynika, że najlepiej rozwija się segment kredytów gotówkowych dla konsumentów. Wartościowo wzrosła też kwota udzielonych limitów w kartach kredytowych. Według prognoz BIK w całym roku wzrośnie wartość zarówno udzielonych kredytów mieszkaniowych, jak i gotówkowych, choć tych pierwszych poniżej inflacji. Wcześniejsze cięcia stóp procentowych przez RPP nie zmieniły tej prognozy.

Transport

37,5 proc. środków z Planu Społeczno-Klimatycznego trafi na walkę z ubóstwem transportowym. Organizacje branżowe apelują o zmianę priorytetowych projektów [DEPESZA]

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej z końcem czerwca zakończyło konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego, który otwiera drogę do pozyskania 65 mld zł (11,4 mld euro) z unijnego Społecznego Funduszu Klimatycznego. Polska będzie jego największym beneficjentem, a 37,5 proc. budżetu zostanie przeznaczone na bezpośrednie wsparcie osób narażonych na ubóstwo transportowe. Organizacje branżowe oceniają jednak, że walka z tym zjawiskiem może się okazać nieskuteczna. W toku konsultacji zgłosiły swoje zastrzeżenia co do priorytetów w wydatkach i sposobu wsparcia inwestycji w transport rowerowy.

Prawo

Firmy będą mogły przetestować krótszy tydzień pracy z rządowym wsparciem. Nabór wniosków ruszy w sierpniu

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej uruchamia pilotaż krótszego tygodnia pracy. Zainteresowane wzięciem w nim udziału firmy będą się mogły ubiegać o wsparcie finansowe ze strony rządu. Politycy Nowej Lewicy, którzy są pomysłodawcami testu tego rozwiązania, przekonują, że finalnie zyskają na nim wszyscy, zarówno pracownicy, jak i pracodawcy, a ostrzeżenia o spodziewanych problemach gospodarki są mocno przesadzone.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.