Wózki na nocną zmianę
Get More Services
ul. Rynek 60/2
50-116 Wrocław
w.podsiadly|getmoreservices.pl| |w.podsiadly|getmoreservices.pl
+48571246669
www.getmoreservices.pl
Giełdy owoców i warzyw obsługują interesantów w godzinach porannych. By przygotować obiekt i towar na ich przybycie, prace trwają zazwyczaj nocą. Jak wyposażane są wózki funkcjonujące w takich warunkach? Sprawdziliśmy na przykładzie hurtowni Total Produce w Southampton.
Total Produce to największy na świece wytwórca owoców i warzyw z ponad setką oddziałów w 30 krajach. W ramach działalności spółki funkcjonują kompletne łańcuchy przepływu materiałów z farm do zakładów przetwórstwa, chłodni, magazynów i pakowni – aż po dystrybucję do handlu hurtowego, detalicznego i branży HoReCa. – Jako jeden z największych w świecie producentów i dostawców świeżych owoców jesteśmy dumni z jakości oferowanych towarów, pełnej transparentności łańcuchów dostaw oraz usług dostosowanych do potrzeb naszych klientów – mówi Colin Jauncey, menadżer oddziału Total Produce w Southampton. Flotę transportu wewnętrznego chłodni przy tamtejszej hurtowni zasiliły ostatnio nowe wózki widłowe.
Charakterystyka obiektu
W oddziale Total Produce w Southampton znajduje się funkcjonujący siedem dni w tygodniu w godzinach od 21 do 11 magazyn z chłodniami. Obsługiwana przez niego hurtownia specjalizuje się w handlu owocami (w tym egzotycznymi), warzywami, grzybami, ziołami i sałatami. Firma prowadzi działania zgodnie z GLOBALG.A.P. – najpopularniejszym w świecie systemem certyfikacji dobrych praktyk rolniczych. Zapewnia on bezpieczeństwo produkcji żywności i dąży do zmniejszenia jej niekorzystnego wpływu na środowisko i zdrowie konsumenta, uwzględniając przy tym względy etyczne oraz zalecenia dla kreowania przyjaznych warunków pracy. Między innymi w związku z tym ważnym kryterium doboru rozwiązań transportu wewnętrznego są w Total Produce kwestie ekologii oraz BHP. Z uwagi na sposób aranżacji obiektu w Southampton i specyfikę pracy w nocy wózki musiały także charakteryzować się kompaktową konstrukcją i dobrą widocznością niezależnie od warunków zewnętrznych. Tempo pracy bywa duże, istotne było więc także to, by pojazdy były solidne, proste w obsłudze i by można było na nich polegać.
Zastosowane rozwiązanie
W ramach ostatniej rozbudowy floty oddziału Total Produce w Southampton firma odebrała pozyskane z myślą o załadunku ciężarówek oraz obsłudze magazynu hurtowni 4 czołowe wózki elektryczne STILL RX 20. – Nowe RX 20 zostały rekomendowane klientowi w związku z najwyższą wydajnością, najdłuższym czasem pracy na jednej baterii i najmniejszym promieniem skrętu w swojej klasie – mówi Krzysztof Pigla, specjalista ds. produktu STILL Polska. – Nie bez znaczenia był także niski pobór mocy oraz względy ergonomiczne. Z zastosowanym wyposażeniem wózki umożliwiają komfortową i bezpieczną pracę w godzinach nocnych – dodaje. – Rozwiązania wykorzystane w STILL RX 20 zapewniają operatorom dobrą widoczność i wygodę. Przykładowo, ze względu na wąskie korytarze robocze oraz pracę na nocną zmianę zamontowaliśmy w nich system Blue Safety Light – mówi Kevin Willis, H&S Operations Manager w Total Produce. Niebieskie światło sygnalizuje innym uczestnikom ruchu kierunek, w którym przemieszcza sią pojazd. Panoramiczny maszt EasyView minimalizuje z kolei ryzyko, że to operator kogoś lub czegoś nie zauważy.
Efekt wdrożenia
– Operatorzy pokochali wózki od pierwszego wejrzenia. Dzięki właściwościom jezdnym tych maszyn przepracowanie całej zmiany jest bezbolesne. Dostajemy od pracowników w tym temacie jedynie pozytywną informację zwrotną. – mówi Kevin Willis. – Z rozwiązań STILL korzystamy już od 9 lat, ale w procesie decyzyjnym zawsze kluczowe są opinie operatorów. Przetestowali wózki wielu innych dostawców, ale szczególnie upodobali sobie te maszyny. Z drugiej strony, jako kierownictwo, mamy poczucie, że ich konstrukcja nie ma sobie na rynku równych, nie musimy więc martwić się o ich niezawodność – relacjonuje menadżer Total Produce do spraw zdrowia i bezpieczeństwa pracy.
EcoVadis nagradza Targor-Truck za zaangażowanie w zrównoważone łańcuchy dostaw
CEVA Logistics organizuje globalny program szkoleń dla 25 tys. pracowników
DSV – Global Transport and Logistics w gronie liderów transformacji
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Budowa sieci szybkiej łączności dla polskiej energetyki wchodzi w kolejny etap. Czas usuwania awarii będzie krótszy
Spółka PGE Dystrybucja podpisała z firmą Ericsson umowę na dostawę blisko 600 systemów zasilania dla radiowych stacji bazowych i transmisyjnych węzłów agregacyjnych w ramach Programu LTE450. Jest to już ostatni kontrakt na dostawę kluczowych składników sprzętu telekomunikacyjnego sieci LTE450. Jego realizacja ma umożliwić budowę sieci o kluczowym znaczeniu dla sektora energetycznego, co przyspieszy jego cyfryzację.
Ochrona środowiska
Wzmocniona ochrona ponad 1,2 mln ha lasów. Część zostanie wyłączona z pozyskiwania drewna
Lasy Państwowe przedstawiły plan zwiększenia ochrony dla 17 proc. terenów leśnych, którymi zarządzają. To w sumie ponad 1,2 mln hektarów, z których 0,5 mln ha ma być całkowicie wyłączone z pozyskania drewna. Dodatkowa ochrona obejmie najcenniejsze przyrodniczo lasy w Polsce, w tym m.in. nadleśnictwa Puszczy Białowieskiej i najstarsze lasy w Polsce. Przedstawiciele LP podkreślają, że propozycja jest bezpieczna gospodarczo, ponieważ uwzględnia potrzeby przemysłu drzewnego i lokalnych mieszkańców.
Telekomunikacja
M. Wąsik: Potrzeba twardej reakcji UE na uszkodzenie kabli na Bałtyku. To element wojny hybrydowej
– Nie pohukiwanie w Parlamencie Europejskim, ale twarde sankcje, które Komisja powinna jak najszybciej zaproponować – mówi Maciej Wąsik, europoseł z PiS, zapytany o potrzebną reakcję państw Unii Europejskiej na uszkodzenie kabli biegnących na dnie Morza Bałtyckiego. Jak podkreśla, nikt nie ma wątpliwości, że to element wojny hybrydowej prowadzonej przez Rosję. Dlatego potrzebna jest jednolita i silna odpowiedź UE oraz większe wsparcie dla Ukrainy.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.