Komunikaty PR

Wino w transportach całopojazdowych - jak zorganizować bezpieczną dostawę?

2022-11-21  |  12:00
Biuro prasowe

Winiarze i dystrybutorzy często stają przed wyborem szybkiej i sprawdzonej opcji transportu, która da im pewność, że wino na czas i w doskonałej jakości, dotrze do konsumentów. Ma to szczególne znaczenie w okresie wzmożonego ruchu towarów, takich jak tradycyjne dostawy przedświąteczne czy noworoczne. Jedną z opcji jest drogowy transport całopojazdowy, dostosowany do przewozu wina. Na co trzeba zwrócić uwagę?  - podpowiada Hillebrand Gori, globalny operator logistyczny dla beverage.

FTL w dostawach wina

Transport całopojazdowy FTL (czyli Full Truck Load) polega na wypełnieniu naczepy samochodu ciężarowego ładunkiem jednego nadawcy. Jest przeciwieństwem dostawy drobnicowej LTL (Less Truck Load), gdzie w przestrzeni ładunkowej naczepy znajdują się towary wielu klientów. Opłaty pobierane są za powierzchnię, którą zajmuje paleta. Dlaczego warto wybrać opcję transportu całopojazdowego w dostawach wina? Przede wszystkim jest wygodniejszy i szybszy niż drobnicowy. Ładunki są bezpośrednio przewożone do miejsca przeznaczenia z pominięciem etapu konsolidacji palet od różnych nadawców. To zapewnia większą kontrolę nad transportowanym winem i sposobem, w jaki jest obsługiwane. FTL, przy wysyłce wielu palet, może być rozwiązaniem bardziej opłacalnym i efektywnym kosztowo. 

W transportach FTL wykorzystywane są różne rodzaje aut ciężarowych, w tym z windą załadowczą, naczepą typu plandeka i platformą. To, który z nich będzie wybrany, zależy od ilości wysyłanego wina. Alkohole mogą być też przewożone w kontenerach. Wtedy ich załadunek odbywa się w magazynach, z których pobierane są palety,  w strefach przeładunku lub na rampach. Kontenery mogą być też załadowywane na ciężarówkę z paletami z winem na arkuszach Slip Sheet lub luzem.

Ryzyko i ochrona

Transport całopojazdowy jest dobrą opcją w przypadku organizacji dostaw dużych ilości wina, jednak, jak zwracają uwagę eksperci Hillebrand Gori, trzeba pamiętać o wiążących się z nim ryzykach. Należy do nich możliwość kradzieży lub narażenie wrażliwego ładunku na wpływ skrajnych temperatur. Duże wahania temperatury są wymieniane wśród najczęstszych przyczyn utraty jakości wina, mogą też doprowadzić do zniszczenia czy uszkodzenia opakowań. Kluczowe znaczenie ma więc zachowanie odpowiednich środków ostrożności, dzięki którym nadawcy wina mogą zmniejszyć ryzyko i zapewnić bezpieczną dostawę do miejsca przeznaczenia.

Przede wszystkim należy wybrać odpowiedni typ kontenera. Przed wpływem nagłych zmian temperatury i szoku termicznego najlepszą opcją jest kontener z wkładem izolacyjnym. Natomiast kontener chłodniczy (reefer) zapewni utrzymanie stałej temperatury (dodatniej lub ujemnej) w dostawach, które wymagają kontrolowania temperatury z dokładnością co do 1 stopnia. Specjaliści Hillebrand Gori radzą też, aby planując wysyłkę, pamiętać o sprawdzeniu z firmą spedycyjną typu przyczepy, która zostanie wykorzystana do transportu. Przykładowo naczepy z plandeką nie mają kontenerów, więc nie dadzą możliwości zastosowania izolacji czy systemu chłodzenia. Trzeba też zwrócić uwagę kierowcy na możliwość dodatkowego zabezpieczenia ładunku za pomocą belek i pasów.  Ważne jest to, aby współpracować ze sprawdzoną firmą spedycyjną, która ma już doświadczenie w organizacji dostaw wina. Doświadczony spedytor zaproponuje odpowiednie rozwiązania transportowe. Warto też ubezpieczyć przesyłkę, co pozwoli uniknąć poważnych strat finansowych w przypadku ewentualnej kradzieży lub uszkodzenia ładunku.

W kontenerach na paletach i we flexitankach

Jedną z powszechnie stosowanych metod w transporcie FTL wina jest wysyłka wina w kontenerach na paletach. Palety wykonane z drewna lub tworzywa sztucznego służą do przewożenia skrzynek z butelkami wina, puszek i kegów. Standardowe palety mają wymiary 1m x  1,2 m a europalety 0,8 m x 1,2 m. Wino jest zazwyczaj układane w czterech warstwach, a na palecie może być ułożonych 56 skrzynek. W standardowym kontenerze’20 mieści się 11 europalet lub 10 palet standardowych. Natomiast do kontenera chłodniczego’20 można załadować 9 standardowych palet (1m x 1,2m) lub 10 europalet (0,8m x 1,2m). Inną popularną metodą jest wysyłka załadowanych skrzyń wina (niepaletyzowanych) na arkuszu Slip Sheet lub transport luzem, we flexitankach. Są to elastyczne zbiorniki, które umieszcza się wewnątrz  kontenerów, zarówno standardowych jak i chłodniczych, a następnie wypełnia winem.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany Biuro prasowe
2024-12-27 | 14:30

Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany

Rosnące zainteresowanie rowerami wodorowymi, konieczność wykorzystywania innowacyjnych technologii w codziennym życiu oraz zwiększone zapotrzebowanie na nowe rozwiązania w transporcie
Transport Zielone korytarze dla zrównoważonego transportu towarów w Europie
2024-12-19 | 15:00

Zielone korytarze dla zrównoważonego transportu towarów w Europie

Transport drogowy, który odpowiadał za 61,3% całkowitego przewozu towarów w Unii Europejskiej w 2023 roku[1], uważany jest za jednego z największych emitentów gazów
Transport Zmiany w systemie SENT: kontrole ładunków obejmą zagranicznych przewoźników
2024-12-16 | 09:00

Zmiany w systemie SENT: kontrole ładunków obejmą zagranicznych przewoźników

System SENT, pierwotnie służący do monitorowania drogowego i kolejowego przewozu towarów wrażliwych, obejmie również podmioty spoza Polski. 1 listopada 2024 obowiązek

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.